Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sen voi edes tietää, jos vauvat menneet sekaisin synnytyslaitoksella?

Vierailija
26.02.2024 |

Siis jos vaihtuukin jonkun toisen vauvaan etkä saa omaasi sieltä mukaan, vaan toisen vauvan? Näyttävät kaikki ihan samalta, entä jos on jotenkin väärin merkitty siellä? Kätilöllä vaikka unenpuutetta ja sen takia tullut sekaannus?

Miten voi varmistua, ettei vauvat mene sekaisin synnytyslaitoksella?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapiikki

Oi
42/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on sekaisin syntymästä lähtien. Ei sille oikein voi mitään.

Tää oli hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi tietää, sinä voit olla minä ja minä sinä.

Vierailija
44/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen voi edes tietää, ettei hallitus ole keskellä yötä korvannut omia perheenjäseniä täysin aidontuntuisilla roboteilla? Näyttävät kaikki ihan samalta?

Vierailija
45/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan, ennen esikoiseni syntymää, minua vaivasi pelko, että vauva vaihtuu, olin käynyt synnärillä katsomassa parin kaveri vauvaa ja minusta ne todellakin näytti siellä lasin takana (tästä siis aikaa yli 40 v) kaikki saman näköisiltä. Kun tyttäremme syntyi, oli hän niin kovasti minun näköiseni, ettei mitään mahdollisuutta ollut sotkea häntä muihin vauvoihin, pojan syntyessä sama juttu, oli kuin ilmetty isänsä, niin tuttuja molemmat heti ensinäkemältä. Tein lapset nuorena ja kun tyttäreni oli teini, meitä luultiin aina sisaruksiksi, olemme niin samannäköisen ja minua on aina luultu, jaluullaan edelleen, nuoremmaksi kuin olen. 

Vierailija
46/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Muita sisaruksiani ja vanhempiani huomatravasti lyhyempänä ja ainoana kaljuuntuvana minulta on asiaa kyllä kysytty joitain kertoja. 

Onneksi niin vanhemmat kuin sisarukseni ovat varauksettomasti hyväksyneet minut sellaisena kuin olen. 

Mitäkö tästä voi päötellä? Jotkut oikeasti uskovat, että vanhemmat voisivat saada "väärän" lapsen mukaansa?  Vai ainoastaan, että meille "vajaamittaisille" olisi vaivatonta v...la. Tai onko  tällainen vain vilpitöntä uteliaisuutta? 

Vierailija
47/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkääkö nämä ääliöt, jotka naama punaisena ketjussa selittävät, että ovat valvoneet koko ajan ja, kun kävivät paskalla, mies hoiti lapsen, että heidän lapsensa on vaihdokas. Jotenkin äärettömän lapsellista uhoamista. Tuosta nukkumisesta tuli mieleeni eräs äiti, joka kehui, ettei nukkunut koko aikana, me hoitajat jouduimme kuuntelemaan pentunsa huutoa kun äippä veteli sikeitä, oli niin poikki, ei vaan tajunnut, että nukkui, useasti kävin herättelemissä.

Vierailija
48/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota heti synnyttyä valokuva vauvastasi niin tunnistat kuvasta!

Vierailija
49/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin hormonihuuruissa pelkäsin. 

Painoin mieleeni vauvasta pieniä tuntomerkkejä. 

Ja sitten oli tietysti myös ranneke mutta se oli aika löysällä, että olisi periaatteessa sen rannekkeen voinut vaihtaa. 

Mutta kyllä sen oma vauvan tunnistaa. 

Vierailija
50/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska niitä ei enää viedä mihinkään yleispätevään vauvahuoneeseen vaan on samassa huoneessa vanhemman/vanhempien kanssa :D Oot tainnut katsoa liikaa Kauniita ja Rohkeita. 

Ja vanhemmat eivät koskaan nuku? Kukaan ei ole koskaan yh-äiti, jonka vierellä ei ole pävystystä? Kukaan ei ole koskaan synnytyksen jälkeen niin huonossa kunnossa, ettei pysty seuraamaan, mitä ympärillä tapahtuu, tai kenenkään lasta ei viedä synnytyksestä suoraan tehohoitoon?

Niin, näin se vähän menee. Vaikka äiti joutuisi tehohoitoon, äiti silti hoitaa itse lasta. Ei tosiaan olla missään jenkkilässä, jossa äiti voi toipua synnytyksestä kun hoitajat hoitavat vauvaa.

Vierailija
51/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin suihkussa käynnin ajaksi vauvan hoitajille. Vähän jännitti, kun tulin omaani hakemaan että tunnistatko sen.

Siis tietenkin hänellä oli ranneke, mutta... jos joku olisi kivenkovaan osoittanut jotain toista omakseni, olisin voinut hyvinkin saattanut uskoa. En minä niitä koon tai naaman puolesta erottanut.

Lapsellani sattui olemaan haikaranpuraisu, mistä hänet oikeasti tunnistin. 

Vierailija
52/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kävi taannoin naisporukalla etelänreissulla ja sen jälkeen yritimme lasta sehän tärppäsi. Mutta sairaalassa meni jotenkin lapset sekaisin kun meidän lapsi oli luultua tummempi-ihonen kikkarapää, molemmat kun vaimon kanssa ollaan vaaleahiuhksisia🤔

Vierailija
53/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

isyystesti pitäisi ainakin tehdä kaikille lapsille ennen kuin isäoletettu lupautuu tulevaisuuden elatusmaksujenmaksajaksi. tietää sitten maksaako omastaan vai putkimiehen kakarasta

Vierailija
54/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tainnu vaihtua lapsi osastolla. en oo viittiny nostaa meteliä kun tää vaihdokas on paljon kauniimpi kun vanhempansa ja viisaasmpi ku kukaan suvusta. ollaan hissuksii ja toivotaan ettei se tee niitä geenitutkimus juttuja.

Vierailija
55/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi tietää siitä että lapsi on väärän värinen, mies ei voi tietää edes onko isä.

Vierailija
56/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kävi taannoin naisporukalla etelänreissulla ja sen jälkeen yritimme lasta sehän tärppäsi. Mutta sairaalassa meni jotenkin lapset sekaisin kun meidän lapsi oli luultua tummempi-ihonen kikkarapää, molemmat kun vaimon kanssa ollaan vaaleahiuhksisia🤔

tämä on ihan normaalia ja yleistä. monilla naisilla on noita piileviä tummia geenejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän