Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko alkoholismia jos tekee mieli juoda joka viikonloppu?

Vierailija
23.02.2024 |

Tuntuu ettei yhtäkään viikonloppua siedä ilman alkoholia. Haluaa vaan juoda ja olla pöhnässä ja unohtaa kaiken ahdistuksen.

ennen pystyin olemaan juomatta pitempiä aikoja.

nyt on on vaikea olla ottamatta. Yleensä menee perjantaina 3-4 saunakaljaa ja lauantaina viinipullo tai 4-5 kaljaa.

N30

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on psykologista riippuvuutta.

Vierailija
42/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et voi olla juomatta olet alkoholisti.

Pah! MÄ voin olla juomatta milloin haluan mutta minun ei tarvitse olla juomatta koska en ole koukussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole alkoholismia. Tai puolet kansasta on alkoholisteja. Eikä juominen ole kierre, joka useimmilla syvenisi. Se on tapa.

Jos tekee mieli juoda joka viikonloppu, kannattaa pitää tietoisesti vaikka parin kk:n tauko ja keksiä viikonlopuiksi parempaa tekemistä. Silloin ajatuksetkin siirtyvät vähän uusille urille ja ehkä oikeasti tottuu siihen parempaan tekemiseen. Kun pitää pidemmän tauon, niin juominen ei ole mielessä todennäköisenä ja helposti valittavana vaihtoehtona.

Jos et keksi muuta tekemistä, olet masentunut. 

Toimintakykyinen alkoholisti on silti alkoholisti, eli puolet kansasta.

Kansanterveys kiittäisi jos saisimme alkoholin rinnalle kauppoihin vähähaittaisen vaihtoehdon rentoutumiseen ja nautintoaineeksi. Kumpa sellainen olisi keksitty ;)

Vierailija
44/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tylsä hetki iskee ja tekee mieli juhlistaa. Pam! Kaljamato on päässä ja tuntuu että se ei lähde kuin kaljaa ostamalla. Mielestä tulee levoton ja kaljaa on pakko saada. Kello tikittää, jos hakisi vain pari, kolme, kuusi lähikaupasta. Suuta napsaa ja menojalkaa vipattaa. Soitellaan vanhat juoppokaverit läpi onko bileitä. Ainoa vaihtoehto on viettää kuolettavan tylsä perjantai elävänä kuolleena tai ainakin niin uskottelen itselleni.

Vierailija
45/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta se menee yleensä niin että määrät pikkuhiljaa kasvaa ja joidenkin vuosien päästä on pakko saada juoda arkenakin. Suosittelen terapiaa ja/tai 12 askelen ohjelmaa.

Vierailija
46/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On alkoholismia.

Vierailija
47/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
48/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot, koska ahdistaa. Hae apua ahdistukseen. 

Vierailija
49/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon joka päivä enkä ole alkoholisti🥃

Vierailija
50/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulee, että alkoholismi on sitä, että juodaan räkäkännit joka päivä, vaikka tämä ei ole totta. Alkoholismi on usein pitkään piilossa muilta eikä ongelmaa tunnisteta, koska luullaan, että jos en juo joka päivä, en ole alkoholisti. Jos on pakko saada juoda joka viikonloppu, ja ajatukset on alkoholin ympärillä silloin kun sitä ei saa niin sinulla on alkoholiongelma. 

Vierailija
51/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon jos addiktio hallitsee elämää etkä sinä itse.

Vierailija
52/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

***TSIH***

***KRAK***

***gluglugluglugluglug***

Vierailija
53/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koska suomalaiset juo just jotain pari pulloa viiniä illassa ja 6-7 kaljaa eli normaalia juomista.

Vierailija
54/70 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihan normi.

Vierailija
55/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä päivittäin tekee mieli ja tulee juotua se 10-12 kaljaa päivässä ja viikonloppuisin kori + viinat päälle ja shotit ravintolassa. Sunnuntaina sitten loiventavat n. 15 kaljaa niin pääsee maanantaina töihin.

Vierailija
56/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta että viikonloppuryyppäämiset ovat venyneet 3-4 päivän pituisiksi.

Ennen pärjäsi yhden tai kahden illan kännäämisellä.

Vierailija
57/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, aika moni on hakenutkin, mutta ei se niin vaan onnistu. Apua ei saa, tai jos saa, niin se ei ole riittävää. 

Vierailija
58/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppokin voi olla juomatta, kun haluaa osoittaa, ettei ole ongelmaa alkoholin kanssa.

Sanoisin, että ap on alkoholismin alku-keskivaiheessa.

Joku voi olla tässä alku/keskivaiheessa koko elämänsä vanhuuteen saakka.

Ainakin omalla isällä kävi näin, ja nyt hoitokodissa ei enää juopottele, kun ei anneta alkoholia.

Vierailija
59/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et voi olla juomatta olet alkoholisti.

Eikö moni alkoholisti kerro, että ovat välillä pitkiäkin aikoja ilman. Mutta kun retkahtavat, niin sitten käydään syvällä.

Siksi itse olen päätellyt, että alkoholismia on se, ettei juomisen lopettaminen päivän päätteeksi ole tahdonalaista toimintaa. 

Vierailija
60/70 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon 3-4 kertaa viikossa 24-28 kaljaa. Olen alkoholisti, koska alkoholinkäyttö määrittää elämääni ja perun muita asioita jotta voin juoda.