Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT***- Viikko 3

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni taas kuin siivillä....plääh, sitä olisi niin mielellään jatkanut. Lapsetkin olivat innoissaan kun vihdoista viimein saatiin sitä lunta, nyt on piha täynnä lumiukkoja ja nuorimmainenkin pääsi hiihtämään=) Muutenkin lasten kanssa on nyt jotenkin menossa sellainen seesteinen aika, varskinkin 6-vuotias esikoinen on ollut aivan ihana...toiset kyllä sanoo että tyyntä myrskyn edellä joten täytynee nauttia näistä hetkistä.

Keskiviikkona olisi sitten se rakenneultra, ja vielä varmistin että kaikki voimme mennä. Näköjään on sitten ihan paikkakunta kohtainen asia. Kun soitin niin toivottivat koko porukan tervetulleeksi =) Mukavaa niin näkevät sitten lapsetkin Alman.

Olo on ollut ihna kohtalaisen hyvä, hieman liitoskipuja ja väsymystä. Ensiviikolla on neuvola ja hieman jännittää olenko saanut veriarvoja yhtään nousemaan, toivottavasti.

JB72 & Alma 19+6

Vierailija
2/56 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiltiin tänään ja ihana ilma oli. Sopivasti pakkasta ja aurinkokin pilkahteli. Ulkoilusta saa energiaa, kun meinaa muuten väsyttää.

Lääkärini soitti kilpirauhastuloksista ja arvot olivat hyvät, jee jee! Vauvakin saa sopivasti kilpirauhashormonia, kun äidin arvot ovat kunnossa.

Omaan oloon ei muuta kummallista. Välillä etoo ja ei tee oikein mitään mieli syödä. Keitot uppoo ja porkkanat ym terveelliset. :-) Paino ei ole onneksi noussut, vaan tippunut kilon. Yritän vahtia mitä syön. Edellisestä raskaudesta jäi tarpeeksi kannettavaa. :-p

Ai niin, näin unta että olin sairaalassa synnyttämässä. Olin 4 cm auki ja tilanne ei edistynyt, joten kyllästyin ja lähdin kotiin. :-D

Hyvää viikon alkua teille kaikille!

T: Ona rv 10+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhan äkkiä meni viikonloppu taas, joo. Vielä olis tää ja ens viikko töitä ennen äippälomaa, ei paljon, mutta nytkin oon ihan viittävaille nukahtamassa pystyyn kun töistä tulin. Pakko varmaan pienet tirsat ottaa ennen kun jaksaa alkaa ruokaa laittaan.

Naksu: sullahan hyvin menee noi arvot, ei mitään hätää. Mulla on useesti jo aamun eka mittaus yli rajan, tänäkin aamuna herätessä 5,9 että siihen on jo vähän vaikea ruokavaliolla vaikuttaa. Illallakin kuitenkin viimeks söin vaan jotain näkkäriä... Ruokailun jälkeen on jotain 7,3-9,1 välillä yleensä, että hyvin paukkuu yli... Aika masentavaa vaikka miten koitan syödä vähän ja terveellisesti. Ruisnäkkäriä puputan puolen pakettia päivässä, melkein joka aterian ja välipalan yhteydessä. Eipä auta, ei. Sit taas välillä on kokonainen päivä, ettei mee yhtään yli. Muttei koskaan kahta päivää peräkkäin! Hermot menee...

No, keskiviikkona on taas neuvolassa kontrolli ja varmaan sit täti jo naputtelee lähetteen TAYSiin. Huokaus. Ihan tuntuu kuin olis jossain painajaisessa mistä ei herää. Rv 28 asti meni kaikki ongelmitta ja nyt yhtäkkiä pam, verensokerin kotimittausta, pam, insuliinin piikitystä, pam, TAYSiin synnyttämään... Vieläköhän sieltä tulee lisää paskaa niskaan...

Ääh, mulla on vähän huono päivä tänään. Heti aamusta kun heräsin niin oli jotenkin paha mieli ja aloin itkeä pillittämään, jostain syystä, jo pukiessani ja kunnon aiheen sain ekan mittauksen jälkeen joka siis meni heti yli rajan. Siitä se vollotus sitten jatkui tasaisesti melkein puoleen päivään, töissäkin siis :) No, onneks mä oon yksin töissä. Kaverille pistin viestejä ihan surkeana ja se koitti lohdutella... Oon vaan ottanut aika raskaasti tän sokerihomman...

Jaaha, taitaa olla parasta mennä vähän nukkumaan ja lakata rääkkäämästä teitä tällä valituksella. Omaa napaa on tullut melkoisesti vuodatettua tänne viime aikoina...

Luna ja " Aarre" rv 29+3

Vierailija
4/56 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunalle tsemppiä! Kannattaa vaan ajatella sitä tulevaa vaavia, se on varmasti kaiken vaivan arvoinen! :) Sä alat kuitenkin olemaan kohta jo loppusuoralla ;)

Tänään oli neuvola. Paino oli tippunut edellisestä 200g! Tullut siis yhteenaä vaan 1,1kg :) (Viimeks kävin tosin eri neuvolassa ja siellä oli eri vaaka, ja kotivaaka näyttää hieman enemmän.) Mutta turhaan oon painosta ressannut :) Kaikki oli ok ja sydänäänet kuului hyvin, höyryveturi siellä puksutti! Syke oli 140. Seuraavaks sit ultra 31.1 :)

Olin vähän hämmästynyt, kun täti kysyi että olinko ajatellut synnyttää hyvinkäällä(siellä on edelliset syntyneet) ja kysyin että onko sitten vaihtoehtoja.. luetteli sitten kättäriä, naistenklinikkaa, porvoota ym! Esikoisen aikaan ei ollut valinnanvaraa!! Silloin olisin mennyt muualle! Nyt linjaa on kuulemma löysätty. Mutta eiköhän tämä kolmonenkin hyvinkäällä synny, tuttu ja turvallinen paikka, kunhan osuu kivat kätilöt vuoroon! ;)

Eipä tällä erää muuta, ihanaa kun on lunta!

PP 18+1

Vierailija
5/56 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans masentaa, kun haluais jo saada vauvan syliin ja pääsis näistä kivuista ja kolotuksista eroon! Jotenkaan ei enää jaksais millään, vaikka yritän itteeni tsempata, että korkeintaan 4 viikkoo ja parhaimmillaan 2 viikkoo odotusta jäljellä!

Tai siis voihan se tulla vaikka hetikin, mistä sen tietää, mutta hyvillä viikoilla oltas jo 2 viikon päästä!

Meillä on takana kokoperheen sairas-viikonloppu, kun kaikki sairastatettiin oikeen urakalla ja mulla se pahin, eli oksennustauti..! Onneks se meni ohi yhellä mahantyhjennyksellä ja kovalla kuumeella!

Mietiskelin äskettäin, että mitähän meiltä vielä puuttuu noita vauvatarvikkeita ja tajusin, että sitteri ja amme on vielä kaupassa ja lisäks kaikkee pientä tavaraa pitäs vielä hommata, mutta ei viitsis millään enää lähtee ostoksille..

eipä tässä taas muuta

mammutti ja vilppu rv 35+3

Vierailija
6/56 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonalkuja tasapuolisesti kaikille!

Meni tosi nopeasti viikonloppu. Ja vihdoinkin löydettiin sopiva auto, mihin saadaan kaikki turvaistuimet mahtumaan... Kymmenen vuotta vanha farkkumersu, paljon ajettu ja ehkä ei niin kuosissaan enää. Mutta naisen näkökulma: kivan punainen väri ja takapenkin tilat taivaalliset ja entäs takaosasto! Tuplarattaat mahtuu heittämällä mukaan. Aika paljon on ajettu, mut huoltokirja on moitteeton ja kädentaitoja mieheltä löytyy, et jos jotain pientä tulee, niin eiköhän se korjaannu. Ja saatiin nykyisestä ihan kiitettävästi hyvitystä.

GALLUP: Millä autoilla kotilot ajelevat kun kolmas syntyy? Varsinkin ne, joilla on kolme pientä lasta? Ihan kiinnostuksesta kysyn, kun on ollut niin itsellä pinnalla tämä kysymys ;o)

Luna: Tsemppiä sun sokeriruljanssiin! Mäkin kun aikoinaan kuopuksesta sitten juoksin äitipolilla koko loppuraskauden, vaikka siinä vuorokausisokerikäyrässä ei mitään häikkää ollutkaan. Olivat kontrollikäyntejä, ja koin sen sokerihässäkän äärettömän raskaana ja masentavana. Ja kun toisaalta siellä sairaalassa olivat niin huolettomia: ekaksi sanotaan puhelimessa, että tulokset ovat aivan normaalit, mutta sitten annetaan aika joka toinen viikko paastoverensokerin mittaukseen ja lääkäriaika joka kolmas viikko. Kaikista eniten mua sapetti, kun koko ajan kysyttiin, että olenko ollut dieetillä. Ja mä ihan, että millä dieetillä, kun ei kukaan ole mitään neuvonut. Kaikki arvot ihan kunnossa kuitenkin koko ajan. Että tavallaan olivat huolissaan, mutta sitten ei kuitenkaan niin, että olisin edes saanut ohjausta siihen dieettiin... (Tulikohan nyt sekavasti sepustettua. Joka tapauksessa, taidan vähän ymmärtää, miltä susta tuntuu -edes vähän.)

Mutta olihan se kiva käydä siellä ultrassa, ja mun pelastus oli aivan ihana äitipolin työntekijä (vastaanottotäti), joka oli niin huippumukava, jutusteli kaikkea, muisti minut joka kerta sekä kyseli vointia. No, ainakin musta tuntui, että muisti mut ja oli mukava mennä sinne.

Asiasta kolmanteen: ä-pakkaus tuli ja päätös äitiyspäivärahasta. Virallisesti äitiysloma alkaa siis 8.3., ja rahaa tulikin enemmän kuin luulin -jes. Kiva ylläri, et näin päin! Mutta on se ä-pakkaus aika sinisävyinen, et ite olisin edelleen ehkä mieluummin ottanut sen rahana. Mutta mies halusi sen, ja kiva se olikin kun toinen siitä niin innostui, kuten myös lapset! Et toisaalta ihan kiva, että otettiin pakkaus...

Mut nyt on pakko lähteä nukkumaan, tällaista tänne :o)

T:Anttuli kera " Pepin" rv27+2

Vierailija
7/56 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni eilinen päivä töissä,ja ilta siitä toipuessa=(Mieli piristyy kun käy välillä töissä,mutta ruumis ei taho jaksaa,joka paikkaa kolottaa vieläkin=)

Mulla ollu tässä raskaudessa kaikkea mahdollista ja mahdotontakin vaivaa,mutta nukkunut olen kyllä näistä kolmesta raskaudesta parhaiten.

On tietysti öitä,että vessassa käytävä,mutta yleisesti ottaen kun sänkyyn pääsen niin nukun kuin tukki.Väsymys ollu niin kova,että voisin nukkua 20h vrk:ssa.

Eilen illalla oli taas tosi mukava olo,en tiiä tuleeko teillä muilla tukala olo,kun vauva liikkuu niin kamalasti.Mulla sattuu ylävtsaan ja kylkiluihin,kun vauva vääntää ja kääntää itteensä ja potkii hulluna.Eilenkin potki 3h putkeen ihan täysillä,niin olo aivan puhki...maha ei kestä,tuntuu,että tulee läpi=(

Nyt muuten alkanut tuo mahan koon kommentointi,neuvolassa hoitaja sanoi,että mites sulla näin iso maha,täytyy kyllä seurata.Seuraavalla kerralla oli lääkäri,ja maha kuulema käyrän alapuolella=)Ja yxkaveri sano kanssa,että herranen aika miten iso maha sulla on,ja eilen töissä kuuntelin päivän,että onkohan vauva kasvanu kunnolla,kun on niin pieni....eli venyvä käsite tämä iso ja pieni maha.Mua kommentointi lähinnä ärsyttää,ei kiva kun omaa vartaloa kaikilla oikeus arvostella=(

28 täynnä tänään,vielä 12 jäljellä..menispä jo tuo 30 rikki,niin alkais helpottamaan=)

Voimia kaikille!!!

Vierailija
8/56 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin kovasti voimia Lunalle noiden sokerien kanssa. Varmaan todella raskasta tollanen touhu, tiedän itsestäni et jos tollaiseen joutuisin niin oisin aivan masentunut ja ärsyyntynyt moisesta ylimääräisestä hommasta. Toivottavasti sun arvot asettuisivat uomiinsa ja saisit olla rauhassa asian suhteen. Onko sulla edellisissä raskauksissa jotain sokerin kanssa ongelmia vai onko tämä ihan uus juttu sulle?

No katotaan kuin meikäläisen käy kun menen tosrtaina labraan ja otetaan se pelkkä paastosokeriarvo. Toivottavasti tulee hyvät lukemat. Jos siis siinä on jotain niin sitten joudun siihen koko rasitukseen, peukut pystyyn meikäläiselle.

Pystyykö muut vielä nukkumaan yönsä hyvin? Mulla on nyt viimeisinä öinä ollut vaikeaa löytää hyvää asentoa. En oikeastaan pysty nukkumaan kuin jommalla kummalla kyljellä ja koko ajan mun mielestä täytyy olla kylkeä vaihtamassa kun johonkin sattuu. Kurjaa kun herää varmaan 10 kertaa yössä tollaseen ja sitten vielä ne monet vessareissut päälle et tuntuu ettei sitä paljon saa öisin nukuttua.

Muuten olo on suht hyvä, iltaa kohden on nyt alkanut tuntumaan et on ihan rasittunut. Iltaisin on suht poikki kun nukkumaan pääsee, mutta se varmaan kuuluu asiaan, ainakin toivottavasti. Usein juuri iltaisin on maha ihan kova ja jos seisoo pitkiä aikoja niin painaa tonne alas.

Autogallubbia oli ollut: Eli meillä on Renault Grande Scenic, joka on 7-paikkainen. Eli sillä kyllä tullaan pärjäämään pitkään. En ole vielä kokeillut et mahtuuko vauvan kaukalo autoon kun on jo 2 turvavyöistuinta siellä, mutta toivotaan. Jos ei niin sitten yhden on mentävä 3. riville kun ollaan kaikki liikkeellä.

Eipä kai tässä sitten muuta tällä erää, täytyy varmaan tehdä töitäkin välillä.

LapaLepa rv 29+5

Vierailija
9/56 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliväli! Vautsi vau!

Autoista oli puhetta. Meillä -98 306 Farkkupösö. Ei olla vielä tehty suunnitelmaa kuinka 3 istuinta taakse mahtuu. Jos ei mahdu niin koko perhe ei sitten reissaa yhdessä. Haluttais kyl uusi auto, mutta ei ole mahdollista :(

Soittelin tänään Femedaan ja varasin 4D-ultraan ajan. 1.2 olis sitten rv 23+2. Toivottavasti mies pääsis mukaan, kun rakenneultraan ei päässyt. Ja toiveissa kyllä olis että sukupuoli näkyis. Mä en siis malta odottaa toukokuulle asti...

Joku kyseli nukkumisesta. No ne pakolliset 1-3 kertaa pissalle nousut ja ei kyl selälleen pysty nukkumaan kuin pikkupätkiä. Huono olo tulee heti. Kyljelleen tykkään kyl nukkua (ja selälleen), mut nyt ei enää voi vaihtaa asentoa niin helposti niin usein, niin paikat puutuu ja nukkuu senkin takia huonosti. Niinpä, eikä ole jäljellä kuin 20 viikkoa tätä.... huoh...

Meillä kuopus nyt kamalassa räkätaudissa ja kiukkuaa sitten koko ajan. Viime yönä heräili usein ja tunnin valvoin kolmesta neljään ennenkuin neiti nukahti yskinnältään. Kuumetta ei vielä ole ollut. *kop, kop* Meillä näköjään kamala sairastelurumba :(

AIHA Rv 21 tasan

Vierailija
10/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi oli sitten peräänajokolarissa eilen ja nyt lepäilen kotona saikulla, kun alkoi vähän supistella sen jälkeen. Lähdin töistä ja piti pikaisesti käydä kaupassa ennenkun haen pojat koululta. Odottelin et pääsen kääntymään vasemmalle ja takaa tuli sitten papparainen joka ei tajunnut/huomannut, et mä oon pysähtynyt ja vilkutan ja rysäytti sit melkein täpöt perään. Ensimmäinen ajatus oli, et kauheeta, mä olin kolarissa ja mä oon RASKAANA! Et mitenköhän tässä nyt käy... No ei sit mitään vakavampaa onneks, niskat mulla oli vähän kipeet ja päätä alko särkeen ja oli vähän sekava olo koko illan. Kävin terv.keskuksessa näytillä ja sieltä määrättiin vaan lepoa noitten suppareitten takia. Maha veti kyl ihan kovaks joka kerta kun pystyyn nousin, joten ihan kuuliaisesti tuli kyllä makailtua ilta. Nyt ei enää niin usein supistele, mut ristiselkä on kyl kipeenä. Kait mä sen jotenkin siinä täräytin.

Eli autosta kun oli galluppia, niin enpä tiedä sit tällä hetkellä, et mikä auto tulee olemaan :) Toi opelfarkku kyllä meni sen verran vinkuralle, et ei siitä enää kalua aleta korjaamaan, mut varmaan joku farkku taas hommataan. Meillähän ei noita turvaistuimia enää oo kuin se korokeistuin eskarilaisella, et ei oo sellaista tilaongelmaa.

Mahan koosta joku (huiskutin?) oli saanut ristiriitaista palautetta. Mulla sama homma. Anoppi kauhisteli jo kuukausi sitten kuin iso mä oon, et varmasti halkean ja ei mahdu vauva ulos, joudutaan leikkaan kun on niin iso... Sit taas neuvolassa yks tuttu vastaanottovirkailija tuumas viime viikolla, että et sä kyllä mikään kauheen iso vielä ole. Lääkäri sanoi, että hyvin on tullut vatsa esiin... Ota näistä nyt sit selvä! Terkkatäti ei oo kommentoinut puoleen eikä toiseen. Yläkäyrän yläpuolella se kyllä menee...

Nukkumisesta: mä nukun ihmeen hyvin vielä. Monet yöt ihan putkeen heräämättä vessaan kertaakaan. Joskus joutuu herään kaksikin kertaa, mut aika harvoin. Kyljelleni mä aina nukahdan, mut melkein takuuvarmasti herään aamulla selältäni ja tuntuu, et siinä asennossa on tullut maattua koko yö. Eli mulla ei sit vissiin tee huonoa toi selällään makuu :)

LapaLepa kyseli mun sokereista. Ei mulla oo ennen ollut niistä näin suurta vaivaa. Molemmista oli paastoarvo koholla, kun se neuvolassa sillon mitattiin. Silloin sain vaan noi dieettiohjeet ja sitä sit noudatin ja parin viikon päästä otettiin uusi paasto, edelleen neuvolassa ja sit se oli jo ok ja homma oli siinä. On tainnut tiukentua niistä ajoista tääkin seuranta.

No, tänään taas neuvolaan kuulemaan uusi tuomio. En oo saanut arvoja viime viikosta parempaan ja tuli jo vähän sellanen luovutus mieliala. Tehkää mulle mitä haluatte, en mä jaksa enää välittää... Eilinen kolari kyllä sai vähäksi aikaa unohtamaan nää insuliinimurheetkin. Kai sitä tästäkin selvitään. Te ootte kyllä ihanasti jaksanut tsempata, kiitos kaikille! Varmaan pahin shokki alkaa mennä ohi ja pystyn jo jotenkin hyväksymään, et tää raskaus meni nyt näin ja se siitä. Eipä sitä vaan ikinä osaa kuvitella, et omalle kohtaa osuis joku raskausdiabetes, nehän tapahtuu aina joillekin muille :)

Luna ja " Aarre" rv 29+5

Vierailija
11/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoista: Me ostettiin just Opel Astra farkku -00. Sinne kyllä pitäis istuimet mahtua. Mä päädyin sit kuitenkin lopulta tuohon farkkuun vaikka me ei tavaratilaa oikeesti tarvita, mut kun tosiaan noi peräänajot on Suomessa yleisimmät kolarit. Lapsethan siellä heti ois rytyssä... (Ja Lunakin just sellaisessa tyypillisessä peräänajokolarissa just oli. :/ )

Oma olo on ok. Supistuksia tulee jonkun verran, mut lähinnä mua tylsistyttää nää viikot. Vasta 18+6 eli ei kehtais vielä alkaa oikein hössöttämäänkään täysillä vauvan tulosta. Maananataina rakenneultrakin ja sitäkin koitan olla jännäämättä... (Se sukupuoli ois niin kiva tietää.)

Oon alkanu sopeutua tähän gluteenittomuuteenkin.Vaikka tiiä sit miten paljon tuo vauva siit hyötyy, kun suolivauriothan korjautuu vasta noin vuodessa...

Vierailija
12/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ihan ok, aivoista löytyi joku pienenpieni kysta jota mennään katsomaan uudelleen rv 24. Kätilö kyllä sanoi ettei tälläisiä monissakaan sairaaloissa kontrolloida, mutta halusi minun menevän uudelleen. No en siitä kyllä kovastikkaan hermona ole. Alma vaikutti pirteältä ja liikkui kovasti. Mies olisi halunnut tietää sukupuolen, ja kun Alma sopivasti pyllisteli niin oli pippelin näkevinään...pah sanon minä =)

No kun sain päättää niin kätilö ei sitten kertonut kumpi on tulossa.

