Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsismista pari kysymystä

Vierailija
26.02.2024 |

Miksi narsisti näkee uhrissan vain vikoja rakkauspommityksen jälkeen?

Siis sellaisia asioita tai ominaisuuksia, jotka helposti ymmärrettävissä narsistin omiksi haavoiksi, eli uhri näkee ne suoraan valheiksi tai totuuden vastaisiksi, eli mistä uhria muut ihmiset esimerkiksi kehuneet tai sanoneet positiivisiksi ominaisuuksiksi.

Narsisti ei ymmärrä, että häneltä puuttu itsereflektiokyky, ymmärtääkö narsisti, että muilta sitä ei puutu?

Narsisti ei ymmärrä omaa draamahakuisuuttaan, hän saa riidan aikaiseksi ihan joka asiasta. Oletteko huomanneet, että narsisti tavallaan riitelee itsensä kehittämien/ sanomisensa asioiden kanssa?

Kommentit (292)

Vierailija
281/292 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Ja sä olet Sera joka on kuvitellut jonkun vainoavan jo yli 20 vuotta. Etkä kykene lopettamaam jankkaustasi, koska olet pakkomielteinen sekopää.

Eli olen siis ammattimuusikoidenkin kehuma improvisaatiovirtuoosi, ja soittajana ensimmäinen lajiaan koko ihmiskunnan ja musiikin historiassa? Aika hienoa sellainen. Oletko sinä maailman parhaita jossain asiassa?

Omassa fantasiamaailmassasi olet varmasti paras ja kehuttu. Sehän sinulle on tärkeää, olla  paras.

Onko Sera sun oikee nimi muuten Seppo?

Kylläpä sinua harmittaa kovasti kun Seppoa on ammattilaisetkin kehuneet.

Omakehu haisee seraseppo!

Vierailija
282/292 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Omakehu haisee seraseppo!

"Uskoisin, että Sera69 on kuitenkin paras, etenkin improvisaation saralla." - Muusikoiden.net

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/292 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Omakehu haisee seraseppo!

Ihan turhaan olet katkera ja kateellinen. Sera harjoitteli vuosia ja hänestä tuli parhaita maailmassa. Sinä et harjoitellut tuntiakaan soittamista, eikä sinusta tullut parasta soittamisessa, eikä missään muussakaan asiassa.

Vierailija
284/292 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit kutsua itseäsi uhriksi jos niin kovasti haluat uhriutua. Mutta sä et voi diagnosoida ja nimitellä toisia narsistiksi. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää.

Kyllä minä voin sanoa, että läheiseni on narsisti, ei mikään estä. Ja minä sanon niin, koska minä olen sitä mieltä.

Kyllä minäkin voin ihan hyvin sanoa jotain ihmistä narsistiksi.  Jos ihminen aivan pääsääntöisesti käyttäytyy narsistisesti, niin silloin häntä voi sanoa narsistiksi.  Mikä siinä on sinusta niin vaikeasti ymmärrettävää?  Jos ihminen aina käyttäytyy ikävästi, niin silloin sanon häntä ikäväksi ihmiseksi.  Koska hän on sellainen.  

Narsismi on itse asiassa aika helposti tunnistettavissa sitten, kun hän lakkaa esittämästä jotain muuta ja alkaa olla se oma itsensä.  Varsinkin puolison narsistisuus tulee selvästi tunnistettavaksi, kun hänen kanssaan elää jokapäiväistä elämää.  

Älä sinä yritä parantaa maailmaa turhanpäiväisillä kritisoinneillasi.  Jos kohtaat oikean narsistin ja elät ja asut hänen kanssaan, et sinäkään tarvitse psykologin diagnosointeja arvioosi tästä ihmisestä.   

Vierailija
285/292 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se myös joku narsismiominaisuus, että pitää kaikkia aiempia suhteita ja exiä jonkinlaisena meriittinä joita ylpeänä esittelee? Itse en ainakaan halua muistella exiä tai yhteisiä aikoja suuremmin, mutta tää yks suorastaan ihastelee niitä kaikkia exävideoita ja kuvia kokoelmissaan. Tai siis lähinnä niitä missä itse on aina mukana, ei pelkkiä exiään.

Vierailija
286/292 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti projisoi omat heikkoutensa uhriin. Eli on ihan sama onko uhrissa näitä vikoja vai ei. Narsisti vain päättää, että kyseinen vika on oltava uhrissa. Ja sitten hän alkaa päättäväisesti puhumaan tämän tarinan mukaisesti.

Narsisti ei ymmärrä, että häneltä puuttuu itsereflektiokyky. Eikä hän ymmärrä, että muilla se on. Hän ei myöskään yhtään käsitä mitä itsereflektio tarkoittaa.

