Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sen voi edes tietää, jos vauvat menneet sekaisin synnytyslaitoksella?

Vierailija
26.02.2024 |

Siis jos vaihtuukin jonkun toisen vauvaan etkä saa omaasi sieltä mukaan, vaan toisen vauvan? Näyttävät kaikki ihan samalta, entä jos on jotenkin väärin merkitty siellä? Kätilöllä vaikka unenpuutetta ja sen takia tullut sekaannus?

Miten voi varmistua, ettei vauvat mene sekaisin synnytyslaitoksella?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa se vaihtuisi kun olen ollut vauvan kanssa koko ajan. Suihkun ajan oli miehen sylissä.

Vierailija
2/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin annettiin heti se vauvan ranneke ja käskettiin katsomaan onko tiedot oikein. Sama ranneke oli koko ajan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska niitä ei enää viedä mihinkään yleispätevään vauvahuoneeseen vaan on samassa huoneessa vanhemman/vanhempien kanssa :D Oot tainnut katsoa liikaa Kauniita ja Rohkeita. 

Vierailija
4/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa se vaihtuisi kun olen ollut vauvan kanssa koko ajan. Suihkun ajan oli miehen sylissä.

No jos ei ole miestä mukana ja joutuu vaikka leikattavaksi tai jotain?

Vierailija
5/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvat merkataan rannekkeella. Ei niitä siellä salissa ole kerralla kuin monikkoja synnyttäessä useampia. Kaksoset nyt periaatteessa saattaisi mennä sekaisin 

Vierailija
6/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvalla on ranneke toosasta tulosta kotiutumiseen asti, ei voi mennä sekaisin.

Vierailija
7/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvat merkataan rannekkeella. Ei niitä siellä salissa ole kerralla kuin monikkoja synnyttäessä useampia. Kaksoset nyt periaatteessa saattaisi mennä sekaisin 

Olen itse asiassa usein miettinyt, miten vanhemmat erottavat identtiset kaksoset toisistaan. Että onko vauva A aina vauva B, vai voiko ne mennä jossain vaiheessa sekaisin?

eri

Vierailija
8/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on sekaisin syntymästä lähtien. Ei sille oikein voi mitään.

Vierailija
9/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asiassa usein miettinyt, miten vanhemmat erottavat identtiset kaksoset toisistaan. Että onko vauva A aina vauva B, vai voiko ne mennä jossain vaiheessa sekaisin?

eri

Tuttu identtisten kolmoset äiti piti vauvoilla värillisiä rannekoruja. Kyllä ne pienetkin erilliset piirteet nopeasti oppii 

Vierailija
10/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää tätä päivää, ranneke varmistaa

Vierailija
11/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Identtiset kaksoset ovat eri ihmisiä ja heissä on eroja, toinen on esimerkiksi isompi, toisella on pyöreemmät kasvot, ääni on erilainen jne. 

Ja aloittaja vauvoille laitetaan heti ranneke kun syntyvät ja ainakin minä niistä kymmenistä äänistä erotin oman rääkymisen. 

Vierailija
12/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Keinoja on, esim. toisen vauvan varpaankynnen lakkaaminen, mutta kyllä ne periaatteessa voivat mennä sekaisin. 

Vierailija
13/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva syntyi kiirellisellä sektiolla eikä mies ehtinyt leikkaukseen mukaan. Sain nähdä vauvan vilaukselta ja se vietiin kätilöjen hoiviin siksi aikaa kun minut ommeltiin ja vietiin pois leikkaussalista. Ajantajua ei tuolloin ollut, mutta oli vauva varmaan toista tuntia "jossain"? Kyllä siinä lääkityshöyryissä tuli mietittyä juuri tällaisia vauvan vaihtumisia, ken tietää.. 

Vierailija
14/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat eivät todellakaan näytä samalta. 

Vierailija
15/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonväristä ei voi päätellä.

Vierailija
16/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dna-perimätesti.

Vierailija
17/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle laitetaan synnytyssalissa ranneke, jossa lukevat hänen tietonsa. Äidille on laitettu oma ranneke, kun hänet on otettu sisään sairaalaan. Muistaakseni vauvan rannekkeessa lukee äidin nimi. Eli rannekkeesta viimeistään voi tarkistaa.

Lisäksi vauvat ovat vähän eri näköisiä, joten jos et ole ihan kuoleman kielissä (mikä sekin on mahdollista), olet todennäköisesti vilkaissut lastasi sen verran, että huomaat, jos sinulle yritetään tarjota erinäköistä mukulaa, kun hän on ollut hoidossa hoitajien huoneessa sen verran, että saat vähän nukuttua.

Vierailija
18/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA - testillä varmistuu jos on epäilystä. Vanhemmuuden testaus maksaa luokkaa alle 200 euroa.

Vierailija
19/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vauva syntyi kiirellisellä sektiolla eikä mies ehtinyt leikkaukseen mukaan. Sain nähdä vauvan vilaukselta ja se vietiin kätilöjen hoiviin siksi aikaa kun minut ommeltiin ja vietiin pois leikkaussalista. Ajantajua ei tuolloin ollut, mutta oli vauva varmaan toista tuntia "jossain"? Kyllä siinä lääkityshöyryissä tuli mietittyä juuri tällaisia vauvan vaihtumisia, ken tietää.. 

Mulla vähän sama. Vauvan vaihtumista ei meidän tapauksessamme tarvinnut miettiä, sillä lapsi syntyi Italiassa ja meidän lapsi oli isoin ja valkoisin, selvästi vähän erinäköinen ja -kokoinen kuin kaikki muut vauvat siellä. Osa äideistä oli paikallisia, osa oli Senegalista ja osa Bangladeshista, joten meidän lapsi tosiaan erottui värillään joukosta. :D

Vierailija
20/56 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksosten syntymien välillä kuluu ainakin alatiesynnytyksessä sen verran aikaa, että ensimmäinen on ehditty merkata rannekkeella ennen kuin seuraava syntyy. Molemmille vauvoille on myös oma hoitotiimi. Varmasti myös sektiolla on kaikille vauvoille oma hoitotiimi oli sitten kaksoset tai enemmän. Eli eivät voi monikotkaan mennä sekaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi