Meidän isännöitsijä ei tiedä mitään talotekniikasta
Ollaan aina ihan kusessa, kun tulee jotain kiinteistön korjaukseen tai kunnossapitoon liittyviä asioita. Isännöitsijä sanoo, että hän ei tiedä, selvittelee....
Pelottaa jo valmiiksi, kun on putkiremontti tulossa. Miten tästä selvitään???!?
Kommentit (23)
Kai ymmärrät, että olemassa kahdenlaisia isännöitsijöitä? Hallinnollisia ja teknisiä.. Eli tuo teidän isännöitsijä ilmeisesti vastaa kirjanpidosta, tilinpäätöksestä yms. Tekninen isännöitsijä taas osallistuu kunnossapitohankkeisiin.
Ei tarvitsekaan tietää, kun ymmärtää tahon joka tietää.
Mulle asukas valitti lauantaina, kun olen hallituksessa. "Ei se hallituksen puheenjohtaja ollut eilen edes töissään". Kuvittelee että puheenjohtaja ei saa asunnostaan poistua, kun aika usein on kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle asukas valitti lauantaina, kun olen hallituksessa. "Ei se hallituksen puheenjohtaja ollut eilen edes töissään". Kuvittelee että puheenjohtaja ei saa asunnostaan poistua, kun aika usein on kotonaan.
:D puheenjohtajahan on päivät päivätöissä. Miksi edes pitäisi olla kotona?
Ilmeisesti hallinnollinen isännöitsijä teillä. Pääasia että hän selvittää asiaa :D Helvetin monimutkasia korjausten lainsäädäntöasiat yms muut.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että isännöitsijän voi vaihtaa tarvittaessa? Siihen tarvitaan vain yhtiökokouksen päätös.
Hallitus valitsee isännöitsijän.
Parempi, että sanoo ettei tiedä ja että selvittää, kuin tekisi jotain selvittämättä, josta tulisi suuret korjauskustannukset.
Meilläkin on Kouvolassa entinen auton myyjä isännöitsijänä ja hänen kilpailutuksensa seurauksena korjaus hinnat ovat 2-3 kertaa korkeammat. Hallituksessa aivokuollutta porukkaa jotka eivät osaa tai tajua tarkastaa pyydettyjä hintoja.
Ottakaa yhteyttä sellaiseen yritykseen, joka kilpailuttaa urakoita ja tekee laskelmat.
Suurin osa ei tiedä. Putkiremppaan fiksuimmat yhtiöt ottavat rakennuskonsultin ja isännöitsijän rooli on vain maksaa laskut ja tiedottaa muualla asuvia osakkeenomistajia tilanteesta. Meillä on yhteistyölkumppaneissa pian eläkkeelle jäävä nainen, isännöitsijä, merkonomi. Hän on uusi fiksuimmista. T. suunnitteluinsinööri alalla.
Mene hallitukseen äläkä täällä valita.
meillä tammelassa olemme vaihtaneet isännöitsijä (renkin) 6v sisällä 4 kertaa op pojat kuvittelivat olevansa jotain päättäjiä seuraava taas ehdotteli huu haa remontteja joita kaveri tekisi. ISÄNNÖITSIJÄ ON RENKI JOKA HYPPÄÄ KUN KÄSKETÄÄN. kovat on luulot ns,isännötsijöllä kastia joka ei tulisi muissa töissä toimeen. varsinkin op,n yrittävät päteä sitä sun tätä tiliä pitäisi perustaa.
Isännöitsijän työ on vastaanottaa vihapostia ja olla hyväksymättä mitään.
Olen itse rakennusalalla ja myös taloyhtiön hallituksessa. Useamman putkiremontin nähneenä, sanoisin että:
Jos on putkiremontti tulossa ja taloyhtiö on suht iso ja maksukykyinen, niin palkkaisin taloyhtiön omille palkkalistoille kokeneen projektijohtajan kuukausipalkkalaiseksi.
Näitä kaikenmaailman konsultteja on pilvin pimein, osaamistaso on mitä on ja jos jotain osaavat niin laskuttaa ihan perkeleesti. Heidän tehtävänsä on vain haalia lisää hommia ja aikaansaada lisälaskutusta omalle firmalleen.
vanhemmat ihmiset luulevat että isännöinti päättää talon asiat jopa antaa häädön jos häntä vastustaa. ammattitaito on sitä kun ei edes puhelin myynnissä ole pärjännyt on siirtynyt isännöintiin. kertokaa jos olette tyytyväisiä isännöintiin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei tiedä. Putkiremppaan fiksuimmat yhtiöt ottavat rakennuskonsultin ja isännöitsijän rooli on vain maksaa laskut ja tiedottaa muualla asuvia osakkeenomistajia tilanteesta. Meillä on yhteistyölkumppaneissa pian eläkkeelle jäävä nainen, isännöitsijä, merkonomi. Hän on uusi fiksuimmista. T. suunnitteluinsinööri alalla.
Konsultti kannattaa aina ottaa mihin vaan jos on ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että isännöitsijän voi vaihtaa tarvittaessa? Siihen tarvitaan vain yhtiökokouksen päätös.
Hallitus valitsee isännöitsijän, ei tarvita yhtiökokousta.