Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perustoimeentulotukeni oli tänä vuonna tammi- ja helmikuussa isompi ja nyt taas maaliskuulle pienempi?

Vierailija
26.02.2024 |

Laskelma tammikuulle ja helmikuulle ei ole nähtävilläni, koska kyseessä jatkuva päätös, ja siinä on näiden kuukausien osalta vain lause "Laskelma samansisältöinen kuin yllä". Kuitenkin joulukuussa ja marraskuussa, joista se laskelma oli eritelty, tuki oli pienempi. Mikä selittää sen että tuki oli alkuvuodesta isompi? Niin ja nyt se taas on pienempi maaliskuulle, höh.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuu ei ole vielä alkanut. Tt määrä nousi vuodenvaihteen jälkeen. Helmikuu on myös lyhtenpi kuukausi kuin muut.

Vierailija
2/7 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työhakuvelvoite ja se ei täyty esim. Niin vaikuttaa TT:hen. Myös se, jos et ilmottaudu vaikuttaa. Jäikö tilille normaalia enemmän rahaa?? Tämäkin vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että on. V*tuttaa elättää vetelyksiä kuukaudesta toiseen.

Itse teen vk-opettajana töitä ja saan tt-tukea koska työtunteja ei saa täyteen vaikka miten niitä ruinaisi. Tuntipalkka on surkea.

Miten olen "vetelys"?

Vierailija
4/7 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentti. Jos olet pienentänyt veroprosenttia viime vuonna, se näkyy vielä alkuvuodesta.

Ei tarvitse kenenkään kadehtia köyhää, tt-tuella hädin tuskin elää.

Vierailija
5/7 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuesta ei mene veroa...

Lähde: kelan omat sivut 

Vierailija
6/7 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaliskuu ei ole vielä alkanut. Tt määrä nousi vuodenvaihteen jälkeen. Helmikuu on myös lyhtenpi kuukausi kuin muut.

Vaikuttaako kuukauden pituus tt-tuen määrään? Olen luullut että se on kuukaudessa aina sama. Toi tietty selittäisi sen että se on nyt seuraavaksi pienempi kun helmikuu on lyhyempi.

Ap

Vierailija
7/7 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako kuukauden pituus tt-tuen määrään? Olen luullut että se on kuukaudessa aina sama. Toi tietty selittäisi sen että se on nyt seuraavaksi pienempi kun helmikuu on lyhyempi.

Ap

Kuukauden pituus Ei vaikuta määrään.

Vain tulot vaikuttaa toimeentulotuen määrään, eli jos tulosi ovat maaliskuussa suuremmat niin toimeentulotuki on pienempi.

Tammikuussa tuli voimaan se perusosan indeksikorotus, mutta se on kyllä jokaiselle kuukaudelle sama.

Onko mahdollista, että sinulle on maksettu takautuvasti jotain laskuja tammi-helmikuussa, jotka olet itse maksanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän