Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT***- Viikko 3

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ois anatomian tentti ja melko paljon vielä lukematta... Mut lapset on päiväkoidssa iltapäivään, jotta luulis mun lukevan nyt sit... Ainakin mulla on hienot suunnitelmat. Oon jaksottanu aiheet ja luen yhden kerrallaan, sen jälkeen saan pyrähtää koneella ja jääkaapilla hengähtämässä. Ehkä tää tästä...

Opiskelu ottaa tosissaan päähän. Meillä ois ollu työpajat tänään, mut eihän mulle enää noi työvaatteet mahdu ja kun en töissä hetkeen oo ollu, niin en oo miettiny mitään työvaateviritystä mahan varalle... En sitten voi osallistua niihin ja se näkyy varmasti opintopisteissä.

Närästys mulla oli tosi paha ekaa odottaessa. Mut lapsivettä olikin kutakuinkin 2ltr... Eli selkeesti siitä. Toista odottaessa vain lopussa oli närästystä. Tässä ei vielä oo ollu. Suonenvetojakaan ei tässä oo ollu. Toista odottaessa oli koko ajan. (Mulla siis kaks tyttöä ennestään, kolmannesta en vielä tiiä.)

Mammutilla alkaa olla jo jännät viikot. x) Mä oon niin katellinen kaikille joilla on lähes 30+. Jotenkin tuntuu, että nää rv15-24 on kaikkein tylsimmät. En ees tiiä miks... Tänään tuli rv 19 täyteen ja aamulla oikein mietin, että VASTA! :O Ihan kuin mä oisin ollu näillä viikoilla jo pitkään.

Maanantain ultra j ä n n i t t ä ä! :D Ja oikeesti jännitän siis vaan sitä sukupuolta, jos vaikka selviäis. Vois alkaa keskittyy vauvan tuloon, kun tietäis minkä värisiä vaatteita ja vaippoja (kestiksiä) sille uskaltaa ostaa.

Hulda 29+0

Vierailija
22/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun sormi lipes, viikot siis vasta 19+0!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu pätee täälläkin! Kaksi poikaa olen minäkin

saanut, ja molemmissa raskauksissa oli närästystä ja

suonenvetoa todella paljon.

Nyt odottelen jännityksellä, että miten käy. Ainakin

vielä olen voinut hyvin. Olen kuullut saman, että tytön

kanssa ei ehkä ole närästystä eikä suonenvetoa, joten

jos nyt niitä ei tulisi, niin...

Sinilintu, rv 12

- Jännittää muuten myös ensi viikon tiistain np-ultra!!!

LapaLepa:

Laitanpa teillekin pientä gallubbia närästyksestä ja suonenvedosta.

Eli onko ollut jotenkin sukupuoleen sidottua nämä vaivat teidän raskauksissa. Mulla molemmissa aiemmissa ollut todella paljon molempia vaivoja ja siis poikia ja nyt ei nimeksikään kumpaakaan.

LapaLepa rv 29+6

Vierailija
24/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin siellä neuvolassa ja täti teki sen lähetteen TAYSiin. Odottelen sinne nyt kutsua sitten. Mut ei se vielä automaattisesti merkitsekään sitä, että mä sen insuliinin joutuisin aloittaan. Siellä ultrataan vauvan painoarvio ja pähkäillään mun sokeriarvoja ja käydään läpi mun ruokapäiväkirja jos siinä vielä joku mättää ja sit ne miettii, et mites jatketaan. Täti kyllä totes, et ei hän ainakaan keksi, et miten enää tän terveellisemmin vois syödä, kun mitä mä nyt oon syönyt. Huomas sen sit vaakallakin, nimittäin paino oli laskenut viime viikosta 1,9 kg! Jee, jotain iloa tästäkin hommasta!

JB72: meidän kakkosella oli myös kysta päässä rakenneultrassa ja sitä sit seurattiin muutaman viikon välein ja se pikkuhiljaa pieneni pois.

Mammutti: jaksuja sinne, noi suppailujaksot saattaa kestää viikkojakin ennenkun mitään alkaa oikeasti tapahtumaan. Kaverilla just vuosi sitten oli sama homma, kolmas tulossa ja jo kuukautta ennen l.a sillä alkoi olla lupaavia supistusjaksoja ja aina ne sit loppu vaan. Poika syntyi lopulta vasta tasan 2 viikkoa yli l.a:n! Kaveri alkoi kyllä olla henkisesti jo aika loppu viimeiset viikot, kun tuntui ettei se tuu ikinä pihalle, lupaili vaan. Toivotaan nyt kuitenkin, ettei sulle käy ihan yhtä pitkäksi tää loppuaika. Täällä jännätään mukana!

Heh, Hulda kun kadehtii pidemmällä olevien viikkoja, niin mulla on sama juttu. Silloin kun itse olin alussa niin aina tuntui, et ei nää viikot nyt vielä mitään, mut ootas sitten kun ollaan tuolla ... jossakin missä joku muu jo oli. Ja sitten kun sinne pääsin, niin ei vieläkään mitään, sitten vasta ne on jotain kun päästään taas sinne jonnekin missä edellä olevat oli.. :) Näin mulla on jatkunut koko raskausajan =) Nytkin ootan kuin kuuta nousevaa, että tulee huominen ja rv 30 täyteen, kun SITTEN vasta ne viikot alkaa olla jotain. Joopa joo, kohta mä meen jo synnyttään ja tuntuu vaan ettei raskaus oo vielä kunnolla alkanutkaan :D

LapaLepa kyseli närästyksestä ja suonenvedoista. No, mulla ei oo ikinä ollut närästänyt ennen kuin tässä raskaudessa ihan pienesti muutaman kerran joskus ennen puoliväliä. Piti oikein mieheltä kysyä, et onks tää nyt sitä närästystä, kun kurkunpäätä poltteli vähän :) Eli enpä osaa tässä asiassa auttaa... Suonenvedoista en ees muista, mut kai mulla niitä vähän oli aiemmista pojista.. Nyt on ollut tasan yks, mut se olikin ihan karmee :) Loppui ja alkoi uudestaan kolme kertaa peräkkäin! Luulin jo ettei se lainkaan hellitä...

Näitä galluppeja täällä kun on heitelty niin laitanpa minäkin yhden joka on mielessä pyörinyt. Eli olettekos kuinka moni naimisissa ja jos niin kauanko olette olleet? Me mentiin naimisiin 7,5 v. sitten elokuussa, oltiin silloin 23 v. molemmat. Esikoinen oli silloin jo 4v. Yhdessä ollaan oltu kaikkiaan kohta 13 vuotta, eli viis vuotta ehdittiin siinä vehdata ennen naimisiin menoa :)

Luna ja " Aarre" rv 29+6 (vasta!) :)

Vierailija
25/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ahkerammin kirjoitellut tuonne helmikuisten puolelle...Nyt kuitenkin pistäydyin lukemassa juttujanne ja silmiini osui AUTOGALLUPPI eli vastailen nyt ensiksi siihen.

Me saatiin just hankittua myöskin mahtava menopeli eli ostettiin 7 h Ford galaxy. Se on kuin meille tehty. Valmiina autossa on vielä 2 integroitua lastenistuinta ja takaosaan mahtuu silloin kun on 5 henkeä kyydissä ihan mitä vaan eli vaunut, koira ja esimerkiksi viikon matkatavarat!! Taakse jää myöskin jos kyydissä 7 henkeä niin vielä pieni tila johon matkarattaat ja koiran saa mahdutettua ja jos vaikka ostoskasseja on mukana niin ne saa kyllä mahdutettua runsaisiin jalkatiloihin!! Suosittelen kovasti!

(.) Synnytys mietityttää koko ajan enemmän ja se tuleekin mieleen vähän väliä kun tulee supistuksia. Kyselinkin tuolla jo 3 lasta synnyttäneiltä, kuinka nopeita synnytyksiä on ollut ja mielenkiinnnolla olen nyt jo seurannut että aika nopeasti kaikki tähän mennessä vastanneet ovat kolmannen maailmaan pukanneet, joten tuleekohan tässä sitten itsellekin kiire aikataulu, vähän jännittää. Matkaakin tuonne synnärille on kuitenkin semmoiset 50 km ja lapsetkin pitäisi vielä matkalla viedä hoitoon. Mitenköhän sitä ehtii..... Muuten olo on kuin ei raskaana oliskaan. Mihinkään ei enää satu ja vatsa on ikäänkuin pienentynyt. Olin jo vähän huolissani, mutta koska ensi maanantaina on jo neuvola ja pikkuinen tuntuu hyvinkin vilkkaasti liikkuvan, päätin odotella maanantaihin asti ja katsoa mitä siellä sanotaan.

Nyt tuli sellainen totaalinen " black out" enkä muista kyllä yhtään mitä piti sanoa, joten poistun nyt sitten paikalta häiriköimästä!

T.kolomonen rv 34+3

Vierailija
26/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille kotiloille! En ole tainnut vielä kirjoitella tänne viikkopinoihin, esittelyissä olenkin jo käynyt. Ihan alussa olen menossa rv 7+0, joten vielä on epävarma olo kaiken kaikkiaan.

Galluppiin vastausta. Itselläni ei ole närästystä ollut vissiin koskaan. Kaksi tyttöä olen synnyttänyt ja suonenvetoa oli KERRAN ensimmäisen raskauden aikana. Eikös se suonenveto liity suolojen puutteeseen?

t. Pandariini

Vierailija
27/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille Kotiloille. Täälläkin päin ruennut näyttämään talvisemmalta. Tälläkin hetkellä sataa tuollaista ohutta lumea. Pakkasta ollut ja välillä suojakelejä, joten aika liukasta on.

Nukkumisesta oli puhetta: minä olen viime ajat nukkunut aika huonosti, asentoa joutuu vaihtamaan abaut tsiljoona kertaa ja aina herään siihen. WC:ssä käyn n. kerran yössä. Kyljellään nukun tai jotenkin puolittain kenottaen, tyynyjä käytän apuna. Että ei oo kehumista. Viime yö meni selkäkipujen kanssa, kun eilen siirtelimme huonekaluja miehen kanssa paikasta toiseen, kun järkkäsimme makkariin tilaa vauvalle. Ei sitten oikein kroppa tykännyt moisesta. Mutta nytpä on kalusteet paikoillaan. Seuraava proggis olis vaatteiden pesu.

Luna: onneksi selvisit säikähdyksellä ja ruttaantuneella pellillä siitä peräänajosta. On se tuo liikenne vaarallinen paikka.

JB72: Kivoja ultrakuulumisia! Minäkin sitä mieltä, että nestekystat aivoissa melko yleisiä ja häviäviä. Mukava, kun pääset kontrolliultraan ja näät pikkuisen taas.

Mammutti: Jokos meinasit synnyttämään lähteä, kun on noin hyvin jo supistellutkin? Ajatella, että sulla voi periaatteessa olla ihan pian nyytti sylissä! Aika menee ihan hirmusta vauhtia.

Sitten näihin galluppeihin: Meillä on ennestään tyttö ja poika ja molemmissa raskauksissa olen saanut närästyksestä kärsiä. Tässäkin raskaudessa sitä on ollut. Suonenvetoja en muista kuin yksittäisiä kertoja. Eli meidän kohdalla ei näistä ainakaan ole voinut sukupuolta päätellä. Korkealla oleva kohdunpohja ainakin minulla aiheuttaa närästyksen.

Ja autosta: meillä ei ole autoa ollenkaan. Olemme ilmeisesti poikkeus tässä suhteessa. Emme ole mitään vaihtoehtoeläjiä, mutta olemme ihan hyvin näin kaupungissa pärjänneet ilmankin. Saa nyt sitten jatkossa nähdä.

Jokohan tuli kommentoitua edes joihinkin keskusteluihin. Minulla oli tiistaina neuvola ja kaikki ok. Seuraavan kerran menen sinne 30.1. ja siitä viikon päästä olis sitten synnytystapa-arvio. Vointi entisenlainen, ison mahan kanssa ähinää. Vauvan muksaisut ovat todella voimakkaita *auts* ja kovasti liikkuu. Turvotusta on jaloissa ja yöksi olen ruennut ottamaan sormukset pois, kun aamuisin sormet on ihan nakit.

Minäkin voisin kyselyä viritellä, kun muistaakseni tästä aiheesta ei vielä olla jutskattu eli kerta- vai kestovaipat tulevalle vauvalle? Ja käyttökokemuksia? Meillä todennäköisesti kertakäyttöiset, tosin kestotkin kiinnostaisi. Emme ole niitä aiemmin kokeilleet. Ajattelin kuitenkin, että panostan aluksi imetykseen joka ei ole oikein aiemmilla kerroilla onnistunut ja jos se alkaa sujua, niin sitten mietitään tätä vaippa-asiaa uudelleen.

Rouvar Rv 33+3

p.s. meillä tulee tänään miehen kanssa 12v. yhteistä taivalta täyteen;)

Vierailija
28/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti kahdessa edellisessä raskaudessa oli järkyttävät

suonenvedot monena yönä. Muuten minulla ei ikinä vedä

suonta! Jotenkin raskaus vain lisää suonenvedon riskiä...

ainakin minulla näissä poikaraskauksissa on lisännyt. :)

pandariini:

Galluppiin vastausta. Itselläni ei ole närästystä ollut vissiin koskaan. Kaksi tyttöä olen synnyttänyt ja suonenvetoa oli KERRAN ensimmäisen raskauden aikana. Eikös se suonenveto liity suolojen puutteeseen?

t. Pandariini

Vierailija
29/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna olitkin laittanut galluppia jo tuosta naimisissaolosta. Sattuipa somasti ajatukset yksiin:) Meillä siis tulee tänään 12v. yhteistä taivalta täyteen, naimisiin ollaan menty kesällä -99 eli ens kesänä on 8v. hääpäivä. Esikoinen oli reippaat 1,5v. kun meidät vihittiin.

Rouvar Rv 33+3 (edelleen)

Vierailija
30/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ne jo odottavat valmiina vaatehuoneen hyllyllä

esikoisen ja toisen lapsen jäljiltä. Tosin muutamaan

Bumpyn vaippahousuun pitää uusia tarrapala, kun

se on niin kulunut, ettei pysy enää kunnolla kiinni!

Kun joskus sitten pääsisi Eurokankaaseen. Kiirettä

ei vielä ole.

Kannattaa viritellä keskustelua Luomuperheet -palstalla,

jos kestot kiinnostavat. Siellä on paljon innokkaita

vastaajia. Itse olen vannoutunut kestovaippojen

käyttäjä, samon mies. Ei meille edes harkita kertakäyttö-

vaippoja kuin yöksi ja ehkä joskus reissuun.

Avioliitosta: juu olemme onnellisesti naimisissa. Ensi

kesänä tulee jo 7 vuotta täyteen. Hurjaa! Lapsia on

siis kaksi: 5 v. (täyttää tänä vuonna 6 v.) ja 3,5 v.

(täyttää siis kolmosvauvan syntymän aikoihin 4 v.).

Yhteiseloa olemme viettäneet miehen kanssa jo kohta

10 v. Jotkut tässä vaiheessa eroavat - me päätimme

tehdä kolmannen lapsen vielä pakka sekoittamaan. :)

Onnittelut Rouvarille 12 v:n rajapyykin saavuttamisesta!

Sinilintu, rv 12

rouvar:

Minäkin voisin kyselyä viritellä, kun muistaakseni tästä aiheesta ei vielä olla jutskattu eli kerta- vai kestovaipat tulevalle vauvalle? Ja käyttökokemuksia? Meillä todennäköisesti kertakäyttöiset, tosin kestotkin kiinnostaisi. Emme ole niitä aiemmin kokeilleet. Ajattelin kuitenkin, että panostan aluksi imetykseen joka ei ole oikein aiemmilla kerroilla onnistunut ja jos se alkaa sujua, niin sitten mietitään tätä vaippa-asiaa uudelleen.

Rouvar Rv 33+3

p.s. meillä tulee tänään miehen kanssa 12v. yhteistä taivalta täyteen;)

Vierailija
31/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee olemaan kertakäyttövaipat vaavilla.Olen kyllä kaupassa pyöritellyt,että josku yhden kestiksen ostaisi kokeeksi.Tuntuu vaan ,että nytkin pesukone pyörii jatkuvasti,ja kun vaavi syntyy pyykin määrä taas lisääntyy.En usko jaksavani pestä ja liotella vaippoja=(Mutta nostan hattua niille jotka jaksaa ja ehtii kestoilla=)

Me ei olla naimisissa,ja 1,5vuotta oltu vasta yhdessäkin uuden miehen kanssa=)Ollaan puhuttukin,että piru vie kun tulisi jo 10-vuotta yhteiseloa täyteen,niin ei tarttis aina todistella,että ollaan tosissaan yhdessä=)Mies vielä mua nuorempikin,niin sukulaiset yms.kamut aina välillä epäilee,että ollaankohan pitkään vielä yhdessä..huokaus.Mutta tärkeintä,että miehen kanssa tiedetään,että suhde toimii=)Yksi ero jo takana,se riittää mulle=)

Huiskutin 28+2

Vierailija
32/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oikeesti saanu luettuakin, mutt koska kävin suihkussa ja luen sängyssä lämpimän peiton alla melko vähässä vaatetuksessa, niin nukahtelin mennen tullen. Toisaalta sellaisessa puolihorroksessa jäi asiat paremmin mieleen ja mä oon unta jo pidempään kaivannut!

Vaipoista joku kysyi. Meillä on molempien lasten kanssa osakestoiltu. Aiempien kanssa oon aloittanu vasta 5kg-7kg ylöspäin eli pikkuvauva-kausi on menty niillä liberon 2-4kg kertiksillä. Mut fuzzeihin hirahdin sit tuon tokan kanssa. Mitään ihmeitä lioitteluja en pidä niille. Meillä kone pyörii kko ajan muuteskin ja kakatkaan ei jää haisemaan roskiin, kun ne sujauttaa pönttöön vaipoista suoraan.

Mut nyt oon suunnitellu ihan alusta asti osakestoilevani. Se tosin vaatii jo vähän miettimistä ja liotuksia, kun äidinmaitokakka on sellaista liimaa... Kuitenkin olen siis jo hankkinut 3 s-koon fuzzia ja tehnyt yhdet villavaippahousut. Niihin täytteeksi aion ostaa tots botseja. Fuzzeissa tykkään käyttään harsoja isommalla tai sit micro insertejä. Wonderooseihin en päässy ihan jyvälle vaikka ne on vähän kuin fuzzit, mutta kestävät koko vaippaiän. Silti ajattelin, että jos käytettynä ostaisin pari, niin olisi sitten hätätapauksessa niitäkin käytössä.

S-koon vaipat ostan varmaan kaikki käytettynä koska uutena eivät välttämättä edes pääsis kunnon imukykyynsä meiän käytössä. Vaipathan saavuttaa parhaan imukykynsä vasta joskus kymmenen pesukerran jälkeen.

Meillä tulee miehen kanssa 6v naimisissa oloa lasketun ajan tienoilla. x)

Luna, kiva että on muitakin jotka aattelee vaan kateellisena muiden viikkoja... :D Mä vannoin ja vakuutin että otan irti tästä raskaudesta kaiken ilon ja keskityn nauttimaan joka viikosta erikseen ja kunnolla. Ja vieläkin tuntuu ettei oo ees tajunnu koko hommaa...

Hulda 19+0, nyt taas lukemaan.

Vierailija
33/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voin huoletta vakuuttaa kahden syntymästä asti k

estovaipatetun lapsen jälkeen. :)

Kakan jälkeen riittää, kun huuhtaisee vaipan pikaisesti vessan

pöntön päällä käsisuihkulla suihkuttamalla. Kakka, joka

vaipan pintaan jää, saa jäädä. Pesukoneessa kakka lähtee

ihan loistavasti pois tavallisella, ei-valkaisevalla pesuaineella!

Normaalisti riittää 60 asteen pesu, mutta kerran viikossa tai

kahdessa vaippapyykki on hyvä ns. keittopestä 90 asteessa

tai kuumemmassa. Vaippakuoria ei saa kuitenkaan pestä

kuin 60 asteessa, eikä villavaippahousuja saa pestä edes

noin kuumassa.

Pesujen välillä olen säilyttänyt vaipat kannellisessa ämpärissä.

Ämpäriin ei kannata laittaa vettä (yöks!). Jos pelkää hajuhaittoja,

niin ämpärin pohjalle voi tiputtaa muutaman tipan eteeristä

öljyä, esim. teepuuöljy on hyvää, kun se tappaa samalla

bakteereja.

Likaiset vaipat on helppo kipata ämpäristä suoraan

pesukoneeseen. Huuhteluaineena voi halutessaan käyttää

muutamaa korkillista etikkaa. Tavallista huuhteluainetta

ei saa käyttää.

Hulda80:

Mut nyt oon suunnitellu ihan alusta asti osakestoilevani. Se tosin vaatii jo vähän miettimistä ja liotuksia, kun äidinmaitokakka on sellaista liimaa...

Vierailija
34/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AIHA kun valaisit sisätutkimuksien suhteen. Oon tulossa Suomeen kun rv15 ja silloin voisi varmaan mennä tsekkiin. Soitin juuti Suomeen neuvolaan kun täältä en saa mitää apua, mua on supistanut nyt vuotojen jälkeen eilisen ja tän päivän. Ikinä ei ole ennen rv25 supistanut ja tää on todella epämiellyttävää. Oliko se AIHA, jolla alkoi supistaa myös todella aikaisin? Neuvolantäti käski mennä gynelle heti pois sulkemaan tulehdukset. No soitin sitten omalle lääkärille ja nyt onkin sitten kriittistä ja sain ajan heti tunnin päähän... Voi jeesus näitä immeisiä täällä. Katotaan mitä sanova, katsovat todnäk parinmetrin päästä suurennuslasilla ja toteavat, että terve kuin pukki!

Sori et oli niin itsekäs vuodatus:)

Vierailija
35/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan osa-kestoiltu kahden ensimmäisen kanssa heti alusta alkaen. Voi olla, että kolmannen kanssa (sitten kun sinne asti pääsee, peukut pystyssä) harrastetaan kestoilua enemmänkin. Meillä on ollut Bumpyt ja tot botsit, yhdet villahousutkin käytössä ja niihin sisälle flanelli sekä harsotäytteitä. Päivisin ollaan pidetty kestovaippoja ja yöksi sekä vieraisille ollaan otettu kertikset mukaan. Tämä systeemi on meillä ainakin toiminut, pyykkiä ei ole sen enempää tullut meillä. Ollaan alussa laitettu ämpäriin ihan vähän vettä ja etikkaa vaippojen kanssa, hajuhaittojen välttämiseksi. Mutta olen huomannut, että ihan pissivaipat (ja kakkakin huuhdellaan heti pois) kuivahtavat hyvin tavallisen pyykin sekaan ja eikä ne päivätolkulla pyykkikasoissa venykään. Mitään vaippaihottumia tms. ei ole ollut kummallakaan.

pandariini rv 7+0

Vierailija
36/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta, en nyt siitä kystasta ole niin kovin hermoillutkaan. Enemmänkin istukan paikka huolestutti se kun oli edessä mutta eipä se kätilö ollut siitäkään huolissaan. Katsotaan sitten

helmikuussa uudestaan =)

Minä olen myös täysin kestovaippa hurahtanut, aikaisemmin ei meillä

niitä ole käytetty, mutta nyt kyllä käytetään. Ajattelin aloittaa harsoilla ja villahousuilla, ja kunhan kasvetaan jatketaan muilla versioilla. Onneksi äiti on hyvä ompelemaan ja on jo lupautunut niitä tekemään.

Joten ei varmaan kovin monia tarvitse ostaa. Täytyy kyllä todeta että kun netissä yritin hieman tutustua asiaan niin aikamoiseen vaippa viidakkoon joutui, nyt hieman olen päässyt systeemistä jyvälle, ja kun vielä kävin paikallisessa lastentarvikeliikkeessä tutustumassa asiaan niin sekin selvitti paljon.

Kesäkuussa tulee 13 hääpäivä, yhdessä ollaan oltu 15v. Esikoinen syntyi kun oltiin oltu 6vuotta naimisissa ja kakkonen pian sen jälkeen. Nyt hieman jännittää, jos tämä raskaus menee yli niin voipi olla mahtava hääpäivälahja tiedossa =)

Alma istuu mahassa ja potkii suoraan virtsarakkoon...jee jee. Ei närästä eikä vedä suonta. Mutta eiköhän se ole vielä edessä.

JB72 & Alma rv 20+2

Vierailija
37/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kurja ilma, kun vettä satanut jo muutaman päivän! Taitaa sulaa kaikki lumet taas, vaikka ihan kivasti viime viikolla jo tulikin :(

Luna: Hyvä ettei käynyt kolarissa pahemmin!

Hulda: Mä rupeen kans jänskää sun ultraa! Sen jälkeen ei oo enää niin pitkä aika omaankaan ;) Tunnetko muuten miten liikkeitä?

Nukkumisesta.. Mä nukun vielä ihan hyvin, mitä nyt kuopuksen kukkumiselta pystyy :b En oo koskaan oikeen tykänny nukkua paljoa sellällään, joten kyljellään nukun automaattisesti. (Varmaan johtuu siitäkin että kesällä kun tää kolmas syntyy, niin neljässä vuodessa oon lähes 3,5 vuotta ollut raskaana tai imettänyt ;) Vessassakaan ei täydy käydä, paitsi jos jostain syystä tarvii nousta ylös.

AutoGallup: Meillä tällä hetkellä Toyota Corolla farmari -90, ja eiköhän me sillä pärjätä. Kaksosten rattaat mahtuu taakse heittämällä vaan. Mies kyllä puhuu että vaihdettais Toyota Camry farmariin, kun se on leveämpi niin mahtuisi paremmin. Toyota pitää olla kuitenkin, no enemmän noi autot miehen juttu onkin. Mulle sama, kunhan eteenpäin pääsee. Tässä vaiheessa ainakin, kun ei opiskelijabudjetilla oo varaa parempaan :)

Me ei olla vielä naimisiin keretty. Tarkoitus oli alunperin mennä naimisiin ennen kuin tämä kolmas syntyy, mutta saa nähdä! Ei vaan miehen kanssa jaksettais mitään isoja juhlia! Mutta mun mielestä olis ihanaa, että meillä kaikilla olis sama sukunimi, kun tää kolmas syntyy, niin ei tarvitsisi täytellä lippuja ja lappuja ;) Tytöillä on mun sukunimi.

Noh, me ollaan tunnettu miehen kanssa " vasta" neljä vuotta, esikoinen kun aikoinaan yllätti (olin 17) :) Oltiin erossakin vähän aikaa, mutta onneksi palattiin taas yhteen!

Omaan oloon ei kummempaa! Ihanaa tuntea jo kunnolla möyrintää masussa! Ultraa kovasti jo odotan ja jännitän kanssa, siihen vajaa pari viikkoa ;) Sukupuoli siis myöskin toiveissa nähdä. Mua eilen ihan nauratti, ku purin yhden vauvanvaatelaatikon laatikkoon, että sain muuta tilalle. Oon ostanu tosi paljon " poikamaisia" vaatteita, ehkä mä sitten luotan siihen että tää on poika ;) Noh, on niitä tytöllekin ja suurin osa kuitenkin unisex. Täytyy pikkuhiljaa ruveta kartoittamaan, että mitä on ja mitä täytyy ostaa. Kesävauva kun ei niin paljon lämmintä/paksua vaatetta tarvitse.

Musta tuntuu että tää odotus vasta nyt alkaa kunnolla! Tai kun maha rupee pikkuhiljaa kasvaa, niin kai se tuntuu enempi odotukselta :) Ja rupesin miettimään että toukokuun lopussa pitäs kaikki olla suunnilleen valmiina, kun sitten vauva voikin syntyä koska tahansa (la 17.6). Ei oo kivaa jättää ihan viime tippaan.. Ja sehän on ihan kohta! Suurin hankinta on tuplarattaat, jotak täytyis ennen sitä ostaa!

PP 18+4

Vierailija
38/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla, ettei edes alussa tarvi liotella, koska se meillä kyllä helposti kaatuis siihen. Toka oppi kuivaksi (yölläkin) 1v3kk ja se oli kyllä täysin kestojen ansiota. Toka ei sustunu ees kertistä päällensä laittamaan, on muutenkin hirveen tarkka nykyäänkin vielä millaista materiaalia saa olla ihoa vasten vaatteena.

Silloin joskus kun tosiaan harkitsin paremmin näitä vaippa-asioita (esikoisen aikaan ei ollu ihan yhtä hyvät valikoimat) niin tuntui, että vaihtoehtoja oli liikaakin. Sit ei ees tienny ennen kuin kokeili, että mikä on se mun juttu. Sen takia suosittelen aloittelijoitakin vaikka lainaamaan tutulta tai ostamaan käytettynä erilaisia vaihtoehtoja. Meillä oli jonkin aikaa AIO:t käytössä tästä syystä. Sitten ostin käytettynä yhdet fuzzit ja ihastuin niiden ohuuteen. Isolle lapsille kun ei tarvittu sinne alle niin kauheesti, kun potatettiin ahkeraan. Meillä lisäks nepparisysteemit on ollu jostain syystä toimivampi ku tarralliset.

Paljonkos teillä on vaippoja kaiken kaikkiaan jotka siis kestoilette ihan säännöllisesti? meilläkin oli molempien lasten ollessa 9kk+ melko täyspäiväistä käyttöä, mut en enää muista millaista vaippamäärää siihen tarvittiin... ;)

Yöllä oon aatellu käyttää vastasyntyneelle totseja ja villahousuja. Tein melko ohuen kun on kesävauva, saas nähä toimiiko... Ja äivisin siis fuzzeja. MEillä isot vauvat käytti öisinkin fuzzeja, kun ei ne öisin keskittyny pissaamaan isoja määriä. Mut kaveri kerto, että niillä ei fuzzit öisin riitä hyvilläkään imuilla.

Vierailija
39/56 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita gallupeja oli enemmänkin..

Mulla on siis kaksi tyttöä, eikä oo närästystä ollut koskaan. Suonenvetoa oli molemmissa joskus, mutta aika harvoin. Tässäkään ei oo ollut närästystä, eikä vielä ainakaan suonenvetoakaan. Mä en kyllä muutenkaan oo koskaan kärsinyt närästyksestä, joten ihan vieras vaiva..

Ja vaipoista. Meillä käytetään kertiksiä, pääosin liberoa. Mä en vaan tunne kestovaippoja omaksi jutukseni, vaikka vähän ne on ruvennut kiinnostamaan, kun niistä on enempi juttua ollut. Ajattelin joskus ostaa esikoiselle sellaisia harjoitteluhousuja, mutta sitten se pärähtikin suoraan päiväkuivaksi. Kuopukselle niitä voisin ostaa kun nyt innostuu pottailustakin enemmän..

Vierailija
40/56 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on jännä päivä, nt/p-ultra tiedossa. Lääkäri ei löytänyt eilen sydänääniä, joten jännityksellä mennään ruutua tuijottamaan. Supistusten mahdolliseksi syyksi löytyi pissatulehdus, nyt pitää löytää keino saada oma vastustuskyky vahvenemaan kun takana kolme antibioottikuuria kuukauden sisään. Onko vinkkejä?

Kyselyihin...

Naimisissa ollaan, yhdesä oltu yli puolet elämästä. En osaisi ajatella elämää ilman miestäni.

Vaipoista, kaupasta ollaan aina ostettu kertakäyttövaippoja.

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua!

Lumituuli rv12+6