Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sinun sosiaalitu'istasi voi vielä leikata? Esitä oma arvio. Ei saa olla nolla!

Vierailija
25.02.2024 |

Eli kuinka paljon olet valmis osallistumaan talkoisiin? Eihän tätä kaikkea työssä käyvien selkänahasta voida ottaa.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä purran ja orpon yhtälössä mättää että lähtevätkö poliisit tai reservi tappamaan omiaan? Jossain raja tulee vastaan. Nyt on jo tuhansittain eläkeläisiä ja lapsiperheitä jotka ovat menettämässä kokonaan ottensa. Suomi eroaa täysin muista pohjoismaista tässä suhteessa. Tämä tukien viidakko ohjaa tuet rikkaille ja pois vähävaraisilta.

Vierailija
22/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan lukukausimaksuja kouluihin. Lapsilisien poistoa.

Äitiys ja isyysvapaat pois. Neuvoloihin maksut ja äitiyspakkaukset maksullisiksi.

Niin minulla ei ole lapsia joten miksi minun pitäisi maksaa sinun lapsiesi eläminen.

Lapsettomien kuuluisi saada verohelpotuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan vain lapsilisää. Siitä ei saa leikata, koska suurperheessä se on tärkeää, kun ei valtio muuten suoraan tue lapsiperheitä (paitsi  toki koulutus, päivähoito, terveydenhuolto), ei siis ole esim. mitään verohelpotuksia, joten lapsilisä on hyvä tulonsiirto lapsiperheille. Eli jos tänne halutaan lapsia, ei ainakaan saisi perheiden rahoista leikata. 

Muiden tuesta ole sitä mieltä, että asumistukea saisi vieläkin laskea. Samoin saisi laskea vammaistukea. Ei ole veronmaksajien tehtävä maksaa vammaiselle palveluja (esim. apuvälineet, kyydit ja avustajat muuten kuin ihan välttämättömät). 

Entäpä sitten jos oma lapsesi olisi vammainen?

Vierailija
24/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen opiskeleva vuoroviikkovanhempi. Tällä hetkellä saan opinto- ja asumistukia sekä lapsilisät ja elarit kahdesta lapsesta =1350e. Tuosta ei vitosta enempää voi ottaa, nyt jo olen ajoittain kusessa.

...ja kun joku haluaa lällättää, että onko pakko opiskella aikuisena niin on. Entinen ammattini ja työni laukaisi pahan allergian, vaihtoehdot olivat opiskelu tai kattoon räkiminen työttömänä.

Vierailija
25/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa sosiaalitukia, joten kaiken saa mielestäni ottaa.

Vierailija
26/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaammat käy usein yksityilääkärillä ja kyllä kela korvaukset otetaan mukisematta vastaan ja ne on sosiaalitukia.

Vierailija
27/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön paperilla. Lääkäri on todennut minut työkyvyttömäksi, mutta Kela ei, joten tässä nyt jotenkin rimpuilen. Asumistukeani leikataan. Omistusasunto ( perintö ), jonka arvo on olematon, eikä käy muuttotappiokunnassa kaupaksi, joten en saa tt-tukeakaan.

2 viikkoa on takaisinsoittoaika terkkariin hoitajan tenttiin, josta voin saada 6 viikon päähän etävastaanoton. Ei hammashoitoa - tarkastus neljän vuoden välein,  ei silmälääkäriä, ei gyneä, ei labraa, ei rontgeniä.  Ei pankkia, ei kelaa, ei vakuutusyhtiötä, ei taksia, ei autoa. 

Mistä minun pitäisi luopua, että saadaan tämä talous pyörimään? Minun lääkekatostaniko, nostamalla  palvelumaksuja? Miten voisin olla avuksi ja ottaa vastuuta itsestäni?

Olen ihan kroonisesti pa. ollut jo hyvin kauan. Ei leikkauksilla saada taloutta nousuun. Olen kerran vuodessa käynyt kaverini kanssa leffassa yleisillä, joskus luon r-kioskilla kahvin, kerran ostin jopa 2 viinipulloa, jotka kestivät puoli vuotta, kun oli jopa seuraa.

Vierailija
28/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu parannetaanko sillä oikeasti yhteisiä asioita, kuten terveydenhuoltoa.

Nyt jää: 380e

Voisin antaa 40e. 

Jos olisi takuu siitä, että esim. terveydenhuolto palaisi vanhoille kulta-ajalleen: 80e. 

Vierailija
29/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pois vaan. Saadaan kunnon romahdus aikaa, kun ei tästä enää yhteiskuntaa saa.

