Hotelliaamiaisella käyminen siitä maksamatta? Mitä mieltä olette?
Ystäväni sanoi, että matkustaa aina ulkomailla niin, että varausvaiheessa ei ota aamiaista, mutta kävelee joka aamu kuitenkin aamaispöytään. On kuulemma tällä tavalla säästänyt tuhansia euroja vuosien aikana ulkomailla matkustaessa kun tekee 1-3 viikon matkoja.
Sanoi myös, että hyvin harvoin sitä valvotaan missään. Tietää monia hotelleja, joissa ei ole valvontaa ollenkaan.
Yletteko koskaan toimineet samoin? Jäittekö koskaan kiinni? Minusta hyvin mielenkiitoinen ajatus.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
No voi, kun ikävää. Käyn itse välillä suuressa hotellissa ilmaisella aamiaisella, vaikka en ole koko hotellin asiakas vaan asun vakituisesti sen vieressä.
Aulan ovi on auki eikä respa tunne kaikkia, kun vaihtuvat.
Kävelen pokkanani aamiaiselle ja syön masun täyteen.
Sitten kello onkin jo 9 ja lähden oluen ostoon ja hengailemaan ympäri kaupunkia.
Millä selität ulkoa tulosi? Miksi et tule huoneestasi eli yläkerrasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi, kun ikävää. Käyn itse välillä suuressa hotellissa ilmaisella aamiaisella, vaikka en ole koko hotellin asiakas vaan asun vakituisesti sen vieressä.
Sitten kello onkin jo 9 ja lähden oluen ostoon ja hengailemaan ympäri kaupunkia.
Mitäs se kelleen kuuluu? Saankai minä ""käydä"" ennen aamiaista ulkona?
Vaikka tupakalla.
Vierailija kirjoitti:
Kerra menin Helsingissä yhteen hotelliin vaan aamiaiselle. Söin siellä tosi hyvin ja sitten piti ihan henkilökuntaa etsiä, että sain sen aamiaisen maksettua. Ihan hyvin olisin voinut kävellä ulos maksamatta.
Lomakohteissa ainakin omalla kohdalla on aina kysytty huoneennumeroa.
Mä olen mennyt aina respan kautta ja maksanut respaan. Siis Helsingissä. Hotelliaamiainen on ihanaa arjen luksusta, tai viikonloppuna sitä useammin tulee harrastettua. 90-luvulla nuorina aikuisina käytiin useinkin, sitten se jotenkin unohtui vuosikymmeniksi, kunnes jossain kohtaa muisti, että hotelliin voi mennä aamiaiselle.
Välillä noista on ollut ihan lehtijuttujakin, että missä on parhaat aamiaiset. Scandic ei yleensä petä.
Nämä ihmiset pilaavat meidän muiden elämää. Tämän takia isoissa hotelleissa tehdään pitkiä tarkastusjonoja kun ei voida luottaa ihmisten hyvään tahtoon ja siihen ettei varasteta.
Vihastuttaa suuresti. Vankilaan tommoset varkaat joutais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerra menin Helsingissä yhteen hotelliin vaan aamiaiselle. Söin siellä tosi hyvin ja sitten piti ihan henkilökuntaa etsiä, että sain sen aamiaisen maksettua. Ihan hyvin olisin voinut kävellä ulos maksamatta.
Lomakohteissa ainakin omalla kohdalla on aina kysytty huoneennumeroa.
Mä olen mennyt aina respan kautta ja maksanut respaan. Siis Helsingissä. Hotelliaamiainen on ihanaa arjen luksusta, tai viikonloppuna sitä useammin tulee harrastettua. 90-luvulla nuorina aikuisina käytiin useinkin, sitten se jotenkin unohtui vuosikymmeniksi, kunnes jossain kohtaa muisti, että hotelliin voi mennä aamiaiselle.
Välillä noista on ollut ihan lehtijuttujakin, että missä on parhaat aamiaiset. Scandic ei yleensä petä.
Tuossa hotellissa ei maksettu respaan. Kysyin sitä, mutta sanoivat, että maksa siellä yläkerrassa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuota valvotaan joten täällä ei kovin helposti onnistuisi.
Aikaisemmin nuo yleistyi ulkomailla ennen kuin Suomeen käytäntö tuli!
Niinpä, tosin jos on pelisilmää niin aina voit livahtaa ohi. Voisin sanoa, että riippuu miltä näytät ja miten käyttäydyt, että kysyvätkö huoneesi numeroa. Voisin sanoa, että huonenumeroa kysytään jos huoneen saa ilman aamiaista, Suomessa aamiainen kuuluu aina hintaan.
Yksi tuttu meni luxushotellin uima-altaalle viettämään päivää. Käveli vaan määrätietoisesti sisään eikä kukaan kysellyt mitään. Itse asui jossain parin tähden hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku on jo käynyt ulkona ennen aamiaista. Ei kaikki syö aamiasta samaan aikaan. Toiset aiemmin ja toiset myöhemmin. Itse voin käydä aamulenkillä ennen aamiaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku on jo käynyt ulkona ennen aamiaista. Ei kaikki syö aamiasta samaan aikaan. Toiset aiemmin ja toiset myöhemmin. Itse voin käydä aamulenkillä ennen aamiaista.
Parasta ois siis tulla lenkkikamppeissa aamiaiselle kuin olisi aamuvirkku hotellivieras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isossa hotellissa ei ne aamuvuorolaiset välttämättä tunne edellisiltana hotelliin kirjautuneita. Voi olla hyvin joku aamuvirkku joka on käynyt pienellä aamukävellä ennen aamiaista. Ei siihen varmaan pahemmin kiinnitä huomiota.
Ei kysytä huoneen numeroa Suomessakaan kaikissa hotelleissa. Aika harvoin on kysytty.
Siis kysymys kuuluu, mitä mieltä olet varastamisesta. Osa ajattelee, että ok jos ei jää kiinni.
Onko silloin kyse ns. paremmasta varastamisesta?
Ne hotellit joissa itse ole ollut on respasta saanut aamupalalipukkeen jos aikoo ruokailua esim klo 8 jälkeen, jolloin hotellin ovet on kaikille auki. Sitä ennen tapahtuvat aamupalat, ei tarvitse mitään kun hotelliin kuljetaan ulkoa huonekortilla.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole sattunut vielä kohdalle hotellia, jossa aamiaispaikan ovella ei kysyttäisi huoneen numeroa ja listalta tarkistettaisi, onko aamiainen maksettu.
Ja itse kysymykseen - paheksun kaikenlaista varastamista.
Eipä ole Suomessa kyllä missään kysytty.
Ruokakaupastakin voi käydä hakemassa kaikenlaista tavaraa. Sulloo vaan reppuun ja kävelee kassan ohi maksamatta.
t. Kaverin parhaat vinkit
Vaatekaupassa voi vaan pukea pukukopissa kivoja uusia vaatteita ylleen ja lähteä pois maksamatta mitään.
En ole ikinä yöpynyt hotellissa, jossa aamiainen ei olisi sisältynyt automaattisesti huoneen hintaan.
Helsingissä kävelin ihan kadulta hotelliin aamiaiselle yöjunareissun jälkeen. Kysyin respassa, että saako täältä aamiaista ulkopuoliset ja he opastivat aamiaishuoneesen. Kukaan siellä ei kysellyt yhtikästä mitään. Olisin voinut kävellä ulos maksamatta mitään. Se aamiainen maksettiin siellä aamiaishuoneessa eikä respassa.