Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkön hinnan kohtuullistaminen

Vierailija
25.02.2024 |

Luin jutun jonka mukaan Fortum oli kieltäytynyt kohtuullistmasta aikoinaan kiskurihinnoilla solmittuja määräaikaisia sähkösopimuksia, koska kuulemma itse ovat maksaneet sähköstä myös kalliisti ja täten maksaisivat enemmän kuin asiakas maksaa heille. Yhtä asiaa en vaan ymmärrä että kenelle sähköfirma maksaa sähköstä jos tuottaa sen itse kuten Fortumkin varmaan tekee? Itselleenkö?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa isoissa firmoissa sähkönmyynti ja sähköntuotto on yleensä eri yksiköissä.

Se sähkönmyyntiosasto ostaa sähkömarkkinoilta futuurihinnoilla sen sähkön etukäteen, toki siinä on se kate mukana, mutta yhtä lailla ovat siis maksaneet sen kovan hinnan jos määräaikainen sopimus solmittu esim. loppuvuodesta 2022.

Vierailija
2/3 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että jos katsot tarkemmin Fortumin tulosta niin se sähkönmyyntiyksikkö on jatkuvasti tappiolla, kun taas tuottoyksikkö tuottaa satumaisesti. Itse en ymmärrä miksi nämä on tällä tavoin eriteltyinä, miksei tulosta katsota koko konsernin tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa isoissa firmoissa sähkönmyynti ja sähköntuotto on yleensä eri yksiköissä.

Se sähkönmyyntiosasto ostaa sähkömarkkinoilta futuurihinnoilla sen sähkön etukäteen, toki siinä on se kate mukana, mutta yhtä lailla ovat siis maksaneet sen kovan hinnan jos määräaikainen sopimus solmittu esim. loppuvuodesta 2022.

Eli käytännössä ostavat itseltään sähkön kun kuuluvat samaan lafkaan ja tämä selittely kalliin sähkön kuluista heille itselleen on täyttä soopaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme