Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^KESÄKUISET viikkoon 3^^^

15.01.2007 |

Tuossapa linkki vielä viikonlopun pinoon. (toivottavsti onnistun linkissä).

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9305529&p=2&tmode=1&smode…

Laitetaas siis uuden viikon kunniaksi pino pystyyn...

Heräsin tänään jo klo 5.00 ja sinnittelin sängyssä kuuteen asti, kunnes nousin! Mies vetää vielä sikeitä, kun oli kärsinyt vatsavaivoista vielä viime yönäkin :(

Mukavaa alkuviikkoa ;)

T:Remukka rv 19+2

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki vaikutti olevan hyvin vauvalla mikä oli tosi ihanaa kuulla. Mitat täsmäs viikkoihin ja katso todella tarkkaan kaikki paikat. Pikkuinen liikkui kovasti, maiskutteli ja hikotteli:)

Sukupuoltakin kysyin joskos näkyisi ja lopuksi yritti katsoa vaikka sanoi ettei yleensä sitä paljoa veikkailla (Hyvinkään sairaala).

Katsoi pepusta mahaan päin alhaalta ja sanoi että siistiltä vaikuttaa eli että olisi enemmän tytön kuin pojan näköinen. Eli ei siinä näyttänyt olevan mitään ulokkeita pepun ja mahan välillä. Mutta sanoi ettei nyt sen perusteella huonetta lähtisi vaaleanpunaiseksi maalaamaan:) Että vähän epävarmaa oli. Meidän esikoinen on poika ja hänellä näkyi kyllä ulokkeet selvästi jo tässä vaiheessa.

USKALLETAANKO JO VALMISTAUTUA TYTTÖÖN?:)

GALLUP: Ei varmaankaan oteta ä-pakkausta vaikka edellisestä on jo 3v ja vaikka suurin osa tavaroista mennyt jo kiertoon. Mielummin rahana kun kaikkea hankittavaa kyllä riittää: vaunut, auton turvakaukalo, sitteri, sänky, vaatetta.

Valmiina on vaan jonkin verran pojan vaatteita, leluja, hoitopöytä, itkuhälytin.

Oispa niin ihanaa päästä jo vaateostoksille kun vaan tietäis mitä väriä ostais:) Pari tosi söpöä beigeä vaatetta löysin kirpparilta, ne menee kummalle vaan muttei mielellään kaikki vaatteet ois kuitenkaan beigeä ja nyt kun vielä on alet niin mielellään hyödyntäis...hmm...

Huomenna on puoliväli täynnä!!

rv. 19+6

Vierailija
22/46 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli se ylimääräinen neuvolalääkärin tarkastus. Supistukset ei olleet tehneet vielä mitään tuhojaan alapäässä.:))))) Kohdunkaulaa n. 3cm, suu kiinni ja napakka. Juuri tuon halusinkin kuulla.:) Lääkäri sanoi, että minun historiikilla on hyvä tehdä koko ajan ylimääräisiä kontrolleja, jos supistukset jatkuu eli jatkossakin vaan pitää soittaa herkästi neuvolaan, jos supistaa.

Sydänäänet kuului pienen etsinnän jälkeen oikein vahvoina ja selkeinä. (150) Niiden kuuleminen on aina yhtä huojentavaa ja ihanaa.:) Pissa puhdas, hb 135, paineet 95/65. Eli matalista paineista taitaa johtua ainakin osaksi nämä minun päänsäryt. Paino oli noussut 700g viikossa..Auts! Nyt on tullut lähtöpainoon 3.8kg lisää painoa. Saa nähdä meneekö taas sinne 17kg:n hujakoille kokonais saldo. Pitäis melkein kaivaa esikoisen ajalta kortti esille ja verrata painon kehitystä siihen.

Muistaako kukaan miten päin nuo poika/tyttö sykkeet meni?

Mulla on ollut alusta asti niin poika-olo, että olen kyllä todella yllättänyt jos lääkäri torstaina sanoo tytön mahassa olevan. Vaikka ajatus kahdesta pikku prinsessassa kieltämättä kuulostaakin hurmaavalta.:)

Onnea kaikille ultrassa jo käyneille ja pian meneville.

