Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

80% ihmisten sairauksista johtuu ihan suoraan ruokavaliosta

Vierailija
24.02.2024 |

Tää kattaa myös tietyt syövät. 

Ihmiset ei ymmärrä tätä, terveellinen ihminen ei sairastele. Lekurin vastaanotolla käy huonovointiset ihmiset, huonossa kunnossa olevat ihmiset ja tää huono kunto johtuu nimenomaan huonosta ruuasta. 

Tää ei tarkota pelkkää roskaruokaa ja eineksiä, vaan meille tuputetaan kaikkia muitakin lisäaineita ihan älyttömästi ja väitetään naama peruslukemilla että ne ei muka "vaikuta mihinkään" :D Ei se nyt ihan niinkään mene. 

Meillä annetaan sydänmerkkejä jopa leivonnaisille ja väitetään että ne on terveellisiä. 

Me eletään sellasessa isossa valhekuplassa minkä ainoa tehtävä on tehdä ihmisestä sairas ja tehdä rahaa. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan diabetes ja sydänsairaudet, tulehdukset, nivelkivut ja iho-ongelmat eivät johdu ruokavaliosta vaan ihan vain sattumasta. Turhaa syyllistämistä tällainen. 

Et taida olla mikään terveydenhoitoalan ammattilainen? Perimä vaikuttaa tietenkin noihin kaikkiin, eli sairastuminen ei ole pelkästään omista valinnoista kiinni. 

Tosiasia on silti, että omilla valinnoilla voi sekä lisätä että pienentää riskiä. Omilla valinnoilla voi sekä lisätä että vähentää terveitä, toimintakykyisiä vuosia.

Tosiasioiden esille tuominen ei ole syyllistämistä. Jos olet sattumalta roskaruokaa liikaa syövä lihava, jolla on luettelemasi vaivat, voit ajatella kahdella tapaa. Juna meni jo / tai yritänpä tehdä edes jotain hyviä valintoja, etten joutuisi liian pian täysin toisten autettavaksi. Jos sillä ei ole merkitystä, voi toki jatkaa samaan malliin.

Minua näissä syyllistävissä kommenteissa aina loukkaa se, että kun itsellä on kakkostyypin diabetes, niin olen sen sitten kuulemma itse aiheuttanut ruokavaliollani. Kuitenkin olen syönyt yli 50 vuotta samanlaista ruokaa, kuin kaikki ystävänikin, eikä heillä ole diabetesta. Ja olen valinnut ruokani niin, että olen kuvitellut sen olevan terveellistä. Syön kasvisvoittoisesti ja en ole koskaan syönyt juurikaan mitään makeaa, ja olen koko aikuisikäni vältellyt kaikenlaista epäterveellistä. Mistä ihmeestä kukaan voi tietää, että olisi kai jo nuoruusvuosista lähtien pitänyt olla jollain ihmedieetillä, että diabetes ei olisi puhjennut, tavallinen vähärasvainen ravinto ja runsas vihannesten syönti ei olekaan ollut hyvä asia.

Vierailija
22/23 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydärin kun saa, se on heti henki pois. Hyvä ja nopea tapa lähteä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suoraan ruokavaliosta johtuu vain jotkin sairaudet. Ruokavaliolla voit tietty jonkin verran vaikuttaa asiaan puoleen tai toiseen. Mutta alkuperäinen väittämä on tuulesta temmattu.