Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos uskoo kaikkien uskontojen jumaliin yhtä aikaa?

Vierailija
25.02.2024 |

Olen tutkinut uskontoja ja minulle ei ole selvinnyt, mikä Jumala on oikea. Itselläni on kuitenkin vahva kokemus Jumalan läsnäolosta. Olen muuten järki-ihminen eikä minulla ole mitään muita yliluonnollisia kokemuksia. Jumala ei ole mitenkään ilmaissut itseään ja nimeään minulle. Voiko uskoa Jumalaan ilman että sille on mitään muuta nimeä? Jos uskon varmuuden vuoksi niihin kaikkiin, niin sittenhän se oikea Jumala on niiden joukossa ja olemattomilla jumalilla ei ole väliä? 

Kiinnostaa kuulla, että miten olette valinneet oman uskontonne? Jos uskoo esimerkiksi kristinuskoon, niin siinäkin on valtavasti erilaisia suuntauksia. Mistä sait varmuuden että se omasi on oikea? 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

,

/|      __

/ |   ,-~ /

Y :|  //  /

| jj /( .^

>-"~"-v"

/       Y

jo  o    |

( ~T~     j

>._-' _./

/   "~"  |

Y     _,  |

/| ;-"~ _  l

/ l/ ,-"~    \

\//\/      .- \

Y        /    Y     l       I     !

]\      _\    /"\

(" ~----( ~   Y.  )

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vierailija
82/90 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka sanovat Raamatussa lukevan että jumalan mielestä on vain yksi jumala, ottakaa nyt huomioon että kaikki uskonnolliset tekstit ovat ihmisen kirjoittamia. Ihminen loi jumalan selitykseksi kaikelle mitä ei pysty ymmärtämään.

Jumala kirjoitti kymmenen käskyä kivitauluihin. Ne ovat edelleen voimassa ,tuhansien vuosien jälkeenkin.

Onko ne kivitaulut siis olemassa jossain tiedetyssä säilytyspaikassa? Muuten nekin ovat vain osa tarinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala luo kansan jota kuljettaa omaan tehtäväänsä.

Kansa ja sen kieli on edelleen olemassa.

Mikään muu kansa maailmassa ei ole uudelleen omalla paikallaan tuhansien vuosien , luvatun kansoihin hajaantumisen jälkeen. Jumala lupasi tuoda sen takasin omaan maahansa

Todisteeksi riittää yksi sana  Israel.

Jumalan oma roistovaltio.

Vierailija
84/90 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka sanovat Raamatussa lukevan että jumalan mielestä on vain yksi jumala, ottakaa nyt huomioon että kaikki uskonnolliset tekstit ovat ihmisen kirjoittamia. Ihminen loi jumalan selitykseksi kaikelle mitä ei pysty ymmärtämään.

Jumala kirjoitti kymmenen käskyä kivitauluihin. Ne ovat edelleen voimassa ,tuhansien vuosien jälkeenkin.

Onko ne kivitaulut siis olemassa jossain tiedetyssä säilytyspaikassa? Muuten nekin ovat vain osa tarinaa.

Taitaa ne olla liitonarkussa,arkissa.

Ne käskyt ovat edelleen jokatapauksessa voimassa älä tapa,älä varasta jne.

Vierailija
85/90 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin uskontoni niin, että ensin tulin vakuuttuneeksi Jumalan olemassaolosta, ja minun tarpeestani elää Jumalan kanssa. Sitten aloin käydä eri uskontokuntien tapaamisissa. En samanaikaisesti, vaan eka yksi, sitä muutama kk, sitten toinen. Samalla luin ko. uskontoon liittyvää tietoa netistä ja kirjoista. Sitten alkoi löytyä se uskonto, jossa tunsin palojen loksahtavan kohdalleen. Oli mulle kyl aiemmasta tuttu uskonto myös. Ei kristinusko. Tsemppii sulle!

Vierailija
86/90 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ne olla liitonarkussa,arkissa.

Ne käskyt ovat edelleen jokatapauksessa voimassa älä tapa,älä varasta jne.

Onko mainituista kivitauluista mitään muuta todistetta kuin kyseinen fantasiakirjallisuus? Eipä tuollaisten ohjeiden keksimiseen mitään jumalaa tarvita.

Vierailija
87/90 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

,

/|      __

/ |   ,-~ /

Y :|  //  /

| jj /( .^

>-"~"-v"

/       Y

jo  o    |

( ~T~     j

>._-' _./

/   "~"  |

Y     _,  |

/| ;-"~ _  l

/ l/ ,-"~    \

\//\/      .- \

Y        /    Y     l       I     !

]\      _\    /"\

(" ~----( ~   Y.  )

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Harjoittele vielä vähän, niin kyllä tuosta vielä ihan kiva joulukuusi joskus tulee. Tsemppiä!

Vierailija
88/90 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsin uskontoni niin, että ensin tulin vakuuttuneeksi Jumalan olemassaolosta, ja minun tarpeestani elää Jumalan kanssa. Sitten aloin käydä eri uskontokuntien tapaamisissa. En samanaikaisesti, vaan eka yksi, sitä muutama kk, sitten toinen. Samalla luin ko. uskontoon liittyvää tietoa netistä ja kirjoista. Sitten alkoi löytyä se uskonto, jossa tunsin palojen loksahtavan kohdalleen. Oli mulle kyl aiemmasta tuttu uskonto myös. Ei kristinusko. Tsemppii sulle!

Olisi mielenkintoista kuulla (lukea):

- mitä käsite Jumala sinulle tarkoittaa?

- miten tulit vakuuttuneeksi Jumalan olemassaolosta?

Vierailija
89/90 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on minun pohdintojani, hyvin yksinkertaisesti ja lyhyesti. Joku viisas apologeetta muotoilisi nämä paljon fiksummin.

- Maailmalla on tiettävästi alku, joten on ihan perusteltua ajatella, että on olemassa myös alkusyy, Jumala, Luoja.

- Vaikka maailmassa luonnostaan epäjärjestys kasvaa, maailma toimii luonnonlakien ja äärimmäisen monimutkaisen informaation varassa. Luoja on siis mitä ilmeisimmin älykäs. Tuskin tätä koneistoa on ilman älyä ja logiikkaa rakennettu.

- Persoonaton Luoja tuskin voisi tuottaa persoonallisia, sielullisia olentoja, joten Jumala ei ole mikä tahansa energia tai voima.

- Meidän maailmassamme on paljon kärsimystä ja kurjuutta. Onko Luoja paha? Vai onko jotain mennyt perusteellisesti rikki? Kristinuskon vastaus kärsimyksen ongelmaan on Jumala, joka tulee itse kärsimään ja kantamaan meidän taakkamme. Me emme pysty tavoittamaan Jumalaa, mutta Hän lähestyy meitä. 

- Kristillisiä kirkkoja on paljon mm. historiallisista ja kulttuurisista syistä, ja taitaapa inhimillinen vallanhimokin joskus vaikuttaa. Tärkeää on kuitenkin se mikä meitä yhdistää, ei se mikä erottaa.

- Etsi rauhassa. Itse Jeesus on luvannut että etsivä löytää. Hän kyllä jo tuntee rehellisen etsijän, vaikka etsijän matka olisi vielä kesken. 

Vierailija
90/90 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimilläkin on persoonallinen sielu, eikös? Onko niillä tämä  sama jumala, ja auttaako niitä hädässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan