Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko järkeä mennä töihin kun saan joka kuukausi Kelasta 1400€/kk tilille 2 minuutin työllä?

Vierailija
24.02.2024 |

Onko järkeä mennä töihin kun saan joka kuukausi Kelasta 1400€/kk tilille 2 minuutin työllä?

Kommentit (450)

Vierailija
201/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saat muka noin vähän? Tässä kuva mun asumistuesta: https://i.imgur.com/N7g6ShJ.jpeg

Muokattu kuva

Ap

Vierailija
202/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on se, että nuo kaikki tulee samalta luukulta eli veronmaksajat maksaa. Ja se nyt puuttuisikin, että buranat sun muut maksaisi Kela vielä kaiken päälle! Mutta reseptilääkkeet maksaa ja tuo 160 euroa hyvästäkin palkasta apteekkiin on valtava summa. 

Kyllähän ne Kela maksaa, jos ihmisen kaikki tulot tulevat Kelalta :D Tiesitkö muuten, että sinäkin voit alkaa vaikka heti työttömäksi, jos tuet noin paljon aiheuttavat kateutta?

Tämä kateuskortti nostetaan aina, kun argumentit loppuu. Olen todella huolissani ihmisten kyvyttömyydestä nähdä kokonaiskuvaa. Olen ollut työtön ja olen ollut osa-aikatyössä ja nostan erittäin mielelläni ookoo palkkaa hyvässä työssä. Olen elänyt myös yksinhuoltajana ja se tukien määrä oli oikeasti iso. Mutta nämä kaikki tuet menee veronmaksajien rahoista. Julkinen terveydenhuolto on romahtamispisteessä, lasu on kriis

Et ole oikeasti elänyt tuilla, jos väität niiden määrän olevan iso. Tämä on fakta. Tiesitkö muuten, että suurin osa tukien saajista on tai on ollut veronmaksajia? Äärimmäisen harvassa ovat tällaisen ap:n kaltaiset loiset, jotka eivät koskaan ole olleet töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi näihin etuihin on tulossa muutokset.

Nokun ei ole. Sehän tässä hulluinta onkin, että työssäkäyvien asumistukea ja soviteltua päivärahaa karsitaan, mutta toimeentulotuen perusosaa nostetaan. Käykääpä laskemassa vaikka yksinhuoltajan ja kolmen lapsen toimeentulotuki ja asumistuki jollain kuvitteellisella määrällä. Eli käytännössä kannattaa siirtyä ennemmin toimeentulotuelle eikä edes yrittää päästä köyhyysloukusta 

Ei ole olemassa mitään työssäkäyvien asumistukea. Ihan samaa asumistukea saavat sekä työssäkäyvät että työttömät. Ja ihan samat leikkaukset sen osalta koskevat molempia. 

Sinänsä olet oikeassa, että se on yksi yleinen asumistuki, mu

Peräänkuulutan edelleen ihmisten kykyä nähdä kokonaiskuvaa. En minä elä tuilla. Minä elän hyvällä palkalla, mutta se ei estä sitä, ettenkö pystyisi tarkastelemaan kriittisesti yhteiskunnan rakenteita. Ja olen elänyt myös tuilla ja ne oli hyvät. Mutta pidän erittäin työstäni ja haluan myös omistaa asioita. Eli tässä ei puhuta sinusta tai minusta vaan meidän yhteiskunnasta. 

Vierailija
204/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saat muka noin vähän? Tässä kuva mun asumistuesta: https://i.imgur.com/N7g6ShJ.jpeg

Muokattu kuva

Ap

Ei ole vaan inspect elementillä muutettu. Kuvat ei todista mitään.

Vierailija
205/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on se, että nuo kaikki tulee samalta luukulta eli veronmaksajat maksaa. Ja se nyt puuttuisikin, että buranat sun muut maksaisi Kela vielä kaiken päälle! Mutta reseptilääkkeet maksaa ja tuo 160 euroa hyvästäkin palkasta apteekkiin on valtava summa. 

Kyllähän ne Kela maksaa, jos ihmisen kaikki tulot tulevat Kelalta :D Tiesitkö muuten, että sinäkin voit alkaa vaikka heti työttömäksi, jos tuet noin paljon aiheuttavat kateutta?

Tämä kateuskortti nostetaan aina, kun argumentit loppuu. Olen todella huolissani ihmisten kyvyttömyydestä nähdä kokonaiskuvaa. Olen ollut työtön ja olen ollut osa-aikatyössä ja nostan erittäin mielelläni ookoo palkkaa hyvässä työssä. Olen elänyt myös yksinhuoltajana ja se tukien määrä oli oikeasti iso. Mutta nämä kaikki tuet menee veronmaksajien rahoista. Julkinen te

Missä sanoin että en ole koskaan käynyt töissä? Ei ole minun vika jos työnantaja ei ota töihin.

Ap

Vierailija
206/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vain keksivät itselleen ja muille tekosyitä kun ei vain työnteko kiinnosta 

Vierailija
207/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kateuskortti nostetaan aina, kun argumentit loppuu. Olen todella huolissani ihmisten kyvyttömyydestä nähdä kokonaiskuvaa. Olen ollut työtön ja olen ollut osa-aikatyössä ja nostan erittäin mielelläni ookoo palkkaa hyvässä työssä. Olen elänyt myös yksinhuoltajana ja se tukien määrä oli oikeasti iso. Mutta nämä kaikki tuet menee veronmaksajien rahoista. Julkinen terveydenhuolto on romahtamispisteessä, lasu on kriisissä, vanhusten olot huonot, Pisa-tulokset laskee jne. Tämä tilanne on kestämätön näin. 

Sulla menee nyt pahasti puurot ja vellit sekaisin. Julkisella terveyden huollolla, lasulla tai Pisa-testeillä ei ole mitään tekemistä sosiaalietuuksien kanssa.  Eikä mainitut asiat  sillä parane, että entuudestaan heikossa asemassa olevilta viedään vähätkin mahdollisuuden elää ihmismäistä elämää. Päinvastoin. Mitä ahtaammalle tukien varassa elävät ajetaan, sitä kalliimmaksi se pitkällä tähtäimellä tulee esimerkiksi juuri suuremman terveydenhuollon ja lasun tarpeen muodossa. 

Vierailija
208/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki nousee koko ajan, ei vaikuta minuun mitenkään

Ap

Tt-tuen perusosa nousee, koska se on edelleen sidottu indeksiin. Mutta tuollaisia vuokria ei tt-tuesta jatkossa makseta, ellei ole todella hyvät perustelut. Eli sun tulot tulee todennäköisesti pienenemään nykyisestä.

Vierailija
209/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräänkuulutan edelleen ihmisten kykyä nähdä kokonaiskuvaa. En minä elä tuilla. Minä elän hyvällä palkalla, mutta se ei estä sitä, ettenkö pystyisi tarkastelemaan kriittisesti yhteiskunnan rakenteita. Ja olen elänyt myös tuilla ja ne oli hyvät. Mutta pidän erittäin työstäni ja haluan myös omistaa asioita. Eli tässä ei puhuta sinusta tai minusta vaan meidän yhteiskunnasta. 

Peräänkuullutan faktoissa pysymistä. Tuet eivät ole hyvät. Jos olisivat suurin osa tukien saajista ei edes yrittääisi saada töitä. Niinhän ei ole. Ei meidän yhteiskunnassamme, jossa elämäntapatyöttömien määrä on erittäin pieni. 

Vierailija
210/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on hauskaa, kun vuokranantaja irtisanoo vuokrasopimuksen ja pitäisi jostain kaivaa 3kk vuokran verran vuokratakuita (ei, Kela ei korvaa niitä täysimääräisenä). Tai jos pesukone hajoaa samassa kuussa kuin ainoat talvikengät. Tai jos pitäisi päästä kiireesti lääkäriin. 

Kela tai sossu maksaa nuo kaikki työttömälle

Ap

Millä lääkityksellä saa aikaan tuollaisen harhan?

t. työtön, joka ei ole oikeutettu tt-tukeen

Sitten et ole oikea työtön jos et saa toimeentulotukea

Ap

Ja tuon jälkeen vielä ihmetelet, miksi sinua sanotaan trolliksi, joka jauhaa paskaa?

Olen oikea työtön enkä saa toimeentulotukea. Mikä sullon päässä vikana?

