Nettovarallisuus ja ikäsi?
Itselläni 170000 euroa ja ikää 42v.
Ihan vaan silkasta mielenkiinnosta kyselen tälläistä.
Kommentit (147)
Mahdoton sanoa tarkkaa määrää tuohon. Juuri op mobiilista katsoin:
-käyttötili 8304e
-säästötili 10 000e
-osakesalkku arvo 537 060e
-lainaa asuntoon 53 430e
Asunnon arvo varmaan joku 300 000e ja kesämökin arvo 100 000e.
M29
Vierailija kirjoitti:
2017 oma henkilökohtainen varallisuuteni oli 375000€. Nyt 0€. Avioero ja huonoja valintoja, alkoholismia, masennusra ja peliriippuvuutts. Nyt 0€ ja olen onnellisempi kuin silloin. Yritin itsemurhaa 2021, joten kaikki plussaa siihen nähden. Elämäntyö meni, mutta uusi elämä alkoi. Ikää 55v
Arvostan selviytymistarinoita, vaikka kurjia joskus ovatkin. Varsinkin kun itse saik omaisuuteni isåni itsemurhan jälkeen. Varallisuutta on varmaan kolmisen miljoonaa. En tee enää töitä, ikää on 58 vuotta. Itse en ikinä saanut kerrytettyä senttiäkään omaisuutta.
Huh huh. Kuvittelin että minulla menisi ihan kivasti mutta tämä kysely palautti vikkelästi kyllä maan päälle. Hienosti on monet saaneet varallisuutta kerättyä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Kuvittelin että minulla menisi ihan kivasti mutta tämä kysely palautti vikkelästi kyllä maan päälle. Hienosti on monet saaneet varallisuutta kerättyä.
-ap
uskoisin, että näistä omaisuuksista on aika moni keksittyjä. Osa varmasti tottakin.
Itselläni on velaton asunto, arvo noin 210tonnia. Tilillä reilu kolme tonnia. Siinä se. Koen, että menee silti tosi hyvin. Ikää viisikymmentä tasan.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kannattaa sun alkaa sijoittamaan niin voit helposti kerryttää omaisuutta. 200e vaikka joka kuukausi kun laitat osakkeisiin niin 5v päästä siellä on jo ihan kiva potti tuottamassa rahaa sinulle.
Muistakaa että jokaiselle syntyvälle suomalaiselle tulee se 30 000e valtion velka ja siihen päälle vielä kunnan velka eli jokaiselle suomalaiselle tulee velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kannattaa sun alkaa sijoittamaan niin voit helposti kerryttää omaisuutta. 200e vaikka joka kuukausi kun laitat osakkeisiin niin 5v päästä siellä on jo ihan kiva potti tuottamassa rahaa sinulle.
Itselläni on avioeron jälkeen tiukka rahatilanne. Kannattaako 50-100€ kuukausittainen sijoitus? Jos, niin mitä kautta? T. Ummikko
Noin 500 000€, ikää 47v. Kaikki itse tienattua (ja sijoitettua). Kotoa en saanut markkaakaan apuja pois muuton jälkeen, ex-miehen kanssa rahat oli erillään ja erossa molemmat piti omansa. Perinnöt on vielä tulematta jos on tullakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
uskoisin, että näistä omaisuuksista on aika moni keksittyjä. Osa varmasti tottakin.Itselläni on velaton asunto, arvo noin 210tonnia. Tilillä reilu kolme tonnia. Siinä se. Koen, että menee silti tosi hyvin. Ikää viisikymmentä tasan.
Mulla ikää sama 50. Velaton asunto, n. 225k, säästöjä ja sijoituksia n. 117k. Näistä perintönä saatua 80-90k, lisää perintöä, jakamattomana kuolinpesästä tulossa n. 45k.
Noin 550000€, ikää 50 vuotta. Tuosta perintöä n. 260000€, eikä lisää ole enää tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein laitoit sinne koesalkkuun
Ihan koko kansan osakkeita; mm. Fortum, Biohit, Elisa, Wärstilä, Kone, joiden kurssi olisi samalla tasolla kuin 5v. sitten tai tullut tappiota. Nordea oli ainoa, joka on noussut selkeästi. Vaikka talletuksista sai roposia nollakorkoaikaan, olen enemmän plussan puolella kuin jos olisin toteuttanut koesalkun. Ei pörssiin sijoittaminen ole niin helppoa kuin väitetään.
Mitä osakkeita sulla on salkussa ja mihin olisit sijoittamassa seuraavat 6kk?
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tähän kyselyyn vastaavat lähinnä varakkain 5-10 % Suomen väestöstä, joten eipä tämä nyt mitään kerro. Tilastokeskuksen viralliset tilastot kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys. Mitä tarkoitat nettovarallisuudella? Raha tilillä? Muuta?
Et siis tiedä mitä nettovarallisuus tarkoittaa? Varat miinus velat.
Onko mun asunto nettovarallisuutta? En voi sitä realisoida.
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton sanoa tarkkaa määrää tuohon. Juuri op mobiilista katsoin:
-käyttötili 8304e
-säästötili 10 000e
-osakesalkku arvo 537 060e
-lainaa asuntoon 53 430e
Asunnon arvo varmaan joku 300 000e ja kesämökin arvo 100 000e.
M29
Mistä olet saanut alkupääoman osakesijoituksiin?
Hauskaa, että palstavastaajilla on nettovarallisuus näin hyvällä tolalla. Ministereistä ei voi samaa sanoa, aika köyhää porukkaa yhtä lukuunottamatta. Palstalaisten pitäisi ehkä olla ministereitä niiden sijasta.