Jonkin sortin synnytys pelostani oli myös lääkärin kanssa puhetta ja kehotti ottamaan asian puheeksi Taysissa, kun sinne vajaan kuukauden päästä menen seurantaan. Kehui Taysin pelkopolia hyväksi ja kannusti menemään sinne puhumaan synnytykseen liittyvistä peloista ja ajatuksista.

Tuulia 19+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään piiiitkään aikaan jaksanut kirjoittaa, mutta lueskellut olen kyllä aktiivisesti.

Töitä olen saanut painaa niin aktiivisesti koko ajan, ettei oikein ole ehtinyt muuta ajattelemaankaan... Mulla kun on vuorotyö ja siinä ihanuutena monen päivän putket vähillä vapailla. Olen hoitajana suljetussa dementiayksikössä. Onkohan täällä muita hoitajia läsnä, ja miten te jaksatte fyysisesti/henkisesti raskaassa työssä? Mulla kun on välillä ihan loppuunpalanut olo ja vielä melkein 3kk pitäisi jaksaa. Tuntuu niin loputtomalta tuo työsarka. Mutta se siitä.

Hyviäkin uutisia toki on.

Rakenneultra oli viime viikolla. Aivan ihana kokemus. Meidän Milli tosin aloitti hepulinsa jo odotushuoneessa. Potkaisi muutamaan kertaan niin kovasti, et ihan hytkähdin, kun tuli niin ykskaks. Mieskin nauroi jo mulle, et mitäs tärähtelen. :)

Sama meno tietysti jatkui myös ultrassa, eikä mittojen saamisesta meinannut tulla yhtikäs mitään. Kätilö oli miellyttävä, mutta alkoi hänkin jo hermostua, kun mitkään keinot ei meinanneet auttaa. Kääntelin itseäni kyljeltä toiselle, nostelin polvia koukkuun ja pyllyä ylös. Lantiota hetkutin puolelta toiselle ja kätilö " vatkasi" anturilla mahaani. Milli pyöri kuin väkkärä, mut ei suostunut kääntymään niin, että ranka saataisiin kokonaisuudessaan tsekattua. Lopulta, juuri kun huumori meinasi loppua, Milli venytti itsensä täyteen pituuteen ja niin saatiin loputkin mitat otettua. Tähän vain tuhrautui kokonaisuudessaan aikaa melkein tunnin verran, eli taisi loppupäivän ajat pissiä jonnin verran. :)

Niin, eli kun niistä liikkeiden tuntemisesta on ollut juttua, tulikin varmaan jo selväksi, että mä tunnen liikkeitä jo paljon ja päivittäin. Tunnistan hyvin pikkuisen päivärytmin ja eri liikkeet. Meillä tuntuu olevan meinaan melkoisen aktiivinen kaveri tuolla masussa. On alkanut tunkemaan itseään " mahan läpi" , eli välillä tunke päätään, välillä koko kroppaansa niin lujaa, et melkein saisin sormilla otteen hänestä. Ihan hassu koko epeli. Mieskin on tuntenut liikkeet kädellä jo monta viikkoa.

Ensi maanantaina on pitkästä aikaa taas neuvola ja silloin pitäisi täyttää kelan paperit. Olen tässä yrittänyt selvittää töissä lomamahdollisuutta. Mikäli sellainen on, otan sen 30päivää ennen, mut jos en saa, on kaiketi pakkokin ottaa 50 päivää ennen laskettua, koska en pysty niin pitkään töissä enää olemaan.

Maha on iso. 97cm jo, kun aloitusympärys oli jotain 75(maksimissaan 80). Painon kävin just äsken ottamassa. Meinasin pyörtyä. 5,5kg tullut lisää aloituspainoon nähden. Mut eiköhän näillä viikoilla sitä painoa tulekin runsaasti, eikö? Sanokaa, ettei tuo ole liikaa...

Kirjoittelemisiin

Odessa79 ja Milli 20+3

Vierailija
24/46 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä menin sinne myöhässä ruuhkan takia...joten menin makuulle ja sit pikapikaa ultrattiin. kaikki oli niinkuin pitikin,onneksi. istukka etuseinässä muttei alhaalla joten ei estä alatiesynnytystä. Itse olin katsovinani et jalkovälissä oli jokin uloke, mut saatto olla napanuora tai mun harhanäky.

no ihan sama meille. pääasia et kaikki on kunnossa.

ja megaflunssassa mä nyt sit olen, tytöt nukahti illalla jo klo 18 ja minä vasta klo 4 aamulla kun kurkku on niin kipee ;(((

pakko mennä makaamaan kun huimaa tää kuume.

kuumetta rv 19+1(vastaa kokoa 19+5)

Vierailija
25/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, nostetaanpas pino tämän päivän puolelle. Mulla on rakenneultra klo 12.30. Perhosia on vatsassa...

-satu rv 19+4

Vierailija
26/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan onnistuuko tämä viestin lähettäminen. Olen kirjoittanut sen sata kertaa, mutta jostain syystä viesti ei ikinä tule perille. Katkooko yhteys mun koneella vai mistä ongelma...

Hieno juttu Tuulia, että sullakaan ei supparit ole tehneet mitään!! Minäkin kävin tarkistuttamassa tilanteen ja lääkärin sanat olivat täsmälleen samat kuin sulle. Kylläpä helpotti ja tuli hyvä mieli. Mullakin on nyt ihan suunnitelmallisesti noita lääkäriaikoja, että tilannetta pidetään silmällä, historian valossa. Rakenneultrassa näkyi joku ns. supistusrengas kohdussa. Semmoinen möykky se oli. Se kuulemma tulee, kun supistelee, mutta on sinänsä vaaraton. Ikuna en ole kuullut moisesta?!?

Meillekin ennustettiin tyttöä. :-) hauskaa, meillähän on jo ennestään kaksi tyttöä. Akkavalta on kasvussa ;-)

Tänä aamuna lueskelin aamupalapöydässä muropaketin kyljestä, että mitä kaikkea se sisältää. Mulle iski vähän huoli, että saankohan mä liikaa vitamiineja, kun joka päivä otan monivitamiinitabletin ja noihin ruokiin on nykyisin lisätty ties mitä vitamiineja. Mistä sen tietää, mikä on liikaa? Voiko noita vitamiineja saada liikaa? ja mitä haittaa siitä on?

Ihana vapaapäivä! Kevättä ja pesänrakennusta varmaan ilmassa, kun ajattelin käydä katselemassa olohuoneeseen uusia verhoja...

Kuullaan ja hyvää viikon jatkoa kaikille!

miira + salomo 19+5

Vierailija
27/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikki =)

Pitkästä aikaa täältäkin suunnalta...

Meillä tänään puolestaan rakenneultra 14.30, jänskää ;)

Niin toivottais, et saatais viitteitä siitä, jatkaako myös meidän akkavalta lisääntymistään vai heiluisko haarovälissä jotain pikkuruista.

Vähän mietityttää, miten lääkäri suhtautuu asiaan. Päätin just, että ensin kuullaan kaikki kuulumiset vauvelin rakenteesta ja tunnustellaan ilmaa ja sitten vihjastaan, että jos suostuu näyttämään, kerrotko?

Huomenna varmaan olen viisaampi!

Täällä voitu hyvin liikkeitä tuntunut nyt 1,5 vkoa selkeästi, mutta harvakseen. Hyvä jos kerran per vrk saa bongattua liikehdintää. Toisaalta toivois jo enemmänkin, kun sitä niin helposti huolestuu, mutta jännä miten meneekin usein niin, että just kun miettii, ettei pitkään aikaan tuntenut mitään ja onkohan kaikki hyvin, sieltä tulee vastausta äiteen pohdintoihin ;)

Hyvä ystävä sai vauvan viikko takaperin ja se on niiin syötävän ihanansuloinen, ettei malttais millään odottaa omaansa syntyväksi. En ole ikinä ennen tuntenut näin voimakkaasti toisen vauvaa kohtaan, mutta tietty oma tilanne sen tekee pitkälti. Ja vauva vielä ihan kopio meidän esikosta, kai sekin vaukuttaa.

Olen huono kommentoimaan muiden juttuja, mutta hengessä olen mukana. Nimimerkit heittää häränpyllyä, enkä viitsi ruveta kiireessä arvuuttelemaan... Mutta noin ylipäätänsä meillä näyttää pyyhkivän ihan hyvin. Siitä on pakko kysyä, kun joku kirjoitti kasvainepäilyistä? Tämä on tainnut mennä minulta ihan ohi tähän asti... Onko siis nyt raskauden aikana ilmennyt jotain vai mitä? Voimia ja tsemppiä erityisesti sulle, ollut noi asiat lähellä meidän perhettämme tänä syksynä. Mutta nyt toistaiseksi kaikki hyvin täällä suunnalla=)

Vointeja...

Äippä:) rv 20 tasan !!! = PUOLIVÄLI

Vierailija
28/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Jo on täälläkin alkanut kaiken maailman ihmeelliset raskausvaivat ja oireet! Me jouduttiin eilen illalla käväisemään pikaiseen päivystyksessä. Päivällisen jälkeen katsottiin miehen kanssa sohvalla Dr. Philiä, ja yhtäkkiä en enää voinut muuttaa asentoa kun alavatsasta ja selästä vihloi niin kauhesti. Mieheni raahasi minut sitten sänkyyn parempaan makuuasentoon ja siinä sitten voivottelin tunnin verran. Soitin siskolleni ja kysäisin että miltä supistukset suntuu, mutta hänen kuvailemat tuntemukset ei kyllä vastanneet minun olotilaa. Niinpä hän kehotti soittamaan päivystykseen että saadaan yöksi mielenrauha.

No... minulla tietenkin itketti ihan hirveästi kun soitin sinne lääkäriin, ja se hoitaja yritti minua rauhoitella. Sanoi että " tulette sieltä aivan pikku hiljaa, ei ole mitään kiirettä" . No me ruvettiin tekemään lähtöä, ja siitähän tuli kauhea sotku ja puhelinrumba kun miehelläni oli alkamassa peli, johon minun piti kaikenlisäksi mennä kirjuriksi. Siitäkin tuli niin kauhean paha mieli, että minun takia mies ei pääse pelaamaa ja kaikille pitää kertoa miksei olla tulossa peliin. Matkan aikana istuma-asennossa kivut alkoivat vähän hellittämään, mutta kun perille päästiin niin en meinannut päästä pois autosta. Vasemman jalan nostaminen tuntui kuin puukolla olisi lyöty selkään ja alavatsaan. Kävin antamassa pissinäytteen ja pääsinkin aivan heti lääkärin luokse. Se laitto minut selälleen tutkimuspöydälle, paineli mahaa ja käänteli lonkkia, ja totesi ettei mistään akuutista ole kyse. Ei kuulemma olleet ainakaan supistuksia, ja umpparikin minulta on poistettu. Sappikin on kuulemma eri puolella, joten sappikivetkään ne eivät olleet + että pissikin oli ihan puhdas. Käski mennä kotiin ja etsimään hyvä nukkumisasento. Kivut johtuivat todennäköisesti jostain liitos- tai kiinnikekivuista. Liikkuminen on kyllä vieläkin hankalaa, mutta enää ei onneksi satu niin kauheasti (tai sitten kipuun turtuu). Mutta että sellaista.

Miira: Vitamiineista. Niin sanottuja vesiliukoisia vitamiinejä ei oikeastaan voi saada liikaa, sillä ne eivät varastoidu elimistöön vaan poistuvan yleensä virtsan mukana. Vesiliukoisia vitamiineja on yhdeksän: C-vitamiini ja kahdeksan B-ryhmän vitamiinia. Rasvaliukoiset vitamiinit (A,D,E,K) varastoituvat kehoon, ja liika-annoksina (pitkäaikaisesti nautittuna) voivat aiheuttaa tiettyjä myrkytysoireita. Älä kuitenkaan ole hysteerinen tämän asian suhteen. Jos kaipaat lisätietoa niin käy googlettamassa " vesiliukoiset vitamiinit" , niin saat aika paljon tietoa suositusmääristä, puutoksista ja toksisuudesta.

