Muita, jotka ovat syystä tai toisesta keskeyttäneet/lopettaneet autokoulun?
Itse lopetin autokoulun käymisen, isoin syy oli se et en päässyt teoriakoetta läpi, jota yritin yksitoista tai kaksitoista kertaa saada läpi. Meni kyllä tietyllä tavalla rahat hukkaan autokouluun ja teoriakokeisiin. Saako muuten mitään rahojaan takaisin kun lopettaa autokoulun? Olen +30v. nainen, jos joku sitä kyselee.
Kommentit (212)
Ap, miten paljon olet harjoitellut teoriakokeeseen? Minä ostin netistä teoriakoeharjoittelu kurssin, jota joka ilta harjoittelin. Kun olin päässyt sen teoriakoe harjoituksen yli 20 kertaa läpi menin oikeaan teoriakokeeseen. En päässyt läpi, joten harjoittelin vielä kuukauden lisää ja sitten meni teoriakoe läpi. Lainasin myös kirjastosta autokoulu kirjan (uusimman painoksen) ja kirjoitin sieltä ylös kaikkea mitä ajattelin mitä minun pitäisi muistaa.
Minun tekisi myös luovuttaa autokoulun suhteen, koska olen hidas oppimaan ja pelkään ajamista.😀 mutta joka kerralla se on helpottanut jollailailla ja rahaa on mennyt niin paljon, että en halua luovuttaa!
Tsemppiä, kannattaa harjoitella kokeeseen ahkerammin nii jospa menisi läpi! Ja jos jotain et ymmärrä, niin onko sulla puolisoa/ystävää yms jolta voit kysyä tarkemmin? Mä aina kysyn mun mieheltä ja hän onneksi auttanut mua paljon.
Itsekin olen vähän yli 30 v ja en oo aiemmin ajanut esim mopolla tms, että ei oo liikenteessä ajamisesta aiempaa kokemusta
Kannattaa kysyä itse autokoulusta voiko rahoja saada takaisin
Vierailija kirjoitti:
Kannataakohan miun enää aloittaa auto-koulua joskus uudelleen..? Ap
Ei todellakaan kannata. Ihan siinä ja siinä kannattaako edes taksilla matkustaa. Melkeinpä suosittelisin että kävelet vaan sovinnolla joka paikkaan.
Joo, lopetin, kun olin reputtanut inssin kuusi kertaa.
Minä olen käynyt autokoulun loppuun ja saanut kortinkin, mutta sen jälkeen en ole auton rattiin kuitenkaan uskaltautunut kuin pari kertaa ja silloinkin olin kauhun vallassa. Ei minulla tosin olisi koskaan ollut varaa omaan autoon ja vaikka olisin jonkun kotteron saanutkin, niin ei olisi ollut varaa ylläpitää autoa ja ilman autoa olen ihan hyvin pärjännytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap yleisesti vaikeaa päästä teoreettisemmista kokeista läpi? Jotain oppimisvaikeuksia? Mites muut koulut? Vai jännititkö teoriakoetta tolkuttomasti?
Oppimisvaikeutta on. Liittyy lyhytkestoiseen muistin, joka on synnynnäisesti heikompaa, täten hidastaa/hankaloittaa uuden opettelua varsinkin just missä tarvitaan lyhytkestoisesta muistia. Olen saanut mukautettua opetusta peruskoulussa ja yksittäisissä aineissa amiksessa. Sain mm. hygieniapassin ja työturvallisuuskortin ekalla kerralla läpi. Varmaa riippuu aiheesta ym monista seikoista, että miten pääsen läpi teoria-aineita/kokeita. Ap
Onko sinulla virallisia papereita noista ongelmista? Esimerkiksi lukihäiriöinen saa todistuksella lisäaikaa kokeen suorittamiseen.
https://ajokortti-info.fi/fi/ajokortin-hankkiminen/kuljettajantutkinto/…
Yhden tiedän, jätti inssiajon käymättä ja pimeäajon. Jättänyt muitakin asioita elämässä kesken, kuten valmistumatta yliopistosta, armeijasta sai vapautuksen. Sitten on vielä liuta pienempiä asioita, mutta kestää kaikessa ikuisuus saada aloittamansa asiat loppuun.
Yksi kaverini ei aikoinaan opiskeluaikoina käynyt ajamassa 2.vaihetta ja ajokortti vanheni. Hänen isänsä ei kuulema antanut koskaan ajaa eikä hän siksi myöhemmin uskaltautunut myös toka vaiheeseen. Ajoi kortin ehkä 15 v myöhemmin ja ajaa nykyisin paljon.
Toinen kaverini oli ajanut molemmat vaiheet mutta hänellä ei opiskellessa eikä opiskelujen jälkeen ollut autoa. Perhe kielsi samoin aina ajamasta vanhemmilla käydessä kun kuulema muut perheenjäsenet on paljon parempia kuskeja. Tämä kaveri ei ajanut kuin muutaman kerran noin 20 vuoteen, mutta tapasi sitten miehen ja mies treenasi häntä pari päivää liikenteessä. Alkoi muutan aktiivisesti ajamaan just kun saivat lapsen. Nykyään ajaa myös tosi paljon.
Eli just kortin saavat. Pitäkää huoli, että saatte ajaa paljon. Olkaa perheen "taksikuskeja." Vain harjoittelemalla oppii ajamaan ja luottamaan taitoihinsa ja pärjää sitten myös huonommalla kelillä.
Hämmästyttää, ettei joku saa autokoulua käydyksi ja inssiä ajettua hyväksytysti, olisiko keskuttymiskyvyssä ongelmia. Taitaa olla parempi jättää ajaminen muiden huolehdittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käynyt autokoulun loppuun ja saanut kortinkin, mutta sen jälkeen en ole auton rattiin kuitenkaan uskaltautunut kuin pari kertaa ja silloinkin olin kauhun vallassa. Ei minulla tosin olisi koskaan ollut varaa omaan autoon ja vaikka olisin jonkun kotteron saanutkin, niin ei olisi ollut varaa ylläpitää autoa ja ilman autoa olen ihan hyvin pärjännytkin.
Taitaa olla kohdallasi loistava ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää, ettei joku saa autokoulua käydyksi ja inssiä ajettua hyväksytysti, olisiko keskuttymiskyvyssä ongelmia. Taitaa olla parempi jättää ajaminen muiden huolehdittavaksi.
Kannattaisiko lukea tarkemmin, mitä aiheesta on kirjoitettu, eikä vaan hätäisesti lukea vähän otsikkoa.
Aikanaan jäi kesken, kun ei ollut kiinnostusta. Muutama vuosi siitä suoritin kortin, kun tuli sellanen fiilis, että haluan ja tarvin sen.
Itse yritin aikoinaan saada kortin, kävin inssiä kokeilemassa viisi kertaa eikä läpipääsy ollut lähelläkään. Tuhansia euroja kului ja lopulta totesin ettei minusta ole ajamaan ja luovutin. Vieläkin välillä hävettää myöntää ettei ajokorttia löydy, koska ihmiset automaattisesti olettavat että keski-ikäiseltä mieheltä se kortti löytyy. Varsinkin kun olen muuten ns. elämässä menestynyt. Kirjoitin useamman L:n, kävin yliopiston ja olen nykyään verokoneessa, mutta silti kuljen pyörällä tai julkisilla
Eihän se autokoulun vika ole, ettet selvinnyt kokeesta noinkaan monen kerran jälkeen, on parempi, että jätät ajamisen sikseen. Pitäähän sitä joku järki olla.
Tai myös jokin häiriö estää ajamisen.