Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko alkoholismia jos tekee mieli juoda joka viikonloppu?

Vierailija
23.02.2024 |

Tuntuu ettei yhtäkään viikonloppua siedä ilman alkoholia. Haluaa vaan juoda ja olla pöhnässä ja unohtaa kaiken ahdistuksen.

ennen pystyin olemaan juomatta pitempiä aikoja.

nyt on on vaikea olla ottamatta. Yleensä menee perjantaina 3-4 saunakaljaa ja lauantaina viinipullo tai 4-5 kaljaa.

N30

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole edes mitään juomista.

Meinaat että kaikki juopot ovat aloittaneet "uransa" vetämällä ne pari viinapulloa päivässä?

Vierailija
62/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on jonkinasteinen alkoholisti. Sillä menee viinitonkka viikonlopussa ja päälle saattaa mennä olutta ja joskus väkeämpää pienet hörpyt konjakkia tai portviiniä. Pitää kyllä silloin tällöin alkoholittomia viikonloppuja, varsinkin jos äiti on ollut vihainen edellisviikonlopun överijuomisesta.

äitini taas ei tykkää juoda, mutta on koukussa sokeriin. Isä ostaa viiniä ja äiti suklaalevyjä ja karkkipusseja viikonlopuksi. Äiti on varoittanut minua alkoholistigeeneistä.

ap

Onko äitisi pahasti ylipainoinen, sekin terveysriski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koska suomalaiset juo just jotain pari pulloa viiniä illassa ja 6-7 kaljaa eli normaalia juomista.

Näinpä ja on ihan normaalia tuo tosiaan on. Itsekkin juon sen 4-7 kaljaa joka arkipäivä ja viikonloppuisin 10-16 kaljaa päivä. Humala juomista en harrasta juuri koskaan enkä koe olevani alkoholisti eikä juomisesta ole ollut koskaan varsinaista ongelmaa. Käyn töissä ja elämä hymyilee. Ex kyllä siitä juomisesta nalkutti, mutta se ongelma ratkesi ihan itsestään eikä se nalkutus edes minua juuri häirinnyt.

M45

Vierailija
64/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minäkin olen juoppo. Joka viikko haaveilen kunnon kännistä. Elämä kuitenkin täyttyy muista asioista, enkä ole juonut vuosiin.

Vierailija
65/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mittakaavassani ainakin, koska olen itse täysin raitis.

Vierailija
66/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koska suomalaiset juo just jotain pari pulloa viiniä illassa ja 6-7 kaljaa eli normaalia juomista.

Näinpä ja on ihan normaalia tuo tosiaan on. Itsekkin juon sen 4-7 kaljaa joka arkipäivä ja viikonloppuisin 10-16 kaljaa päivä. Humala juomista en harrasta juuri koskaan enkä koe olevani alkoholisti eikä juomisesta ole ollut koskaan varsinaista ongelmaa. Käyn töissä ja elämä hymyilee. Ex kyllä siitä juomisesta nalkutti, mutta se ongelma ratkesi ihan itsestään eikä se nalkutus edes minua juuri häirinnyt.

M45

Kyllä tuo ongelmalta kuulostaa. Normaalisti kohtuukäytöllä ihminen humaloituu jo tuosta 4 oluesta

Vierailija
67/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet silloin kun juot?

Juotko yksin, kotona, vai menetkö tanssimaan, istumaan kavereitten kanssa, pelaat?

Kokeile tehdä sama asia, mutta juo vichyä tai limukkaa, voi olla että kaipaat vain juomisen tunteen, et humalaa.

Jos taas kaipaat humalaa, voi olla että työelämä on liian rasittavaa ja olet uupumassa tms. 

Itse join lukiossa, laskin päiviä viikonloppuun, olin tosi stressaantunut, kun piti katsoa että ehdin bussiin, tunneille, en tiedä mikä loppujen lopuksi stressasi, mutta lopetin lukion ja en halunnut enää ollenkaan juoda. Kävin lukion loppuun töitten ohessa iltalukiona, eikä tullut mitään juomismielihaluja enää.

Vierailija
68/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et voi olla juomatta olet alkoholisti.

pystyn jos pakko, mutta kyllä sitä koko viikonlopun sitten tylsistyttää ja kamppailee sillä käykö hakemassa olutta vai ei.

Olet alkoholisti. Tuo tarve vain kasvaa jatkossa jos jatkat juomista. Jossain vaiheessa alat kamppailemaan juotko viikolla. Päätät juoda keskiviikkona vain. Sitten ajattelet, että kyllä perjantaina ja maanantainakin voi juoda. Lopulta juot joka päivä.

Vierailija
69/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Olet myös alkoholisti. Tuo ei ole normaalia.

Vierailija
70/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaalle tuo ei ole vielä mikään iso määrä mutta se kannattaa vähentää ettää vain yhtenä päivänä nappaa vähän.