Nettovarallisuus ja ikäsi?
Itselläni 170000 euroa ja ikää 42v.
Ihan vaan silkasta mielenkiinnosta kyselen tälläistä.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys. Mitä tarkoitat nettovarallisuudella? Raha tilillä? Muuta?
Et siis tiedä mitä nettovarallisuus tarkoittaa? Varat miinus velat.
Ihan aiheellinen kysymys. Osa laskee Helene Schjerfbeckin taulukokoelmansa mukaan nettoon hankinta-arvon verran ja osa taas jälleenmyyntiarvon mukaan.
Kyllä sen netto-sanan pitäisi kertoa jo aika paljon. Esim. netto- ja bruttopalkan ero on toivottavasti kaikille tuttu.
Jos ei sattumalta ole, niin nettopalkka on se joka tulee tilille (yleensä näin Suomessa), ja bruttopalkka on se palkka on ennen veroja ja muita pakollisia maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on näköjään Suomen rikkain 10% vahvasti edustettuna.
No onhan sillä ylimmällä desiilillä ny paljon enempi ku muutamia satatonnisia
.
No ei ole.
" Kymmenellä prosentilla kotitalouksista nettovarallisuutta oli yli 499 700 euroa. Viidellä prosentilla kotitalouksista nettovarallisuutta oli yli 766 200 euroa ja yhdellä prosentilla yli 1,76
miljoonaa euroa"
Lähde:Stat.fi
6Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
44v, noin 700 000e. Kaikki on omalla työllä hankittua, perintöä olen saanut joskus lapsena ukilta alle 1000e ja se meni ajokorttiin. Kotoa muutin 17v ja siitä asti ollut omillani ilman mitään avustuksia vanhemmilta tai suvulta. Ei lapsia, ei kalliita harrastuksia, ja uravalinnoissa olen priorisoinut työllistymistä ja palkkaa, siinä suurimmat syyt omaisuuteen.
Kova suoritus. Saat säästettyä keskimäärin 26k€/v.
Oletko kuullut korkoa korolle -ilmiöstä? Jos on yli 20 vuoden aikana sijoittanut säännöllisesti osakkeisiin, omaisuus voi helposti olla 3-5-kertainen siihen nähden, mitä on itse laittanut rahaa. Ja tämä siis ilman mitään suuria onnenkantamoisia.
Ohis
41v, 600 000 e. Helsingin kantakaupungissa asun, akateemisella alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
44v, noin 700 000e. Kaikki on omalla työllä hankittua, perintöä olen saanut joskus lapsena ukilta alle 1000e ja se meni ajokorttiin. Kotoa muutin 17v ja siitä asti ollut omillani ilman mitään avustuksia vanhemmilta tai suvulta. Ei lapsia, ei kalliita harrastuksia, ja uravalinnoissa olen priorisoinut työllistymistä ja palkkaa, siinä suurimmat syyt omaisuuteen.
Tuosta noin 600 000e on tullut viimeisen 7 vuoden aikana. 100 000e sijoituksista, loput töistä täällä ulkomailla. Suomessa ei olisi ikinä onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
6Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut korkoa korolle -ilmiöstä? Jos on yli 20 vuoden aikana sijoittanut säännöllisesti osakkeisiin, omaisuus voi helposti olla 3-5-kertainen siihen nähden, mitä on itse laittanut rahaa. Ja tämä siis ilman mitään suuria onnenkantamoisia.
Ohis
Olen kuullut ja sen, että pörssistä saa keskimäärin 7-8% tuottoa. Tein sitten Seppo Saarion oppien mukaisesti koesalkun exceliin 5 v. sitten. Turskaa olisi tullut rutkasti, jos olisin oikeasti sijoittanut silloin. Ei riitä omat taidot tekemään salkusta kannattavaa.
Olen tyytynyt korkosijoituksiin. Niistä saa vaan roposia, jos viimeaikaista koronnousua ei lasketa.
Hiukan yli miljoona euroa. Omaisuus on asunto,kesämökki,auto,sijoitukset ja säästötilillä 50t euroa pahan päivän varalle.
Ikää minulla on 28 vuotta. Olen nuorena aloittanut säästämään sekä en ole tuhlaillut rahojani turhuuksiin. Ostin kesämökin korona aikana. Velkaa on 0 euroa minulla.
Ikää 37v nettovarallisuus 800t euroa.
Vierailija kirjoitti:
Noin 4,5 miljoonaa euroa.
N25
Onnittelut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Olen kuullut ja sen, että pörssistä saa keskimäärin 7-8% tuottoa. Tein sitten Seppo Saarion oppien mukaisesti koesalkun exceliin 5 v. sitten. Turskaa olisi tullut rutkasti, jos olisin oikeasti sijoittanut silloin. Ei riitä omat taidot tekemään salkusta kannattavaa.
Mitä oikein laitoit sinne koesalkkuun, jotain muotifirmoja tunnettujen isojen yritysten sijaanko? Katsoin, että Seligsonin Suomi-osakeindeksirahaston arvo on noussut 5 vuoden aikana 29 % ja Pohjois-Amerikka-osakeindeksirahaston 110 %.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan yli miljoona euroa. Omaisuus on asunto,kesämökki,auto,sijoitukset ja säästötilillä 50t euroa pahan päivän varalle.
Ikää minulla on 28 vuotta. Olen nuorena aloittanut säästämään sekä en ole tuhlaillut rahojani turhuuksiin. Ostin kesämökin korona aikana. Velkaa on 0 euroa minulla.
Kiinnostaa, millä alalla olet. Keskimääräisellä palkalla (esim 50 000 e/ vuosi) vaikka olisit ollut 8 v töissä -> brutto 400 000 e, niin et normipalkalla olisi tuota tienannut. Oletko saanut perintöä, vai oletkö vain erityisen suurituloinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa, millä alalla olet. Keskimääräisellä palkalla (esim 50 000 e/ vuosi) vaikka olisit ollut 8 v töissä -> brutto 400 000 e, niin et normipalkalla olisi tuota tienannut. Oletko saanut perintöä, vai oletkö vain erityisen suurituloinen?
It alallla. Olen ollut todella säästeliäs ja olen sijoittanut rahojani osakkeisiin, siten olen saanut kasvatettua kiva pesämunan.
Velkaa 100t joka on asuntooni eikä muita velkoja ole.
Asunnon arvo 400t,osakkeissa 200t,sijoitus asunto 200t,autona tesla jonka arvo ehkä 30t ja säästötilillä 30t.
Nettovarallisuus noin 700 000e ja ikää minulla 31 vuotta.
2017 oma henkilökohtainen varallisuuteni oli 375000€. Nyt 0€. Avioero ja huonoja valintoja, alkoholismia, masennusra ja peliriippuvuutts. Nyt 0€ ja olen onnellisempi kuin silloin. Yritin itsemurhaa 2021, joten kaikki plussaa siihen nähden. Elämäntyö meni, mutta uusi elämä alkoi. Ikää 55v
Taitaa olla osa näistä keksittyjä lukuja, mutta mikäs siinä kun netissä ollaan.
Itse olen 51v. Olen maksanut kahden vuoden päästä noin 270k arvoisen asunnon(ostin sen Helsingistä 190.000€ eurolla 2006). Perintöä sain isältäni 27000€, joka on pankissa odottamassa. Koen itseni aika onnekkaaksi, kun olen saanut olla töissä koko tämän ajan ja maksettua asuntoani. Palkkani on vain 3200€ bruttona, mutta kyllä tässä nyt pärjää.
10000€, olen tyytyväinen, koska 5 vuotta sitten ei ollut vielä sentin latia.
N41