Tytölle nimeksi Riitta
Kommentit (66)
Äitini nimi on Riitta, ja häntä parempaa ihmistä en tunne. Minulla on myös hirveän kiva naapuri nimeltään Riitta.
Parempi kuin nämä iänikuiset toisiaan muistuttavat nykynimet kuten Nenna Jenna Nanna Nonna Nönnö ym ym.
Kiva vanhanaikainen nimi, joka kuulostaa nyt raikkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Kiva vanhanaikainen nimi, joka kuulostaa nyt raikkaalta.
Voisitko kuvailla mistä koet raikkauden tulevan? Onko muista tunkkainen. Mitä mielikuvia liität siihen? Mitä se nimi tarkoittaa.
Todellakin! Olen odottanut milloin tulee muotiin taas. Kaunis, soinnikas mutta särmä nimi.
Vierailija kirjoitti:
Ritva on parempi.
Ritva kuulostaa vanhalta naiselta, mutta Riitta on nuorekas nimi.
On. Monen Riitan kanssa olen ollut sillai
Oikein mukava nimi! Kaikki tuntemani Riitat ovat oikein fiksuja ja sellaisia "ripeitä" ja hommansa osaavia.
Ja tosiaan paljon parempi kuin nuo Jessicat, Yessicat, Jennat ja muut epänimet.
Suuttujille: Itselläni on juuri tuollainen nolo lähiö-nimi. Inhoan sitä, ei sovi minulle alkuunkaan.
Varmaankin alkaa olla kaikkien eelien eevien eemien elenien ellojen ellien einojen ja eeeojen jälkeen aika siirtyä seuraavaan trendiin, eli ritvat, riitat, pirkot, sepot ja pertit lienevät seuraavaksi vuorossa. Olet edelläkävijä jos nyt jo nimeät Riitaksi! Hienoa!
Harvoin tulee tuo nimi eteen. Ehdottomasti hyvä nimi.
Tulee mieleen joku italialainen tai espanjalainen tumma nainen, Rita.
Tiesittekös muuten, että Miitta Sorvalin oikea etunimi ei ole Miitta? Koko nimi on Mariitta Sisko Sorvali. Omaa sukua hän on Nortia.
Nimen valinta on vanhempien vastuulla, ja se tulisi tehdä lapsen edun mukaisesti. Nimiasiat voivat vaikuttaa lapsen tulevaisuuteen ja sosiaalisiin suhteisiin, mikä voi vaikuttaa hänen emotionaaliseen hyvinvointiinsa. On tärkeää harkita huolellisesti nimen merkitystä ja mahdollisia seurauksia lapsen elämässä.
Kansakoulun opettaja Riitta.