Nuorimmainen totesi että; tuollainen rupikonna...ja esikoinen ei olisi voinut olla vähempää kiinnostunut, luultavasti ressukka on hieman mustasukkainen. Oikein muistin ja lopussa oli kätilön kanssa keskustelu jossa käytiin myös aikaisemmat synnytkset läpi. Puhuttiin myös istukan toiminnan seuraamisesta, koska esikoisesta sitä ongelmaa oli. Kummallakin kerralla istukat ovat olleet pieniä ja vauvat myös. Mutta päätin etten sitten yhtään sitäkään asiaa rupea murehtimaan.

Autogallup; Meillä ajetaan Bemarin 500-sarjan isolla farkulla ja siihen kyllä mahtuu todella hyvin. Meillä on aina ollut bemari, milloin pienempi ja milloin isompi. Aikaisempi 500-sarjanen pelasti meidät kuolonkolarissa (oltiin kaikki kyydissä Rukalta tulossa) ja selvittiin vain säikähdyksellä. Sitä kun ei aina pysty itse liikenteessä vaikuttamaan toiset kuin voi tulla päälle.

Olo on omenainen =)

JB72 & Almarv 21+1

Vierailija
13/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Ford Focus farmari, ja siihen mahtuu hyvin

takapenkille vauvan turvakaukalo. Esikoinen 5 v. on

istunut jo pitkään turvavyöistuimessa ja toinen lapsi 3,5 v.

istuu turvaistuimessa vielä selkä menosuuntaan, mutta

tarkoitus on kääntää istuin toisinpäin jatkossa.

Farmariautoon sopii takakonttiin mukaan kaikki tarpeellinen,

tosin tuplarattaita emme edes tarvitse, kun 1. ja 2. lapsi

ovat meillä jo niin isoja! Auton vaihtoa emme siis edes

harkitse, kun itse asiassa juuri viime kesänä vaihdettiin

tähän uudempaan Fordiin.

Meillä on myös toinen auto, joka on vain 4-paikkainen,

2-ovinen(+takaluukku) urheiluautotyyppinen Honda Prelude.

Tämä auto on miehen lelu, ja hän saa ajella sillä työmatkat

myös jatkossa. Tällä hetkellä " Ludessa" on takapenkillä

sekä esikoisen turvavyöistuin että toisen lapsen

turvaistuin kasvot menosuuntaan, eikä sinne sitten

muuta mahdukaan. :)

anttusanttu:

GALLUP: Millä autoilla kotilot ajelevat kun kolmas syntyy? Varsinkin ne, joilla on kolme pientä lasta? Ihan kiinnostuksesta kysyn, kun on ollut niin itsellä pinnalla tämä kysymys ;o)

T:Anttuli kera " Pepin" rv27+2

Vierailija
14/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin tänne. On ollut aika jännittävä viikko kun olen vuotanut ja ollut omituisia kipuja. Aika henkisesti halvaantunut olo, mutta onneksi työ piristää.

Sori, että unohdin nickin, mutta hui sitä kolaria, onneksi selvisit säikähdyksellä!

JBjotain, kaverini vauvalla oli suuri kysta päässä ja se sieltä suli pois viikkojen lisääntyessä. On vissiin suhteellisen yleistä.

Ja gallupiin: meillä on vuoden vanha Volvo V50, tehoja mukavasti ja farmari. Ei hajuakaan mahtuuko sinne kolme istuinta, mutta se on sen ajan murhe. Mies on hankkimassa tila-autoa kakkosautoksi, että mahtuu mummotkin kyytiin. Takakontiin on tähän mennessä mahtuneet kaikki mitä tarvii, tuplarattaan, matkalaukut etc. Tää kuulostaa tosi äijältä, mutta nautin suunnattomasti kun on auto mikä lähtee kun painaa kaasua ja silti on perhe-auto.

Kysyin tätä aiemmminkin ja kysyn uudestaan, jos nyt joku ehtisi valaista asiaa. Millä viikoilla Suomessa on neuvolalääkäri, joka tekee sisätutkimuksen? Täällä missä asun ei ole kertaakaan.

Lumituuli rv12+4

Vierailija
15/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa teillekin pientä gallubbia närästyksestä ja suonenvedosta.

Eli onko ollut jotenkin sukupuoleen sidottua nämä vaivat teidän raskauksissa. Mulla molemmissa aiemmissa ollut todella paljon molempia vaivoja ja siis poikia ja nyt ei nimeksikään kumpaakaan.

LapaLepa rv 29+6

Vierailija
16/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viimeyö meni valveilla ollessa, kun supisteli melkein koko yön..

Supistusten väli oli n. 10 min ja kestoltaan n.30sek. valmistauduin jo siihen, että ne vielä voimistuu ja päästään lähteen, mutta ne kuitenkin hiipu jossain vaiheessa kokonaan. Aamusta asti on kuitenkin jatkunut pieniä suppareita vähän väliä.. Jokohan olis lopunalkua!!?

Sinä joka olit kolarissa( sori, oon tosi huono muistaan nikkejä!):

Onneks ei käynyt peräänajossa pahemmin! Tollasissa rysäyksissä kun useesti voi käydä vaikka kuinka pahasti!!

Aiha: Meillä sairastetaan kanssa oikeen urakalla, kun vanhin poika aloitti viimeviikolla mahataudilla ja viikonloppuna sairastuin minä mahatautiin ja nuorempi poika flunssaan ja kovaan kuumeeseen.. Nyt on vanhempi poika sitten siinä kuumeessa..

AutoG: Meillä on vuoden -04 Toyota corolla farmari.

Sinne mahtuu ihan hienosti koko porukka kyytiin, kun ei tarvita kun yksi istuin, kun nuo pojat on jo niin isoja!

Takaosastoon menee yhdistelmävaunut heittämällä kyytiin. Ainoa ongelma on että koira ja vaunut ei mahdu yhtäaikaa kyytiin, mutta useesti ei varmaan tulekaan sellasta reissua, että pitäs mahtua..

Nukkumisesta on ollut kans paljon puhetta..

Mulla unet jää välillä tosi lyhyiks, kun uni ei vaan tule tai ei löydy kunnon asentoo, vaikka kuinka asettelis tyynyjä sinne tänne.

Toisinaan taas nukun kun tukki, enkä herää edes vessaan!

..mitähän muuta..

Tuli ton viimeyön supistelujen jälkeen hieman kiire saada paikat kuntoon ja vaivalle kaikki valmiiks jos vaikka lähtö pian tuleekin..

Huomenna onneks synnytystapa-arviointi-ultra, joten lääkäri kertoo varmasti onko supistuksista ollut hyötyä!

Musta välillä tuntuu, kun lapsivettäkin tihkuis, mutta se saattaa olla kyllä valkovuotookin, mikä on taas lisääntynty näin loppua kohti aika paljon!

Lantiossa tuntuu (myös viimeyön jäljiltä) sellanen outo paine, ihan kun vauva olis laskeutunu tosi alas ja painais tonne selän puolelle alas!

No huomenna selviää varmaan kaikenlaista!

Tulen kertomaan kuulumiset sitten..

mammutti ja Vilppu rv 35+5

Vierailija
17/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tyttö raskautta takana ja kummassakaan ei ollut suonenvetoa. Närästystä tässä yritän muistella, esikoisesta ei ollut ainakaan ja toisessa taisi enemmänkin johtua masun korkeudesta, että ahdisti. Olen muuten oikea närästyspeikko, mutta raskauksissa se väheni. Tokan raskausden jälkeen närästi ihan sairaan paljon ja oksensin ruoat pellolle. Nyt tässä raskaudessa on alkanut närästää, vaikka gluteenittomalla olen saanut sen vaivan häviämään normaalitilassa.

Jänniä nämä tämmöiset tekijät, mulla kaksi aika erilaista raskautta takana, mutta tämä kolmas on vetänyt erilaisuudella maton täysin alta. Saas nähdä kumpi tulossa.

Vierailija
18/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Oikea supparisumapäivä. Koko päivän ollut vatsankovettumisia ja osa suppareista kipeitäkin. Tuntunut kivasti selässä ja reisissä asti. Huilailin pari tuntia, kun mies tuli töistä, mutta heti kun lähtee liikkeelle on masu pinkeenä. Raivostuttava tunne :(

Luna: Kamala mikä kolari. Onneksi ei käynyt pahasti. Kyllä säikäyttää.

JB72: Mukavat ultrakuulumiset, paitsi tietty toi kysta. Taitaa olla joo aika yleistä toi eikä sen kummemmin mitään hätää.

Lumituuli: Seurailin sun vointia tossa toisessa ketjussa ja kiva, että kuuntelivat sydänäänet ja kaikki sen puolesta ok. Kyselit myös noita lääkärikäyntejä Suomessa, siis jossa tehdään sisätutkimus. Molemmissa edellisissä raskauksissä on neuvolalääkäri tarkistanut paikat rv 13, 26 ja 34. Suunnilleen noilla viikoilla ne käynnit yleensä on. Tässä raskaudessa seuraava tarkastus onkin sitten rv 24.

Lapalepa: Laitan nyt tähänkin... Eli närästystä oli molemmissa tyttöraskauksissa, tässä raskaudessa ei vielä ole ollut. Ja toivottavasti ei alakaan. Suonenvedosta en ole koskaan kärsinyt.

Mammutti: Jospa se siitä kuule synnytys alkais starttailemaan! Mulla kuopuksen kanssa tollasia supparijaksoja oli 3 viikon ajan (!!) ennen tositoimia. Oli kyl turhauttavaa. Ja neiti sitten syntyi rv 39+6. Mut toivottavasti sul etenee asiat joutusammin.

AIHA Rv 21+1

Vierailija
19/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoasiaan: Meillä on Citroen Xsara Picasso -06 ja hyvin mahtuu istuimet taakse(3 erillistä penkkiä) ja rattaat mahtuu peräkonttiin. Mies tosin jo haaveilee uudesta markkinoille tulleesta C4 Picassosta, jossa 7 istuinpaikat.

Huomenna meinasin taas pitää sokereiden mittaus päivän, saa nähdä mitä paastoarvo näyttää kun nyt tuli vähän herkuteltua illalla pitsalla ja jäätelöllä.

Jyväskylään on ollut terveystalolle 4d-ultra, ainoana siis yksityisistä täällä. Voiskohan siellä vielä käydä näillä viikoilla, kohta siis rv29, se sukupuoli kaihertaa mieltä...meinasin aamulla soittaa sinne ja kysyllä olisko vielä mahdollista käydä ja mitä maksais.

Töissä vaan edelleen olen, saapa nähdä kuinka kauan vielä sinnittelen. Väsymys välillä painaa, kun vuorotyötä tekee. Meillä usein iltavuoron jälkeen aamuvuoro ja unet jää vähän huonoksi.

Mukavaa loppuviikkoa!

NAKSU ja " nasu" rv 28+4

Vierailija
20/56 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna:onneksi vaan peltiä meni ryttyyn! Sitä kun saa aina uutta... Kyllä tuollainen rysäys hetkeksi pysäyttää miettimään. Mä ajelen mieluummin hieman vanhemmalla ja isommalla (siis turvallisemmalla) autolla kuin jollain uudella micralla, just sen takia, et peräänajot ja peltikolarit ovat tosi yleisiä. Kivempi ajella kun peltiä hieman enemmän ympärillä...

Nukkumisesta kyseltiin: Mä nukun kyllä ihan luvattoman hyvin! Mä ihmettelin kun lääkäri kysyi, että saanko nukuttua, niin meinasin kysyä, et miksen nukkuis ;o) Sitä kun unohtaa, että usein raskaudessa loppua kohden unen laatu heikkenee. Meikäläinen kun nukkuu kuin tukki aamuun asti. Ja nukun päikkärit joka päivä lasten kanssa, tänäänkin vedettiin hirsiä yli 2.5h. Nukahdan usein puolen yön tienoilla ja herään seitsemältä lasten kanssa (kuopus on oikea nahkavekkari, herää aina, arkena ja pyhänä, nukkumaanmeno ajankohdasta piittamaatta, klo 6.50-7.10! Joku tais tilausvaiheessa ruksata lomakkeesta kohdan " ajastimella kiitos" ). En herää yöllä vessaan kuin tosi harvoin, ja ainakin mä nukahdan aina kyljelleni, yöllä ei ole mitään havaintoa missä asennossa nukun. Ja mulla noi lapset ovat sellaisia unimurmeleita, että nukkuvat hyvin kipeinäkin... Kuopusta odottaessa nukuin ihan synnytykseen asti hyvin, ja toivottavasti nytkin. Nautin tästä unitilanteesta niin kauan kuin sitä riittää, voihan se kääntyä päälaelleen hetkenä millä hyvänsä!

LapaLepa taisi kysyä närästyksestä. Mua närästi tasan kaksi kertaa esikoista odottaessa ja syntyi poika, nyt kahdessa viimeisessä raskaudessa on närästänyt miltei koko ajan, välillä enemmän ja välillä vähemmän -nämä siis tyttöraskauksia. Esikoista odottaessa ei suonenvetoja, ja kahdessa viimeisessä raskaudessa olen kärsinyt niistäkin. Tosin nyt vähemmän kuin nykyistä kuopusta odottaessa...

Unista puheenollen, nyt väsyttää... Sänky kutsuu =)

T:Anttuli kera Pepin rv27+5