Saadaan emännän kanssa poikalapsi maaliskuussa. Ajateltiin antaa etunimeksi Keijo. Mitä mieltä nimestä?
Mielestäni hyvä ja perinteikäs nimi. Lisäksi minun ja emäntäni suku on Keijoja täynnä. Sopii myös hyvin sukunimeeni Kurhinen. Keijo Kurhinen. Mielestäni ihan hyvä ja miehekäs nimi.
Kommentit (54)
Eino sen nimeksi pitää antaa. Tulevaisuuden Jonne, eiku siis Veeti
Vierailija kirjoitti:
Olen "järkyttynyt" ja pöyristynyt melkein. Keijo oli ennen vanhempi mies tai keski-ikäinen joka korkkasi oluen saunan jälkeen ja oli maalta kotoisin, junttipitäjästä. Vaikka ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä. Keiju on aika lähellä Keijoa. Veijo on veli.
Kaikki Keijot ovat olleet nuoria.
Ap, vaimosi saanee poikalapsen. Sinä et voi olla ihan varma.
Kurkkasin sun potilastiedot eikä sulla edes seiso.
Vierailija kirjoitti:
Tulee kasvattamaan viikset ja saattaa takatukkaakin joskus pukata. Osaa ajaa formulaa vaihdekepin kanssa.
Puuttuu enää lippalakki.
Keijo, Veijo ja Teijo. Siinä seuraavillekin nimet.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Entä tytär? Eijo?
Vierailija kirjoitti:
+ Reijo.
Kekekekeke ruusperiruusperiruusperi...
Turussa mun lapsuudessa sanottiin pottaa keijaksi niin se tulee mieleen.
Mutta oikeastaan ihan miehekäs nimi.
Voi olla että luokalla on sitten samannimisiä. Itsekin aikoinaan muka keksittiin lapsille kierrätysnimet ja kuinka ollakaan oli muillakin samoja, onneksi ei useita kuitenkaan.
Päiväkodissa on samat nimet kuin töissä vanhustenhoidossa: Erkki, Eino, Risto, Martta, Helmi.
Isovanhempien vanhempien nimet ovat ne jotka kiertävät käyttöön. Jostakin lehtijutusta bongasin vanhemmat tyyliin Nico ja Yasmin joiden lapsi oli Kyösti.
Olen syntynyt 90-luvun alussa ja deittailin joskus oman ikäluokkani Keijoa, jolla oli ns. väärän sukupolven nimi. Hävetti ihan hirveästi kertoa deitistäni kellekään, kun nimi aiheutti mielikuvan itseäni paljon vanhemmasta äijästä.
Nimestä tulee mieleen formuloista ja sählystä pakkomielteinen juntti, jolla kaamea takatukka, jota itse nimittää "piiskaksi".
Oletkohan mun mies? Just pari päivää sitten vitsailin miehelle, että Keijo olisi meidän toukokuussa syntyvälle pojalle hyvä nimi.
Tulee kasvattamaan viikset ja saattaa takatukkaakin joskus pukata. Osaa ajaa formulaa vaihdekepin kanssa.