Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HU: Neulanvaihtokeskus Symppis Itäkeskukseen vuonna 2026

Vierailija
15.02.2025 |

Tilat sijaitsevat Itäkeskuksessa osoitteessa Turunlinnantie 12.

Kaupungin tilaomaisuudesta vastaavan yksikön päällikkö Pasi Lönnberg kertoo Helsingin Uutisille, että kaupunki aikoo ostaa kokonaisen talon ja remontoida tilat.

Kaupunki hankkii KOy Turunlinnantie 12 osakekannan, eli koko rakennuksen.

Hankkeen kokonaiskustannukset ovat 25 miljoonaa euroa, sisältäen remontin ja kiinteistön oston. 

Loistavaa, että saadaan uusi hieno Neulanvaihtopiste Helsinkiin

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppis projekti

Vierailija
2/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed (sd.) kritisoi kaupungin päätöstä sijoittaa päihteidenkäyttäjien neulanvaihtopiste Symppis lähelle päiväkotia ja koulua Itäkeskuksessa.

-Tämä on ehdottomasti väärin. Näin ei missään tapauksessa olisi pitänyt olla. Olen pettynyt kaupungin toimintaan, Mahad harmittelee

Ahmed kertoo itse saaneensa lukuisia yhteydenottoja alkuvuodesta erityisesti maah anmuuttajataustaisilta vanhemmilta, kun Symppiksen uusi sijainti selvisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki

Vierailija
4/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä voisi sijoittaa Eduskuntatalon viereen?

Vierailija
5/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä rahat ko. hankkeeseen ?

Vierailija
6/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on jo neulanvaihtopiste. Tai ainakin oli, en tiedä onko enää.

Vierailija
7/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalien yhdistykseltä.Rahaa on!

Vierailija
8/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed (sd.) kritisoi kaupungin päätöstä sijoittaa päihteidenkäyttäjien neulanvaihtopiste Symppis lähelle päiväkotia ja koulua Itäkeskuksessa.

-Tämä on ehdottomasti väärin. Näin ei missään tapauksessa olisi pitänyt olla. Olen pettynyt kaupungin toimintaan, Mahad harmittelee

Ahmed kertoo itse saaneensa lukuisia yhteydenottoja alkuvuodesta erityisesti maah anmuuttajataustaisilta vanhemmilta, kun Symppiksen uusi sijainti selvisi.

Not in my backyard

Vierailija
9/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Not in my backyard

Näköjään ihan kansalaisuudesta, taustasta jne. riippumaton ilmiö. 

Vierailija
10/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ählämeiden sekaan sopii yksi jätejengi lisää.

Vierailija
11/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyikö kukaan suomalaisilta halusivatko ne ahmedeja tuhansittain naapuriinsa? Noiden ahmedien takia on tärkeää äänestää kunnallisvaaleissa etteivät ahmedit lisäänny päättäjissä. Emme halua Britannian tilannetta tänne. Äänestää oikein. 

Vierailija
12/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan oikea osoite sijoittaa neulanvaihtopiste siis 🙂

Vierailija
13/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyikö kukaan suomalaisilta halusivatko ne ahmedeja tuhansittain naapuriinsa? Noiden ahmedien takia on tärkeää äänestää kunnallisvaaleissa etteivät ahmedit lisäänny päättäjissä. Emme halua Britannian tilannetta tänne. Äänestää oikein. 

ÖYHÖYH ÖYYYYYH KUNHA JOO NÄÄ M-MUUTTAJAT SAADAAN KURIIN ÖYYH MUTKU SANNA ÖYHÖYH!! 

Vierailija
14/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko persut Ahmedin kanssa samaa mieltä?

Vierailija
15/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Not in my backyard

Ihan kansallisuuksista ja nimbyistä riippumatta, onko tämä mielestäsi hyvä sijainti neulanvaihtopisteelle? Onhan toki keskeinen sijainti hyvä, jotta käyttäjät tavoittavat palvelun. Lisäbonuksena: käytön rahoittaminen helpottuu, kun neulanvaihtoreissulla voi samalla keräillä ala-asteikäisiltä koulumatkalaisilta kännyköitä.

Vakavati, en väheksy neulanvaihtopisteiden tarpeellisuutta. Niiden avulla estetään tautie, kuten HIV, leviäminen. Mutta eikö olisi järkevää sijoittaa pisteet kauemmas asutuksesta tai nuorten palveluista? Esimerkiksi vanhaan teollisuus- tai toimistokiinteistöön?

Vierailija
16/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkälähiusten sekaan sopii oikein mainiosti.

Vierailija
17/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden käyttäjät asuvat Itäkeskuksessa, joten paikka on oikea. Muslimit voivat myös pysyä siellä, koska tuovat ongelmat mukanaan. Päiväkodit voisi siirtää sieltä ihmesten alueille. En tarvitaan vain muuri tuon alueen ympärille ja kulunvalvonta kun aidattu alue ylitetään.

Vierailija
18/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeiden käyttäjät asuvat Itäkeskuksessa, joten paikka on oikea. Muslimit voivat myös pysyä siellä, koska tuovat ongelmat mukanaan. Päiväkodit voisi siirtää sieltä ihmesten alueille. En tarvitaan vain muuri tuon alueen ympärille ja kulunvalvonta kun aidattu alue ylitetään.

Otetaampa vähän tosiasioita pöytään, ettei vaan huudella jostain, Itäkeskuksessa koskaan käymättä.

Tämä kaupungin ostama rakennus sijaitsee jo aika kaukana Itäkeskuksen asuma-alueelta. Itäkeskus asuma-alueena on Helsingin mittakaavassa todella pieni. Yksi ystäväni osti sieltä asunnon joskus kymmenen vuotta sitten, eikä ole harkinnut muuttoa, pihasta pääsee suoraan hiihtämään ja meren rannalle, ja talossa on tosi rauhallista. Joten tuo kirjoittamasi nyt ei ole mikään muu kuin ennakkoluulo.

Tätä tulevaa neulanvaihtopistettä lähinnä on kadun toisella puolen oleva päiväkoti ja läheinen koulu. Koulu on vielä kielipainotteinen, eli sinne kulkee oppilaita kauempaakin, kuin vain koulun lähistötöltä. Itse en käsitä, miksi jo entisestäänkin rauhatonta metroaseman seutua pitää tehdä entistä rauhattomaksi. Lauttasaareenkin pääsee nykyisin metrolla, eikö jotain voisi vaihteeksi sijoittaa vaikka sinne. 

Vierailija
19/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÖYHÖYH ÖYYYYYH KUNHA JOO NÄÄ M-MUUTTAJAT SAADAAN KURIIN ÖYYH MUTKU SANNA ÖYHÖYH!! 

Ja tässä vasemmistolaista argumentointia tyypillisimmillään.

Vierailija
20/23 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on täysin normaalia kehitystä.

Palvelut siirtyvät sinne missä niille on käyttäjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä