Vasramelukuulokkeet Schleich laamatalli ja hevostalli
Olen ostanut Ukrainan lapsille joululahjoja 30...50€ kpl muutaman. Sitten katsoin paikallista jouluapua. Siellä oli kohtuullisia pyyntöjä mutta sitten oli valtavan isoja toiveita yhdellä. Otsikon kamaa hinnat 100....325 € per esine joita oli samalla perheellä paljon. Ihan ok mutta organisoida olisi voinut jakaa tämän usealle auttajalle. Esim laamatalli hinta satasen viidelle.
Tämä tietysti Espoossa.
Kommentit (19)
AP. En halua syyllistää mutta jouluavun organisoivat toimikaa
Ei suomalaiset valeköyhät tarvitse muuta kuin keskisormea.
Kuivana, kylmänä, perseeseen.
🇺🇦🇮🇱
Uskon että tämä on oikeasti köyhä perhe ja äiti haluaa lapsille hyvää
Järjestäjä on vapaaehtoinen muttei voi organisoida mitään joukkoavustuksia.
Maksaa mitä maksaa. Ehkä osalla on varaa hankkia ne kalliimmat esim. 50-100e tai muuta. Lapsi ottaa uudet omakseen paremmin.
Meillä on kaikki töissä ja hyvät tulot emmekänelä tuilla mutta annamme jokaiselle noin 30e lahjan. On ihan outoa käyttää satasia.
Miksei kierrätetä. Ponitalli ja laamatalli kestänevät useammakin lapsen ja joiulshjaksi oi antaa kierrätetyn köyhille. Itse olen köyhä ja hyödyntänyt käytettyjä.
No Silppuhan se, "yllätyys".
Ettekö tunnista heti🤪
Köyhien pitäisi olla nöyriä, pukeutua nukkavieruihin ja paikattuihin mutta siisteihin vaatteihin, olla kiitollisia saamastaan avusta mutta ei pyytää liikaa, eikä varsinkaan ylpistyä jos saavat työpaikan tai muuta menestystä. Ja töissä pärjätään tekemällä kovasti töitä, eikä temppuilemalla kaiken maailman ammattijärjestöissä, kyltymättömänä vaatimassa. Lapset pitää myös kasvattaa nöyryyteen, ei sovi heti olla pyytelemässä älypuhelmia ja muita kotkotuksia.
Sellainen on maailman järjestys että hyvä Jumala on vain antanut kullekin osansa ja köyhän osahan on monella tapaa autuaskin. Minä tyydyn osaani ja niin on muidenkin tehtävä.
Rikkaaksi itseään ainakin väittävä sihisijä Silppu kadehtimassa köyhiä...
Kaikkea sitä😆
Ei tämä mihinkään ole mitään antanut!
Kun kerran ei hänkään saa, eikä toisaalta huolisikaan.
Sekopää, älkää vastatko!!
Siis tämähän yrittää vaan kylvää omaa katkeruuttaan ja vihaansa muihinkin.
Myös köyhä saa toivoa paljon totta ettei noita yksi mummo voi ostaa mutta kokoa itse joukko jolta rahasta.