Asuntojen hinnoista ja tarjoamisesta
Paljonko tarjoaisitte Laurinlahdessa 98m2:n 1981 rakennetusta rivarista, joka peruskunnoltaan ja yhtiöltään ok, mutta vaatii mm. keittiörempan, vessarempan ja pintojen remppaamisen. Hp on 279 000, oli kesäkuussa 289 000, ollut pari kuukautta myynnissä.
Itse ajattelimme tarjota 240 000 ja maksaa ihan maksimissaan 245-250 000. Onko 240 000 liian korkea eka tarjous?
Alueen remontoidusta vastaavista pyydetään 295 000-325 000.
Kommentit (4)
nyt eletään asunmarkkinoilla murrosaikaa. Moni myyjä ei ole vielä sopeutunut uudenlaiseen hinnoitteluun. Ja moni välittäjäkin käyttää jotain viime kevään kauppahintoja referenssinään tajuamatta etteivät ne enää päde.
yleensä vähintään 20 %, mutta jopa 50%. itse olen ostanut osakeasuntoja ja omakotitaloja ja aina vähintään 20 % pois myyntihinnasta.
Lähtekää sillä periaatteella, että pyritte mahdollisimman matalaan loppuhintaan. Laittakaa käsiraha peliin, jos oikeasti haluatte asunnon, niin välittäjä ei voi ottaa muita tarjouksia vastaan ennenkuin teidän kanssa on katsottu, pääsettekö yhteisymmärrykseen. Vähän veikkaan, ettei myyjä ole vielä valmis myymään teidän hinnallanne. Vasta kun asunto on ollut useita kuukausia myynnissä, alkaa myyjälläkin pikkuhiljaa raksuttaa. :/ Mutta eihän se haittaa kokeilla, mukaviakin ylläreitä tulee jo vastaan asuntomarkkinoilla, ostajille. :)
Näin on varaa itsellä pikkusen nousta tarjouksessa