Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ELOkuun eloisten alkuviikko vko 3 ma-ke**

15.01.2007 |

Oli hiljaiset päiväpinot viime viikolla. Olisko parin päivän pino parempi?

Huimaus alkoi yöllä taas, onneksi ei niin pahan kuin aiemmin. Saa nähdä minkälaista se on nyt päivällä.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se meillä taitaa olla tässä. 6 riittänee :o) Terveys ja pian ikäkin tulee vastaan ja nämä lapsukaiset jos kunnialla saadaan maailmalle niin hyvä on. Ja lapsethan ovat nyt 1, 6, 7, 9 ja 12 vuotiaat. Vielä pitkään tarvitsevat äitiä ja enköhän tässä ole oman osani hoidellut !

Vierailija
22/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma: Tosiaan tuli hyvä mieli ultrasta. Hieno juttu, että sulla alkaa paha olo jo helpottaa. Toivottavasti tämä suuntaus jatkuu ja tarttuis meihin muihinkin pahoinvoiviin. :)

Mulla oli tänään eka aamu oksentamatta pitkiin aikoihin. Ekan kerran söin näkkileipää aamulla ennen kuin nousin sängystä. Onko se tosiaan nii-iin tehokas juttu, vai oliko päivä muuten vaan parempi, tiedä sitten. Kokeilkaahan muutkin, jospa se näkkäri auttaa?

Wintergirl: Kiva kuulla kokemuksiasi inkivääristä. Yritän vielä toistaiseksi pärjätä pelkällä näkkärillä. :)

Neiti Niiskunen: Itsekin olen miettinyt töissä jaksamista. Olen päivittäin tekemisissä ihmisten kanssa eikä huono olo saisi juurikaan näkyä ulospäin. Olen miettinyt, että jos olo tästä vielä pahenee, jään sairaslomalle. Ei ole mitään herkkua nykyisinkään, kun ei mikään pysy sisällä ja täällä sitä silti vaan edustetaan¿

Onkos täällä ollut jo tutustumispino, jossa on käyty läpi, odottaako ensimmäistä lasta, ikä, millä paikkakunnalla asustaa yms¿? Vai onko niin, että kun liityin hieman myöhemmin joukkoon, missasin nämä jutut?

Lapsiluvusta¿ varmaankin 2-4 lasta olisi haaveissa, mutta katsotaan nyt, kunhan tämä ensimmäinen saataisiin kunnialla maailmaan.

Olen huomannut, että palstalla on puhuttu taaksepäin olevasta kohdusta. Kertokaahan tietämättömälle, mitä se tarkoittaa?

Parempia vointeja kaikille ja mukavaa tiistai-iltaa!

t. Johku ja agentti rv 8 + 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tarkoittaa kohtua joka on kallistunut taaksepäin, poispäin vatsasta.

Normaalisti kohtu on sijoittunut joko pystyyn tai hieman eteenpäin kallelleen, kohti vatsaa.

Taaksepäin kallistunut kohtu on yleensä synnynnäinen, mutta saattaa joskus aiheutua synnytyksestä. Useimmissa tapauksissa taaksepäin kallistunut kohtu ei aiheuta minkäänlaisia ongelmia.

Kuitenkin jotkut naiset joilla on taaksepäin kallistunut kohtu, kokevat kipua yhdynnässä. Tätä tapahtuu silloin kun penis osuu kohdunkaulaan tai kohtuun yhdynnän aikana. Taaksepäin kallistunut kohtu voi myös olla syynä kivuliaisiin kuukautisiin ja joillakin naisilla se voi myös olla syynä lapsettomuuteen - onneksi ei kohdallani näin ollut :)

Rv 11+1

Vierailija
24/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ehkä aavistuksen pirteämpi ollut tällä viikolla. kop kop nyt täytyy koputtaa puuta, että se kauhia olo tule uudestaan. Soitin eilen neuvolaankin, kun ollaan lähdössä ensi viikolla reissuun ja kyselin pahoinvointilääkkeistä. Ei ole kuulemma mitää mitä suositellaan nyt. Tänään työkaveri sano, " sä ainakin pidät välipaloista huolta" :) heh. kumpa joku tietäiskin, että käyn puolet eväistä syömässä vessassa.... :/pakko, kun joudun tunnin kahden välein syömään, enkä kehtaa syödä kaikkia siinä kun toiset katsoo.... en halua töissä kuitenkaan ihan vielä kertoa. Vaikka kyllä porukka sen kohta itsekkiin hoksaa, kun maha on pulpahtanut viikonlopun aikana oikein kunnolla esiin.... :))

Mistäköhän johtuu kun jo toista päivää peräkkäin alkaa iltasella mahaa polttelemaan.. ?En mielestäni ole syönyt mitään poikkevaa..

esmaralda rv 10+5

Vierailija
25/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki esittelypinoon, josta löytyy myös osoite ainakin johonkin listaan. Elokuisilta on lista sekä Msn:llä että Yahoolla ja siitä on palstalla ollut sitten omat " kiistansa" . http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9184949&p=5&tmode=1&smode…

Näköjään muillakin närästys vaivaa? Ainakin oireet, ylävatsan polttelu kuulostaanärästykseltä. Minullakin se helposti tulee iltaisin, siitä tietää,että on aika käydä nukkumaan. ;) Rennie on ollut sellainen närästyslääke, jota olen esikonkin aikana syönyt ja se jopa auttaa vähäksi aikaa. Yritän kyllä sen syömistä välttää ja käydä iltaisin enemmin ajoissa nukkumaan.

Tänäänkin sänky varmasti kutsuu aikaisin. Flunssakin tulossa, ei kivaa.

Västis ja taimi 9+4

Vierailija
26/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on hyvä,ei ällötystä ja väsykin hellittänyt liki kokonaan.

Rapuäiti:Mulla on ollut joka raskaudessa 7 raskauskuukaudelta tuo ongelmana,etten voi olla selälläni(pyörryn muuten)Vauva painaa tuolloin jo niin vatsan suuria verisuonia...

Täällä alettu taas harrastamaan enemmän ja useammin,yhä samat sauvakävely ja uinti,mut nyt aion aloittaa bodypumpinkin uudelleen.Viime raskaudessa kävin 7 kk asti,jolloin siitä oli luovuttava tuon yllämainitseman ongelman takia.

Seuraava neuvola on 24.1 ja 25.1 mulle on varattu äippäpolille aika ultraan ja sovitaan rv,jolloin aloitan klexane lääkityksen,todennäköisesti rv 34,kuten viime raskaudessakin.

Lumina ja Lahja rv 10+6(tää aika on mennyt musta tosi nopeasti)

Vierailija
27/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo taas pitkää aikaan kirjoitellut, kun on ollut niin kiirettä töissä. Sunnuntaina oli niin kamala olokin, että ei mitään mahista. Sen koommin kun su oksentelin urakalla, en olekaan oksentanut koko viikkona. Tänään on vapaapäivä, pitäis vähän siivoilla, mutta levon kannalta taidan ottaa. Jaksaa sitten töissä loppuviikon oksentelematta.

Kerrottiin su vanhemmillemme ja mun isovanhemmille. Nyt siis jo aika moni tietää, mutta ei esim. töissä eikä monetkaan lähellä asuvista kavereista. KAvereista muutenkin aika harva tietää.

Mulla on vielä viikko ekaan neuvolaan. Lasken suunnilleen tunteja siihen. Mutta eipä siellä varmaan mitään ihmeellistä ole. Uusi neuvolatäti, se joka kysyi jo puhelimessa, että poltanko... Muutenkin täällä eri paikkakunnallla eri systeemit, ku silloin viime raskaudessa.

Onko teillä lähipiiriin tulossa paljon vauvoja tänä vuonna. Meillä on viidele tutulle tulossa. Ja ihan puolen vuoden sisällä. On ainakin vauvalle kavereita.

Ihanaa. Täällä on kaunis aurinkoinen ilma. Kevättä kohden mennään!

Enni 8+0 (niin se aika rientää)

Vierailija
28/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin ollut takavasemalla hetken aikaa, mutta lukemassa olen koittanut käydä. Kiitoksia vain pahaolo, kun sosiaalinen ja liikunnallinen elämä on jäänyt...

Todellakin, pahaolo ja oksentaminen on todellinen " riesa" . Onneksi täältä luin taannoin, että vessareissulle kannattaa ottaa vesilasi mukaan, kun on mukavampi oksentaa vettä kuin " vatsanesteitä" (mikäs nyt olikaan niiden oikea nimi...tää on tää raskausdementia). Kiitos vaan tämän vinkin antajalle, huomattavasti miellyttävämpiä kertoja on ollut tuo posliinin halaus.

Lapsiluvusta: haaveissa olisi kolme lasta syliin. Nyt siis takana kolmasraskaus, mutta toista lasta odotellaan (niin historiassa rv 36+ kuolleen lapsen synnyttäminen). Eilen kyllä sanoin miehelle aika ponnekkaasti, että mä en ole enää koskaan halua olla raskaana!

Enni kyseli lähipiirin odottajista: meillä on sinäänsä " ikävä" tilanne, että lähipiirimme on saanut lapsia -06 marraskuu--07 tammikuu-" sektorilla" , eikä tiedossa ole odottajia, joten yksin saan odottaa. Voihan olla, että ilmoille putkahtaa tietoa muista odottajista vielä, eihän me itsekkään olla kerrottu vielä kenellekkään.

Eilen olin ensimmäistä kertaa neuvolassa. Muistan aikaisemmista odotuksista, että meillä oli neuvolat 8 viikosta lähtien 4 viikon välein alkuunsa. Nyt sitten eilen olin neuvolassa, ensi viikolla menen neuvolalääkäriin (vkoja 9+), viikolla 11+ np-ultraan ja viikolla 14 taas neuvolaan...Hurja tahti. Kuinka teillä?

Mutta nyt pitäisi tarrata töihin kiinni, kunnei satu olemaan edes pahaolo päällänsä. Aurinkoista päivää kaikille meille " mahakkaille" !

Möykky

Vierailija
29/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka taitaa olla jo päiväkin pitkällä.. nukun ihan älyttömiä yöunia, yhdellä vessareissulla katkaistuna. kellon ympäri menee helposti, ja parhaassa tapauksessa nukun vielä muutaman tunnin päikyt päälle! missäköhän vaiheessa tää väsymys alkaa hellittää?

eka neuvolakin on jo takana, mutta sielläpä ei tehty muuta kun otettiin pisu- ja verinäytteet, haastateltiin, ja annettiin läjä esitteitä mukaan. np-ultraan sain ajan tästä vajaa kahden viikon päähän. tehdäänkö se np-ultra ' alakautta' ?

tietääkö kukaan muuten onko turussa tai tampereella mahdollisuutta vapaaehtoiseen 4d-ultraan? helsingissähän on ainakin siellä femeda-klinikalla..?

kyllähän täälläkin itse haaveilen kolmesta lapsesta, vaikka mies on -ainakin vielä- sitä mieltä, että katsotaan nyt ensin miten yhdenkin kanssa pärjätään.. =) välillä kyllä kun harmittaa tämä ainainen pahoinvointi ja väsymys, kallistun itsekin yhden lapsen puolelle.. onneksi sitä ei tarvi päättää tässä vaiheessa. tämän esikoisodotuksen alullesaanti kesti vuoden, joten katsotaan jos aikakaan on sitten enää meidän puolellamme.. =)

aurinkoisia ja pirteitä päiviä kaikille!

lilia rv 9+5

30/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin ollaan täälläki oltu hieman takavasemmallla, olen kyllä käynyt tekstejä lukemassa mutta en ole jaksanut itse hirveästi kirjoitella...

Viime viikko oli maanantain jälkeen ihan siedettävä kerkesinki typeryydessäni ajatella että jokohan tuo pahoinvointi olisi ohitettu juttu...niinpä ei todellakaan...ruokaa täytyy ahtaa koko ajan ettei kamalin pahoinvointi pääse päälle asti..tällä menolla kyllä taitaa tulla " muuan" kilo ennen kuin tästä jakaantuu

pääki on ihan " pönttö" semmonen painava, kaikki pikaset liikkeet tekee sen että rupeaa huimaamaan eli kun vaikka pyörähtää täytyy pään antaa tulla perässä :)

viidennen viikon tiputtelu alko maanantaina uudelleen..oiskohan se sitä valemenkkoja sitte..ku vähän jomottaaki samalla lailla?? Eli paniikissa vähän lepäilin eilen etten turhaan mitään hirveitä hommia tehny..

Maanantaina kävin eka kertaa neuvolassa..tosi kiva täti tuntu olevan, sano että katotaan noita sydänääniä sillä ehdolla ettet panikoi jos ei kuulu mitään, sanoin ettei varmaan kuulukkaan ku ei edellisessäkään kuulunu tässä vaiheessa ja mulla on kans taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä ilmeisesti kans..no eihän niitä sydänääniä kuulunu, mutta kattoin semmosella vanhalla ultralla ja siellähän se meidän pikkunen köllötteli ja sydän pamppaili iloisesti ja hänen mielestään on ihan viikkojen kokoinen (kävimme 6+6 alkuraskauden uä:ssa ja lekurin mielestä sillon se vaikutti viikkoa pienemmältä muttei lähtenyt muuttamaan la:ta) eli kaikki meillä on ok! Väsymyksestä (kamala) huolimatta hb oli 130 eli hormoonit vain hyrrää...lääkäri ois ens viikolla ja lähete np-ultraan tulee joku päivä..

Ootako te jaksaneet harrastaa liikuntaa, minkäänlaista?? Pelottaa ku ite en jaksa liikkua yhtään vielä että rapistuuko tässä ihan kokonaan..

LapsilukuG: mä olen aina halunut ison perheen, sellaset 5 ois ihan kiva määrä, mies on nyt kuitenki viime kesänä ihanasti hurahtanut että meinas että hänen mielestään sais tulla niin montako kerkiää (ollaan nyt 30 ja 32v)...mutta meillä tosiaan oli ongelmia tän kolmannen raskautumisen kanssa että taidetaan nyt mennä yksi lapsi kerrallaan..ihanaa että oon raskaana pelkäsin että meidän lapsiluku jää kahteen...mutta matkahan tosin on vielä aika pitkä siihen 3. nyyttiin..

Edelleenkään ei olla kerrottu kenellekkää..taidetaan oottaa siihen np-ultraan, jonka jälkeen saa noille ISO-veljille kertoa, on tehnyt niin kauan mieli kertoa heille.." osaavat" jo ihmetellä miten äitillä on aina paha olo..

Ajattelin kertoa muille sitten sähköpostilla, skannaan uä-kuvan ja laitan sen viestin mukana eteenpäin yllärinä, se se nimittäin tulee monelle olemaan :)

Joku kysyi onko vauvoja tulossa...monta on jo syntynyt ja pari odottaa ja pari tiedän yrittävän, ois kyllä kiva, jos joku läheinen odottelis yhtäaikaa, olen aika yksikseni odotellu nuo kaksi ekaa..

Keväisen auringonpaisteen keskeltä

Nani76 ja pikkuruinen 9+4

Vierailija
31/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans vaan taustaillut tän viikon, kun ei oo ollu mitään uutta kerrottavaa. Viime viikkoisen vatsataudin jälkeen on pahoinvointi hieman hellittänyt, ja siitä nyt säikähtäneenä varasin itselleni ajan ultraan ja sain sen vielä tälle päivälle. Itseasiassa ukko mut pakotti sen ajan varaamaan, kun ei enään jaksanut kuunnella mun jakuvaa stressailua ja narinaa:) No tänään kuitenkin selviää, että onko siellä masussa ketään, joten pitäkäähän ihmiset peukkuja mulle pystyssä että kaikki olisi kunnossa:)

LapsilukuG: Meillä on toiveena 2-3 lasta. Tällä hetkellä vain tuo kaksi, mutta ollaan me molemmat välillä puhuttu että se 3 voisi olla ihan luku:)

Mua jännittää nyt se ultra niin paljon, et on pakko lähteä kävelylle tjs. et rauhotun hetkeks:) Mukavaa viikon jatkoa kaikille, ja toivottavasti paha olo rupeaa muillakin jo helpottamaan!

Falz & rv 10+0 (kamala kun aika on menny nopeesti) :D

Vierailija
32/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti keskiviikon kuulumisia täältäkin. Käväisin tänään gynellä (meillähän kaupunki tarjoaa vain rakenneultran, ei muuta, mutta sattui nyt muuten kivasti toi aika näille viikoille). tänään siis 8+1 ja siellähän se kaveri köllötteli masussa. Pituutta about 15 mm ja sydän hakkas hienosti. Oli kiva nähdä, että siellä ihan oikeasti on joku...tietääpä ainakin miksi sitä vessan pönttöä saa jatkuvasti halailla. Töissä oli pakko kertoa, tuli sellainen tilanne eteen, etti ollut muuta vaihtoehtoa. No, nytpä tietävät sielläkin.

Jaahas, täytyy rientää hakemaan esikoinen hoidosta.

Voikaahan hyvin!

Pulu & nasu 8+1

Vierailija
33/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on nyt sitten käyty np-ultrassa. Kamalasti pelotti sinne mennä ja pelkäsin, ettei kaikki ole hyvin. Vähintään, että vauvalla ei ole toista kättä tai toista jalkaa....

Mutta toisin kuitenkin oli ! Kaikki oli masussa hyvin. Vauva oli n.5 cm pitkä, liikuskeli jonkun verran ja pienet käden ja jalanalut olivat näkyvissä. Niskaturvotusta ei ollut juuri nimeksikään, eli sen puoleen ainakin kaikki ookoo. Vauvan koko vastasi viikkoja eli 11+2 ja la on siis 6.8.

Olot mulla on olleet vähän vaihtelevat. On joitain päiviä, että pärjään ihan hyvin ja varsinkin kun muistan syödä jotain max 2 tunnin välein. Mutta sitten on taas niitä päiviä, kuten eilinen. Mikään ei auta pahaan oloon, ei syöminen, ei juominen.Ainoastaan makaaminen ja joskus ei sekään...

Kyllä tässä jo toiveissa kovasti siintää se, että nämä pahat olot olisivat mennyttä elämää. Toisaalta pelkään, että mitä jos nämä olot eivät lopukaan, vaan jatkuvat ja jatkuvat. Eipä ole silloin paljon riemuitsemista...

Vointeja kaikille !

lion76 rv 11+2

Vierailija
34/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut taas kaikille onnellisille ultrassa kävijöille, ihania uutisia! Omaan np-ultraan vielä 12 päivää, huoh! Nyt ei jännitä, mutta katellaan sitte ultraa edellisenä päivänä ;)

Oma olo on pelottavan hyvä edelleen, ollut jo pari päivää, äklötys lienee takana päin, toivottavasti kaikki on pienellä hyvin. Rintaliivejä kävin eilen parit ostamassa, ei mahu enää omat entiset päälle. Ihan E-kuppia sain sitte ostella, huh! Mutta ihana tunne saada oikean kokoiset liivit päälle! Eli tisut on kasvanu ja kipuilee, iho on kamalassa kunnossa, palelu on tallella ja lämmöt on edelleen koholla, eli lienee kaikki ok. Oma olo on kyllä luottavainen. Ja lohduttavaa huomata, että muillakin näillä viikoilla alkaa helpottamaan!

Kävin tänään taas piipahtamassa neuvolassa, hemppa 132 ja pisu puhdas, ja verikokeet otettiin tänään. Lekurin kans keskustelin tästä mun ihosta, ei oo muuta apua mun villiintyneeseen atopiaan, kuin perusrasvat ja niitä pitäisi sitten levitellä niin, että iho jää rasvasta valkoiseksi. Missähän sitä rasvailisi, että tarkenee odotella rasvan imeytymistä?

LapsilukuG: luulen, että meille saa nämä kaksi riittää. Esikoista tehtiin pari vuotta ja tätä hermannia 2,5 vuotta, en taida sitä tekemisen tuskaa enää jaksaa. Jos tämä menee kesken, en tiedä jaksanko enää yrittää... Myös ikä tulee vastaan (oma mielipide omasta jaksamisesta).

Toiseen kysymykseen: Tällä hetkellä en tiedä, että kukaan kaveri odottaisi, mutta odottelen mielenkiinnolla, tiedän kolme, joilla yritys päällä ;) Toivottavasti jonkun saisin seuraksi! Serkku itseasiassa odottaa, mutta asuu toisella puolella suomea, siis minä etelässä, hän suomen lapissa! Mutta toivossa on hyvä elää!

Voikaa hyvin! Emma rv 10+2

Vierailija
35/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs kaikki taas hyvin :o) Vauveli oli n. 5 cm pitkä ja lääkärin piti odotella että vauva rauhottus ja saatas mitattua se turvotus. Oli hurja liikkumaan meidän vesseli ! Turvotusta 0.7 mm, mutta otin kuitenkin lisäksi seulontaverikokeen ihan mielijohteesta kun sen meidän kaupunki tarjoaa. Nyt pitäs mennä taas kilpirauhaskokeisiin ja jos arvot edelleen tällaiset niin sit lääkitys. Hyvä niin, jos vaikka vähän väsy väistyisi :oD

Eli väsy on ollut edelleen valtava. Haluisin vain nukkua ja nukkua 100 päivää putkeen. Ei vain ole mahdollista. LapsilukuGalluppiin vastailinkin että meidän nyt se on täys : terveys ja pian ikäkin tulee vastaan ja mielenterveys myös. En kestä enää psyykisesti yhtään raskautta. Meinaan että 6 keskenmenoa on ihan tarpeeksi. Huono olokin vaivaa ja jano, mut kun mitään ei voi juoda :o/ Tai jos juo niin sekin yököttää ja syömisen kanssa sama juttu. Jos edellisiin kertoihin on luottaminen niin tässä voidaan pahoin vielä toiset mokomat eli viikolle 20 asti. Mutta eiköhän tämän kestä :o)

Kertoillu ei olla vielä kelleen eikä kerrota ! Ehkä tuossa 20 + viikolla vois lapsille tai jollekin vähän vihjaista, mut eihän me edellisenkään kohdalla kerrottu koko raskausaikana et meille tulee vauva, saatika suvulle : edellinen raskaus päätyi viikolla 16+ ja se oli se syy miksi vaiettiin......

Lapsia ei ole lähipiiriin tulossa kuin veljen tytölle huhtikuussa, mut me ei olla juurikaan tekemisissä. Nähdään pari kertaa vuoteen, joten se siitäkin.

Nyt on pakko taas levätä

Rapuäiti ja Lahja rv 11+1

Vierailija
36/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ny on alkanut ihan hirveästi pelottaan, että onko kohtulainen edelleen ok. Viikolla 9+6 kävin neuvolassa ja hienosti löytyi sydänäänet, mutta olisin odottanut että kohdun kasvun jo tuntisi alavatsassa, siis selällään maaten. Viime raskauteni oli kaksosraskaus, sitä ennen on ollut yksösraskaus ja muistelen, että ekassa raskaudessakin kohtu olisi jo tuntunut silloin kun niskapoimu-ultra on käsillä. Viikkoja on nyt 11+6. Kertokaa nyt muut joilla suurinpiirtein saman verran viikkoja, että tunnetteko kohtunne !

Vierailija
37/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että pienillä on asiat hyvin!

Tuletko Flaz kertomaan omat kuulumiset?

Kirjoittelin äsken jo, mutta palsta herjaili taas vaihteeksi. En muka ollut kirjoittanut mitään otsikkokenttään ja sitten en muka ollut kirjautunut, vaikka eihän tänne pääse edes kirjoittamaan ilman kirjautumista. Tylsää.

Kertomisista: Kavereista tietää osa. Töissä en ole kertonut, mutta luultavasti joudun kertomaan vielä ennen np-ultraa. On vaikea piilotella mahaa, on vain yksi kummallinen vaate, joka peittää mahan. Töissä kyllä kysytään herkästi, että oletko raskaana, vaikka olisikin lihonut.. Suvulle kertomista mietin ennen np-ultraa, varsinkin jos nyt kyläillään. Vähän hankalaa piilotella. Tytär saa tietää vasta kun suurin osa, koska tyttö kertoo viimeistään kaikille. Mielelläni kertoisin jo nyt kaikille, sillä piilottelu on hankalaa. Toisaalta taas keskenmeno kummittelee sen verran mielessä, että en haluaisi jokaiselle työkaverille kertoilla sellaisiasta asioista, jos raskaus loppuisikin.

En voikaan siis kuvitella mitä olette kokeneet Möykkyräinen ja rapuäiti. Kokemus varmasti jättää pitkät jäljet.

Lähipiiriin on tulossa yksi vauva myös elokuussa. Kivaa. Toivottavasti vielä tästä ihan lähistöltä tulisi vauvauutisia.

Lilia, kyllä np-ultra tehtiin minulle viimeeksi neljä vuotta sitten alakautta. Katsoi kyllä mahan päältäkin.

nani, täälläkin ruoka maistuu. Ja huimaustakin on. Olen liikkunut huonosti. Nyt kun paha olo vähän helpotti, olen jopa käynyt kävelemässä, mutta en harkitsekaan huimauksen takia sen hurjempaa liikuntaa.

(.) väsyttää ja paleltaa. Flunssa painaa päälle, saa nähdä tuleeko ihan kunnolla. Paha olo helpottaa, mutta ei kuitenkaan ole kokonaan pois. Jännittää taas, että onko mahassa eloa. Perjantaina on eka neuvola ja toivon, että siellä kuuluisi sydänäänet. Esikolta kuului joskus viikolla 8.

Västis ja Taimi 9+5

Vierailija
38/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään varasin ajan yksityiselle ultraan, koska rupesin stressaamaan oireiden vähenemistä. No ultrassa käytiin ja olin oikeassa, siis sen suhteen että pidemmällä ollaan mitä neuvola väittää. Neuvolan mukaan olisin nyt tasan 10+0, mutta ultran mukaan olen 12+6 ja kohtuakin tunnustelemalla sanoi heti ultraaja että pidemmällä olet selkeästi kuin 10 viikolla:) Vauva polskutteli yksiössään täyttä vauhtia ja mittoja oli lähes mahdoton aluksi saada, kun ei veijari pysynyt paikallaan hetkeäkään. No mitat saatiin loppujen lopuksi ja kaikki näillä näkymillä hyvin. Huomenna täytyykin soittaa heti aamusta neuvolaan ja tehdä muutos np-ultraan, sillä sehän olis ollu mulla vasta 6.2, joten nyt on pakko siirtää aikaisemmaksi että saadaan kaikki mitat otettua. Ei ollut siis ihme että oireet yhtäkkiä rupesivatkin vähenemään, kun kerran mentiin jo yli rv 12:)

Vauveli03 kyseli tunteeko muut kohtua vielä? Mä en tunne ollenkaan vaikka nyt siis viikkoja jo tonkin verran kasassa. Esikoisesta tunsin jo ihmeen aikasin vaikka taaksepäin kallistunut kohtu onkin. Ei kannata olla tuon takia huolissaan, vaikka varmasti mietyttää. Mulla ainakin tää ja esikoisen raskaus aika on tähän mennessä olleet ihan erilaisia muutenkin.

Muille kertomisesta: No nyt heti ultran jälkeen kun haettiin neiti mummolasta niin kerrottiin isovanhemmille, jotka olivat oikein onnellisia:) Myös mun äidille kävin kertomassa pikaisesti ja näyttämässä ultrakuvia. Isälle en vielä ehtinyt kertoa, kun oli vielä töissä, ja haluan kasvotusten tämän paljastaa! Nyt siis ei tarvitse enään salailla tätä onnea keneltäkään, eikä meidän tarvitsekkaan tätä varmaan muille kertoa, kun luulen että isovanhemmat hoitavat kertomisen meidän puolesta:)

Terv. Falz ja Veijari rv 12+6

Vierailija
39/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea sun np-ultrakuulumiset! Oli niinkuin minä olisin sen kirjoittanut, kun meidänkin vesseli oli n. 5 cm pitkä ja niskaturvotus oli sen 0,7 mm. Ainoa vaan, että meidän vaavi ei kauheesti aluksi liikuskellut. Kätilö pikkusen " ravisteli" mun mahaa, niin johan vauva säpsähti. Sen jälkeen liikkuikin sitten ihan mukavasti.

Me mennäänkin ihan suht samoilla viikoilla, mulla tänään 11+2 ja laskettu aika on 6.8.

terkuin lion76