Tytölle nimeksi Riitta
Kommentit (66)
Riita salonki ym oheispalvelut.
Ei lapselle.
Ei vielä tarpeeksi vanha nimi mielestäni. Olen kohta 28-vuotias ja yläkoulussani oli kolme Riitta-nimistä opettajaa. Assosioituu liikaa keski-ikäisiin vielä
Toinen nimeni on Riitta, ikää minulla on 43 v. Jotenkin olen vanhemmiten alkanut pitää tuosta nimestä.
Laita mieluummin Reetta, paljon "iättömämpi" nimi.
Vierailija kirjoitti:
Laita mieluummin Reetta, paljon "iättömämpi" nimi.
Reetta saa selittää jatkuvasti, onko nimessä yksi vai kaksi T-kirjainta. Riitan nimi on selkeämpi.
Itse en Riittaa lapselle nimeksi antaisi juuri tuon riita-asian takia.
Kaunis nimi. Kaikki Riitat, jotka tunnen , ovat kivoja ihmisiä. Nimeä on aika harvassa nuorilla, mutta pari nuortakin Riittaa tiedän
Yksi niistä nimistä, joista tulee mieleen vain hyvin ikävä ihminen. Päällepäsmäri, joka luulee omistavansa kaiken minkä saa käsiinsä.
Riitta ja Riikka - upeita nimiä, imee miehiä puoleensa kuin kärpäspaperi. Riiuulle voisivat lähteä vaikka heti.
Itseäni on kyseisellä nimellä siunattu enkä voi suositella. Lapsesta asti nimi on tuntunut vanhanaikaiselta täti-nimeltä ja vaikka alankin jo olla nykyään täti-ikäinen, niin en vieläkään pidä nimestäni. Lisäksi usein ihmiset eivät kuule eroa Riitan ja Riikan välillä ja säännöllisesti puhutellaan väärällä nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin alkaa olla kaikkien eelien eevien eemien elenien ellojen ellien einojen ja eeeojen jälkeen aika siirtyä seuraavaan trendiin, eli ritvat, riitat, pirkot, sepot ja pertit lienevät seuraavaksi vuorossa. Olet edelläkävijä jos nyt jo nimeät Riitaksi! Hienoa!
Esim. tuo Einohan on vanha nimi.
Rita kansainvälisempi ja lausutaan Riitta.
Riitta on vahvan ihmisen nimi. Kaikki tuntemani Riitat ovat vahvoja, oikeudenmukaisia, reiluja ihmisiä. Lisäksi nimi on kaunis.
Olen usein miettinytkin Riitta nimeä, että ihme kun sitä ei enempää käytytä vaikka on kaunis italialainen nimi.
On. Kun kasvaa isoksi, on makuukammariin luvassa aivan käsittämättömän villiä menoa.
Luokallani oli kaunis tyttö, joka laittoi kiusaavat pojat aisoihin. Hänen lempinimi oli reilu Riitta. Nimi sopi hänelle hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Oikein mukava nimi! Kaikki tuntemani Riitat ovat oikein fiksuja ja sellaisia "ripeitä" ja hommansa osaavia.
Ja tosiaan paljon parempi kuin nuo Jessicat, Yessicat, Jennat ja muut epänimet.
Suuttujille: Itselläni on juuri tuollainen nolo lähiö-nimi. Inhoan sitä, ei sovi minulle alkuunkaan.
Tuntemani Riitta on mielenterveysongelmainen ikityötön.
Vierailija kirjoitti:
On. Kun kasvaa isoksi, on makuukammariin luvassa aivan käsittämättömän villiä menoa.
Jep. Riitta on villikissan nimi 😍
Terv. Riitan aviomies
Rivo- Riitta