Cana & kirppu 18+2

Vierailija
29/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta mielummin rasvaliukoiset vitamiinit ;) Cana

Vierailija
30/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi alkuun äipälle ja kiinan-pöpölle onnea rakenneultraan. Teillä on jännä päivä tiedossa. Meillä on rakenneultra 30.1 eli kaksi viikkoa pitää vielä odotella enkä millään malttais enää... : ) Täällä Turussa ne ainakin kaks vuotta sitten kertoivat kiltisti kumpi on tulossa ja veikkaus piti hyvin paikkaansa. Poikaa veikattiin ja poika tuli. Nyt vois vaikka se tyttö tulla niin ei tulis niin suurta ukkovaltaa meiän huusholliin.

Mä tässä tutkiskelin kelan 2006 äitiyspakkausta ja mietin et siinä on monta kivaa vaatetta (myös monta sellaista joista en niin välitä ja aika poikamainen pakkaus) mutta olis niin kiva tietää, miltä näyttää tän vuoden pakkaus niin tietäis et laittaako paperit heti menemään vai odotellako sit et ne saa vanhat pakkaukset jaettua? Mitäs te, jotka otatte pakkauksen, meinaatte tehdä???

Täällä ei sen kummempaa. Liikkeitä tuntuu harvakseltaan mut pääasia et liikkuu. Kyllä se sit myöhemmin ehtii ryskyttämään kunnolla!

Nyt pitäis rueta ettimään tietoa, mitä terveydenhoitajan vastaanotolla tehdään alkuraskaudessa ja miten terveydenhoitaja voi tukea odottavia vanhempia. onhan tuosta omaa kokemusta mut pitää olla kirjallisia joten haku vaan päälle.

Joku (sorry, en muista nimimerkkiä) kyseli, miten hoitoalalla olevat jaksavat. Mä oon vaan terveydenhoitajaopiskelija mut óon tehny koko joulun ja uudenvuoden ja tammikuun alun kolmivuorotyötä sairaalassa ja olin kyllä sunnuntaina kun keikat loppu, aivan puhki. Päätin et tällä viikolla en mene töihin vaikka sieltä loppuis kaikki työntekijät. En yksinkertaisesti nyt jaksa. Mulla tietty on toi koulu vielä tohon päälle.

Mutta nyt etsimään netistä tietoa. Onneksi noihin koulun tietokantoihin pääsee nyt myös kotoa. Helpotttaa aikas paljon kun ei tartte lähteä koululle.

Kalamami ja masuasukki rv 18+1

Vierailija
31/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä menossa keskusäitiysneuvolaan ultraan? Melkein nähdään siellä :-).

-satu-

Vierailija
32/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettävän harvoin on tullut pinouduttua, mutta nyt sitten varmaan tiheämmin, jäin nimittäin 2 viikon vuodelepolomalle.

Mulla oli niitä supistuksia tuosta rv15 lopusta lähtien (mulla on viikot ihan sekaisin kun jossain vaiheessa la siirtyi mutta en muistanut tietenkään vaihtaa viikkolaskentaa uuteen la:n..) ja kun olen ollut pitkään flunssassa ja sitten tuli vielä poskiontelon tulehdus niin kroppa on vissiin liian kovilla. Viikonloppuna alkoivat sitten supistukset levossakin, joten lääkäri laittoi kotiin. Vauvalla on onneksi kaikki tosi hyvin, vettä on paljon missä polskia, kohdunkaulassa ei ollut muutoksia ja istukkakin oli takaseinässä ylhäällä. Liikkeitä on ollut tosi hyvin joten huolissaan ei ole tarvinnut olla vauvan suhteen, ihanaa! Lääkäri sanoi, että leposupistukset pitäisi nyt saada loppumaan, muuten pitää pötköttää lisää. Toivon todella että tää menee tällä, koska 2 viikkoa on mulle kyllä ehdoton maksimi.

Töissä sitten ei riemusta kiljuttu kun kerroin tilanteesta, joutuivat siirtämään mun projektit muille koska juuri nyt olis erittäin tärkeä vaihe menossa. Mutta ei voi mitään, ja vauva on mulle kuitenkin nyt täskeämpi, vaikka hyvin (välillä liiankin kanssa) työorientoitunut olenkin. Täytyy vaan nyt osata kääntää pää siihen asentoon että vauvan hautominen on se tärkein, ja työhön keskitytään sitten joskus myöhemmin. En vaan osais olla touhuamatta, ja nyt kun paistaa aurinko niin kotoa paljastuu kaikkea siivottavaa... mutta pysyn kovana ja pidän siivouskaapin oven kiinni :)

Vinkki: joku himoitsi dijon-sinappia, picknicissä on pastrami-ruiskolmio jossa on dijonia, se on taivaalllinen leipä!!!!!! Tää syömis homma on muuten sellanen nyt kun vaan istuu ja makailee, että pitää varmaan tarkkaan syynätä mitä suuhunsa laittaa että mahtuu vielä oikeisiin vaatteisiin.

Maaliskuulle varattu Espanjan matkakin tuli nyt sitten peruttua. No siitä löytyy se positiivinen juttu että matkaan vapautuvat rahat vapautuvat, ja kun heitin ilmaan ehdotuksen uudesta läppäristä mulle, niin meini läpi, jee!!!!!!!! Tuskin maltan odottaa, että pääsen tästä vanhasta rouskusta eroon :)

SM ja Jumppa-Aatu

oliskohan nyt sitten rv 17+4 kun lasketaan sen korjatun la:n mukaan...

Vierailija
33/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä surullinen äippä. Sain tuossa tunti sitten kuulla, että tämä pieni serkkuni (josta oon aiemmin kirjoitellut ja jonka takia myös mieheni testattiin) on lähtenyt ikuiselle matkalleen. Hän sitten loppujen lopuksi eli 6 viikkoa ja 5 päivää kun aluksi ennustettiin 2-4 vrk. Hänen äitinsä oli mennyt hakemaan poikaa käymään kotona ja oli ollut pukemassa vaatteita päälle kun poika oli yhtäkkiä kuollut käsivarsille! Aivan kaameaa, en pysty edes ajattelemaan, miltä äidistä on tuntunut!

Ja mä oon parkunut siitä lähtien kun sain enolta suruviestin. osasihan tätä odottaa, että pieni ei selviydy ja tulee menehtymään mutta tämä tuli kuitenkin täytenä yllätyksenä kun hän on voinut viime aikoina olosuhteisiin nähden ihan hyvin.

Kalamami (odottaa, että hakee pienen poikansa tarhasta ja pääsee halaamaan tätä kunnolla)

Vierailija
34/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin KALAMAMILLE halaus, tulee tippa linssiin itsellekin, kun miettii sitä pientä palleroista, joka menehtyi :(. tuntuu, että sellaista tapahtuu vain telkkarissa, mutta valitettavasti myös tosielämässä. Siksi pitää muistaa olla kiitollinen jo kotona olevasta esikosta ja tietysti masuasukista!

Kävimme äsken rakenneultrassa. ja parhaillaan jonotan lääkärikeskuksen puhelimeen, kun minä pösilö unohdin ne ultrakuvat ja lausunnon sinne lääkärikeskuksen pöydälle!!!! Nyt vastasi tyyppi puhelimeen ja kuvat löytyivät, huh!

Mutta siis kaikki hyvin, kaikki näkyi ultrassa, mitä pitikin ja rakenteet kunnossa. Ja näkyi siellä pienenpieni pilikin... eli poitsu näyttäis tulevan meille kesäkuussa - mikäänhän ei ole varmaa, mutta aika varma lekuri oli. Tyttö on ennestään, joten ihan hauskaa saada poika. Pääasia, että kaikki näytti olevan kunnossa! Oli todella hyvä lääkäri, selitti kaiken tarkasti. Ja ultralaitekin oli tosi hyvä, 2-ulotteisesta näkyi kaikki tosi tarkasti. Siinä mielessä 110 eukkaa ei ollut paha hinta, kun jouduttiin meneen yksityiselle, kun kunta ei tarjoa rakenneultraa.

Siinä oli sekä 2- että 4-d-mahdollisuus. Sanoin vaan ultraajalle, että katso sillä, millä parhaiten näet rakenteet. Muut hän katsoikin 2D:llä mut selkärangan 4D:llä. Mä tykkäsin enemmän katsoa sitä perinteistä 2D:tä, koska siinä näki rakenteet jotenkin selvemmin. Vauva oli koko ajan selkä meihin päin, joten senkään puolesta 4D:llä ei erottanut kasvonpiirteitä. Ja jotenkin se 4D oli vähän spuukin näköstä, kun eihän se vauva vielä tässä vaiheessa ole valmis, kädet ja jalat näkyi tosin tosi tarkasti. Lekuri yritti saada kauan kasvoja näkyviin 4D:llä, mutta jos olisin tajunnut, että hän meitä varten yritti niitä saad näkyviin, olisin sanonut, ettei tarvitse etsiä. En halua ultrata yhtään sen pitempään kuin on lääketieteellisesti tarvis. Nyt tossa meni varmaan n.20-30 minsaa siihen ultraukseen. Kauanko teillä muilla on ultrattu? Sehän tietty riippuu, liikkuuko vauva paljon, eli saadaanko mittoja otettua ja toisaalta joudutaanko odottelemaan, että vauva kääntyy tarvittavaan suuntaan.

Tarkistutin myös kohdunkaulan saman tien ja siellä on kaikki supussa, eli voin jatkaa uiskentelua!

Nyt täytyis taas keskittyä töihin, ehkä ihan hyväkin, et unohdin ne kuvat tonne, kun muuten tuijottaisin niitä koko ajan!

Uula rv 20 + 1 tämänpäiväisen ultran jälkeen! Mutta olkoon laskettu aika edelleen siellä 7.6., kun listoille merkkasin aikanaan.

Vierailija
35/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kans alkuun halaus ja osanotto [b]kalamamille[/b]. Maailma on joskus niin epäoikeudenmukainen :´(.

Me käytiin tosiaan rakenneultrassa ja kaikki oli niinkuin pitääkin :-). Sukupuoltahan me ei haluta tietää ja onnistuin olemaan tulkitsematta kuvaa, joten mitään arvailujakaan ei ole. Kiva niin! Vaavin arvioitu paino on 351g, istumapituus oli 152mm. Mikäs tuo BM mitta on? Meillä se oli 48mm. Ultra kesti varmaankin noin vartin. Pikkuinen oli hyvässä asennossa ja kaikki mitat saatiin otettua suit sait sukkelaan niinkuin tällä lääkärillä on tapana.

Istukka on etualhaalla, mutta ei kohdun suulla. Toivottavasti ei nouse kovin korkeelle niin sitä ei tartte sit kaukaa repiä ulos ;-)...

Tämäkin lääkäri suositteli synnytystapa-arvioita ja keskusteluja synnytykseen valmentautumiseen edellisen " hieman pieleen menneen" synnytykseni vuoksi, joten ne on sitten edessä. Ei osannut sanoa, että onko tällä hetken suositusta, että synnytys tehtäisiin sektiolla. Se jää TAYSsin lääkäreiden arvioitavaksi.

[b]Uula[/b]: me ollaan menossa Floridaan Orlandoon ja palatessa ollaan pari päivää New Yorkissa. Miehellä on konferenssireissu tuonne niin päätettiin lähteä koko perheellä tällä kertaa matkaan. Siellä on puolisoillekin jotain järjestettyä ohjelmaa, joten voi sen puolesta olla hyvä reissu. Kenelläkään muulla ei kuitenkaan varmaan ole lapsia mukana ja ne puolisotkin on yleensä olleet jotain keski-ikäisiä :-}... No, me mennään sit tytön kans shoppaileen! Disney Worldissa kait täytyy käydä kun kerta Orlandoon mennään. On varmaankin elämys esikoiselle, vaikkei se tuota tule enää myöhemmin muistamaan... Näitten pikkusten kanshan pitääkin elää just tässä hetkessä.

Saitko [b]Äippä:)[/b] tietää kumpi sieltä on tulossa?

Kuulumisiin!

-satu rv19+4

Vierailija
36/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että oli kiva lukea, että teillä kaikilla on tullut ultrista niin hyviä uutisia! Ja miten onkin sattunut että näin peräkkäisinä päivinä on näin monella ollut ultrat! Minä joudun vielä kaksi viikkoa odottamaan omaa vuoroani. Miksihän tällä seudulla kaikki tutkimukset tehdään niin viimetipassa?!? Minä kun menen ultraan niin olen jo viikoilla 21+1. NP ultrassakin olin viikoilla 12+ jotain...

Kalamamille: halaus ja osanotto!

Cana & kirppu 18+2

Vierailija
37/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo just, nyt mä haudon täällä, et pitikö sen niin kauan ultrata ja onko siitä haittaa... varmaan moni yksityispuolelle menevä nimenomaan haluaa nähdä ne kasvot ja saada kivoja kuvia ja sen vuoksi hänkin varmaan etsiskeli niitä kasvoja. Olis pitäny vaan sanoa heti, että jos olet saanut kaikki tutkittua, niin ei tarvitse enempää ultrata. Plääh! No, eihän siitä ultrauksesta pitäis olla haittaa. Onneksi sentään suurin osa ultrauksesta oli sillä 2D:llä, josta varmaan kauemmin kokemusta kuin 4D:stä.

Vierailija
38/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..älä nyt tuollaisella päätäsi vaivaa ;-). Saittepahan koko rahan edestä, eikö? Eihän näitä ultria tehtäis jos niistä jotain vaaraa olis näille pikkuisille ja eihän tuo loppujen lopuksi kauan tuo teidänkään ultraus kestänyt!

Mua ärsyttää kun meidän lääkäri ei antanut meidän kuvata ollenkaan omalla videokameralla eikä tosiaankaan antanut mitään kuvia mukaankaan :-(. Harmittaa kun esikoisesta on videokuvaa masusta ja tästä toisesta nyt sitten ei.

-s-

Vierailija
39/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalamamille myös täältä osanottoa, tuli oikein pahamieli kun miettii miltä teistä vauvan läheisistä tuntuu vanhemmista puhumattakaan. Onneksi teillä oli kaikki kunnossa, eikä teidän tarvitse pelätä samaa oman vauvan kohdalla.

Uula: MÄ en ainakaan usko, että pitkään ultrauksesta on ollut mitään haittaa. Vastikään ystäväni sai ihan täysin terveen vauvan ja ke kävivät yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja sitten vielä 4D ultrassa ja lisäksi häntä ultrattiin monta kertaa äippäpolilla johtuen diabeeteksestä.

Ihania uutisia kaikki saaneet rakenneultrista. Vielä pitää jaksaa odottaa omaa vuoroaan. Mulla on ultra 26.1. Eli hei, ensi viikolla =)

Olen taas tosi väsynyt ja jotekin on tosi raskas olo kokoajan. Pitää varmaan yrittää lisätä liikuntaa. Käyn kyllä joka päivä puistossa tai viemässä pojan pouistotädille kävellen ja koitan samalla jaksaa tehdä reippaan lenkin. Mutta siinä se mun liikunta sit onkin.. En ole ikinä ollut mikään aerobicien ystävä ja nyt uintikin on jäänyt kun kyllästyin niihin hiivatulehduksiin. No se valituksesta.

Ihana ilma tänään on ollut ja puistossa oli muutama äiti joiden kanssa oli mukava jutella. Ihanaa, että on noita puistoja yms. missä tapaa muita äitejä joiden kanssa rupatella. Ja onneksi ainakin täälllä päin on mukavaa porukkaa, että ei haittaa vaikka olisi ihan vieraita naamoja kaikki yleensä aina löytyy juttukaveri. Taitaa olla kyllä kaikille kotiäideille tervetulleita juttukaverit puistoissa yms.

Mukavaa keskiviikon jatkoa,

Iiran 18+3

Vierailija
40/46 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä Uula tosiaan huoli. Luin juuri uudesta vauvalehdestä, tai kaksiplussan odottaja liitteestä, että joku suomalainen lääkäri pitää kahta ultrauskertaa aivan liian vähäisenä määränä raskauden seurannassa. Jos hän saisi päättää, niin ultratutkimuksia tehtäisiin kuusi raskauden aikana. Se tosiaan on täysin vaaratonta sekä äidille että sikiölle.

Cana