Muita, jotka ovat syystä tai toisesta keskeyttäneet/lopettaneet autokoulun?
Itse lopetin autokoulun käymisen, isoin syy oli se et en päässyt teoriakoetta läpi, jota yritin yksitoista tai kaksitoista kertaa saada läpi. Meni kyllä tietyllä tavalla rahat hukkaan autokouluun ja teoriakokeisiin. Saako muuten mitään rahojaan takaisin kun lopettaa autokoulun? Olen +30v. nainen, jos joku sitä kyselee.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Kannataakohan miun enää aloittaa auto-koulua joskus uudelleen..? Ap
Kerron sinulle totuuden suoraan: sinä et kuulu auton rattiin. Jos ihan oikeasti olet tehnyt teoriakokeen jo yli kymmenen kertaa etkä kuitenkaan ole päässyt siitä läpi, niin kaikkien turvallisuuden kannalta on parempi, että sinä et aja autoa koskaan.
Autokoulu jossa kävin, niin oli välinpitämätön, piittaamaton opettaja. Ei häntä kiinnostanut et edistynkö tms autokoulussa, muistan kun hain papereita käydyistä tunneista ym, niin opettaja sanoi naureskellen & aliarvioiden että siulla menee satavuotta autokoulun suorittamiseen. Opettajan käytös oli muutenkin käynnin aikana negatiivisen oloista. Hänelle taisi olla ihan sama olenko vai enkö siinä hänen autokoulussaan ja miten yleisesti se autokoulun käynti sujuu. Ap
minä keskeytin työturvallisuuskorttikoulutuksen, kun en jaksanut opiskella 8 tuntia
17 vuotiaana aloitin. 19 vuotiaana sain kortin. En ajanut koskaan, en suorittanut 2 vaihetta. Kortti vanheni. 31 vuotiaana kävin uudelleen teoria ja ajokokeen ja sain kortin. En ole taaskaan ajanut yhtään. Nyt ei sentään kortti mene vanhaksi.
Olisiko sinulla ystävää joka voisi opettaa? Jos tuntuu että tarvitset enemmän ajotunteja, opetusluvalla ne tulisi edullisemmaksi. Muutenkin rauhallinen lähestymistapa tutun henkilön kanssa voisi vähentää stressiä opetustilanteissa ja liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron sinulle totuuden suoraan: sinä et kuulu auton rattiin. Jos ihan oikeasti olet tehnyt teoriakokeen jo yli kymmenen kertaa etkä kuitenkaan ole päässyt siitä läpi, niin kaikkien turvallisuuden kannalta on parempi, että sinä et aja autoa koskaan.
Okei. Olin kyllä ratin takana autokoulun aikana useamman kerran, eikä siellä pompannut mitään ylitse muiden jotain ongelmaa/ongelmia ajamisessa. Ap
Teoria meni läpi ilman yhtään virhettä ekalla kertaa, mutta inssin ajoin kahdesti. En olisi kesken jättänyt koska olen nuuka. En halua heittää rahaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Autokoulu jossa kävin, niin oli välinpitämätön, piittaamaton opettaja. Ei häntä kiinnostanut et edistynkö tms autokoulussa, muistan kun hain papereita käydyistä tunneista ym, niin opettaja sanoi naureskellen & aliarvioiden että siulla menee satavuotta autokoulun suorittamiseen. Opettajan käytös oli muutenkin käynnin aikana negatiivisen oloista. Hänelle taisi olla ihan sama olenko vai enkö siinä hänen autokoulussaan ja miten yleisesti se autokoulun käynti sujuu. Ap
Ei kirjallisen kokeen läpäisemiseen tarvitse välttämättä olla yhdelläkään opetustunnilla. Onhan sitä varten olemassa kirja, mistä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulla ystävää joka voisi opettaa? Jos tuntuu että tarvitset enemmän ajotunteja, opetusluvalla ne tulisi edullisemmaksi. Muutenkin rauhallinen lähestymistapa tutun henkilön kanssa voisi vähentää stressiä opetustilanteissa ja liikenteessä.
Kiitos asiallisesta, välittävästä kirjoituksestasi. Enemmän aikaa opetteluun ja rauhallisempaa lähestymistapaa tarvitsisin selvästi. Taitaa selvästi olla niin, ettei oo ketään tuttua ihmistä, ystävää, joka voisi alkaa opettamaan minua opetusluvalla. Ap
Näin jälkikäteen ymmärtää paremmin et sitä aikaa, tukea ym olisi tarvinnut enemmän autokoulu asiaan, niin autokoulusta kuin läheisiltäkin. Toki omaa panostusta unohtamatta. Enemmän sain kuulla lyttäävää, latistavaa tms kommenttia autokoulun käymisestäni. Jokunen tsemppasi onneksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä miettinyt tuotakin vaihtoehtoa, et jos miusta ei kumminkaan ole loppupeleissä syystä tai toisesta auton rattiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Olin kyllä ratin takana autokoulun aikana useamman kerran, eikä siellä pompannut mitään ylitse muiden jotain ongelmaa/ongelmia ajamisessa. Ap
Mikä oli erilaista ajamisessa ja teoriakokeessa? Sekö että kokeessa olit ihan yksin ja itsesi varassa? Loppuiko aika? Joku siinä mättäää ettet selviä kuvakokeesta itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli erilaista ajamisessa ja teoriakokeessa? Sekö että kokeessa olit ihan yksin ja itsesi varassa? Loppuiko aika? Joku siinä mättäää ettet selviä kuvakokeesta itse.
Aika kyllä riitti aina hyvin teoriakokeen suorittamisessa. Virheitä tuli aina sen verran, etten päässyt läpi. Jokusesta virheestä kiinni. Ap
Taustatietona, että ennen autokoulua miulla ei ollut kokemusta yhtään autolla, mopolla tms ajamisesta, eli tulin ummikkona autokouluun. Eli autokoulun autolla ajoin ensimmäisen kerran elämäni aikana. Ap
Vierailija kirjoitti:
joo, minä. Reputin inssin kuusi kertaa ja luovutin.
No voih. Mediassa on ollut juttua näistä jotka pääsi vasta 8. tai 10. kerralla. Moni vaihtoi helpompaan kaupunkiin, esim. Helsingin sijaan ajokoe jossain pikkukunnassa jossa tyyliin vain yhdet liikennevalot.
Onko sulla ap yleisesti vaikeaa päästä teoreettisemmista kokeista läpi? Jotain oppimisvaikeuksia? Mites muut koulut? Vai jännititkö teoriakoetta tolkuttomasti?
Minä olin autokoulussa lukioikäisenä, voin tosi huonosti henkisesti ja joka ajotunnilla vaan mietin, että ajan kallioleikkaukseen. No en tehnyt sitä kun oli opettaja kumminkin kyydissä. Teoriakokeen läpäisin, mutta inssiä en päässyt läpi. Sitten minulla todettiinkin psykoosisairaus ja jouduin puoleksi vuodeksi osastolle ja siihen jäi autokoulu. Nykyään ei keskittyminen riittäisi autolla ajoon kun en selviä pyörälläkään liikenteen seassa, kaikille parempi kun liikun kävellen tai muiden kyydissä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset pyytäkö ystäväänne opettajaksi. Menee hyvä ystävyys pilalle. Kuinka moni haluaa istua tunnin tai pari autossa ystävänsä kanssa, niin että joutuu koko ajan kuuntelemaan neuvoja häneltä, opettelemaan mäkilähtöjä, taskuparkkeja tai motarille liittymistä? Ei tee hyvää ystävyydelle noin stressaavissa tilanteissa neuvojen saaminen, liian äkkiä keittää yli jommallakummalla osapuolella. Mielummin ammattilaisen oppiin, tai edes sellaisen henkilön, jolla on jonkinlaista pedagogista taustaa. Opettaminen ei nimittäin ole ihan helppoa hommaa.
Turhauduin, kun teoriatunneilla oli pelkkiä itsestäänselvyyksiä, niin jätin autokoulun kesken. Yhden ajon ajoin ja se meni hyvin. Muutama vuosi myöhemmin menin sitten suorittamaan ajotkin pois ja sain kortin.