Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkankorotukset tulee aina prosenteissa joten eikö se suosi hyvätuloisia?

Vierailija
26.02.2024 |

Nyt siis kauhistellaan kun verokevennykset suosii hyvätuloisia mutta miksei koskaan kauhistella sitä että esim ammattiliittojen yleiskorotukset tulee aina prosenteissa eli ne suosii myös hyvätuloisia enemmän?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tule aina prosenteissa, välillä tulee ihan euromääräisiä korotuksiakin.

Vierailija
2/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ikinä ei tule sellaisia toimia mitkä kuroo palkkaeroja umpeen... Köyhät on köyhiä ja rikkaat on rikkaita.

T:ay mafia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keskituloinen. En jaksa hirveästi kadehtia hyvätuloisia, koska ei ole mitään syytä miksen myös minä voisi tavoitella niitä hyviä tuloja, jos oikein haluaisin.

Enkä myöskään jaksa hirveästi sääliä matalatuloisia, koska kyllä Suomenmaassa voi köyhäkin mm. opiskella ja tavoitella korkeampia tuloja.

Vierailija
4/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ikinä ei tule sellaisia toimia mitkä kuroo palkkaeroja umpeen... Köyhät on köyhiä ja rikkaat on rikkaita.

Tule sellaisiakin, jossa alemmilla palkkaluokilla korotus on suiurempi kuin ylemmissä. Vaikka työn vaativuudet on erilaisia niin silti korotus suosii vähemmän vaativien töiden tekijöitä. 

Vierailija
5/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuli 4snt korotusta tuntipalkkaan. Kyllä sillä jo ostovoima nousee. Onhan se melkein 6.5e/kk

Vierailija
6/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuli 4snt korotusta tuntipalkkaan. Kyllä sillä jo ostovoima nousee. Onhan se melkein 6.5e/kk

Tämä. Palkat nousee aina niin naurettavia määriä että nuo muutaman sentin korotukset on aivan yhtä tyhjän kanssa oli lähtöpalkka mikä hyvänsä.

Vierailija
7/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä euromääräisiäkin korotuksia on tullut, esim.  kuntapuolella korotettiin euromääräisesti alimpia palkkoja.

Suomessa on jokaisella hyvät koulutusmahdollisuudet. Täällä ei tarvitse olla rikas päästäkseen kouluttautumaan esim. yliopistoon. Kaikki tiet ovat auki paremmille ansioille, kunhan motivaatio ja älykkyys riittävät.

Vierailija
8/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule sellaisiakin, jossa alemmilla palkkaluokilla korotus on suiurempi kuin ylemmissä. Vaikka työn vaativuudet on erilaisia niin silti korotus suosii vähemmän vaativien töiden tekijöitä. 

Paljon harvemmin sellaisia on joten käytännössä suurimpien ja pienimpien palkkojen euromääräinen ero kasvaa ajan myötä.

Vierailija
9/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä myös veroja korotetaan prosenteilla eikä euromääräisesti. MInä maksan veroja 38 % tuloistani, joku toinen vain 16% - eikö tämä ole eriarvoista? Yhden prosenttiyksikön korotus tarkoittaa minulle 50 euron lisämaksua, toiselle vain 8 euroa. Onko reilua?

Vierailija
10/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasavero ja tasapalkka kaikille. Ongelman poistaminen on helppoa.

Vierailija
11/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot tulee prosenteissa. Suosii pienipalkkaisia.

Vierailija
12/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosenttimääräisesti aina eläkkeitäkin korotetaan. Kun vuorineuvos saa 1000e lisää, niin pieneläkekäinen vain 60e. Ei oo reilua tämmöinen.

Vierailija
13/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloeroja ei tasoiteta palkkauksella vaan progressiivisella verotuksella.

Vierailija
14/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassa tuli palkankorotukset niin, että se oli joku prosentti (esim. 3%) tai vähintään joku euromäärä (esim. 100€). Luvut heitetty hatusta, mutta se oli mielestäni ihan kiva ratkaisu.

Vierailija
15/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen keskituloinen. En jaksa hirveästi kadehtia hyvätuloisia, koska ei ole mitään syytä miksen myös minä voisi tavoitella niitä hyviä tuloja, jos oikein haluaisin.

Enkä myöskään jaksa hirveästi sääliä matalatuloisia, koska kyllä Suomenmaassa voi köyhäkin mm. opiskella ja tavoitella korkeampia tuloja.

Mistä lähtien opiskelupaikka on varma tie vaurauteen? Terv. Työtön FM

Vierailija
16/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkettä tutkinnosta.

Jos suoritat tutkinnon, voit saada suurempaa työeläkettä, kun jäät eläkkeelle.

https://www.kela.fi/tyoelaketta-tutkinnosta

Vierailija
17/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Myös sitten taas veronkiristykset koskevat aina enemmän niitä joilla on enemmän rahaa. Näin prosenttilaskut toimii,.

Vierailija
18/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ne palkankorotukset tulevatkin prosenteissa, hyvä ap! Että varakkaat saavat aina vain enemmän.

Vierailija
19/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän myös pienituloisia. Kun oken antanut tukiopetusta ystävälle että selviää edes amiksen läpi ymmärrän ettei kujs tahansa voi lisätä tahansa. Kaikilla ei ole lahjoja kaikkeen. 

Vierailija
20/36 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, se on taas EK -mafia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi