Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turussa seuraava passiaika heinäkuussa. Hassua, minä sain passin ilman ajanvarauksia alle kuukaudessa Treella

Vierailija
26.02.2024 |

Eikä minulla edes ollut vanhaa passia, joka olisi tuota ehkä nopeuttanut. Mikä ihme niitä turkulaisia oikein vaivaa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka paikassa on niin että ajanvaraukset on kuukausien päähän, mutta kun menee aamulla paikanpäälle pääsee hyvinkin nopeasti. Minä hain poikieni kanssa Kokkolassa heille uudet passit, ja heidän piti antaa uudet allekirjoitukset ja ensimmäistä kertaa sormenjäljet, eikä siinä koko hommassa odotuksineen mennyt puolta tuntiakaan. Yksi ihminen oli meidän lisäksi odottamassa.

Kaikkialla ei pääse jonottamalla.

No sitten voi mennä sinne naapuripaikkakunnalle jonottamaan.

Vierailija
42/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka paikassa on niin että ajanvaraukset on kuukausien päähän, mutta kun menee aamulla paikanpäälle pääsee hyvinkin nopeasti. Minä hain poikieni kanssa Kokkolassa heille uudet passit, ja heidän piti antaa uudet allekirjoitukset ja ensimmäistä kertaa sormenjäljet, eikä siinä koko hommassa odotuksineen mennyt puolta tuntiakaan. Yksi ihminen oli meidän lisäksi odottamassa.

No vähänkö matkustan 50 km sen vuoksi kun ei julkiset kulje koko matkaa. Ja sieltä naapuristakin ne on menneet niiden naapuriin (siis kauemmas tästä paikkakunnasta, kun on liian pahat jonot).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisviikolla kävin aamulla ennen yhtätoista ilman ajanvarausta. Passi oli valitusta noutopisteestä haettavissa kolmen päivän päästä. Valokuva meni kuvaamosta ja hakemuksen tein verkossa pari viikkoa aikaisemmin. Nopeaa oli Oulussa.

Vierailija
44/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella olisi pitänyt odotella kuukausia passin saamista. Kankaanpäässä ei.

Vierailija
45/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinais-Suomessa passeja voi hakea Turussa, Paraisilla, Kemiössä ja Salossa. Raisiossa on laitos, mutta ei asiakaspalvelua. Hyvin on karsittu poliisin asiakaspalvelua suuressa astuskeskuksessa. 

Vierailija
46/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähänkö matkustan 50 km sen vuoksi kun ei julkiset kulje koko matkaa. Ja sieltä naapuristakin ne on menneet niiden naapuriin (siis kauemmas tästä paikkakunnasta, kun on liian pahat jonot).

No mene julkisilla vaikka vähän isommalle paikkakunnalle, jos passin saannilla on kiire. Jos ei, voit varata sen kuukausien päähän menevän ajan passin uusimiseen.

Vierailija
47/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö passin uusiminen maksa tyliin päivän palkan verran?

Siis viisikymppiähän on tosi iso raha. Sillähän saa kahdet paria kenkiä ja viikon sapuskat.

Miksi passi maksaa päivän palkan verran?

Vierailija
48/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko turkulainen varata ajan passille Tampereen poliisi laitokselta?

Voi, me käytiin viimeksi Kouvolassa, kun Tampereella oli liian pitkät jonot ja puoliso tarvi passin työmatkalle nopeasti. Vuosi oli kylläkin 2022. 

Vierailija
49/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä nyt taas jotkut ruuhkat? Miten voi olla joka vuotinen ilmiö nykyään nää passijonot 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän