Jos joku kiusaa sinua työpaikalla
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otin aikani kuunneltuani kyseisen ihmisen puhutteluun. Siihen loppui suunsoitto. Ei kiusaajiin tepsi muu kuin laittaa niille jauhot suuhun.
Ei auta jauhojen laittaminen suuhun. Siitähän kiusaaja vasta innostuukin nälvimään ja kertomaan sekä sinulle että kaikille muille, kuinka vastenmielinen olet. Ei kiusaaja lopeta, vaikka uhri tekisi mitä. Tai no, en koskaan kokeillut vetää turpaan, mutta siitä olisin kyllä itse saanut sekä potkut että vielä pahemmat muiden vihat niskaani, joten tuskin olisi ollut hyvä idea.
Itsensä hän vain tekee naurunalaiseksi, tuo kiusaaja.
Kiusaajalla on aina hovi.
Ihan naurettavaa yläastetouhua.
Narsistit ovat k e h a r e i t a
Olisi hyvä jos voitaisi vihtoa vihdalla pahantekijä kauemmaksi aina, ettei lähesty ollenkaan tai ala hyökkäilemään. Huis huis räps viuh. Ellei asiasta sano, että joku on vialla tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otin aikani kuunneltuani kyseisen ihmisen puhutteluun. Siihen loppui suunsoitto. Ei kiusaajiin tepsi muu kuin laittaa niille jauhot suuhun.
Ei auta jauhojen laittaminen suuhun. Siitähän kiusaaja vasta innostuukin nälvimään ja kertomaan sekä sinulle että kaikille muille, kuinka vastenmielinen olet. Ei kiusaaja lopeta, vaikka uhri tekisi mitä. Tai no, en koskaan kokeillut vetää turpaan, mutta siitä olisin kyllä itse saanut sekä potkut että vielä pahemmat muiden vihat niskaani, joten tuskin olisi ollut hyvä idea.
Niin oksettavaa. Yksin ovat heikoimmista heikoimpia ja säälittäviä pskahousuja. Toisten perässä kulkien isojakin kukkoja olevinaan. Kerran kun sais kunnon selkäsaunan vanhaan malliin niin itkuhan siinä pääsis. Elukat!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tehnyt. Hän sai muutaman muun inhoamaan minua vihjailuillaan. Siinä oli ihan turha yrittää sanoa, että enhän minä ole tuollaista tehnyt, vaan tuo toinen laittoi tuon iljettävän ajatuksen päähäsi.
Onneksi sentään kaikki hänen vaikutuspiirissään eivät lähteneet mukaan tuohon, vain muutama.
Minä kiusaan usein ja paljon sellaisia ihmisiä jotka itse aloittivat. Olkoompa se heille opiksi
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin ensin muilta työntekijöiltä, kuka mahtaa olla tämä alhaisista alhaisin ihmisen kuvotus täällä töissä ja miksi? Sitten itse asiaan. Pomo ja kiusaaja saman pöydän ääreen ja luu kurkkuun pösilölle.
Ei auta silloin kun itse pääpomo on pääpiru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa yläastetouhua.
Jotkut ä m m ä t eivät kasvakaan koskaan aikuisiksi vaan jatkavat vielä työelämässäkin klikkien kokoamista ja toisten ulkopuolelle jättämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan työpaikkaa
Entä jos joka paikassa kiusataan? Kannattaisi opetella pitämään puoliaan, voi tulla aika kun et noin vaan vaihdakaan työpaikkaa, viimeistään silloin kun ikää on
Kokemukseni mukaan, vaihdevuosi-iässä olevat naiset ovat pahimpia kiusaajia. Eivät osaa hillitä itseään vedoten hormoneihin.
1. Pyrin olla välittämättä.
2. Jos epäonnistun, niin taistelen verbaalisesti vastaan.
3. Käännän muut työntekijät häntä vastaan, eli koitan hieman manipuloida toisia, mikä on rumaa.
4. Jos ei vieläkään toimi tai epäonnistun, otan asian julki kaikkien keskuudessa.
5. Jos ei toimi, vaihdan työpaikkaa.
Poikkeuksena tähän on tapaus, jossa esihenkilö/pomo on kiusaaja. Tällöin valttikorttinani on ammattiliitto, joka taputtelee asian hetkessä ojennukseen. Otan hieman ylimääräisiä rahoja ja vaihdan heti työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin ensin muilta työntekijöiltä, kuka mahtaa olla tämä alhaisista alhaisin ihmisen kuvotus täällä töissä ja miksi? Sitten itse asiaan. Pomo ja kiusaaja saman pöydän ääreen ja luu kurkkuun pösilölle.
Yleensä näin onkin, että esimies on kiusaaja ja hovi toteuttaa hänen aivoituksiaan. Hän hoveineen on mustamaalannut sinut kaikille eikä apua saa mistään eikä työkaverit uskalla puolustaa. On parempi lähteä, koska tilanne vain pahentuu päivä päivältä. Omaa terveyttä ei kannata uhrata.
Teloitus pistoolilla joko ohimoon tai takaraivoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä näin onkin, että esimies on kiusaaja ja hovi toteuttaa hänen aivoituksiaan. Hän hoveineen on mustamaalannut sinut kaikille eikä apua saa mistään eikä työkaverit uskalla puolustaa. On parempi lähteä, koska tilanne vain pahentuu päivä päivältä. Omaa terveyttä ei kannata uhrata.
Minua ei koskaan ole pomot kiusanneet, se on aina ollut työkaveri. Olen tunnollinen, hiljainen nuori työntekijä ja tämä tuntuu ärsyttävän monia. Nyt työstän terapiassa sitä miten olla hieman kovempi, jotta olisi mahdollisuus joskus saada pysyvä työpaikka eikä lähteä aina kiusaamisen vuoksi.
Kiusaajia kannattaa vaan itse kiusata. Olen todennut läpi aika monen kiusaajan kohdalla, että heillä on heikko omatunto. Kun kiusaajaan heijastaa hänen omaa käytöstään ja varmistaa hänen ymmärtävän tämän, he hajoavat sirpaleiksi. Jäljelle jää vain ontto haavoitettu hento ihminen. Se on sitten oma asiansa jos kantaa kaunaa vielä tämän jälkeen, että haluaako hänet tuhota täysin.
Muista vain olla määrätietoinen kiusatessasi takaisin. Joidenkin sinnikkäämpien kohdalla saattaa kestää hieman pidempään (1vko-1kk), mutta särkyvät kyllä lopulta. Se on vain psykologista puolustussodankäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan työpaikkaa
Entä jos joka paikassa kiusataan? Kannattaisi opetella pitämään puoliaan, voi tulla aika kun et noin vaan vaihdakaan työpaikkaa, viimeistään silloin kun ikää on
Itse olen niin kauan työtön kunnes löytyy inhimillinen työpaikka. Jos en saa tämän takia sitten vanhempana töitä niin ihan sama. Elän muutenkin suht niukasti ja aina voi tukien päälle tienata rahaa siivoamalla muiden koteja yms
Alan kiusata takaisin. Teen kaikkea jäynää, myyräntyötä ja puhun -kaa seläntakana. Aikuisten keskustelujen aika on ohi. Kiusaaja ymmärtää vain sitä kieltä mitä se itsekin puhuu. Ja muuten toimii! Muuallakin kuin työpaikalla. Perseily perseilystä periaatteella.
Vierailija kirjoitti:
Kohtelen kiusaajaa kuin ilmaa.
Sama
Minä otin ensin puheeksi kiusaajien kanssa, sitten erikseen molempien kanssa ja kun ei toiminut niin puhuin esimiehen kanssa, mutta olivat minua jo hänellekin mustamaalanneet niin esimies ei tiennyt ketä uskoa. Siispä irtisanouduin. Tekivät saman seuraavalle, joten selvisi ainakin onneksi esimiehelle jälkikäteen kuka puhui totta.
Etabloin ensin kiusaamisen todellisen olemassaolon, ja dokumentoin sen. Raportoin esimiehelleni.
Jos ei tapahdu muutosta, kerron esimiehelle että on tulossa turpakeikka. Tapahtuuko se esimiehelle vai kiusaajalle.
On lihakset ja musta vyö toimittaa vaikka molemmille samaan aikaan. Mua ei muuten ole yhtään kiusattu töissä. 😅