Onko järkeä mennä töihin kun saan joka kuukausi Kelasta 1400€/kk tilille 2 minuutin työllä?
Onko järkeä mennä töihin kun saan joka kuukausi Kelasta 1400€/kk tilille 2 minuutin työllä?
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on liian hyvät tuet. Ap voi hyvinkin saada tuon verran ja tuosta voisi ottaa pois vaikka 400 euroa niin kannustaisi töihin.
Vaikeahan tuohon on vastata. Jos haluat maata kotona, olla hyödytön taakka ja pärjäät noilla rahoilla niin ei varmaan kannata. Itse valitsin kouluttautumisen ja nyt saan nettona käteen tonnin enemmän. Teen 90 prossaa etänä. Erittäin mukavaa.
Kerropa, miten tukien leikkaaminen kannustaa työnantajia palkkaamaan työttömiä töihin?
Kyllähän töitä olisi esimerkiksi vuokrafirman kautta, mutta ei kelpaa. Aktiivisuus hakea töitä kasvaa, samoin halu kouluttautua, kun alkaa tulla nälkä.
Mä en saanut 2010 kun olin työtön . Sitten kun sain töitä alettiin soitella että tuutko. Olin vastavalmistunut, naimisissa, ja puolison tulot meni muutaman kympin yli etten saanut mitään. Sen ajan lakien mukaan. Oman alan paikan sain sitten syksyllä. Muihin en päässyt edes haastatteluun lukuunottamatta yhtä siivousfirmaa. Josta minut naurettiin pihalle kun noin koulutettu hakee siivoushommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on VALEPUKKI!
Tässä on kuva tuista mitä saan: https://imgur.com/a/H6B2cpq
Ap
Anteeksi mutta mä en klikkaa auki mitään linkkejä mistä en varmuudella tiedä mitä ne on. Sitä virhettä en toiste tee. Mutta jos tuolla on jokin kuva sun papereista niin ei se mitään todista, yksi helpoimmista asioista nykyään manipuloida kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te olette noin älyttömän sinisilmäisiä? Menkääpä huviksenne Kelan sivuille ja laittakaa toimeentulotuki laskuun yhden henkilön asumistueksi 400 euroa ja vuokraksi 900 euroa. Sen jälkeen laskekaa asumistuen ja toimeentulotuen määrä. Kokeilkaapa lisätä laskuriin sen jälkeen vielä vaikka sähkölasku, lääkekuluja ja terveydenhuoltomaksuja. Niinpä. Tämän takia myös toimeentulotukea pitäisi ehdottomasti laskea.
Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Toimeentulotukilaskuri on SUUNTAA-ANTAVA. Se ei ole mikään tae siitä, että tukea saa juuri sen, mitä laskuri näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa.
Ap
Ei ole. Eikä se muutu, vaikka spämmäisit tuota epämääräistä linkkiä miljoona kertaa tänne. Photoshop keksittiin jo ennen kuin synnyit. Emme ole ihan niin tyhmiä, ettemmekö sitä tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on VALEPUKKI!
Ap
Anteeksi mutta mä en klikkaa auki mitään linkkejä mistä en varmuudella tiedä mitä ne on. Sitä virhettä en toiste tee. Mutta jos tuolla on jokin kuva sun papereista niin ei se mitään todista, yksi helpoimmista asioista nykyään manipuloida kuvia.
Tuo on ihan luotettava kuvanjakaus sivusto.
Ja miksi joku näkisi niin paljon vaivaa että alkaisi fotoshoppailla?
Vierailija kirjoitti:
Mä teen vuodessa 10 kk töitä ja saan 40 000e brutto. Siivoustyö.
Olen pyrkinyt tekemään noin 3-6 kk vuodessa töitä mutta viime vuosi meni lähes kokonaan työntekoon. Puolen vuoden töillä ja ansiosidonnaisella sekä ove: lla jää noin 40 000 euroa vuodessa käteen. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on VALEPUKKI!
Ap
Tuo on ihan luotettava kuvanjakaus sivusto.
Ja miksi joku näkisi niin paljon vaivaa että alkaisi fotoshoppailla?
Miksi joku näkee niin paljon vaivaa, että spämmää tätä samaa paskaa tänne joka päivä? Varmaan samasta syystä voi myös vähän muokkailla kuvia.
Kuka olisi niin hullu, että palkkaisi ap:n kaltaisen säälittävän trollin? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka olisi niin hullu, että palkkaisi ap:n kaltaisen säälittävän trollin? Niinpä.
Faktojen kertominen on trollia?
Ap
Ap väittää että saisi pelkästään ruokaan 590e. Totuus on että suunnilleen 400 e on se summa joka jää ruokaan laskuihin y.m!
Älkää vastatako tälle provoilijalle!
Ymmärrätkö mistä ne rahat tulee? Ihmisiltä jotka käyvät duunissa ja maksavat veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktojen kertominen on trollia?
Ap
Ei ole. Mutta sinun jutuissasi ei ole mitään faktaa. Ei, vaikka miten jankuttaisit.
Vierailija kirjoitti:
Ap väittää että saisi pelkästään ruokaan 590e. Totuus on että suunnilleen 400 e on se summa joka jää ruokaan laskuihin y.m!
590€ jää vuokran, sähkön ja kotivaakutuksen jälkeen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te olette noin älyttömän sinisilmäisiä? Menkääpä huviksenne Kelan sivuille ja laittakaa toimeentulotuki laskuun yhden henkilön asumistueksi 400 euroa ja vuokraksi 900 euroa. Sen jälkeen laskekaa asumistuen ja toimeentulotuen määrä. Kokeilkaapa lisätä laskuriin sen jälkeen vielä vaikka sähkölasku, lääkekuluja ja terveydenhuoltomaksuja. Niinpä. Tämän takia myös toimeentulotukea pitäisi ehdottomasti laskea.
Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Toimeentulotukilaskuri on SUUNTAA-ANTAVA. Se ei ole mikään tae siitä, että tukea saa juuri sen, mitä laskuri näyttää.
Kyllä Kelan laskurit on itse asiassa hyvinkin luotettavia. Jos et edelleenkään usko tätä niin mietipä asia niin, että perusosa on päälle 500 euroa. Tämä tulee jäädä asumiskustannusten, lääkekulujen, terveydenhuoltomaksujen jne JÄLKEEN. Kela voi toki vaatia muuttamaan halvempaan, mutta jos sellaista ei ole niin voi voi. Tai voi perustella terveyssyillä tms. Eniten hämmästyttää se, että ettekö te ihmiset edelleenkään tajua, että meillä on hyvät tuet ja siksi niitä tulee laskea.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö mistä ne rahat tulee? Ihmisiltä jotka käyvät duunissa ja maksavat veroja.
Ymmärrän. Ne tulee Kelan taikaseinästä ja loput minun mielukuvituksestani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei sulle jää kuin se niin 500 elämiseen. Joten kannattaisi mennä töihin.
590€/kk jää ruoka rahaa
Ap
Niin, ja se ruokaraha pitää riittää myös vaatteisiin, kenkiin, harrastuksiin, nettiin/puhelimeen, matkoihin, huvitteluun ja mitä nyt ikinä tekee mieli ostaa tai kokea. Ei ole häävi elintaso. Mieluummin menen kyllä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
590€ jää vuokran, sähkön ja kotivaakutuksen jälkeen
Ap
Aika hyvän viikkorahan äippä maksaa sulle :)
Et saa.