Neitsyt 36v. nainen
Olen 36-vuotias nainen enkä ole koskaan harrastanut seksiä. Tilaisuuksia olisi ollut vuosikymmenien varrella lukuisia, mutta en ole tarttunut niihin, vaikka joskus ehkä vähän kiinnostikin. Pystvää parisuhdetta minulla ei ole ollut ja minä olen sitä tyyppiä, joka harrastaa seksiä vain suhteessa. Olen liian herkkä irtosuhteisiin. En silti tietenkään tuomitse heitä, jotka suhtautuvat asiaan eri tavalla.
Tarpeistani pidän huolta itse. Halua on päivittäin. On pussillinen leluja, jos tekee mieli vaihtelua.
Kokemattomuuteen liittyy stigmaa ja yleensä valehtelen, jos joku asiasta sattuu kaveriporukassa kysymään. Tänään kuitenkin tulin ajatelleeksi, että eipä kai siinä ole mitään hävettävää, jos haluaa elää omien arvojensa mukaan.
Kommentit (99)
Lapsuudenystäväni oli neitsyt päälle kolmekymppiseksi. Sitten hän tapasi miehen, jonka kanssa alkoi vakavampi seurustelusuhde ja johon seksikin kuului. Valitettavasti ensimmäinen suhde ei kestänyt, mutta sen jälkeen löytyi pian uusi mies, joka vaikuttaa edelleen kaikin puolin hyvältä, ovat jo ehtineet pari vuotta seurustella, yhteinen asunto ja kihlatkin.
No, noilla kahdella tapauksella hänellä on kuitenkin jo kaksi pidempää ja vakavampaa suhdetta kuin mitä itse olen elämäni aikana onnistunut löytämään vaikka se neitsyys menikin silloisen poikaystävän kanssa jo 17-vuotiaana, ja olen ehtinyt myös deittailla enemmän tai vähemmän vakavasti huomattavasti suurempaa määrää ihmisiä.
Ei se pitkä seksittömyys tarkoita etteikö sopivia miehiä löytyisi, kyse on vain siitä milloin ne tulee vastaan. Onnea kaikille teille, jotka vielä toivotte löytävänne parisuhteen, ja menestystä elämään niille jotka ovat vallan tyytyväisiä myös ilman suhdetta.
Hommaat vaan nyt kunnon köyrikin joka jörnii sinulta tajun kankaalle joka päivä monta kertaa...
Väitän, että on paljonkin naisia, jo reilumman ikäisiä, jotka ovat neitsyitä. Myöhälle iälle venyneeseen neitsyyteen voi olla syynä varsin yksinkertainen, se että ei kelpaa kenellekään miehelle. Ei vaan ole riittävän vetovoimainen. Miehet näet osaavat olla todella kranttuja naisten suhteen.
Minä harrastin ekan kerran 30v taisin olla. En kadu että odotin noin kauan. Olen vieläkin tämän miehen kanssa yhdessä. Nyt joku voi sanoa että yhyy kamalaa olet nirso, mutta oikeasti halusin vain ihmisen keneen minulla on hyvä yhteys ja tiedän että hän välittää minusta ja minä hänestä. Olen aina ollut myäs melko ujo ja herkkä. Nuorempana yritin etsiä netistä vakavaa parisuhdetta, mutta siellä oli ne pahimmat törkyilijät aina. Pari kertaa elämäni aikana olen ollut myös ihastunut, mutta niistä ei tullut mitään kun en uskoltanut tehdä aloitetta.
Varmaan kasvanut jo umpeen tuossa iässä.
Hyi hitto ap on varmaan ruman näkönen kun miehet ei halua panna sitä :D Ap on lihava ja/tai ruma.
Vierailija kirjoitti:
"Tiedäthän että elämässä ei ole voittaja sillä että onnistuu pitämään kaikki etäällä? Se, ettei tarvitse ketään, ei ole saavutus."
Myöskään se, että tarvitset ihmisiä jatkuvasti ympärillesi ei ole saavutus. Se että sinulla on ihmisiä ympärilläsi, se että olet harrastanut seksiä tai se, että sinä olet seurustellut ei tee sinusta voittajaa tai jotenkin parempaa ihmistä kuin ap.
Ihmiset ovat erilaisia. Ihmiset haluavat eri asioita. Ihmisillä on erilaisia kokemuksia elämästä.
Hyvin vähässä ovat ihmiset jotka elävät onnellista ja tasapainoista elämää muista eristäytyneinä. Aloittajan teksti ei anna vaikutelmaa tällaisesta ihmisestä. Hän on esim on salannut tilanteen tutuiltaan - miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tiedäthän että elämässä ei ole voittaja sillä että onnistuu pitämään kaikki etäällä? Se, ettei tarvitse ketään, ei ole saavutus."
Myöskään se, että tarvitset ihmisiä jatkuvasti ympärillesi ei ole saavutus. Se että sinulla on ihmisiä ympärilläsi, se että olet harrastanut seksiä tai se, että sinä olet seurustellut ei tee sinusta voittajaa tai jotenkin parempaa ihmistä kuin ap.
Ihmiset ovat erilaisia. Ihmiset haluavat eri asioita. Ihmisillä on erilaisia kokemuksia elämästä.
Hyvin vähässä ovat ihmiset jotka elävät onnellista ja tasapainoista elämää muista eristäytyneinä. Aloittajan teksti ei anna vaikutelmaa tällaisesta ihmisestä. Hän on esim on salannut tilanteen tutuiltaan - miksi?
Miksi omasta "kokemattomuudestaan" pitäisi avautua ja kertoa kenellekään? Vai onko yleistäkin, etä omat seksikokeumukset jaetaan muiden kanssa? - Itse (miehenä en siis ole Ap) olen kokenut jotenkin luotaan työntävänä ja inhottavana jos tai kun joku on halunnut avautua omista seksikokemuksistaan.
Esimerkiksi opiskeluaikana joku tai jotkut saattoivat näin tehdä ja tai joistain juoruttiin että miten paljon oli ollut kumppaneita,
Jotkut lähinnä miehet saattoivat kuvitella ja luulla omassa kuplassaan olevansa suuria sankareita ja oikeita naistenmiehiä, jos tai kun heistä juoruttiin kuinka olivat olleet sen tai tuon kanssa niin ja näin ja vähän niinkin. Tai kuinka osa miehistä saattoi avautua omsita "sekstaisluistaan"
- Joo sanokaa vain, että olin tai, olen heille kateelllien tai kuinka en pärjäsi vertailussa. Jännää sikäli, että vastaavan maineen omaava naisopiskelijat maine ei ollut verrattavsissa näiden meisten maineeseen, vaan lähempänä päinvastaista.
Osa naisiopiskelijoista oli suosittuja kaikkien pitämä reippaita ja postivisia kaikkien kavereita. Joista erosi oma alaryhmänsä rumasti sanottuna lumput tai jakorasiat, jota enemmän säälittiin ja jota ei juurikaan arvostteu
Sanosin vielä, että olisi vaatimut erityistä rohkeutta jos olisi kommentoinut vaikka, ettri ole itse kokenut seksiä kenenkään kanssa, Vähintään olisi saanut aikaan vaivaantueen hiljaisuuden.
Oikea asenne, ap! Täällä toinen samanlainen. Ei kiinnosta irtosuhteet.
Täällä 30v neitsyt nainen samoilla ajatuksilla, en edes uskalla ladata tinderiä. Saisinpa lestadiolaisen miehen.
Täällä 28v neitsyt. Ei ole ollut edes vakavampaa seurustelusuhdetta. Joitain ihastumisia joo, mutta ei niistä mitään ole tullut, koska kohde on ollut varattu, enkä siksi edes tehnyt aloitetta. Pari vuotta sitten yksi puolituttu kiinnostui minusta ja minäkin hieman hänestä, kävimme kahdesti treffeilläkin, mutta siihen se jäikin, hän ei vain ollut mielestäni sellainen ihminen, jonka kanssa olisin mitään vakavampaa halunnut.
Yhtenä tekijänä on toki se, etten edes ole varma suuntautumisestani, ihastukseni ovat melko tasapuolisesti miehiä ja naisia, ja tuntuu, että voisin kuvitella jakavani elämäni sekä miehen että naisen kanssa.
Ja kuitenkin joku kysyy, niin 163cm/49kg/A (eli melko lauta)
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että on paljonkin naisia, jo reilumman ikäisiä, jotka ovat neitsyitä. Myöhälle iälle venyneeseen neitsyyteen voi olla syynä varsin yksinkertainen, se että ei kelpaa kenellekään miehelle. Ei vaan ole riittävän vetovoimainen. Miehet näet osaavat olla todella kranttuja naisten suhteen.