Vierailija
30/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessani en saa mitään sosiaalitukia ja työttömänä saan pelkän työmarkkinatuen (ansiosidonnaisen päivät on jo kuluneet loppuun). Ei ole varaa leikata eikä tästä kyllä olla leikkaamassakaan.

t. pätkätyötön

Vierailija
31/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan vain lapsilisää. Siitä ei saa leikata, koska suurperheessä se on tärkeää, kun ei valtio muuten suoraan tue lapsiperheitä (paitsi  toki koulutus, päivähoito, terveydenhuolto), ei siis ole esim. mitään verohelpotuksia, joten lapsilisä on hyvä tulonsiirto lapsiperheille. Eli jos tänne halutaan lapsia, ei ainakaan saisi perheiden rahoista leikata. 

Muiden tuesta ole sitä mieltä, että asumistukea saisi vieläkin laskea. Samoin saisi laskea vammaistukea. Ei ole veronmaksajien tehtävä maksaa vammaiselle palveluja (esim. apuvälineet, kyydit ja avustajat muuten kuin ihan välttämättömät). 

toivottavasti vammaudut loppuiäksi.

Oma vastaukseni : 1 sentin voin antaa, en enempää.

Vierailija
32/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenko  firma  =  työpaikat  olisi  pystyssä  jos  valtio  ei  tukisi  niitä ?  Montako  markettia  ja  muita  palveluita  täällä  olisi  ilman  lapsiperheitä. Ihmiset loppuu  Suomesta.

Vierailija
33/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset eivät saa mitään sosiaaliturvaa.

80% suomalaisista saa Kelasta jotain tukea.

Ja tämä kertoo JUURI sen miksi tämä maa on perseellään.

Vierailija
34/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä, kolmen lapsen lähivanhempi. Kuukausituloni ovat 7000-12000 välillä kuukaudesta ja päivystysten lukumäärästä riippuen. Tuosta verottaja nappaisee 38%. 

Etuuksina saan lapsilisää kahdesta lapsesta. 

Voidaan minun puolestani leikata tuo lapsilisä kokonaan pois jos veroprosenttia tiputetaan puolella.

Lapsilisät pois ja vetoprosenttia voi korottaa 7 %. 

Vierailija
35/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä, kolmen lapsen lähivanhempi. Kuukausituloni ovat 7000-12000 välillä kuukaudesta ja päivystysten lukumäärästä riippuen. Tuosta verottaja nappaisee 38%. 

Etuuksina saan lapsilisää kahdesta lapsesta. 

Voidaan minun puolestani leikata tuo lapsilisä kokonaan pois jos veroprosenttia tiputetaan puolella.

Lapsilisät pois ja vetoprosenttia voi korottaa 7 %. 

enemmän, joku 70% olisi pikemminkin oikea veroprosentti.

Vierailija
36/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 senttiä.

Vierailija
37/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut mitään sosiaalitukia. En sosiaalitoimistosta enkä Kelasta. Ikää on jo 43v. Siis minulle osoitettuja tukia. En laske tähän esim niitä lapsilisiä, joita vanhemmalleni on minusta maksettu. 

En ole saanut asumistukea, toimeentulotukea, opintotukea, työttömyyskorvauksia, päivärahoja, lapsilisiä, lääkekorvauksia en ylipäätään mitään tukia.

Tulevaisuudesta en tietysti tiedä, voihan olla, että jo vaikka huomenna tapahtuu jotain niin odottamatonta ja kauheaa, että tilanne muuttuu ihan toisenlaiseksi.

Vierailija
38/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaammat käy usein yksityilääkärillä ja kyllä kela korvaukset otetaan mukisematta vastaan ja ne on sosiaalitukia.

Näistä minä luopuisin, myös lääkekorvauksista. 

Vierailija
39/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisiä saamme kahdesta teinistä. Ilmankin pärjättäisiin. Keskituloisia, lisäksi pääomatuloa ja perintöä. Toisaalta tuen tätä valtiota maksamalla veroa perinnöstäni enemmän kuin saan koko aikana tuota lapsilisää, joten otan mielelläni tämän kompensaation. 

Vierailija
40/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset eivät saa mitään sosiaaliturvaa.

Kaikki on saaneet joskus jotain tukia. Vaikka sitten äitiyspäivärahan muodossa. Useimmat ovat myös saaneet opintotukea.

No maksellaanko me sitten niitä opintotukia ja 1980-luvun lapsilisiä takaisin? Miten olisi ihan vain veronkorotus?