Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turussa seuraava passiaika heinäkuussa. Hassua, minä sain passin ilman ajanvarauksia alle kuukaudessa Treella

Vierailija
26.02.2024 |

Eikä minulla edes ollut vanhaa passia, joka olisi tuota ehkä nopeuttanut. Mikä ihme niitä turkulaisia oikein vaivaa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on passi vanhentunut turkulaisena. Kannattaako siis vain mennä suosiolla jonottamaan kuvien jälkeen laitokselle? Minulla olisi kova tarve uudelle passille...

Osaako kukaan sanoa?

Vierailija
22/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi tuli r kioskin alle viikossa,kävin asemalla ilman ajanvarausta puoli tuntia meni niin oli sormenjäljet ja allekirjoitukset otettu t: turkulainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passi tuli r kioskin alle viikossa,kävin asemalla ilman ajanvarausta puoli tuntia meni niin oli sormenjäljet ja allekirjoitukset otettu t: turkulainen

Oliko sulla vanhentunut passi ennen sitä?

Vierailija
24/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuisen passi vanhenee 5 vuodessa? Tai henkilökortti? Ihan yhtä turvallista olisi antaa 10 vuoden passeja ja henkilökortteja. Monissa EU-maissa aikuinen saa 10 vuoden passin, siitä se ei ole kiinni!

Oliko se niin että ne on miettineet sitä, mutra kun "sirun toimivuutta ei voi taata" tai jotain muuta paskaa.

Vierailija
25/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuisen passi vanhenee 5 vuodessa? Tai henkilökortti? Ihan yhtä turvallista olisi antaa 10 vuoden passeja ja henkilökortteja. Monissa EU-maissa aikuinen saa 10 vuoden passin, siitä se ei ole kiinni!

Rahastusta, mitäpä muuta. 

Sitä varmaan perustellaan turvallisuudella. Turvamerkintöjä kehittämällä vaikeutetaan väärentämistä.

Saahan sitä perustella ihan miten haluaa. Rahastusta, sitä se on. 

Vierailija
26/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka paikassa on niin että ajanvaraukset on kuukausien päähän, mutta kun menee aamulla paikanpäälle pääsee hyvinkin nopeasti. Minä hain poikieni kanssa Kokkolassa heille uudet passit, ja heidän piti antaa uudet allekirjoitukset ja ensimmäistä kertaa sormenjäljet, eikä siinä koko hommassa odotuksineen mennyt puolta tuntiakaan. Yksi ihminen oli meidän lisäksi odottamassa.

Kaikkialla ei pääse jonottamalla.

Vierailija
27/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, viime kesänä oli noin puolen vuoden jono, mutta kun yhtenä perjantaina menin isojen eväiden kanssa jonottamaan, niin jonotin jopa 2 minuuttia. Olin varautunut jonottamaan koko päivän, siksi oli isot eväät mukana.

Vierailija
28/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei passia edes tarvitse euroopan matkailuun, riittää kuvallinen henkkari.

Vierailija
29/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin turkulaiset tarvii passia? 

Vierailija
30/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin saanut vielä paljon nopeamminkin, mutta en pitänyt kiirettä valokuvan toimittamisessa poliisiasemalle. Ei ollut pakottavaa tarvetta saada passi mahdollisimman pian. Valokuvan viemisen jälkeen passi oli neljäntenä päivänä noudettavissa. Eli nopeimmillaan koko homma olisi voinut hoitua neljässä päivässä.

ap

Onpa heikkoa trollaamista ja ennen kaikkea tylsää. Odottelin, jos tämä lähtisi lentoon, mutta oli niin huono yritys, että ihmiset vaan alkoivat keskustella yleisesti passin hankkimisesta.

Vierailija
31/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä jonotetaan. Mulle tuli passi postiin parissa viikossa hakemuksen tekemisestä.

Onnistuu, jos on olemassaoleva passi, sormenjälki on annettu ja on tuore passikuva.

Passikuvanhan voi käydä kympillä otattamassa kauppareissulla ja kenellä nyt ei ole vanhaa passia, lapsilla? En muista ikinä käyneeni poliisilaitoksella passiasioissa, vaikka varmaan olen sen sormenjäljen joskus viime vuosituhannella antanut.

Vierailija
32/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin turkulaiset tarvii passia? 

Ei mihinkään. Turku on niin hieno kaupunki, ettei sieltä tarvitse poistua lomalla.

Vierailija
33/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei koske kaikkia Euroopan maita. Schengen-valtioita ovat Alankomaat, Belgia, Espanja, Islanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Malta, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tšekki, Unkari ja Viro. 

Siis esim. Irlanti ei ole, Britannia ei ole, ja osa Balkanin maista ja jokunen pikku maa ei ole. 

Vierailija
34/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on passi vanhentunut turkulaisena. Kannattaako siis vain mennä suosiolla jonottamaan kuvien jälkeen laitokselle? Minulla olisi kova tarve uudelle passille...

Viime viikolla olin Turun poliisilaitoksella ilman ajanvarausta odottelemassa. 1,5 h siellä meni, että asian sai hoidettua. Ne eteisen vartijat olivat todella töykeitä, mutta muuten oli hyvä kokemus.

Vierailija
35/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pasilassakin on kuukausien jonot, kun aikaa varaa. Kun vain menee paikalle jonotusnumerolla, niin ei tarvitse varttia pidempään jonottaa.

Toissa viikolla jonotin tunnin Espoon poliisiasemalla. Että voi siinä vähän pitempään mennä kuin vartti.

Vierailija
36/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonka hakuprosessi on aivan sama kuin passin ja voimassaoloaika aivan sama kuin passin..

Vierailija
37/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla olin Turun poliisilaitoksella ilman ajanvarausta odottelemassa. 1,5 h siellä meni, että asian sai hoidettua. Ne eteisen vartijat olivat todella töykeitä, mutta muuten oli hyvä kokemus.

Kiitos vastauksestasi. Kokeilen onnea tällä viikolla jos menisin jonottamaan asemalle.

Vierailija
38/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, no mutta onpa se sinulle hyvä ja hassu asia, ap.

Vierailija
39/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä jonotetaan. Mulle tuli passi postiin parissa viikossa hakemuksen tekemisestä.

Onnistuu, jos on olemassaoleva passi, sormenjälki on annettu ja on tuore passikuva.

Passikuvanhan voi käydä kympillä otattamassa kauppareissulla ja kenellä nyt ei ole vanhaa passia, lapsilla? En muista ikinä käyneeni poliisilaitoksella passiasioissa, vaikka varmaan olen sen sormenjäljen joskus viime vuosituhannella antanut.

Ymmärtääkseni joka toisella kerralla joutuu käymään antamassa sormenjäljet ja allekirjoituksen.

Vierailija
40/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin Pasilassa poliisiasemalle, otin vuoronumeron ja 3 minuuttia myöhemmin olin virkailijan luona antamassa sormenjälkiä ja allekirjoittamassa hakemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä