Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itsekästä ja tuhlausta kieltäytyä kimppakyytijärjestelyistä?

Vierailija
26.02.2024 |

Työkaveri ehdotti ja kieltäydyin. Oli jotenkin hämmentyneen oloinen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon. Mä en suostu tuollaisiin. En halua sitoutua toisten kyyteihin ja kyytimisiin. Tulen ja menen milloin itse haluan.

Vierailija
2/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole täysin samat työajat niin vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole täysin samat työajat niin vaikeaa.

On samat työajat. Mutta osa tykkää tulla töihin jo puolta tuntia ennen vuoron alkua ja itse taas en suostu tekemään yhtäkään minuuttia ekstraa.

Ap

Vierailija
4/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan selvää että sinulle ei tuo sosiaalinen kanssakäyminen käy.

Vierailija
5/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoon. Mä en suostu tuollaisiin. En halua sitoutua toisten kyyteihin ja kyytimisiin. Tulen ja menen milloin itse haluan.

Voi olla hyväkin ratkaisu, jos esimerkiksi työmatka Turku-Helsinki. Autoon 4-5 tyyppiä ja säännöt ja kulut sovitaan. Kaikki saavat tehdä vähennykset verotuksessa. win-win

Vierailija
6/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin päättää kyllä itse sen asian. Jokainen voi raahautua työpaikalle omin avuin. Aikuisia tässä ollaan. 

Vierailija
7/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään suostuisi. Olen välillä töihin lähdön kanssa etuajassa ja välillä myöhässä, esimerkiksi jos lapsilla tulee jotain suksien etsimistä viime minuuteilla. Myöhästymisestä tulisi aina kova stressi jos työkaverikin myöhästyisi. (Meillä saa tehdä klo 8-9 työt milloin haluaa joten ajoittainen myöhästelyni ei ketään haittaa.)

Vierailija
8/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä kieltäytyä.

Vierailija
9/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakyyti käykö myös kimppasex <3

Vierailija
10/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla hyväkin ratkaisu, jos esimerkiksi työmatka Turku-Helsinki. Autoon 4-5 tyyppiä ja säännöt ja kulut sovitaan. Kaikki saavat tehdä vähennykset verotuksessa. win-win

Tällaisella pitkällä matkalla ihan ymmärrettävää, mutta haluan kulkea tuon 25 kilometriä suuntaansa omilla ehdoilla ja omassa rauhassa..

Vierailija
11/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi teistä olisi se kyytijä? 

Vierailija
12/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se itsekäs ratkaisu. Teit päätöksen sen perusteella, että siitä ei aiheudu vaivaa sinulle itsellesi. Mutta ei se epäkohteliasta tai röyhkeää ole, jokaisella on vapaus elää just niin mukavaa ja vaivatonta elämää kuin haluaa.

Vierailija
13/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teistä olisi se kyytijä? 

Kumpikin vuorotellen.

Ap

Vierailija
14/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolensa ja puolensa. Olen kulkenut kimppakyydillä juuri noin, että jokainen ajaa vuorollaan. Taloudellinen säästöhän on se paras puoli (auto ja bensa säästyy) ja se ettei tarvitse välttämättä autoa kaivaa lumihangesta joka päivä ja ajaa aina itse kun on karmea keli. Meillä matkaa oli 50+ km suuntaan.

Se harmittaa kun joku (jolla ei ole lapsia), jolla on ajovuoro, on myöhässä kun talvi yllätti :) Tai jos ilmoitetaan viime tipassa sairastumisesta tai jäämisestä etäpäivälle, kun itse seisoo jo tien poskessa odottamassa kyytiä. Lisäksi meitä kun oli 5 niin ei se ihan tasan mennyt, se kyytiminen. Jotkut on vähän härskimpiä lokkeilemaan. Se 5 oli vähän liikaa. 2-3 henkilöä vielä menee mutta sitten menee jo aika säätämiseksi.

Vierailija
15/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva omalla autolla kulkeva ajaa joka päivä vain kodin ja työpaikan väliä vaan matkalla poiketaan jossain. Lapsia kuljetetaan tai käydään kaupassa jne. 25 kilometriä on vielä niin lyhyt matka, että itse en ainakaan jaksaisi alkaa säätää kimppakyytien kanssa. Olen joskus ajanut melkein tuon pituista työmatkaa ihan Helsingin sisällä, Helsingin ja Espoon välistä puhumattakaan. 

Vierailija
16/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On multakin kysytty, en ole lähtenyt. Mun kyydissä pääsee silloin tällöin jonnekin sikäli kun itse olen samaan suuntaan menossa mutta en halua sitoa omia menemisiäni sen enempää kuin aikataulujani muidne mukaan. Tulen kun kerkiän ja lähden kun haluan. Tänään ajan suoraan kotiin, huomenna mutkan kautta. Sama töihin päin mennessä. Jos on sovittu kyydeistä niin se pidentää mun ajomatkoja koska todennäköisesti joudun ajamaan ensin väärään suuntaan viedäkseni kyydittävän sinne minne pitää ja vasta sen jälkeen pääsen omille asioilleni.

Oman mausteensa antaa muiden ajotaidoista ja kulkuvälineistä riippuvaisena oleminen. Pari työkaveria joiden kyytiin menin tasan kerran eikä toista tule. Tai kesärenkaat vaikka taivaalta tulee räntää ja lunta reippasti "ei vielä tartte vaihtaa" jne. On käynyt joskus niinkin että kotiinlähtö viivästyy tunnilla tai parilla koska kuski haluaa jäädä palaveriin tai tulee jotain muuta.  Mitä enemmän asiaa ajattelen niin ei, ei sitten niin millään.

Vierailija
17/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hlvetti. Tuommoset kyytimiset on stressaavampaa kuin itse työt

Vierailija
18/18 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva omalla autolla kulkeva ajaa joka päivä vain kodin ja työpaikan väliä vaan matkalla poiketaan jossain. Lapsia kuljetetaan tai käydään kaupassa jne. 25 kilometriä on vielä niin lyhyt matka, että itse en ainakaan jaksaisi alkaa säätää kimppakyytien kanssa. Olen joskus ajanut melkein tuon pituista työmatkaa ihan Helsingin sisällä, Helsingin ja Espoon välistä puhumattakaan. 

Pieniä lapsia ei kummallakaan ole, joten siihenkään ei voi vedota. Mutta hyvä tietää, etten ole ihan kummajainen tän asian suhteen. Työkaverin reaktio vaan oli outo 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän