Onko alkoholismia jos tekee mieli juoda joka viikonloppu?
Tuntuu ettei yhtäkään viikonloppua siedä ilman alkoholia. Haluaa vaan juoda ja olla pöhnässä ja unohtaa kaiken ahdistuksen.
ennen pystyin olemaan juomatta pitempiä aikoja.
nyt on on vaikea olla ottamatta. Yleensä menee perjantaina 3-4 saunakaljaa ja lauantaina viinipullo tai 4-5 kaljaa.
N30
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Jos et voi olla juomatta olet alkoholisti.
Pah! MÄ voin olla juomatta milloin haluan mutta minun ei tarvitse olla juomatta koska en ole koukussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole alkoholismia. Tai puolet kansasta on alkoholisteja. Eikä juominen ole kierre, joka useimmilla syvenisi. Se on tapa.
Jos tekee mieli juoda joka viikonloppu, kannattaa pitää tietoisesti vaikka parin kk:n tauko ja keksiä viikonlopuiksi parempaa tekemistä. Silloin ajatuksetkin siirtyvät vähän uusille urille ja ehkä oikeasti tottuu siihen parempaan tekemiseen. Kun pitää pidemmän tauon, niin juominen ei ole mielessä todennäköisenä ja helposti valittavana vaihtoehtona.
Jos et keksi muuta tekemistä, olet masentunut.
Toimintakykyinen alkoholisti on silti alkoholisti, eli puolet kansasta.
Kansanterveys kiittäisi jos saisimme alkoholin rinnalle kauppoihin vähähaittaisen vaihtoehdon rentoutumiseen ja nautintoaineeksi. Kumpa sellainen olisi keksitty ;)
Kun tylsä hetki iskee ja tekee mieli juhlistaa. Pam! Kaljamato on päässä ja tuntuu että se ei lähde kuin kaljaa ostamalla. Mielestä tulee levoton ja kaljaa on pakko saada. Kello tikittää, jos hakisi vain pari, kolme, kuusi lähikaupasta. Suuta napsaa ja menojalkaa vipattaa. Soitellaan vanhat juoppokaverit läpi onko bileitä. Ainoa vaihtoehto on viettää kuolettavan tylsä perjantai elävänä kuolleena tai ainakin niin uskottelen itselleni.
Tuosta se menee yleensä niin että määrät pikkuhiljaa kasvaa ja joidenkin vuosien päästä on pakko saada juoda arkenakin. Suosittelen terapiaa ja/tai 12 askelen ohjelmaa.
Juot, koska ahdistaa. Hae apua ahdistukseen.
Mä juon joka päivä enkä ole alkoholisti🥃
Jotkut luulee, että alkoholismi on sitä, että juodaan räkäkännit joka päivä, vaikka tämä ei ole totta. Alkoholismi on usein pitkään piilossa muilta eikä ongelmaa tunnisteta, koska luullaan, että jos en juo joka päivä, en ole alkoholisti. Jos on pakko saada juoda joka viikonloppu, ja ajatukset on alkoholin ympärillä silloin kun sitä ei saa niin sinulla on alkoholiongelma.
Sillon jos addiktio hallitsee elämää etkä sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
***TSIH***
***KRAK***
***gluglugluglugluglug***
Ei ole koska suomalaiset juo just jotain pari pulloa viiniä illassa ja 6-7 kaljaa eli normaalia juomista.
Kyllä sitä päivittäin tekee mieli ja tulee juotua se 10-12 kaljaa päivässä ja viikonloppuisin kori + viinat päälle ja shotit ravintolassa. Sunnuntaina sitten loiventavat n. 15 kaljaa niin pääsee maanantaina töihin.
Pahinta että viikonloppuryyppäämiset ovat venyneet 3-4 päivän pituisiksi.
Ennen pärjäsi yhden tai kahden illan kännäämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, aika moni on hakenutkin, mutta ei se niin vaan onnistu. Apua ei saa, tai jos saa, niin se ei ole riittävää.
Vierailija kirjoitti:
Juoppokin voi olla juomatta, kun haluaa osoittaa, ettei ole ongelmaa alkoholin kanssa.
Sanoisin, että ap on alkoholismin alku-keskivaiheessa.
Joku voi olla tässä alku/keskivaiheessa koko elämänsä vanhuuteen saakka.
Ainakin omalla isällä kävi näin, ja nyt hoitokodissa ei enää juopottele, kun ei anneta alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Jos et voi olla juomatta olet alkoholisti.
Eikö moni alkoholisti kerro, että ovat välillä pitkiäkin aikoja ilman. Mutta kun retkahtavat, niin sitten käydään syvällä.
Siksi itse olen päätellyt, että alkoholismia on se, ettei juomisen lopettaminen päivän päätteeksi ole tahdonalaista toimintaa.
Itse juon 3-4 kertaa viikossa 24-28 kaljaa. Olen alkoholisti, koska alkoholinkäyttö määrittää elämääni ja perun muita asioita jotta voin juoda.
Se on psykologista riippuvuutta.