Ja kyllä, olen huomannut, että narsisti elää todellisuudessa, jota itse kutsun mielikuvitusmaailmaksi. Siellä mielikuvitusmaailmassaan hän voi päättää asioita, joilla ei reaalimaailmassa ole totuuspohjaa, ja alkaa riitelemään siitä. Hän jälleen vain päättää, että sinulla on vaikkapa päihdeongtlma, ja siitähän riitaa ja draamaa syntyy. Todellisuudessa narsisti paljastaa tuossa, että hänellä itsellään on päihdeongelma, jonka hän pitää piilossa.

Hassuinta oli, kun narsisti puhui minulle siitä, kuinka minä en ymmärrä itseäni ja minulta puuttuu itsereflektiota. Mistä se olisi edes tiennyt, ei ole edes kuunnellut ja painanut mieleensä kun olen puhunut jotain itsestäni. Ja häneltä näitä kykyjä puuttui aivan selvästi. Koskaan en ole keneltäkään muulta saanut sellaista palautetta, että en osaisi tunnistaa tunteita tai käsitellä asioita, tai nähdä omaa osuuttani asioihin tms. Narsistin kanssa sitä omaa osuutta ei vaan ollut, kun se saattoi suuttua mistä tahansa,mitä en tehnyt hänen mielensä mukaan. Riita saattoi mennä jotenkuten niin, että minä en tehnyt jotain pientä asiaa siten kuten hän on halunnut, jonka jälkeen hän haukkui minut ja raivosi, jonka jälkeen huomautin, että se on verbaalista väkivaltaa. Silloin hän sanoi että molemmissa on vikaa, sillä ei ole väliä kumman vika se oli, tai että meihin molempiin sattuu, tai että olen itsekäs kun tartun vain hänen vikoihinsa. "Riitaan tarvitaan kaksi" - mutta narsistin kanssa, se riita lähtee jostain aivan järjettömästä asiasta, ja se toinen osapuoli on osallisena siten, kun puolustaa rajojaan ja ei suostu ylikäveltäväksi.

Pystyn näkemään omat vikani tilanteissa ja ihmissuhteissa, mutta narsistin kanssa ei vaan ollut kyse siitä, että olisin tehnyt jotain väärää. Hän oli vihainen joka tapauksessa, yleensä jos tein jotain normaalia, minkä kuka tahansa normaali ihminen olisi hyväksynyt parisuhteessa. Esimerkiksi menin suihkuun ilmoittamatta, enkä vastannut viestiin ennenkuin tulin takaisin suihkusta.

Vierailija
287/292 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se myös joku narsismiominaisuus, että pitää kaikkia aiempia suhteita ja exiä jonkinlaisena meriittinä joita ylpeänä esittelee? Itse en ainakaan halua muistella exiä tai yhteisiä aikoja suuremmin, mutta tää yks suorastaan ihastelee niitä kaikkia exävideoita ja kuvia kokoelmissaan. Tai siis lähinnä niitä missä itse on aina mukana, ei pelkkiä exiään.

Narsisti haukkui eksiään, eksiensä vanhempia ja myös muisteli seksiä heidän kanssaan tai sanoi jotain heidän ulkonäöstään. Sanoin että se on epäkunnioittavaa ja en halua kuulla siitä, ei loppunut, hän yritti saada minut ymmärtämään että puhui seksistä vaan sen takia että kehui omia taitojaan, eikä siksi että ne naiset olisi olleet erityisiä. 🤦🏻 Se ei millään mennyt perille, että minä en halunnut kuulla siitä kummastakaan (typerästä) syystä. Narsisti yritti vaan saada läpilyötyä sitä, miten minun rajani oli turha ja hänen mielipiteensä ihan hyvä minunkin omaksua.

Vierailija
288/292 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
289/292 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain outoahan tuollaisessa kokoelmassa on jos ei edes niitä exiä mitenkään ikävöi ja ihastelee vain itseään niissä kuvissa ja videoissa exiensä kanssa.

Vierailija
290/292 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa splitting.

Narsisti näkee ihmiset mustavalkoisesti joko hyvinä tai pahoina, ei yksilöinä vaan itselleen tarpeellisina tai tarpeettomina.

Voit olla hyvä tänään tai nyt, mutta äärettömän huono ja paha huomenna tai muutaman minuutin päästä, katsottuasi väärään suuntaan tai sanottuasi vain väärän sanan. Tämä sekoittaa ihmisiä vielä enemmän.

Vierailija
291/292 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
292/292 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tai revin itseni irti narsistista 2008. Sitä ennen monia yrityksiä oli,mutta aina se jollain kiristi jäämään tai olin niin lukossa. Mutta olen eron jälkeen elänyt ihaninta elämää.