Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turussa seuraava passiaika heinäkuussa. Hassua, minä sain passin ilman ajanvarauksia alle kuukaudessa Treella

Vierailija
26.02.2024 |

Eikä minulla edes ollut vanhaa passia, joka olisi tuota ehkä nopeuttanut. Mikä ihme niitä turkulaisia oikein vaivaa?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasilassakin on kuukausien jonot, kun aikaa varaa. Kun vain menee paikalle jonotusnumerolla, niin ei tarvitse varttia pidempään jonottaa.

Vierailija
2/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain passin Torniosta kun Oulussa oli kuukausien jonot. Sain ajan sinne helposti ja samalla tuli käytyä Haaparannassa halvoilla ostoksilla niin säästinkin muistaakseni reilut 300€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan on mahdollista mennä paikan päälle jonottamaan, ei sitä aikaa kannata varata. Välillä jonossa menee tunteja, välillä ainoastaan minuutteja.

Vierailija
4/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
5/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko turkulainen varata ajan passille Tampereen poliisi laitokselta?

Vierailija
6/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko turkulainen varata ajan passille Tampereen poliisi laitokselta?

Voi, mutta nopeampaa on kun menee vaan Tampereen poliiislaitoksella aamusta ja ottaa jonotusnumeron. Ei sinne kannata aikaa varata.

Vierailija
7/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Meilläkin kuukausien jonot, eikä aikaa varaamatta voi mennä. Viimeksi kysyin kun siellä ei ketään ollut, että voisiko päästä kun aika on vasta puolentoista tunnin päästä. No ei voinut. Odotin ulko-oven edessä ja vain 1 henkilö käveli rakennukseen, saattoi mennä muuallekin.

Myös henkkarin ja ajokortin hakemiseen piti varata aika, joita ei vapaana kuulemma ollut silloin kun kortit olisivat tulleet. Meni minuutti kun sitten sisään marssiessani virkailija tunnisti pärstän ja kaivoi kortit esiin.

Vierailija
8/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuisen passi vanhenee 5 vuodessa? Tai henkilökortti? Ihan yhtä turvallista olisi antaa 10 vuoden passeja ja henkilökortteja. Monissa EU-maissa aikuinen saa 10 vuoden passin, siitä se ei ole kiinni!

Vierailija
9/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko turkulaisena siis ottaa passikuvat turussa ja lähteä siitä suoraan bussilla Tampereen poliisilaitokselle?

Vierailija
10/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka paikassa on niin että ajanvaraukset on kuukausien päähän, mutta kun menee aamulla paikanpäälle pääsee hyvinkin nopeasti. Minä hain poikieni kanssa Kokkolassa heille uudet passit, ja heidän piti antaa uudet allekirjoitukset ja ensimmäistä kertaa sormenjäljet, eikä siinä koko hommassa odotuksineen mennyt puolta tuntiakaan. Yksi ihminen oli meidän lisäksi odottamassa.

Vierailija
11/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mä sain Ikaalisissa viikossa ilman ajan eikä ollut vanhaa passia. Mikä teitä tamperelaisia vaivaa? 

Vierailija
12/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuisen passi vanhenee 5 vuodessa? Tai henkilökortti? Ihan yhtä turvallista olisi antaa 10 vuoden passeja ja henkilökortteja. Monissa EU-maissa aikuinen saa 10 vuoden passin, siitä se ei ole kiinni!

Rahastusta, mitäpä muuta. 

Vierailija
13/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut vielä paljon nopeamminkin, mutta en pitänyt kiirettä valokuvan toimittamisessa poliisiasemalle. Ei ollut pakottavaa tarvetta saada passi mahdollisimman pian. Valokuvan viemisen jälkeen passi oli neljäntenä päivänä noudettavissa. Eli nopeimmillaan koko homma olisi voinut hoitua neljässä päivässä.

ap

Vierailija
14/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö ,höpö, mene jonottamaan poliisilaitokselle , ei kestä niin kauan.

Vierailija
15/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ en oikeen tiedä, mutta kai sinne pääsee ihan ilman ajanvaraustakin, kun vaan menee istumaan odotussaliin ja ottaa vuoronumeron.

Kun mä kävin kesällä jättämässä sormenjäljet uuteen henkkariin, niin siellä oli kyllä paikan päällä sellaisiakin joilla ei ollut ajanvarausta luukulle korttiasioissa. Ja hyvin pääsivät kun vaan sen vuoronumeronsa kanssa odottivat, että luukulle kutsutaan.

Siellä näytti olevan yksi luukku, jolle nää aikaa varaamattomat aina vuorollansa menivät.

Vierailija
16/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä jonotetaan. Mulle tuli passi postiin parissa viikossa hakemuksen tekemisestä.

Vierailija
17/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on passi vanhentunut turkulaisena. Kannattaako siis vain mennä suosiolla jonottamaan kuvien jälkeen laitokselle? Minulla olisi kova tarve uudelle passille...

Vierailija
18/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahastusta, mitäpä muuta. 

Sitä varmaan perustellaan turvallisuudella. Turvamerkintöjä kehittämällä vaikeutetaan väärentämistä.

Vierailija
19/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kuin menee minnekään jonottamaan tai varailemaan aikaa kannattaa selvittää, onko paikan päällä käyminen edes tarpeen vai saako passin uusittua ilman käyntiä. Itse menin paikan päälle, koska otin kuvat itse enkä valokuvaamossa, mutta myöhemmin selvisi, että sen olisi itsekin voinut ladata poliisin palvelimelle.

Vierailija
20/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä jonotetaan. Mulle tuli passi postiin parissa viikossa hakemuksen tekemisestä.

Onnistuu, jos on olemassaoleva passi, sormenjälki on annettu ja on tuore passikuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi