***3-kuumeilijat*** viikko 3
Täällä tiputtiin ja korkeelta eli täti tuli heti aamulla herätessä kylään :( Nyt on niin paha mieli ja itkettää ettei jaksa aatella edes tätä seuraavaa kiertoo. Alkaa venyä tää yritys sen verran et mun hermot ei veny samassa tahdissa enää...ja mäkin ku luulin et viides kierto toden sanoo kuten kolmessa edellisessä raskaudessa. Täti löytää tänne aina kierron 27 tai 28 päivä eli tasanen on kierto kyl. Pari kiertoo sit ei vaan ollu ehkä ovista eli ovuloinkohan ollenkaan? Oli mul tosin se kemiallinen raskaus kolme/neljä kiertoo sit. Mä siis jatkan hengailua tääl edelleen ja kotiloihin pääsy taitaa olla ylivoimasta tälle naiselle :( Että voiki masentaa!!!
Tarald yk6 kp1/28 (kuulostaa masentavalta)
Kommentit (68)
mp73: Toivotaan ettei täti löydä tietään sinun luokse ja plussa pärähtää lasiin:)
Testasin tänään(ei säästöpissa) mammaksin testillä mutta negaa edelleen näytti. En usko että plussaksi enää muuttuu, joten roikun vaan mukana kunnes täti tulee ja saan alottaa uuden kierron.
Tsirppana: Peukut pystyssä sinun onnistumiselle!!
Tirrukka: Plussa tuulia täältä!!
ON: Tylsää odotusta, ei mitään muuta kun tätin odotusta, toivo on lopullisesti menetetty jo.. Mun tartteis mennä röntgen kuviin, mutta eivät uskalla niitä ottaa, ennen kun varmistuu ollaanko raskaana vai ei.. Inhottavaa tällänen..
mami 33/26-28 yk4
Tuulista tiistai-iltaa täältä pohjanmaalta!
Moonshine: Pahoittelut tädin tulosta:( Onnea uuteen kiertoon!
Mami0203: Ollaan vähän samassa tilanteessa. Lähes kaikki toivo jo mennyt tämän kierron osalta. Mutta ainahan se on se pieni mahdollisuus.. Jospa se plussa vielä tärähtäis ruutuun.
Tsirppana: plussailu-onnea sinne oikein säkillinen!
mp73: Olepas nyt varovainen sen selkäsi kanssa ja ++++sinnekin päin!
Samoin plussatuulia kaikille muillekin jännääjille!
ON:Pistin miehen apteekkin käymään ja käskin tuoda testin kun ei menkkoja näy vieläkään. Meinaan testata heti tänään ja jos tulee nega, niin jo on ihme kierto.
Nezzie(laski kp:t, jotka on 36/28-32) yk1
Tulehan kertomaan tulosta! täälä pidetään sormia ja varpaita pystyssä tsempittämään niin että kohta kramppi iskee!!!!
Jännitystä jännitystä.....
Tarald: olen pahoillani puolestasi ja tiedän niiiin, miltä tuntuu! Mä en ole koskaan tullut raskaaksi eka kierrosta, ekan raskauden alkua odoteltiin itse asiassa kokonainen vuosi (sisältäen yhden km:n, no kuitenkin). Joka kuukausi kokee sen saman pettymyksen, ihmettelee miksi meillä on näin, kaikki kaverit ympärillä tulee raskaaksi, sitten lopulta viittaa kintaalla koko yritykselle ja sitten ehkä se plussa tuleekin...
).( Täti pakkasi kamansa ja häipyi. Oli taas sen sortin täti, että noin 70 % kroppani verestä tais häipyä, *huoh* Olo on pettymyksen jälkeen levollinen, mutta myös jotenkin alistunut, vaikea uskoa että nyt sitten muka tärppäis. No, katsotaan... Plussatuulia kaikille tasavertaisesti, mutta aivan erityisesti pitkään yrittäneille :)
Eppu yk3, kp 7/??
Tuuthan heti kertomaan tuloksen kun oot tehny testin:)
+PALJON plussa onnea!!!!+
Ensin onnistuin laittamaan tän viestin ihan väärään paikkaan, mutta nyt olen varmaankin oikeassa paikassa!
Löysinhän minä tämän oikean " lokerikon" johon ilmoittautua!
Kolmatta lasta päätettiin miehen kanssa yrittää, ensi viikolla aika neuvolaan kierukan poistoon ja verenpainelääkkeiden vaihtoon! Sitten vaan yrittämään. Meillä 4 ja 6 vuotiaat pojat ja nyt harras toive olisi pieni tyttö! poikakin käy jos ei muuta osata tehdä! :)
Eipä tässä muuta sitten. Kuukautisia odottelen että päästäis seuraavaan kiertoon yrittämään. Jos jotain positiivista tästä asiasta pitää löytää, niin se, että jos tärppää vasta myöhemmin tänävuonna, niin jään mammalomalle just parahiksi kun esikonen aloittaa koulun 2008. Sellainen pelko " persiissä" vaan, että mitä jos ei enää lapsia saisikaan. Ikä painaa kohta ja endo-tausta myös on...huokaus.
Mitenkäs te muut kolmosen kuumeilijat, jos ette tulisikaan luonnollisesti raskaaksi, haluaisitteko lapsettomuushoitoihin? Mä en vielä tässä vaiheessa osaa sanoa, kuume nousee koko ajan. Toisaalta tjot. Väsyttää, pitää mennä nukkumaan.
Harmittaa muiden puolesta, että täti on tullut kyläilemään. Itsekin olen joskus tippunut tosi korkeelta ja varsinkin silloin kun sain 2 pos (olivat haaleita) ja pari päivää myöhemmin tein varmennustestin, joka oli nega, jonka myötä tätikin tuli.
Olimme jo miehen kanssa keretty puhua vaiika mistä ja olin jo valmistautunut soittaa neuvolaan.
Olo oli todella karmea ja itkuinen negan jälkeen. Sen jälkeen en ole uskaltanut millään lailla toivoa että olisin raskaana, vaikkakin täti on mul aina myöhäs.
Mutta nyt olen innostunut asiasta taas ihan kauheasti, varmaan osittain myös senkin takia kun mieheni on ollut innokas sänkyjumpassa.
Ostin ovis tikkujakin ja toivon et mul olis huomenna ovis.. Ja sit vain jumppaamaan. Ruokavaliotakin olen muuttanut vähän terveellisempään ja alkanut liikkumaan.(tein myös uudenvuoden lupauksen ja lopetin tupakanpolton, joka on pitänyt)
Ihanaa ajatella positiivisesti ja elää niin.
Pelottaahan tällainen, mutta kerran sitä täällä eletään! Ja vastoinkäymisistä vain vahvistuu!! Ja jos ei nyt natsaa, niin ehkä ensikuussa.. =p Tsemiä kaikille!! kyl se sieltä pienikin vaan ponnistaa..
Hei kaikki!
Olen käynyt lukemassa teidän kaikkien viestejänne ja kuulumisianne melkein päivittäin ja kovin on niin samanlaiset tunteet että komppaan teitä kaikkia kovasti!
Tervetuloa mukaan kaikki uudet minunkin puolestani, en ole itsekään ollut kovin kauan mukana.
Mulla on nyt kp24/27-30. Tätä kai voi pitää yk2 tai 3, vaikka ollaan oltu ilman ehkäisyä satunnaisesti 2-v kuopuksen syntymästä saakka. Esikoista yritettiin ainakin 8kk ja keskenmeno rv11 minulla oli tosiaan esikoisen ja kuopuksen välillä, km:n jälkeen tulin kylläkin uudelleen raskaaksi 4kk sisällä, mutta omassa päässä paine oli silloin kova, muistan kun laskin vain kiertoa ja ovispäiviä, tikutin ja peittojen pöllytys oli kova, ja pettymys niinä epäonnen kuukausina ihan kauhea.
Mutta takaisin nykyhetkeen:)
Jotenkin minulle tuli vahva fiilis että tämä olisi nyt se minun tärppikiertoni, kun ennen ovista tuli selvästi kirkkaat limat 5vrk, ja sen jälkeen kp14 puolitoista viikkoa sitten sunnuntaina ovis, todella selkeä sellainen jälleen, vasemman munasarjan puolelta kipeä alavatsa noin vuorokauden, sitten limat muuttuivat samantien ei juokseviksi. Oviksen jälkeen lämmöt kohosivat pariksi päiväksi.
Peittoja pöllyteltiin ihan reippaasti...jo monta päivää peräkkäin ennen ovista, ja ovispäivänä ja sen jälkeenkin.. Oviksen aikaan oli rinnatkin kipeinä, mutta eihän se mitään kerro. Muuta kovin selvää ei ole ollut vielä, muuta kuin että kämmenet hikoavat jännityksestä, ja ehkä putoan korkealta ja saan tulla kertomaan tätiuutisia muutaman päivän päästä:O No, huumorilla se on otettava ja elämää tämä kaikki, toisaalta asioita osaa arvostaa paljon enemmän ja muiden ihmisten samankailtaisia kokemuksia empatisoida vahvasti kun kaikki ei tapahdu aina suunnitellun ja toiveiden mukaan.
Mullahan on ollut kuopuksen syntymän jälkeen säännölliseen kiertoon liittyen muutama päivä ennen varsinaista täti-punaista täti-ruskean vierailu, eli ruskeaa tiputteluvuotoa, ja sitä olen nyt odotellut että minä hetkenä alkaa..
Vielä faktatietoa meille kaikille: 30+v. naisella irtoaa munasolu vain 10 kertaa vuodessa, ja mahdollisuus tulla raskaaksi munasolun irrotessa on 27%, kun koko prosessiin liittyy niin monta vaihetta, siittiön pääsy munasoluun, hedelmöittyneen munasolun kiinnittyminen kohtuun, vaikkei olisikaan mitään vikaa, joku näistä voi epäonnistua jos jostain syystä sillä hetkellä epäsuotuisat olosuhteet.
Ja Lars Hambergin kirjassa Syntyy uusi ihminen mainitaan myös että kiihkeät toiveet raskaaksi tulossa voivat myös aiheuttaa sen, ettei tulekaan ihan hetimiten raskaaksi= stressi asiasta.
Eli kaikki jotka pelkäätte että täti taas tulee, niinkuin minäkin, hei, se on taas uusi mahdollisuus saada uusi tilaisuus!
Nyt olen itse jännittänyt omaa kiertoani niin, että aion nauraa jos täti tulee!
Olen jo kantapään kautta saanut kokea etteivät lapset ainakaan minun kohdustani tule tilaamalla ja katsomalla kalenteria tai suunnittelemalla sopivia ikäeroja. Nyt meillä ikäero 2v11kk ja tiedän jo että paljon pienempää ikäeroa ei saa seuraavienkaan väliin, mutta silti lapseni ovat sitäkin rakkaampia. Keskenmeno oli todella kipeä juttu 3v sitten, mutta tajusin, että sekin on vain elettyä elämää ja kokemus elämäni listalla!
Ja sitten minun ystävä- ja tuttavapiiriini kuuluu useita, jotka tulevat raskaaksi ekasta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, tai vain yksi kerta ilman ehkäisyä, tärppää jos tärppää eikä oviksia ole laskettu, tai ovat muuten vain niin hedelmällisiä että lapsia on lyhyillä ikäeroilla kaksosista lähtien:-D
Not Me!
Nyt peukutan kaikille plussatuulia ja tsemppiä seuraavaan ovikseen!!!
terkuin Doris, mukana hengessä teidän kaikkien siskojen kanssa
Nezzie: Voi harmin paikka se sun nega, mutta pidetään edes pieni toivon ripaus yllä siihen kunnes täti oikeasti kurvaa paikalle.. Aina on toivoa!! Vaikka se toivo tässä tilanteessa onkin aika tiukassa.
ON: Ei mitään muutosta, samaa edelleen. Alkaa jo tosissaan tympiä!!
Tänään en aio testata, ehkä huomenaamuna ellei täti oo tullu. Jos ei tätiä ala ens viikonloppuna viimeistään näkyä, niin pitää vissiin lääkäriin mennä selvittelemään, minne yleensä säännöllinen täti on tällä kertaa kurvannu. Oon jo miettiny, että entäs jos olisinkin raskaana mutta testit ei vaan näytä sitä(tämä oli vaan tällänen pöljä kuvitelma, älkää ottako tosissanne).. Alamaha on tosi turvonnu, rintoja ihan vähän aristaa edelleen, pahoinvoinnin tunnetta, palelua ja väsytystä on vieläkin jonkinverran..Kovin vahvana nuo minun oireet ei olekaan ollut missään vaiheessa(kuitenkin kestäny jo 3vkoa).
Saas nähdä miten tässä käy..
kp 34/26-28 yk4
ensiksinkin: tervetuloa Dorisday, kivasti kirjoittelit tuntemuksistasi; ) osaisinpa minäkin olla noin postiivinen.
Nyt siis suoraan On; ei oireen oiretta!!!!!!Voi kun ketuttaa ihan kympillä, mä tiedä ettei natsannut tässäkään kierrossa.Oviksen jälkeen oli nippailuja, selkäsärkyä aina eiliseen asti, mutta ei mitään muuta...muilla paukahtaa rinnat D-kuppiin hyvä ettei oviksen aikaan, oksettaa jo pelkkä ajatuskin, mutta eipä täällä: ( Nyt kiltisti odottamaan tädin tuloa ja taas saa nostaa itsensä suosta ylös jollain konstilla.
Reipasta mieltä teille muille!!!
-Happy joka tänään Nohappy kp 23/25-28 yk4
Mahtavan kaunis päivä tänään toivottavasti piristää monen päivää!
Happy: peli ei ole vielä menetetty! Mulla oli pojasta ihan normaali olo kp38 asti jolloin testasin ja siitä meni vielä pari viikkoa kun rupes väsyttää.
Jaa a. Eilen ovis tikku näytti kahta viivaa ja tänä aamuna vasemmalta puolelta alhaalta ns kiristi munanjohtimesta. Hmmm vaikea kuvailla sitä tuntemusta, mutta sitä kesti jonkun aikaa. Olisikohan se munasolu irronnut sieltä mestasta?
No nyt on varmisteltu ja nyt täytyy toivoa että tuuri käy ja simot löytää oikeaan paikkaan ja että ?hedelmöittynyt? munasolu tajuaa tarttua kohdun seinään.
Jos nyt ei natsaa niin ei ainakaan jää harmittamaan ettei ole ollut tarpeeksi yritystä.
Tsemiä ja onnea kaikille kunkin omaan vaiheeseen. =)
Plussia paljon.
tsirppana yk3 / kp19 /29-31
Ovistesti oli taas nega.. siis ihan selkee nega. Olen kaikki yrittänyt ottaa samaan aikaan, mutta olen ottanut päivällä, kun en aamulla ikinä muista tikutella. Eilen mul oli 2 viivaa tikus, mut toinen oli selkeesti haaleampi viiva kuin tuo oikeanpuolimmainen. Olisikohan sittenkin minulla voinut olla ovis eilen..
ääh.. Olo on toivoton. Olin ihan varma et tänää tärppäis..
*huokaus*
No nyt tänään peittoja pölyttämään. Jos ovis olisi ollut eilen niin vielä pitäisi olla mahiksia.
Mulla on ovunow testejä ja mä sain päivittäin jonkun sorttisen viivan ja vasta eilen kp18 kunnon viivat ja toissapäivänä viivat mut ei kovin tumma sillon.
Tärppionnea.
Mami0203: Jaksuja sinulle! Toi on ärsyttävää kun täti ei tuu ja testit näyttää negaa, niinkuin mulla viime kierto oli huikeat 54päivää!!! Kyllä meinas huumori loppua! Toivotaan että plussaksi muuttuu!
Happy: Oletko testannut? Minulla ei ollut oireen oiretta aikasemmissa raskauksissa, jospa sinullakaan ei vielä ole mitään oiretta! Milloin meinaat testailla?
Tsirppana: Hehkuja sinulle, että siipat löytää oikean reitin ja raskaudut!!!! +++++++++
Neiti82: Jospa kuitenkin on tärpännyt! Olettehan pöllytelleet peittoja kuitenkin tarpeeksi?
Mitäs muille kuuluu? Aikas vaisua ollu kirjottelu verrattuna viime viikkoon! Kirjoitelkaahan ahkerasti, myös taustailijat mukaan!!!
Mitäs kotilolaisille kuuluu? Olettekos käyneet täällä enää lukemassa? Kirjoitelkaa myös te kuulumisianne!! Olis kiva kuulla, ainakin minusta olisi kiva, mitäs mieltä muut on?
On: Eipä taaskaan kummempaa, väsyttää vaan aivan sikana!!! Alavatsaa edelleen nippailee ja tänään on ollu sellasta " mulahtelua" , mistäköhän johtuu? Onko muilla ollu tollasta, oudon tuntuista. Niin ja alaselkä on vielä vähän kipeä, tänään en ole ottanut särkylääkkeitä ollenkaan. Paranemaan päin toivottavasti!
++++ kaikille piinailijoille! Pupuilu-intoa myös ovislaisille!!!
mp73, yk3, kp 26/n.30~
Pahoittelut Moonshine tädin tulosta!Täällä täti vielä jyllää: no jos jotain positiivista haetaan ni sain siivousinnon ja imuroinnin ja keittiön siivouksen lisäks kattelin tarpeettomia tavaroita. Viedään niitä huomenna kierrätykseen. Ihan fiksuu tää kaappien läpikäyminen ku muuttoon on reilu kuukaus. Muuttoasiaki edistyy eli onhan tässä kivaa (=rankkaa) tiedossa vaikkei heti raskaustuiskaan.
Mami0203: Voihan se testi vielä muuttua plussaks! Aina on toivoa ku ei tätiä näy :)
Jospa Nezzie kiertos onki normaalia pidempi! Jos testi muuttuiski viel plussaks!
Eppu2: Kiva et täti on lähteny ja uudella innolla pääset bongaamaan ovista. Tsemiä kiertoon!
Evita-72: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Tää alkaa olla jo tuskasta touhua ku kuukaudesta toiseen hengaa täällä mut on ihanaa ku on muita jotka pähkäilee saman asian kanssa.
Neiti82: Intoa peittojen pöllyttelyyn!
Dorisday: Ihana toi sun kirjotus oli :) Irtooko kaikilta ovuloivilta naisilta siis munasolu vaan 10 kertaa vuodessa? Oon kuullu et voi olla ovuloimattomia kiertoja niin ku mul pari kiertoo sit ilmeisesti oli mut onks se jatkuvaa? Keskenmeno oli itelleki tosi kipee ja rankka kokemus! Toisaalta se sai arvostamaan sitä mitä jo oli eli ihana esikoinen oli sillon just vuoden. Meille ois tullu ikäeroks 1v7kk ja oon aina toivonu pientä ikäeroo mut sit tuli selllanen hyvin tavallinen eli 2v1kk. Ei kai sillä ikäerolla niin välii oo ja tytöt on jo nyt aivan fantastiset kaverit keskenään (riidat kuuluu tottakai asiaan) ja toivottavasti tulee aina olemaanki. Ja mun tuttavapiiristä löytyy myös näitä jotka tulee yhestä kerrasta raskaaks tai tulee jopa ehkäsyä käyttäen raskaaks. Ei oo aina helppo kohdata toisen helppoa raskautumista ku itellä ihan tosissaan yritetään ja siitä huolimatta siinä menee aikaa.
Happy: Älä vaivu epätoivoon; sullahan on jännät piinapäivät just menossa ja mikä vaan voi olla mahollista eli sitä plussatuulta täältäpäin!
Tsirppana: Kiva ku oot löytäny oviksen :) Ja ei ku lisää peittoja pöllyttelemään ja varmistelemaan että pikkunen sais alkunsa!
Tarald yk6 kp3/28 kaamee näky toi yk6 edelleen, en vaan totu siihen ihan heti :( jospa ne yk:t jo tähän jäis...
Ainakin Moonshine ja neiti82 on tulleet uusina mukaan. Tervetuloa!
Käykää vielä esittäytymässä tuolla ***3-kuumeilijat-esittäytyy***- listalle!
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!
AIHA
kylläpäs on monella jännät paikat taas käsillä! Toivottavasti nyt tärppää.Täällä täti kyläilee vielä varmaan pari päivää, mutta sitten se saa kyllä mennä vaikka naapuriin =)
Eikä paljon mieltä ylentänyt että ystävä ilmoitti plussastaan vaikkei edes ollut yritys päällä...mutta josko sitä sitten ensi kuussa saisi kaksi viivaa yhden sijasta. Kuten joku taisi sanoakin että pitäisi osata olla ajattelematta liikaa koko asiaa ettei tule stressiä joka vielä heikentää mahdollisuuksia...
Olipa mukava kuulla että täällä oli muitakin tupakka lakkolaisia, meillä alkoi jouluna ja lähes hyvin on mennyt.
Todella mukavaa kun löytyi tämä palsta jonne voi tosiaan kertoilla kuulumisiaan kun ei vielä tästä hankkeesta ole kenellekään kerrottu.
moonshine yk2, kp2/27-28
Nopeasti taas kirjoittelen. Tervetuloa uusille.
Näyttää siltä, että täti on löytämässä tiensä tännekin. Pyyhkiessä näkyi jo vähän vaaleanpunaista ja aamulla testikin oli puhdas nega. En siis malttanut olla testaamatta. Pojat nukkuivat viime yön tosi huonosti nuhaisina ja siinä monta kertaa noustessa ehti miettimään asioita ihan tarpeeksi. Eilen oli ensimmäinen merkki tädistä ja kun aamulla ei ollut tietään vielä tänne löytänyt niin ajattelin testata kun herkkä testi oli odottamassa. Mutta se oli siisi han puhdas nega, ei edes kuuluisaa roskishaamua. Siitä lähtien olen odotellut tätiä saapuvaksi ja nyt tuntuu siis olevan lähempänä. Alkaisi uusi kierto niin voisi taas haaveilla uudestaan.
Itsekin olen miettinyt kuinka paljon ikä vaikuttaa raskautumiseen. Vaikka en ole ollut nuori aiemmissa raskauksissakaan, niin koko ajanhan sitä vanhenee.
Parempaa onnea teille muille.
Äiti1972 yk2 kp30/~28 (siis vielä)
tietty se ilkeä täti ryntäsi tännekkin heti kun oli silmät saanut auki. Olisi pysynyt muualla vaan. No eipä muuta kuin uutta yritystä sitten vaan.
Toivotaan että täti pysyisi nyt täällä, eikä tulisi teidän sitä pelolla odottavien luo vierailulle. Koitan pitää sitä kovasti täällä vielä muutaman päivän jos joku toinen saisi sen ansiosta sitten niitä iloisempiakin uutisia!
moonshine yk2, kp1/27-28