Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HUHTIKUISET sunnuntaista eteenpäin... ***

14.01.2007 |

Johonkin oli kadonnut lauantaiketju, joten uskaltauduin aloittamaan meille uuden.

Hassua, raskausviikko 30 alkoi tänään. Kuulostaa JÄTTIMÄISELTÄ! :D Huomenna lääkäriin kohdunsuun arvioon, ja sitten selviää tuomio: saikku vai töihin. Äippäloma alkaa 12.2. joten jokatapauksessa aika lyhyt matka sinne. Töitä varattuna 3 viikolle enää. Oireita on yhtä epämääräisesti kuin ennenkin eli kovettelee about 20 kertaa/pvä, kotioloissa ihan ilman sen kummempaa rasitusta. Ei ota selvää.

Sunnuntaikuulumisia kehiin, ja siitä sitten jatkamaan ensi viikkoon!

- Niinu ja pallero rv 29+0

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ultrassa käyty, ja kyllä helpotti :). Painoarvio tällä menolla olisi 3300-3400g (+/- 200g kuulemma). Kaveri oli pää alaspäin, rakenteet näytti olevan kunnossa, ja tyttöhän se sieltä on tulossa! Paikat kiinni, eli saan elää normaalia elämää. JIPII! Raittiiseen ilmaan huomenna. Kiva tietää tuo sukupuoli, niin voi ostaa pari prinsessamekkoa jo valmiiksi ;). Miehelle tuli dilemma, että mitäs sen tytön kanssa voi harrastaa.. heh! Miehet!

Tsemppiä kaikille huhtikuisille, otetaanpa rauhallisesti ja hoidetaan itseämme.

T. Niinu ja rintsessa 29+3

Vierailija
22/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan mehän ollaan kohta kaikki saikulla supistusten takia, alkaakohan huhtikuun vauvoja syntyä paljonkin jo maaliskuun puolella. Itse en jaksaisi enää odottaa, mutta saisihan tuo pieni pysyä mahassa vielä ainakin kuukauden.

Maanantaina menen äitipolille kokoarvioon ja synnytystapa-arvioon, kun meilläkin vauveli oli pyörähtänyt ympäri ja nyt istuskelee tyytyväisenä. Sf-mitta menee mullakin ylärajoilla, vaikka päällepäin maha ei näytä kovinkaan isolta ja sokeriarvot olivat rasituksessa tosi hyvät. Vertasin muuten nykyistä ja esikoisen neuvolakorttia ja viime raskaudessa olin näillä viikoilla 2 kg painavampi, eikä silti esikoinen ollut mikään mahdoton jättiläinen (54cm/3790kg).

Sairasloma loppui eilen, tänään alkoi talviloma, joten töihin ei vielä tarvitse mennä, saa nähdä vieläkö maanantaina mun sairaslomaa jatketaan vai onko kaikki niin hyvin, että töihin uskaltaa mennä.

Vauva liikkuu tosi vilkkaasti, tänään muutaman kerran töytäisi navan kohtaan tosi lujaa, niin että oikein sattui :) en tiedä sitten että käsilläänkö nyrkkeilee vai onnistuuko jaloillaan keskelle vatsaa potkaisemaan. Nyt kun vauva on jalat alaspäin, pitää kyllä muistaa käydä usein vessassa, ei tunnu kivalta jos on kova pissahätä ja pikkuinen innostuu kovasti alaspäin potkimaan.

Ostin alkuviikosta muutamia uusia vauvanvaatteita ja kyllä ne ovat pieniä ja suloisia. Muuta en olekaan valmiiksi laittanut, vaikka pikkuhiljaa kai pitäisi, toivottavasti ei tule käskyä täyslepoon, kun muuten meillä jäisi kaikki vauvanjutut laittamatta. Vaikka mun vanhemmat asuvat aika lähellä, joten he ovat luvanneet hoitaa esikoista ja muutenkin auttaa jos tarvis on.

Aion muuten silittää ne vauvanvaatteet. En tiedä onko siinä muuta syytä kuin se että on mukavampi laittaa pehmeä ja sileä vaate vauvalle, silittelin esikoisella kaikki pyyhkeetkin, kun ne tuntuvat muuten niin karheilta. Neuvolassa kyllä joskus sanottiin, että vauvanvaatteita ei tarvitse silittää.

Ihanaa kun on vähän lunta ja loppuviikosta luvattiin lisää, eiköhän se talvi sieltä pikkuhiljaa tule.

voikaahan paksusti ja ottakaa rauhallisesti!

terv Joikkuli rv 30-31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tänään pitkästä aikaa ihana päivä..Eikä ollut mitään ihmeellistä ees :) Siivottiin kaverin kanssa tuntii,huh huh Eikä tullut ees supistuksia :) Hieman ehkä selkä sarkee... Huomenna varmaan huomaa ;)

Täällä kanssa vielä hieman lunta ja tiet kyllä ihan jäässä,saa varovasti liikkuu ettei vaan kaadu.

Huomasin äsken että mulla on alkanut napa kääntyy..Mitenkäs muilla?

Toukka muutenkin liikkuu todella paljon,mutta en kyllä oikein hahmota että missä se peppu tai pää on..Onneks neuvola lääkäri viikon päästä torstaina,vois vähän kysellä siltä..

Todella pahat uni ongelmat,en ees muista koska viimeks nukkunu hyvin ja pitään..On jo ainakin yli kuukauden mennyt nää yö unet tunni unil,hoh hoijaa..Hieman kyllästynyt jo..Onko kellään mitään vinkkejä? Lenkillä yritän kyllä käydä päivittäin..

Ainiin,tänään tuli lappu kotiin synnytysvalmennuksesta,jee.. Alkaa olee jo aikas pitkäl tää meen odotus :)

Mut nyt oottamaan miestä kotiin,et saa alkaa pälättämään sille

Niina ja toukka 28+2

(Taisin viimeks hätäillä noitte viikkojen kanssa)

Vierailija
24/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samoista syistä, eili supistelee ja ja paikat ovat pehmenneet ja lyhentyneet. Saikulla olen ollut jo marraskuusta asti, ja nyt maanantaina sitä jatkettiin äitiysloman alkuun saakka.

ON: Olin tänän naprapaatilla kun on ollut vasen kylki rinnan alta ja selästä niin kipee että eilenkin vain istuin ja pillitin kun ei mitenkään saanu hyvää asentoa. Mulla oli kuulemma rintaranka niin lukossa että kivut johtui siitä. Se naksutteli niitä nikamia ja nyt on ollut niin paljon parempi olo. Menen uudestaan vielä ensi viikolla naksuttelemaan.

Meillä on muutto edessä viikonloppuna, ihanaa! 4kk remontti takana ja nyt vihdoin pääsee omaan taloon. Tuntuu ettei miestäkään ole nähnyt oikeastaan ollenkaan. Ehkä nyt sitten viikonlopun jälkeen voidaan taas olla perhettä, eikä tarvi leikkiä yksinhuoltajaa. :)

Meillä on muutenkin dilemmaa. Miehellä olisi todella tärkeä työmatka helmikuun lopussa, ongelmana vain on se että se saattaa venyä jopa 4-5 viikon pituiseksi, mikä ei muuten aiheuttaisi ongelmia, mutta kun laskettu aika on 6.4, ja esikoinenkin tuli viikolla 38 niin riski missata synnytys on aika suuri. Mutta toisaalta matkakin saattaa olla lyhyempi, mutta uskaltaako sitä riskeerata? Sanoin ukolle että se saa tehdä mitä itse päattää, mutta tiedän että kun synnytyksen aika tulee, niin haluaisin hänet sinne ja lapsihan syntyy vain kerran, työmatkoja tulee ja menee. Kun matka olisi niin pitkäkin ettei sieltä lennetä kotiin ihan äkkiä. No, åpitää miettiä ja seurata tilannetta...

Nyt alan painuun pehkuihin..

