Narsismista pari kysymystä
Miksi narsisti näkee uhrissan vain vikoja rakkauspommityksen jälkeen?
Siis sellaisia asioita tai ominaisuuksia, jotka helposti ymmärrettävissä narsistin omiksi haavoiksi, eli uhri näkee ne suoraan valheiksi tai totuuden vastaisiksi, eli mistä uhria muut ihmiset esimerkiksi kehuneet tai sanoneet positiivisiksi ominaisuuksiksi.
Narsisti ei ymmärrä, että häneltä puuttu itsereflektiokyky, ymmärtääkö narsisti, että muilta sitä ei puutu?
Narsisti ei ymmärrä omaa draamahakuisuuttaan, hän saa riidan aikaiseksi ihan joka asiasta. Oletteko huomanneet, että narsisti tavallaan riitelee itsensä kehittämien/ sanomisensa asioiden kanssa?
Kommentit (292)
Hannu Lauerma kertoo narsisteista seuraavaa:
Narsistin itsetunto rakentuu suureellisten fantasioiden varaan.
Kumppanina vaikea. Joskus pinnallista viehätysvoimaa.
Ylimielisyys ja röyhkeys suojelevat ihmisen huonosti rakentuneen itsetunnon erittäin haavoittuvaa ydintä.
Tämä ihmistyyppi ei parane sillä, että heille annetaan jyrkkää palautetta, sanoo Lauerma.
Suuret käsitykset itsestä, saavutusten liioittelu.
Keskittyminen mielikuviin omasta rajattomasta menestyksestä, voimasta, rakkaudesta jne.
Usko omaan ainutlaatuisuuteen. Vain erittäin huomattavat henkilöt ja instituutiot ymmärtävät henkilön itsensä mukaan häntä. Tällaisen ihmisen on vaikea ottaa apua vastaan hyvältä terveyskeskuslääkäriltä. Hänhän näkee ympärillään vain kyvyttömiä, tyhmiä ihmisiä, valaisee Lauerma.
Korostuneen ihailun vaatiminen. Kokee ansaitsevansa erityiskohtelua.
Muiden hyväksikäyttö. Empatian puute.
Kateus tai uskomus siitä, että muut ovat kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina näitä narsismialoituksia? Tai puhukaa vain, ihmettelen vain kun näitä otsikoita on niin usein. Eikö se ole psykiatri joka diagnosoi?
Pääasiassa yksi hyypiö näitä aloituksia tehtailee ja spämmää omia viestejään ketjut täyteen.
Ja ihan totta, diagnosoiminen on psykiatrien tehtävä.Mistä säkin tiedät, kuka täällä keskustelee. Mun kanssa asuu psykiatrin diagnosoima narsisti.
Tiedän, koska tuo yksi hyypiö latelee jatkuvasti noita samoja hokemiaan. Vuosikausia jankannut noita samoja horinoitaan.
En toki ole itse ollut täällä palstalla kovin kauaa, mutta haulla olen löytänyt nuo samat jutut monista vanhoista keskusteluista.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut kahden vahvasti narsisti piirteisen jättämäksi. Epäilen suurimpana syynä sitä, etten ole mennyt heidän dissausansaan mukaan eikä minua juuri koskaan muutenkaan ole kenenkään mielipiteet heilauttanut. Tapelkoot itsensä kanssa 😅
Katkera akka mustamaalaamassa miestä joka jätti narsistiksi. Oikein klassikko🤣
Genitaalitesiin.sieetkehtaalöppömunajii.surkeetaoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina näitä narsismialoituksia? Tai puhukaa vain, ihmettelen vain kun näitä otsikoita on niin usein. Eikö se ole psykiatri joka diagnosoi?
Miten narsisti saadaan psykiatrille, jotta voidaan tehdä virallinen diagnoosi?
Omasta halustaan, ellei M2 tule sitovana. M1-lähetteellä saadaan tarkkailujaksolle. M3 on sitten oma juttunsa. Joka ruutuun rasti, niin onnistuu. Pitää olla itselle ja muille vaaraksi, sekä muut keinot ovat riittämättömiä... Toki jos löytyy sairaudentuntoa tai muuten on tekemisissä psyk.problematiikan kanssa, niin avohoidossa asetetaan muun ohessa diagnoosi. M2 on tarkkailulausunto, joka tehdään M1:n jälkeen. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten narsisti saadaan psykiatrille, jotta voidaan tehdä virallinen diagnoosi?
Sinun ei tarvi tietää kenenkään diagnoosia.
Mene itse psykiatrille hakemaan hoitoa tuohon mielisairauteesi.
Potenssiongelmalaajaalainenjatotaalinenplusperversioita.kullinouseevain sellaisista pasjajakusiv3ssamakailuistajapönttösessioista.letkuaperschcheeseen.Ja eikurunkkaamaantaasen.
Vierailija kirjoitti:
Lista narsistin käytösmalleista:
Mahtailevuus
Huomiohakuisuus
Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä
Väkivaltainen
Empatian puuteKatkeruus
Lapsellisuus
Suuruuskuvitelmat
Manipuloivuus
Epärehellisyys
Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä
ImpulsiivisuusNöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)
Hovin kokoaminen
Mustamaalaaminen
Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat
Mitätöinti
Stalkkeroiminen
Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen
ValehteleminenMustasukkaisuus
Harha-ajatukset
Kuvittelu lain yläpuolella olemisesta
.
Nämä kaikki oireet sopii sinuun itseesi.
Olet harhainen, mahtaileva ja lapsellinen. Valehtelet. Kuvittelet olevasi parempi kuin muut. Vainoat katkerana muita vaikka vuosikausia. Ja et todellakaan osaa ottaa vastaan kritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa yksi hyypiö näitä aloituksia tehtailee ja spämmää omia viestejään ketjut täyteen.
Ja ihan totta, diagnosoiminen on psykiatrien tehtävä.Mistä säkin tiedät, kuka täällä keskustelee. Mun kanssa asuu psykiatrin diagnosoima narsisti.
Täällä keskustelee tai siis jankkaa sama tyyppi joka löytyy tuolta Sera/rumpali ketjusta.
Palstan narsistihullu on siis sama kuin tuo rumpalijankkaaja.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5434411/kuinka-pitkaan-kestaisi-aloitte…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eh, joo, aivan varmasti. Kiitos kun pilasit keskustelun. Ymmärrettävää tietenkin, narsisti kun olet.
Koitin ainoastaan palauttaa keskustelijoita realiteetteihin. Kyse on sairaudesta, ei jostain, jolla jokainen nainen saa vapaasti mässäillä ja spekuloida ja käyttää lyömäaseena. Psyk.sh.
Narsisteja ja useimpia psyk. sairaanhoitajia yhdistää omien ideaalien toteutumatta jääminen. Narsisti haluaa olla Jumalasta seuraava ja mielellään ylöspäin, mutta ei ole. Psyk. sh. haluaa olla psykiatri, mutta paukut eivät ole riittäneet sinne asti ja huonommuudetunnettaan peittääkseen pätee keskusteluissa olemattomalla ammattitaidollaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä keskustelee tai siis jankkaa sama tyyppi joka löytyy tuolta Sera/rumpali ketjusta.
Sen soittajan isähän oli päihdeongelmainen ja väkivaltainen narsisti, joka pahoinpiteli fyysisesti ja psyykkisesti kaikkia läheisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eh, joo, aivan varmasti. Kiitos kun pilasit keskustelun. Ymmärrettävää tietenkin, narsisti kun olet.
Koitin ainoastaan palauttaa keskustelijoita realiteetteihin. Kyse on sairaudesta, ei jostain, jolla jokainen nainen saa vapaasti mässäillä ja spekuloida ja käyttää lyömäaseena. Psyk.sh.
Narsisteja ja useimpia psyk. sairaanhoitajia yhdistää omien ideaalien toteutumatta jääminen. Narsisti haluaa olla Jumalasta seuraava ja mielellään ylöspäin, mutta ei ole. Psyk. sh. haluaa olla psykiatri, mutta paukut eivät ole riittäneet sinne asti ja huonommuudetunnettaan peittääkseen pätee keskusteluissa olemattomalla ammattitaidollaan.
Itse asiassa unelma-ammattini oli sosiologi, mutta sairaanhoitajana on turvallisemmin leivän syrjässä kiinni.
Tuota kuulee usein, että olemme pelkkiä lääkäreiden juoksupoika jne. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tähän toisten diagnosointiin on puututtava. Narsisti on nykyään haukkumasana. Ihmiset ja varsinkin tuo yksi jankkaaja käyttää narsisti-sanaa lyömäaseenaan.
Ja se onkin mielenkiintoista, että monesti nämä nimittelijät ei millään nää omassa käytöksessään mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tähän toisten diagnosointiin on puututtava. Narsisti on nykyään haukkumasana. Ihmiset ja varsinkin tuo yksi jankkaaja käyttää narsisti-sanaa lyömäaseenaan.
Ja se onkin mielenkiintoista, että monesti nämä nimittelijät ei millään nää omassa käytöksessään mitään vikaa.
Kannattaa muistaa, että narsismi on yleisimpiä pään vikoja maailmassa, ja Suomessa narsisteja on kymmeniä tuhansia ja narsistien väkivallan uhreja vieläkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan narsistihullu on siis sama kuin tuo rumpalijankka
Siis miten niin on puututtava? Ja ketä vastaan käytetään lyömäaseena? Saako täällä mielestäsi keskustella diagnosoitujen narsistien ominaisuuksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis kyseessä se sama soittaja jota olet vainonnut ja mustamaalannut jo yli 20 vuotta, etkä kykene lopettamaan käytöstäsi koska olet mielisairas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, koska tuo yksi hyypiö latelee jatkuvasti noita samoja hokemiaan. Vuosikausia jankannut noita samoja horinoitaan.
En toki ole itse ollut täällä palstalla kovin kauaa, mutta haulla olen löytänyt nuo samat jutut monista vanhoista keskusteluista.
Etkö sinä ole ollut täällä jo lähemmäs 30 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että narsismi on yleisimpiä pään vikoja maailmassa, ja Suomessa narsisteja on kymmeniä tuhansia ja narsistien väkivallan uhreja vieläkin enemmän.
Valehtelet. Narsismi ei ole sen yleisempi kuin mikään muukaan.
Omassa päässäsi on vakava vika kun hoet noita samoja lauseita vuodesta toiseen. Ja todennäköisesti olet myös itse jollakin tavalla väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toki ole itse ollut täällä palstalla kovin kauaa, mutta haulla olen löytänyt nuo samat jutut monista vanho
Vähän epäilen ettei tämä palsta ole ollut vielä pystyssä kolmeakymmentä vuotta.
Mutta palstan 70-luvulla syntynyt narsistihullu on jankannut narsismista ja rummuista ja ties mistä jo 20 vuotta.
Mistä säkin tiedät, kuka täällä keskustelee. Mun kanssa asuu psykiatrin diagnosoima narsisti.