Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjastossa työskennelleitä paikalla?

Vierailija
26.02.2024 |

Voiko kirjastovirkailijaksi päästä maisterin koulutuksella, vaikkei ole suorittanut 60 op laajuisia kirjasto- ja informaatioalan opintoja? Olen opiskellut ns. museoaineita.

Kiitos

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset ne kirjastoalan opinnot lisäksi, museoaineilla et tee kirjastossa mitään.

Vierailija
2/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin paikkakunnalle, minne pätevämpiä ei ole tarjolla, voit päästä. 

Mutta kannattaa suunnata niitä opintoja kohti. Työllistymistä edistää jos opinnot on edes aloitettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet julkisesti haussa olevaa kirjastovirkailijan paikkaa, ja jollakin toisella hakijalla on hakuilmoituksessa vaadittu kirjastoalan koulutus, sinua ei voida paikkaan valita. Jos päteviä hakijoita ei ole, saatat tulla valituksi.

Vierailija
4/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoalalla päteviä hakijoita on jokaiseen peräkylän sijaisuuteenkin.

Vierailija
5/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset ne kirjastoalan opinnot lisäksi, museoaineilla et tee kirjastossa mitään.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, myös kirjastoissa on aineistoja, kokoelmia ja näiden hallintaa.

Ap

Vierailija
6/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri luonnontieteistä. Koin burnoutin tutkijana ja näin asioita tutkijana joista en tykännyt, parempi olisi vähän yliopistojenkin kertoa mitä kätketysti todellisuudessa tutkitaan!

Nykyään olen kirjaston johtaja ja elämäni paljon rennompaa ja ilman painajaisia vaikka tiedän että tietyt kiellettt portit kyllä avattu yliopistolla.

Siis Jyväskylän ja Tampereen amk- koulut järjestää kirjastoalan 60 opintopisteen koulutuksia ja sellaisen kävin. Erittäin helpot 60 op

Vierailija
7/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastojen kokoelmia ei museoaineilla hoideta. Tärkeintä on kirjallisuudentuntemus. Myös käsitys siitä mitä ihmiset lukevat.

Vierailija
8/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistojen kirjastoissa ei ainakaan tarvita välttämättä kirjastoalan opintoja ollenkaan. Ainakaan meidän kirjastossamme. Maisterin tutkinto on hyvä. Meillä ei taida paljonkaan olla sellaisia, jotka olisivat opiskelleet vain informaatiotutkimusta tms. Enemmän meillä on opiskeltu historiaa, kieliä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän