Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Orpon hallituksen esitys menee läpi, hoitajat eivät saa lisää palkkaa

Vierailija
25.02.2024 |

Jos se olisi mennyt läpi menneisyydessä, mitkään hoitajien aikaisemmat korotuspyynnöt eivät olisi menneet läpi ja hoitajien, ja monien muiden alojen palkat, olisivat nyt pienemmät.

Tajuatteko te näitä asioita, kun äänestätte Kokoomusta? Vai pelkällä fiiliksellä mennään?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat niin pumpulissa kasvaneita etteivät tajuakaan millaiseen synkkyyteen kokoomus maata vie. Kun herätään, on liian myöhäistä itkeä.

Mietin vain että vieläkö 10 v jälkeen se yksikin tuttu kampaaja hehkuttaa olevansa porvari kuppaisella 40k vuositulolla kun joutuu maksamaan terveydenhuollosta 5000 euroa joka vuosi /perheenjäsen Amerikan malliin.

Vierailija
22/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä on tulossa pysyvä palkankorotuskatto, joka torppaisi kaikki korotuspyynnöt tulevaisuudessa. 

Vasemmisto vastustaa tätä ja yrittää torpata esityksen, mutta mitä sille voi kun kansa kokee olevansa porvarikansa. 🤣

Sama tulee muillekin,miksi vaan hyväpalkkaiset hoitajat valittavat?Miksi juuri heidän pitäisi saada enemmän kuin muiden?Saitte jo palkankorotuksen ,eikö taaskaan riitä?

Miksi ei leikata hyvätuloisilta ollenkaan? Lisää palkkaa tarvisivat opettajat ja bussikuskitkin. Suomalainen koiramoraali että leikataan 40k tienaavilta ja annetaan lisää 70k tienaaville ja kansa iloitsee.

suomalainen ajattelee vain että en mä mitään tartte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on menossa luokkajärjestelmään, jossa eliitti päättää kaiken ja kouluttamaton alaluokka ei edes tajua mitä tapahtuu. Presidenttikin valitaan suurin piirtein kampauksen ja puolison kenkien perusteella.

Mikä ongelma siinä on? Hyvin toimii Yhdysvalloissa. 

Vierailija
24/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä on tulossa pysyvä palkankorotuskatto, joka torppaisi kaikki korotuspyynnöt tulevaisuudessa. 

Vasemmisto vastustaa tätä ja yrittää torpata esityksen, mutta mitä sille voi kun kansa kokee olevansa porvarikansa. 🤣

Sama tulee muillekin,miksi vaan hyväpalkkaiset hoitajat valittavat?Miksi juuri heidän pitäisi saada enemmän kuin muiden?Saitte jo palkankorotuksen ,eikö taaskaan riitä?

Miksi ei leikata hyvätuloisilta ollenkaan? Lisää palkkaa tarvisivat opettajat ja bussikuskitkin. Suomalainen koiramoraali että leikataan 40k tienaavilta ja annetaan lisää 70k tienaaville ja kansa iloitsee.

Hyvätuloiset lähtevät maasta samantien. Heillä on siihen mahdollisuus. Duunareilla ei ja ovat tähän maahan kahlittu, ottavat sen mitä heille annetaan ja hyväksyvät sen mitä heiltä otetaan. 

Helppo valinta.

Vierailija
25/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat nyt ovat jatkuvasti lisää vaatimassa vaikka jo nyt on hyvät palkat.Kukaan ei ole estämässä palkankorotuksia jatkossakaan,ne vaan tehdään vientialojen mukaan ja se on aivan oikein.

Mä olen kysynyt tätä aiemmink)n, mutta en saanut vastausta, joten kysyn nyt uudelleen. Millä tavalla vientialojen palkat verrattuna julkisen sektorin palkkoihin vaikuttaa siihen, paljonko vienti tuottaa? Viennin tuloshan ei mitenkään liity työntekijöiden palkkoihin, vaan vientituotteiden tuotantokuluihin ja hintoihin. Ainakin mun logiikan mukaan. Vientialojen henkilöstökuluthan itse asiassa vähenää yritysten saamaa voittoa, joten miksi vientialojen palkkojen on tärkeää olla paremmat kuin julkisen sektorin palkkojen? Ymmärrän, että vientialojen työntekijät maksavat palkastaan veroa, mutta niin maksavat kaikki muutkin. 

Vierailija
26/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että missä ne porvarit piilottelee kun omassa lähipiirissä vain näitä matalapalkkaisia hoitajia ja muita vastaavia.

Kas tässä on se salaisuus. Porvareita on niin vähän että heidän veronkorotuksillaan Suomea ei elätetä. Sieltä hoitajien ja muiden keskipalkkaisten työntekijöiden tuottamasta arvosta se Suomen hyvinvointi on otettava jatkossakin.

Vierailija
27/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien ei ole pakko olla siellä töissä. Päättäjät hoitakoon omat vanhuksensa yms.

Vierailija
28/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työläiset tappelevat keskenään ja vaativat palkkoihin ja työehtoihin heikennyksiä.

Mukavaa kuunneltavaa näin kokoomuslaisena. Hyvä hyvä, lisää!

Vierailija
29/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työläiset tappelevat keskenään ja vaativat palkkoihin ja työehtoihin heikennyksiä.

Mukavaa kuunneltavaa näin kokoomuslaisena. Hyvä hyvä, lisää!

Joo. Ihmisten tyhmyys jaksaa aina vaan hämmästyttää!

Vierailija
30/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat nyt ovat jatkuvasti lisää vaatimassa vaikka jo nyt on hyvät palkat.Kukaan ei ole estämässä palkankorotuksia jatkossakaan,ne vaan tehdään vientialojen mukaan ja se on aivan oikein.

Mä olen kysynyt tätä aiemmink)n, mutta en saanut vastausta, joten kysyn nyt uudelleen. Millä tavalla vientialojen palkat verrattuna julkisen sektorin palkkoihin vaikuttaa siihen, paljonko vienti tuottaa? Viennin tuloshan ei mitenkään liity työntekijöiden palkkoihin, vaan vientituotteiden tuotantokuluihin ja hintoihin. Ainakin mun logiikan mukaan. Vientialojen henkilöstökuluthan itse asiassa vähenää yritysten saamaa voittoa, joten miksi vientialojen palkkojen on tärkeää olla paremmat kuin julkisen sektorin palkkojen? Ymmärrän, että vientialojen työntekijät maksavat palkastaan veroa, mutta niin maksavat kaikki muutkin. 

Siis pienet henkilöstökulut, piti tuossa lukea. Mutta siis vastausta edelleen odottelen itse kysymykseen.

Vierailija
31/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin hoitaja lähtisin ulkomaille töihin. 

Moni menee Norjaan ja saa tuplapalkan.

Vierailija
32/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainenhan se mahtaisi olla, maa jossa julkisen puolen ammateilla olisi aina kaikista parhaimmat palkat?  Monessa julkisessa virassa on jo nyt tosi hyvät palkat, joten miksette vain hae niitä?

Vierailija
33/33 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloiset lähtevät maasta samantien. Heillä on siihen mahdoll

Kyllä yksi tuttu duunari ainakin lähti Norjaan töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme