tosi raskasta, kun töissä on naisia, jotka ei osaa tehdä eroa joidenkin miehien ja kaikkien miehien välillä
Töissä pari tuttua, jotka valittavat aina miehistään tai puolisoistaan. Ensimmäisellä on joku kategorinen ongelma miehiä kohtaan, hänestä miehet on aina syypäänä kaikkeen tai vaan muuten vaan haukkuu miehiä. Vaimoni ei aluksi uskonut, mutta kun kerran tapasi hänet eräässä juhlassa, totesi minulle heti, että sääliksi käy hänen aviomiestään
Toisella on kestoagenda siitä, kuinka miehet pääsevät elämässä helpolla ja naisia syrjitään töissä. Hän itse puolestaan on kuin oppikirjaesimerkki tyypistä, joka otetaan kiintiönaisena monenlaisiin hommiin ja hän on melko rennosta työtahdistaan huolimatta saanut vakituisen paikan paljon nopeammin kuin muut suurinpiirtein samaan aikaan aloittaneet. Tänään selitti siitä, että miehet eivät tee mitään kotitöitä ja että naiset olisivat onnellisempia, jos eivät olisi miesten kanssa parisuhteessa. Kysyin sitten, että eikös noista kotitöistä voisi sopia kotona, mutta ei vastannut. Vastasi, että ei jaksa nähdä vaivaa sopimiseen, koska mies on hanurista.
Harmittaa vaan, että tällainen puhe on kovasti yleistynyt ja saa yhtenään kuulla, kuinka on sukupuolensa vuoksi elämässä saa kaiken helpolla ja on milloin itsekäs, milloin ahne, milloin huono tai milloin ruma. Jotenkin siinä on hirveän iso kontrasti omaan kokemukseen elämästä. Miehenä oleminen on kuin perisynti.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainut mies toimistolla. Joka päivä saa kuulla katkerien keski-ikäisten- ja muutaman incelinaisen miesvihaa aamusta iltaan. Ovat haukkuneet minuakin, kun tietävät, että käyn vuosittain pariin kertaan Japanissa seksilomilla. Erittäin raskasta kuulla miesvihaa päivittäin. M25
So? Miehet ovat sikoja. Jos et kestä, niin eroa, jotta nainen voi saada työpaikkasi.
No en varmana eroa! :DDD M25
Hymyä naamaan sitten vain! Ei sovi sulle tollanen nyrpistely. Kyllä nuoren miehen hymyillä pitää ja olla hiljaa :)
Vierailija kirjoitti:
Ajat ovat muuttuneet. Ei välttämättä siihen suuntaan kuin olisi toivonut, mutta valitettavasti tuo teksti on hyvin tunnistettavaa näin viisikymppisenä naisena, joka on koko ikänsä kuunnellut yleistystä siitä, miten tyhmiä, kanamaisia, pinnallisia, kateellisia, juoruilevia, osaamattomia, ilkeitä ja kaikin puolin pahoja naiset ovat. Muistan hyvin ne nuoruuden turhautumiset, kun tällaista kuuli ihan julkisesti, töissä jopa esimiehiltä, puolisolta, omalta isältä ja ties mistä. Sitä yritti selittää, että itse ei ole tuollainen eikä kovin moni muukaan, mutta se meni aina ihan kuuroille korville.
Myönnän, että välillä olisi tehnyt mieli alkaa keksiä sterotypioita ja yleistyksiä miehistä, mutta en ole niin tehnyt koska se ei johda mihinkään. Olen kuitenkin huomannut saman, että jotkut ovat kääntäneet asian näin päin. En hyväksy sitä ollenkaan. Miehiä on tosi monenlaisia, kuten naisiakin.
Mulla on käynyt tuuri, sillä en kovin montaa kertaa vuodessa kuule tuon tyylisiä kommentteja. Se on aika vähän, toki ympärillä on varmasti ollut miehiä, jotka ajattelevat noin. Toisaalta olen myös tietoisesti hakeutunut kauemmaksi sellaisista miehistä, joilla vaikuttaa olevan vähätteleviä käsityksiä naisista. Tämä mielikuva on varmaan tullut jostain heidän äänensävystään, kun ovat puhuneet naisista. Ei siis sellaisia suoria kommentteja. Mulla on varmaan osittain senkin vuoksi melko myönteinen käsitys siitä, että moni mies osaisi nähdä, ketkä naisista ovat pinnallisia juoruajia ja ketkä eivät.
Niin on hyvä muistaa, että se sosiaalinenympäristö, missä viettää aikaansa saattaa olla valikoitunut jollain tapaa tiedostamatta ja se ei ole koko totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajat ovat muuttuneet. Ei välttämättä siihen suuntaan kuin olisi toivonut, mutta valitettavasti tuo teksti on hyvin tunnistettavaa näin viisikymppisenä naisena, joka on koko ikänsä kuunnellut yleistystä siitä, miten tyhmiä, kanamaisia, pinnallisia, kateellisia, juoruilevia, osaamattomia, ilkeitä ja kaikin puolin pahoja naiset ovat. Muistan hyvin ne nuoruuden turhautumiset, kun tällaista kuuli ihan julkisesti, töissä jopa esimiehiltä, puolisolta, omalta isältä ja ties mistä. Sitä yritti selittää, että itse ei ole tuollainen eikä kovin moni muukaan, mutta se meni aina ihan kuuroille korville.
Myönnän, että välillä olisi tehnyt mieli alkaa keksiä sterotypioita ja yleistyksiä miehistä, mutta en ole niin tehnyt koska se ei johda mihinkään. Olen kuitenkin huomannut saman, että jotkut ovat kääntäneet asian näin päin. En hyväksy sitä ollenkaan. Miehiä on tosi monenlaisia, kuten nais
sehän tuossa onkin ikävää, että jos tuollainen mies tai nainen sattuu työpaikkalle niin häntä on melkolailla pakko sietää.
Onko sinusta joku nuorisokodin ohjaajan työ fyysisesti raskasta.
Taidat olla vielä tyhmempi. Sinähän se yleistät, ap.
Plus kaiken tuon lisäksi sai pelätä oman fyysisen koskemattomuutensa puolesta, verbaalisesti sen loukkaaminen oli arkipäivää.