Vierailija
211/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kateuskortti nostetaan aina, kun argumentit loppuu. Olen todella huolissani ihmisten kyvyttömyydestä nähdä kokonaiskuvaa. Olen ollut työtön ja olen ollut osa-aikatyössä ja nostan erittäin mielelläni ookoo palkkaa hyvässä työssä. Olen elänyt myös yksinhuoltajana ja se tukien määrä oli oikeasti iso. Mutta nämä kaikki tuet menee veronmaksajien rahoista. Julkinen te

No se on toki suhteellista, mutta yksinhuoltajana sain KÄTEEN 2300 euroa. Sisältää työttömyyskorvauksen, asumistuen, lapsilisät ja elarit. Toki kaksi jälkimmäistä olisin saanut töissäkin. Lisäksi saatiin harkinnanvaraista toimeentulotukea 100 euroa/kk lasten harrastuksiin ja kertakorvauksena 400 euroa. (lapsella oli toki haasteita eli kaikki ei saa tuota kertakorvausta) Tuohon aikaan oli erikseen vielä vaateraha ja se oli 400 euroa /hlö per vuosi. Myös pesukone saatiin harkinnanvaraisena. Siihen sai 250 euroa. Hammashoito, reseptilääkkeet ja terveydenhuoltokulut meni sossuun. Koska asumistukeen ei vaikuttanut asunnon koko, asuttiin isossa kolmiossa kalliisti. Eli kyllä väitän, että ne tuet oli isot. 

Vierailija
212/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tt-tuen perusosa nousee, koska se on edelleen sidottu indeksiin. Mutta tuollaisia vuokria ei tt-tuesta jatkossa makseta, ellei ole todella hyvät perustelut. Eli sun tulot tulee todennäköisesti pienenemään nykyisestä.

Asiakkaan pitää osoittaa, että hän on etsinyt edullisempaa asuntoa kaikin keinoin niin sitten maksaa koko vuokran jatkossakin

Ap

Vierailija
213/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on hauskaa, kun vuokranantaja irtisanoo vuokrasopimuksen ja pitäisi jostain kaivaa 3kk vuokran verran vuokratakuita (ei, Kela ei korvaa niitä täysimääräisenä). Tai jos pesukone hajoaa samassa kuussa kuin ainoat talvikengät. Tai jos pitäisi päästä kiireesti lääkäriin. 

Kela tai sossu maksaa nuo kaikki työttömälle

Ap

Millä lääkityksellä saa aikaan tuollaisen harhan?

t. työtön, joka ei ole oikeutettu tt-tukeen

Sitten et ole oikea työtön jos et saa toimeentulotukea

Ap

Ja tuon jälkeen vielä ihmetelet, miksi sinua sanotaan trolliksi, joka jauhaa paskaa?

Ei mikään. Minähän nimenomaan kyseenalaistin ap:n väitteen, että työtön on oikea työtön vain, jos saa tt-tukea. Opettele lukemaan. 

Vierailija
214/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap. kertoisi, miten se tehdään. Nyt ohjeet nettiin ja odottelemaan milloin raha tulee tilille. 

Eikä mitään muttia. Voisin maksaa muutaman satasen provikan. 

Vierailija
215/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on toki suhteellista, mutta yksinhuoltajana sain KÄTEEN 2300 euroa. Sisältää työttömyyskorvauksen, asumistuen, lapsilisät ja elarit. Toki kaksi jälkimmäistä olisin saanut töissäkin. Lisäksi saatiin harkinnanvaraista toimeentulotukea 100 euroa/kk lasten harrastuksiin ja kertakorvauksena 400 euroa. (lapsella oli toki haasteita eli kaikki ei saa tuota kertakorvausta) Tuohon aikaan oli erikseen vielä vaateraha ja se oli 400 euroa /hlö per vuosi. Myös pesukone saatiin harkinnanvaraisena. Siihen sai 250 euroa. Hammashoito, reseptilääkkeet ja terveydenhuoltokulut meni sossuun. Koska asumistukeen ei vaikuttanut asunnon koko, asuttiin isossa kolmiossa kalliisti. Eli kyllä väitän, että ne tuet oli isot. 

Niin, taas menee puurot ja vellit sekaisin sinulla. Et edes ymmärrä, mikä ero on sosiaalietuudella ja jokaiselle lapsiperheelle maksettavalla lisällä. Ne ovat kaksi eri asiaa. Nyt puhutaan tuista eli sosiaalietuuksista. Niihin ei kuulu lapsilisät ja elarit. 

Vierailija
216/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap. kertoisi, miten se tehdään. Nyt ohjeet nettiin ja odottelemaan milloin raha tulee tilille. 

Eikä mitään muttia. Voisin maksaa muutaman satasen provikan. 

Laita toimeentulotuki ja asumistuki hakemus niin saat tuon summan joka kuukausi tilille 2 minuutin työllä

Ap

Vierailija
217/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kateuskortti nostetaan aina, kun argumentit loppuu. Olen todella huolissani ihmisten kyvyttömyydestä nähdä kokonaiskuvaa. Olen ollut työtön ja olen ollut osa-aikatyössä ja nostan erittäin mielelläni ookoo palkkaa hyvässä työssä. Olen elänyt myös yksinhuoltajana ja se tukien määrä oli oikeasti iso. Mutta nämä kaikki tuet menee veronmaksajien rahoista. Julkinen terveydenhuolto on romahtamispisteessä, lasu on kriisissä, vanhusten olot huonot, Pisa-tulokset laskee jne. Tämä tilanne on kestämätön näin. 

Sulla menee nyt pahasti puurot ja vellit sekaisin. Julkisella terveyden huollolla, lasulla tai Pisa-testeillä ei ole mitään tekemistä sosiaalietuuksien kanssa.  Eikä mainitut asiat  sillä parane, että entuudestaan heikossa asemassa olevilta viedään vähätkin mahdollisuuden elää ihmismäistä elämää. Päinvastoin. Mitä ahtaammalle tukien varassa elävät ajetaan, sitä kalliimmaksi se pitkällä tähtäim

Mistä luulet, että nuo kaikki maksetaan, jos väität, että noilla ei ole mitään tekemistä sosiaalietuuksien kanssa. Muutenkin tämä "heikommassa asemassa olevat" on aika suhteellinen käsite. Jo tästä ketjusta huomaa, että ihmisillä ei ole mitään hajua, että kuinka paljon meillä maksetaan kotiin vastikkeetonta rahaa. Nämä on ihan todellisia summia, ei mitään keksittyjä. Edelleen, mene toimeentulotukilaskuriin ja pistä sinne erilaisia perhekokoja ja menoja ja hämmästy sen sijaan, että suljet silmäsi. Siitä olen samaa mieltä, että on älytöntä poistaa suojaosuus päivärahasta ja asumistuesta, koska sillä ajetaan ihmiset toimeentulotuelle. 

Vierailija
218/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kateuskortti nostetaan aina, kun argumentit loppuu. Olen todella huolissani ihmisten kyvyttömyydestä nähdä kokonaiskuvaa. Olen ollut työtön ja olen ollut osa-aikatyössä ja nostan erittäin mielelläni ookoo palkkaa hyvässä työssä. Olen elänyt myös yksinhuoltajana ja se tukien määrä oli oikeasti iso. Mutta nämä ka

Voithan sinä väittää, vaikka mustaa valkoiseksi. Mutta ei se faktoja muuta. Otapa nyt alkuun selvää, mitä tarkoittaa tuet. Palataan sitten asiaan, kun olet sen sisäistänyt. Nythän lasket tuiksi asioita, joitka eivät ole mitään tukia. 

Vierailija
219/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asiakkaan pitää osoittaa, että hän on etsinyt edullisempaa asuntoa kaikin keinoin niin sitten maksaa koko vuokran jatkossakin

Ap

Niin. Milläs ajattelit sen osoittaa? Kelalle ei  taida ihan riittää "joo, joo etsin etsin". 

Vierailija
220/450 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräänkuullutan faktoissa pysymistä. Tuet eivät ole hyvät. Jos olisivat suurin osa tukien saajista ei edes yrittääisi saada töitä. Niinhän ei ole. Ei meidän yhteiskunnassamme, jossa elämäntapatyöttömien määrä on erittäin pieni. 

Joko kävit testaamassa toimeentulotukilaskuria? Sen jälkeen voit verrata niitä summia pienipalkkaisten työläisten saamiin palkkoihin ja miettiä, että pitäisikö tilanteelle tehdä jotain. Yksittäiset tuet eivät ole isoja, mutta tukien kokonaisuus nostaa tuet isolle tasolle etenkin perheellisillä. Meillä on myös kannustinloukkuja ja ne on faktoja.