Nyla 28+4

Vierailija
25/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en supistelujen takia vaan liitoskipujen. meillä tiukennettiin töissä vuorolistoja niin että siellä ei saa nyt tauon lisäksi minkäänlaista hengähdystaukoa kahdeksaan tuntiin, hyvä jos vessassa ehtii käymään. kaksi päivää jaksoin ja eilen illalla päätin että on ihan kohtuutonta odottaa multa mitään supermies suoritusta ja hain ihan rehellistä sairaslomaa. tosin sen seurauksena työnantaja ilmoitti että ' ei uskalla' laittaa mulle enää vuoroja seuraaviin listoihin lainkaan, kahden saikkupäivän perusteella.. mutta mä en jaksa nyt välittää, enää siis ensi viikko töitä ja sit se oli siinä, lopullisesti =)

( . ) pikkuneiti on tänään potkinut erittäin aktiivisesti, kunnes kävi nyt taas uudelleen nukkumaan, kuten tuleva veikkakin =)

ensi viikolla neuvola joten sen puoleen ei uusia kuulumisia, mutta noista asennoista sen verran että tämä rinsessa, kuten isovelikin aikoinaan, tuntuu olevan hyvinkin tiukasti istuma-asennossa päivästä toiseen. vaikka onhan tässä aikaa vielä kääntyäkin..

käytiin koko perhe kattomassa uusia vaunuja ja mä ainakin olen kertakaikkiaan rakastunut niihin phil&teds-merkkisiin vehkeisiin. hintaa vaan on niin älyttömästi että ei me ainakaan ilman kolehtia niitä osteta..

luovutan ja siirryn esikoisen viereen nursimaan =)

Vierailija
26/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja siis 28+3 :)

Vierailija
27/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikki Huhtimammat. TÄnne on taas muutamassa päivässä tullut lisää mammoja, kiva kun meitä on näin paljon.Kävin taas äitipkl:lla keskiviikkona supistusten vuoksi. Paikat ovat kiinni, mutta kohdunkaula lyhentynyt 1cm:lla.Eivät enää töihin päästäneet, joten nyt vain kovasti pitää kehitellä tekemistä. Onneksi on tuo pikkumies(2.5v), joka pitää kuitenkin vauhdissa päivät. Vauvan painoarvio nyt tällä viikolla 27+3 oli 1127g. Lapsivettä oli normaalimäärä, vaikka sitä kovasti kauhisteltiin alkuraskaudessa. Liikkuu hyvin, jalat vielä alhaalla, mutta lääkäri sanoi, että vielä on pikkuisella aikaa kääntyä. En viitsinyt sukupuolta kysellä, kun tuntui lääkäreillä olevan kiire. 3 lääkäriä on sanonut suoraan, ettei täällä kiveksiä näy ja 2 lääkäriä kierrellen myös sanonut olevan tyttö. NO mutta 3vk:a sitten vastavalmistunut lääkäri sanoi pienokaisen olevan poika. Ainoa mitä mulla pääsi suusta oli vain " voi veeti viljami" .Lääkäri kysyi, että tuliko yllätyksenä, kerroin mitä muut olivat sanoneet, jonka jälkeen hän ei ollut sitten varma asiasta.Mutta taas on 4vk:n päästä aika äitipkl:lle kysyn sitten uudestaa, vaikka ei sillä väliä ole kumpi tulee, pääasia, että terve on.

Tänään tuli postissa ilmoitus maksettavasta äityisavustuksesta. Ei sillä rahamäärällä paljon ostella. En viitsinyt pakettia ottaa kun esikoiselta jäi niin paljon vaatteita. Vain 140 Ekee.Paketinarvi on 250 ekee. Mutta onneksi lähes kaikki on hankittu tai oli valmiina.

Kaikille taspuolisesti voimia vielä loppu odotukseen, kiva kun tänne kirjoittelee moni, kiva lukea näitä aina välillä.

Vierailija
28/28 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille tuleville huhtimammoille. Olen uusi ja varsin nuori(ko?) tällä palstalla, mutta ei anneta sen haitata.

Minulle on tosiaan esikoinen tulossa, laskettuaika on 9.4.

Jänskättää kun on enää mukavat 11 vko ja 2pvä jäljellä.

Sukupuolesta ei mitään tietoa, tai no, sydämensykkeen arviolta, mikä oli korkea lääkärin mukaan (pomppi siinä 140 ja 150 välillä) olisi pieni neiti tulossa. ♥

Voiko olla ihanempaa iltaisin nukkumaan mennessä, kun pikkuinen ilmoittaa olemassa olostaan potkimalla ja möyrimällä, niin että maha heiluu oikein kunnolla? Siinä alkaa itseäänkin naurattamaan todella paljon.

Tuleva isä on hyvin innoissaan vaikka vähän jännittääkin. :)

Viikolla 28+5.