Onko alkoholismia jos tekee mieli juoda joka viikonloppu?
Tuntuu ettei yhtäkään viikonloppua siedä ilman alkoholia. Haluaa vaan juoda ja olla pöhnässä ja unohtaa kaiken ahdistuksen.
ennen pystyin olemaan juomatta pitempiä aikoja.
nyt on on vaikea olla ottamatta. Yleensä menee perjantaina 3-4 saunakaljaa ja lauantaina viinipullo tai 4-5 kaljaa.
N30
Kommentit (70)
Ja tosiaan ne kaljat on 0,5 dl tölkkejä ettei mitään pieniä..
Ap
Jos et voi olla juomatta olet alkoholisti.
Oon miettiny sitäkin pitäiskö siirtyä vodkaan ja makuvissyyn kun olut lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
pystyn jos pakko, mutta kyllä sitä koko viikonlopun sitten tylsistyttää ja kamppailee sillä käykö hakemassa olutta vai ei.
Lidlistä Paulaner olut on lemppari.
Ap
On, hölmöä että yhtähyvin voit olla ilman. Ei sitä alkoholia mihinkään oikeasti elimistö tarvitse. Kyse on riippuvuudesta pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pystyn jos pakko, mutta kyllä sitä koko viikonlopun sitten tylsistyttää ja kamppailee sillä käykö hakemassa olutta vai ei.
On kai toi sit jonkinasteinen ongelma. Pidä varasi ettei määrät suurene.
Ainoastaan jos juominen on pakonomaista ja jos siitä on jotain haittaa.
Olennaista ei ole se, minkä nimityksen annat ongelmalle. Jos et pysty olemaan juomatta, tai ajatuksesi ovat koko ajan alkoholissa, on sinulla ongelma.
Olet jo ottanut askeleen oikeaan suuntaan pohtiessasi, että hei, "onko minulla ongelma?"
Nyt vain myönnät, että on, teet päätöksen, mitä asialle teet, ja alat kulkea kohti raittiimpaa elämää. Apua on saatavilla, esim. AA.
Isäni on jonkinasteinen alkoholisti. Sillä menee viinitonkka viikonlopussa ja päälle saattaa mennä olutta ja joskus väkeämpää pienet hörpyt konjakkia tai portviiniä. Pitää kyllä silloin tällöin alkoholittomia viikonloppuja, varsinkin jos äiti on ollut vihainen edellisviikonlopun överijuomisesta.
äitini taas ei tykkää juoda, mutta on koukussa sokeriin. Isä ostaa viiniä ja äiti suklaalevyjä ja karkkipusseja viikonlopuksi. Äiti on varoittanut minua alkoholistigeeneistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Isäni on jonkinasteinen alkoholisti. Sillä menee viinitonkka viikonlopussa ja päälle saattaa mennä olutta ja joskus väkeämpää pienet hörpyt konjakkia tai portviiniä. Pitää kyllä silloin tällöin alkoholittomia viikonloppuja, varsinkin jos äiti on ollut vihainen edellisviikonlopun överijuomisesta.
äitini taas ei tykkää juoda, mutta on koukussa sokeriin. Isä ostaa viiniä ja äiti suklaalevyjä ja karkkipusseja viikonlopuksi. Äiti on varoittanut minua alkoholistigeeneistä.
ap
emt miks mua naurattaa tää
Ainakin juot määrällisesti yli rajojen. Itse kokemuksesta sanoisin, jos mietityttää oma juominen, niin kannattaa vähentää tai lopettaa. Eihän tuo ole terveellistä kuitenkaan. Ja lähdet hoitamaan ahdistuksen perisyytä jollain muulla keinolla.
Itse juon työpäivien jälkeen. Viikonloput ja lomat menee hyvin ilman, mutta arkipäivät ei. Tiedä sitten mikä on ongelma.
Täysin tyypillistä alkoholismin alkuvaihetta.
Oleellista on se, että pystyykö olla juomatta vai tekeekö vain mieli joka viikonloppu.
Usein toistuva viikinloppudokaaminen ei itsessään ole merkki alkoholismista, mutta pakonomainen juominen ylipäätään sitä on.
Juoppokin voi olla juomatta, kun haluaa osoittaa, ettei ole ongelmaa alkoholin kanssa.
Sanoisin, että ap on alkoholismin alku-keskivaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma siis on, että sinulla puuttuu sisältö elämästä ja täytät sitä alkoholilla. Mieti, että löytyisikö jotain muuta, joku harrastus tai intohimo.
Kokeilepa olla vaikka pari viikonloppua ilman alkoholia. Haasta itseäsi ja kokeile, onnistuuko.
Vierailija kirjoitti:
No siinä on addiktivakka löytänyt kantensa.
Eihän tuo ole edes mitään juomista.