Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät ole valmiita edes keskustelemaan omasta vastuusta omaan hyvinvointiinsa ja esim masennukseen?

Vierailija
24.02.2024 |

Omavastuu, itsensä kantaminen. Miksi tämä on niin vaikea asia suomalaiselle ihmiselle? Siitä ei voida edes keskustella?

Masennuksessa tämä on nimenomaan ihan elintärkeää. On osattava itsekin panostaa omaan parantumiseen, eikä vain ulkoistaa sitä jollekkin muulle taholle tai "Lääkkeelle". 

Sama koskee oikeastaan ihan kaikkea mikä littyy hyvinvointiin. 

Miksi ihmisille on niin vaikeaa keskustella tästä? tai ottaa vastuuta itsestään? aikuisilla ihmisillä?

Mä annan esimerkin:

Mun oma sisar syö masennuslääkkeitä, se on tehny sitä vuosia. Tiiättekö mitä se ei oo tehny ollenkaan? Se ei oo muuttanu itessään mitään. Se ryypiskelee, elää epäterveellisesti eikä liiku. 

Tää on se ongelma. 

Kommentit (367)

Vierailija
361/367 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kiinni yhteiskuntarakenteissa, mitkä täällä lännessä ohjaa ihmistä siihen, että joku muu aina tietää kaikesta paremmin ja hoitaa asiat puolesta. 

Väärinhän se todellakin on. Kaikki lähtee sisältä

Vierailija
362/367 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aika moni valittaa vain mutta eivät itse halua tehdä mitään minkään eteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/367 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja päihteet muutenkin pitää jättää ihan ensiksi, sitten alkaa huolehtimaan ruokavaliosta ja rytmeistä ja liikunnasta

Vierailija
364/367 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kiinni yhteiskuntarakenteissa, mitkä täällä lännessä ohjaa ihmistä siihen, että joku muu aina tietää kaikesta paremmin ja hoitaa asiat puolesta. 

Väärinhän se todellakin on. Kaikki lähtee sisältä

ITsestä nimenomaan ja teoista

Vierailija
365/367 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmaan koskaan ollut masentunut, kun et tunnu tietävän millaista on olla vaikeasti masentunut. Pahimmillaan se on sitä, että aamulla herää vaikkei haluaisi, koko päivän päässä pyörii se, että miten ja missä tapan itseni ja viimeinen ajatus illalla on toive, siitä, ettei herää aamulla. Kannatteleppa siinä sitten itseäsi.

Eikä se liikunta ole masennukseen mikään lääke, ei se vaan toimi juuri kellään. Esim. minulla siitä ei ollut mitään hyötyä. Ravinnon osalta kukaan ei ole vielä osannut kertoa, mikä on se ruokavalio, jolla masennus paranee. Aloitan sen heti maanantaina kun vaan kerrotte mikä se on.

No psykiatrien mukaan, ihan tohtorien, liikunta auttaa ja ennalta ehkäisee masennusta. Mutta sinäpä se paremmin tiedät, mikä tehoaa vaikka tutkimukset on tehty tuhansien ihmisten mukaan .

Vaihda lenkki aerobicciin yai raskaaseempaan voimaharjoitteluun, johonkin mielihyvää tuovaan, kuten uintiin. Tanssiin. Pilates, rentoutusharjoittelu tms. Kokeile ryhmäliikuntaa, jalis, suunnistus ym.

Vierailija
366/367 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa.

Vierailija
367/367 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin treenaamisen jälleen ja huomaan kuinka paljon hyvää oloa se tuo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi