Arvosteleeko muut teitä koskaan päin naamaa?
Jostain syystä mulle tosi herkästi sanotaan vaikka että
- voisit leikkauttaa tällaisen kampauksen
- sulle sopisi tällainen työ
- sinähän olet aika huomionkipeä
- itse en ikinä laittaisi tuollaista mekkoa
- olit kyllä vähän liian laiha viime kesänä, ei pitäisi liikaa urheilla
- älä tee noin vaan tee näin
- syöt aina tuota samaa, kokeilisit jotain uutta
- tämä voi olla liian haastavaa sinulle
- sulle voisi sopia tämä väri paremmin kuin tuo
- olet varmaan nukkunut huonosti kun näytät tuolta
- liika meikki ei pue ketään, luonnollisuus on parempi
Jne.
Mä oon vähän alistuva ja ulkopuolelta ohjautuva tyyppi, mutta jostain syystä tätä muiden arvostelua olen saanut kuulla AINA.
Itse en ikinä puhu kenellekään kuin nätisti, en ymmärrä miksi ihmiset ovat niin ihmeellisiä toisilleen välillä.
Kommentit (21)
Toinen sukuni.
En ole enää tekemisissä. Ap, vedä rajat äläkä ole tuollaisten kanssa missään tekemisissä.
No ehkä ei kannata olla ihan niin alistuvan oloinen
Mun elämässäni KAIKKI ovat tuollaisia. :(
Osa arvostelee negatiivisesti ja osa tosiaan kehuu. Mutta kehu voi olla myös, että kylläpä olet laittanut keväisen mekon näin talvikeleillä, toivottavasti ei tule kylmä.
Tai että tätäkin työtä voimme tehdä monin tavoin ja sinulla on tuollainen aika rento tyyli. Ap
Liian tuttua kotona jos tein eritavalla
Vierailija kirjoitti:
No ehkä ei kannata olla ihan niin alistuvan oloinen
No kun en voi sille mitään. Ap
94 vuotias mummoni, mutta hän on vanha ja sairas joten en siitä loukkaannu.
Edellytän naiseltani tuota asennetta, kunhan nyt se nainen saadaan taas hankittua. Että siis lataa päin näköä ja lisäksi kertoo mitä mielestään pitäisi tehdä. Sitten voi alkaa keskustelemaan kuinka edetään. Vierailta en tuota siedä. M56
Joo minulle on tultu sanomaan että haisen pahalta ja lisäksi olen idiootti ja hullu.
Mulla on kollega töissä, joka heittelee kommentteja tyyliin: "Tossako sun eväät on? Etkö muuta syö?" Ja "Nyt vähemmälle sitä lenkkeilyä, oot laihtunut."
Olemme keski-ikäisiä naisia. En ole syömishäiriöinen tai edes laiha (en tosin ylipainoinenkaan). Hittooko mun eväiden määrä tai vapaa-ajan aktiviteetit sille kuuluu?
Voisitko opetella vastaamaan vähän napakammin? Tällaiset ihmiset eivät muuten muuta toimintaansa.
Ei siis aggressiivisesti, vaan napakasti. Esim. Miksi kommentoit noin? Onkohan tämä nyt ulkopuolisten asia? Tai En ollut kysymässä mielipidettäsi asiaan.
Jostain syystä myös minulle voi sanoa ihan suoraan, että näytän väsyneeltä, pukeudun liian usein mustaan, teen outoja ruokia, kuuntelen outoa musiikkia. On myös ihmetelty, että miksi kummassa alan opetella uutta soitinta vaikka olen aikuinen. Että mitä järkeä?
Kehuja ei tule koskaan. Ellei sitten ole kehu, kun vieressä toinen toteaa että "on se niin rankkaa olla kaunis!" kun en saanut roskaa pois silmästäni (henkilö ei ilmeisesti ymmärtänyt, miksi ähellän peilin edessä).
Voi olla vaikka porukka naisia, joista jokaiselle lausutaan kehu kampauksesta, mekosta, mistä vain. Kaikille muille, paitsi minulle.
Tällaista tämä on ollut aina. Enkä oikeastaan ole edes alistuva, vaan hiljaisen määrätietoinen ja omia polkujani kulkeva ihminen. Kehun itse kyllä muita, mutta viime aikoina taas olen kiinnittänyt huomion siihen, miten en saa samaa kohtelua takaisin päin. Se kyllä huomataan, jos suutun, ja se vasta väärin onkin.
Ei ehkä enää niin mutta nuorempana kyllä. Mulle on muun muassa ns. kaveri kertonut, että mä en varmaan tämän näköisenä harrasta kovin paljon seksiä ja kohta varmaan missit on mun näköisiä. Vanhempana olen oppinut ärähtämään takaisin, mutta ei se mulle mitenkään luonnollista ole ja on kynnyksen takana.
Vierailija kirjoitti:
Satutko olemaan rapu tai kalat?
Miten tämä asiaan liittyy? Itse olen kauris, ja aloitus on erittäin tuttu, etenkin työelämästä. Viimeksi sain kuulla, että kasvojenkohotus piristäisi ilmettäni. Olen 30-vuotias ja sanoja (60 v.) näytti itse siltä, että olisi kipeästi tarvinnut parsinneulaa buldogginaamaansa. En toki sano mitään tällaista ääneen. Olen vain ihmetellyt projisoinnin määrää. Myös lastenkasvatuksesta saan jatkuvaa kritiikkiä ja ohjeistusta vanhemmiltani, vaikka meidät on kasvatettu ihan päin persausta ja olemme kaikki tarvinneet terapiaa. Mikä ihmisen ajaa tällaiseen? Tarvitaan ilmeisesti helppo kohde, minun ja ap:n tyylinen.
Tollaset vedä rajat ja älä ole alistuva kommentit saa aikaan pahemman olon. Olet selvästi kaunis ja ihan sama kuinka vahva olet, niin osa ihmisistä on kateellisia sinulle ja sanovat asioita vain loukatakseen.
Ota se imarteluna ja jätä kuitenkin näiden tyyppien näkeminen. Ei kannata alkaa välttämättä edes sanomaan mitään takaisin, koska kateellinen toitottaa sen kateuksissaan toisille ja saa sinut näyttämään rääväsuulta.
Kun susta tulee vanha ja lihava, toi loppuu. Kokemusta on.
Minulle on kahdessa eri työpaikassa sanottu ettö enpä uskoisi ettö olet käynnyt koulun x.
Aikoinaan olin vapaaehtoisena työntekijänä urheilukilpailussa ja mut laitettiin kirjoittamaan kirjoituskoneella! tuloksia.Akka sanoi eipä uskoisi että opiskelet yliopistossa.Joo ei sielä v 99 opetettu konekirjoitusta.
Minulla on hyvä koulutus, hyvä palkka ja lisäksi olen perinyt omaisuutta.Jostain syystä kuvitellaan että mä olen työtön, toimistosihteeri, lähäri tms.Kun sanoin naapurille lähteväni jenkkehin pariksi viikoksi niin ihmetteli osaanko puhua englantia.
Sitten tämä sama jengi on täpinöissään kun jennica valmistuu tradeksi amk.
Jotkut ovat niin yksinkertaisia, että kuvittelevat tällaisen arvostelun ja ei-toivottujen "parannusehdotusten" esittämisen olevan välittämistä ja tsemppaamista. Oikeasti kun kyse on heidän omista mieltymyksistään ja niiden heijastamisesta muihin. Eivät pysty näkemään maailmaa kuin itsensä kautta.
Osa puolestaan on selvästi kateellisia ja yrittävät saada sinua rumentamaan/pienentämään/tyhmentämään itseäsi, jotta et olisi heille enää uhka. Jos vaikka olet löytänyt jonkin sinulle sopivan värin, jossa myös viihdyt, niin totta kai kateellinen on sitä mieltä, että ei sovi sinulle ja että semmoinen toinen väri olisi parempi. Yllättäen ehkä juuri se, jota eniten inhoat tai jota et ainakaan pukisi päällesi.
Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että mitä kovempi tarve jollakulla on ohjailla ja muuttaa sinua, sitä tiukemmin sinun pitää korvasi häneltä sulkea. Kontrollointi ja ei-pyydetyt neuvot eivät ole hyväntahtoisuutta eikä niiden sanoja ajattele sinun parastasi. Joku ehkä omasta mielestään ajattelee mutta aikeet eivät pyhitä tekoja. Ihmiset eivät ole barbinukkeja, joita voi pukea ja väännellä miten lystää ja pistää ne tukaliin tilanteisiin omaksi huvikseen.
On enemmän kuin tuttua ja itsekin mietin, että miksi just mulle tullaan sanomaan päin naamaa asioita joita nämä samat ihmiset ei sano muille. Muutenkin mulle saatetaan hirmu herkästi tiuskia ja äyskiä enkä mä ole ikinä kuullut, että muille ihmisille oltaisiin niin inhottavia vaan muille puhutaan ihan normaalilla tavalla.
Enkä siis itse tosiaan äyski tai tiuski muille saati että kertoisin kuinka vääränlaisia he ovat (en siis edes ajattele niin).
Tunnen tilanteen. Itsekin saan aina kulla ulkonäöstäni tai vaatteistani jotain. Ei vaan negatiivistä.
Eileen ystävätär sanoi, Olet taas niin sievä kun nuutuneena menin häntä tapaamaan. No se on positiivista kun saa kehuja ,mutta itse harvoin puhun toisten ulkonäöstä enkä arvostele ihmisiä.Mistähän on kysymys ? Tietty kun herättää huomioita, on jotain viehättävää ihmisessä.
Kuitenkin olen kyllästynyt tähän ikuiseen arvostelemiseen.