Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon sinun sosiaalitu'istasi voi vielä leikata? Esitä oma arvio. Ei saa olla nolla!

Vierailija
25.02.2024 |

Eli kuinka paljon olet valmis osallistumaan talkoisiin? Eihän tätä kaikkea työssä käyvien selkänahasta voida ottaa.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tukia kelasta 200 euroa kuussa. Pärjäisin ilmankin. Palkasta viedään miltei puolet, mikä hiukan ketuttaa yksinhuoltajaa.

Vierailija
62/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä minulla jää vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen käytettäväksi noin 250 € kuukaudessa. Siitä, kun ottaa 150 € ruokaan, hygieniatarvikkeisiin, pesuaineisiin ja muihin, niin ei paljoa puskuria jää. Ehkä selviäisin, jos käteen jäisi 150 €, mutta se tarkoittaisi, että yllättävien menojen tullessa eteen tulisi kuukausia jolloin söisin lähinnä puuroa ja vettä. 

Halvempaan asuntoon muuttamalla voisin lisätä tulojani 50-80 €, jota täytyy ehkä harkita, jos leikkaukset vielä lisääntyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaammat käy usein yksityilääkärillä ja kyllä kela korvaukset otetaan mukisematta vastaan ja ne on sosiaalitukia.

Niin mitä se on, joku 9 euroa per lääkärikäynti mitä nykyisin voi saada Kela-korvausta?

Vierailija
64/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon voi leikata, jos saan aikaa sopeuttaa talouteni. Nyt saan eläkettä netto 1150 EUR, mutta puoletkin riittäisi tiukan paikan tullen. Voisin asua saunakamarissa  maalla (muuta siellä ei ole kuin sauna ja puuwc).

Vierailija
65/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei 0 niin sitten 1 €.

Vierailija
66/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on yrittänyt leikata tukiani 20-40% väittämällä että olen sairas. Olen 10 kertaa valittanut ja aina voittanut. Siitä tulee aina kuluja valtiolle 3000-4000 euroa kun valitan oikeuteen saakka. Kun olen ollut jossain töissä vaikka 3 kuukautta niin sen jälkeen työkkäriin kutsuvat ja väittävät että tarviin kuntouttavaa työtä. Jos en suostu niin antavat karenssia ja 40% tuista lähtee. Sitten olen valittanut ja voittanut ja  valtio joutuu maksaa minulle ja kulut. Sellaista se on ollut vuodesta 2005 lähtien.

Vierailija
67/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset eivät saa mitään sosiaaliturvaa.

Totisesti toivon, että jonain päivänä karma iskee ja muistat tuon lauseen. 

Vierailija
68/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tukia ei leikata yhtään. Lisää pitäisi saada sellaiset 400 euroa kk.

Vierailija
69/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran jotain pitää leikata niin sanon, että 1 sentti. Olen moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki 595 euroa 4 viikon välein. Todellisuudessa en ole työkykyinen, mutta en pääse eläkkeelle.

Vierailija
70/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa sosiaalietuuksia joten niistä ei voi ottaa. Julkisen terveydenhuollon voi puolestani lakkauttaa, en ole sinne päässyt muutenkaan vuosiin. 

Vierailija
71/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuistani voi leikata kaiken - tulen mainiosti toimeen ilmankin.  Kiitos vasemmiston, elän nyt leveämmin muiden rahoilla.

Vierailija
72/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus, sairaanhoito, tienpito, rautatiet, armeija. Nuo ainakin voitaisiin leikata tai yksityistää.

Vierailija
73/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laskennallisesti perustoimeentulon taso pitäisi olla siellä 1400€ luokkaa ja Suomessa tuo ei toteudu juurikaan muualla kuin ehkä pk-seudulla. Suomi onkin saanut huomautuksia EU:n sosiaalisten oikeuksien komitealta ja lisää on tulossa kunhan nämä "uudistukset" saadaan voimaan ja lähetettyä speksit EU:lle.

Vierailija
74/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ihmiset pystytte elämään ahneutenne ja kateutenne kanssa?

Millainen ihminen kadehtii heikompiosaisen tukia ja haluaisi itselleen samat tuet vaikkei niitä oikeasti edes tarvitse?

Tämä maa on täynnä ihmishirviöitä!

Luojan kiitos tällainen kansa on kuolemassa sukupuuttoon!

Vierailija
75/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMALEIKKURI

Vierailija
76/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään euroa. Olen maksanut tähän yhteiskuntaan 25 vuotta veroja. Tällä hetkellä työtön yksin lapsen kanssa. Olen mielestäni maksanut ihan tarpeeksi veroja ja nyt saan vähän takaisin. Yksinhuoltajille ei mitään leikkauksia. 

Vierailija
77/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologisen sairauden (syntymävika) lääkekorvaukset päälle 1000€ kolmen kuukauden ajalta, jos sitä ei saa, niin pitäis mennä ilman lääkkeitä.

Vierailija
78/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on saaneet joskus jotain tukia. Vaikka sitten äitiyspäivärahan muodossa. Useimmat ovat myös saaneet opintotukea.

Enpä ole saanut kumpaakaan.

Vierailija
79/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vuokran maksun jälkeen jää nyt muutama satanen käytettäväksi. Siitä hallitus aikoo leikata 70 euroa. Tuolla en tule toimeen, joten toimeentulotukiluukulle joudun, katsotaan mitä sanovat. Tulot voivat jopa nousta. 

Vierailija
80/97 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80% suomalaisista saa Kelasta jotain tukea.

Ja tämä kertoo JUURI sen miksi tämä maa on perseellään.

Juuri näin. Ei voi olla niin, että 80% väestöstä ei kykene elättämään itseään. Suomi on täysin epäonnistunut maa.