IL : Äiti retkotti selällään ja voihki - lapsuuden kauhukokemukset kun näitä vanhempiesi harrastavan seksiä
Moni lapsi yön hämärässä on herännyt ihmeelliseen ääneen ja hiippaillut ovenraosta katsomaan. Ne perkeleet! Harrastavat seksiä! Niin moni on traumatisoitunut näystä ja psykiatrien palkka juoksee.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/33ee56f5-75bb-4413-9303-a985e781c085
Kommentit (318)
Kyllä minä myönnän saaneeni jonkinlaisia traumoja vanhempieni paneskeluista. Muistan näitä edelleenkin, vaikka olin tosi pieni. Yleensä näihin liittyi myös alkoholi jollain tapaan eli jouduin katselemaan myös humalaisia vanhempia. Itsellä 2 lasta eikä ikinä olla paneskeltu heidän kuullen/nähden eikä olla oltu humalassa heidän nähden.
Vierailija kirjoitti:
Minun äiti näki kun minä harrastin seksiä poikaystäväni kanssa. Minä Olin poikaystäväni sylissä.
Tämäkin on kiusallista kaikille osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Vain juntit eivät huomioi ja ymmärrä ettei lapsen todellakaan tule altistua aikuisten seksille edes ääninä. Tämän kyllä fiksut vanhemmat pystyvät hoitamaan.
Näin juuri! Eikä tarvitse elää puutteessa. Eipä ole koskaan tullut mieleenkään panna samassa sängyssä missä lapset nukkuu ja tätäkin joku tekee, hyi h**vetti!
Tuossa jutussa oli käsittääkseni kyse muustakin, kun siitä, että lapset ovat ovenraosta nähneet. Joku äiti oli maannut ihan olohuoneessa sohvalla lasten valveilla ollessa ja isä oli pannut häntä. Se ei ole kyllä millään mittakaavalla normaalia. Silti tuollaistakin tapahtui, itsekin 70-luvun lapsena jouduin monesti näkemään vanhempani puuhissa. Yöllä tosin, mutta samassa huoneessa nukuttiin, samoin teltassa he panivat vaikka me lapset oltiin siinä vieressä.
Omia lapsiamme emme ole altistaneet meidän väliselle seksille, aina on ollut ovi lukossa ja yöaika tai lapset poissa kotoa. Sen verran itseäni lapsena ällötti.
"retkotti selällään" eli tyypillinen lahna
Vierailija kirjoitti:
itse traumatisoiduin kun puolison kanssa alakerran varastohuoneen sängyssä olimme ja kissa pääsi yllättämään, kyllä jumakauta hävetti, eikä kertaakaan niissä merkeissä siihen sänkyyn ole uudelleen menty, kissa sensijaan virnuilee tietäväisen näköisenä vähän väliä....
Noin syntyi aikoinaan Irvikissa
Ikinä en joutunut kuuntelemaan/ näkemään vanhempieni seksiin liittyviä asioita eivätkä myöskään omat lapseni. Ne ovat asioita, jotka eivät kuulu lapsen maailmaan.
Nämä samat lasten vieressä paneskelijat kauhistelee nyt nykymaailman seksijuttuja. On niin hirveää, kun joku on homoseksuaali tai kuinka joku heille tuntematon nuori nainen näyttää tissit ja siitä tehdään uutinen. Nämä samat paneskelijat pervoili minun ja pikkuveljeni VIERESSÄ yhtään miettimättä mikä on soveliasta pikkulasten silmille/korville. Yök! Olkootkin kuinka "luonnollista rakkaudenosoitusta" heidän mielestään, niin näin heidän lapsenaan olin/olen täysin eri mieltä.
Olen nähnyt vanhempien harrastavan seksiä (iso mies pienen naisen päällä) pienenä.... Olen siitä lähtien ollut oman tieni kulkija enkä luota ihmisiin. Ja kyllä pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa makkarin oveen lukko tai salpa, niin ei lapset traumatisoidu.
Voivat kuulla äänet silti vaikkeivat näe.
No äiti jumppaa.
Silloin kun olin 9v niin oli se vittumaista teeskennellä nukkuvansa kun selän takana n.2m päässä yrittivät saada velipuolta alulle
Mikä siinä on että ei voi laittaa edes ovea kiinni? Ja pitää turpaansakin kiinni?
T. Traumat saanut
Minun vanhemmat paneskelivat ihan tietoisesti meidän lasten nähden ja kuullen. Myöhemmin äiti harrasti tätä miesystävänsä kanssa. Olin pieni enkä tiennyt mitä seksi on, mutta silti tiesin, ettei minun pitäisi sitä nähdä/kuulla ja se ahdisti.
Mun äiti perusteli tätä sillä, että seksi on ihan normaalia ja luonnollista. Tämä on aiheuttanut ikuisen vihan vanhempiani kohtaan. On täysin eri asia vahingossa joskus sattua paikalle, mutta lapsen ei tarvitse edes kuulla seksiääniä.
Uusavuttomat nykyvanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan suhtautumaan seksiin luonnollisesti - että se on vaan asia, mitä sukukypsät ihmiset ja eläimet tekevät, eikä siinä satuteta ketään. Maatiloilla eläimet parittelevat näkyvästi ja eläimiä astutetaan toisinaan. Tätä kun näkee pienestä pitäen, seksiin suhtautuu luonnollisesti osana elämää.
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomat nykyvanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan suhtautumaan seksiin luonnollisesti - että se on vaan asia, mitä sukukypsät ihmiset ja eläimet tekevät, eikä siinä satuteta ketään. Maatiloilla eläimet parittelevat näkyvästi ja eläimiä astutetaan toisinaan. Tätä kun näkee pienestä pitäen, seksiin suhtautuu luonnollisesti osana elämää.
Ei suhtaudu. Meillä paneskeltiin ihan lasten kuullen, mutta se ei ole auttanut meitä lapsia yhtään suhtautumaan asiaan luonnollisesti. Tunnen itseni pikemminkin hyväksikäytetyksi.
Ja tiedoksi teille, jotka nussitte samassa huoneessa, missä lapset nukkuvat. Lapset osaavat feikata hyvin nukkuvaa. He todennäköisesti heräävät siihen natinaan ja voihkeeseen.
Mitenköhän lapset silloin traumatisoituivat kun asuttiin yhdessä tuvassa koko sakki, tuhansia vuosia tätkin ennen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa makkarin oveen lukko tai salpa, niin ei lapset traumatisoidu.
Voivat kuulla äänet silti vaikkeivat näe.
No äiti jumppaa.
Outoa jumppaa kun voihkitaan ja kiljutaan kovaan ääneen. Siinä voi lapsi huolestua että äidille tehdään jotain pahaa.
kuullostaa elämältä. kai tosta saikkua pitää saaha ja eläke ehkä
parhaassa tapauksessa.
Minun äiti näki kun minä harrastin seksiä poikaystäväni kanssa. Minä Olin poikaystäväni sylissä.