Tietenkin on. Ei sitä päällepäin näe. Tuolla me kävelemme teidän keskuudessanne. Tutut kyllä tietävät tai ainakin arvaavat. Kyllä sen pidemmän päälle huomaa käytöksestä ja elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 30v neitsyt nainen samoilla ajatuksilla, en edes uskalla ladata tinderiä. Saisinpa lestadiolaisen miehen.
Lestadiolaiset miehet varataan jo nuorena, niistä on kova kilpailu teinitytöillä suviseuroilla. Alle 20 v pitäis olla jo mies löydettynä ja vihille menossa, jos meinaa miehen saadakaan. Tämä tietysti johtuu siitä, että avioon mennään nuorena koska aviotonta seksiä ei hyväksytä.
Eli myöhäistä alkaa olla kyllä jo 30 veenä. Tunnen itsekin pari lestadiolaista naista, jotka ovat jääneet perheettömiksi koska eivät tarpeeksi nuorina löytäneet omaa miestä ja nyt vanhempana se on jo liki toivotonta.
Mulla meni neitsyys 23-vuotiaana ja silloin tunsin olevani jo "myöhässä" ja vähän vanha neitsyt. Mutta ei haitannut silti, vaan halusinkin sen menevän juuri niin että menetäm neitsyyden oikealle poikaystävälle, johon olen ihastunut/rakastunut, enkä millekään säädölle tai yhden yön jutulle. Ja tuolloin vasta löysin sellaisen suhteen.
Tuon ensimmäisen suhteen loputtua olin 30-vuotias, mutta edelleenkään ei "kevyt deittailu" tai tunteeton seksi kiinnosta. Onneksi ei mennyt monta kuukautta, kun tapasinkin ihanan miehen johon rakastuin ja nyt olen todella onnellisessa suhteessa.
Eli sinällään kyllä ymmärrän hyvinkin tuon, että haluat odottaa kunnes löytyy se oikea ja on tunteita mukana. Se kuitenkin hämmästyttää, että miten ei ole ketään sellaista vielä 36 vuodessa tullut vastaan. Itseäni kyllä jo tuossa vaiheessa surettaisi ja häiritsisi olla neitsyt, surisin sitä että on jäänyt nuoruuden/nuorem aikuisuuden rakkaus kokematta kokonaan.
No onhan se outoa, jos ei vietti vie toisen ihmisen luo vaan lelut on sun mielestä sama asia. Ei ole, mutta ehkä ihan hyvä ettet tiedä mitä menetät. En voisi ikinä kuvitella, että saisin jostain lelusta saman kuin siitä, kun saan olla oman rakkaan miehen lämmintä ihoa vasten, tuottaa yhdessä molemmille nautintoa ja sen jälkeen halailla sylikkäin nauttimassa toisen läheisyydestä.
Seksi on toissijaista, olisin huolissani ihmissuhdetaidoista.
Jos ei ole tuohon ikään mennessä joutunut tekemään kompromisseja, elämään toisen ihmisen kanssa saman katon alla, voi parisuhteen aloittaminen ja ylläpitäminen olla todella vaikeaa. Monella aikuisella on tuossa vaiheessa ollut jo pari kolme parisuhdetta.
Parisuhteessa ollut ihminen on keskimäärin helpompi ystävä, työkaveri, tytär/poika.
Fyysinen kosketus lisää oksitosiinia, pelkkä halauskin, ja vaikuttaa empatiakykyyn, aivoihin.
Onko sinulla ystäviä ap?
Lemmikin kosketus vapauttaa myös oksitosiinia. Ei siihen toista ihmistä välttämättä tarvita.
Menetin neitsyyteni vasta kolmekymppisenä, kun en pysty kiihottumaan ilman syvää yhteyttä. Luulin löytäneeni sopivan kumppanin, mutta teinkin väärän valinnan. Mies ei ollut sitoutuvaa sorttia. Kaduttaa, että rakastuin väärään henkilöön. Herkille ero on moninverroin kivuliaampi. Ei parisuhde tai seksi tuo elämään mitään lisäarvoa, jos kumppani on väärä.