Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HUHTIKUISET sunnuntaista eteenpäin... ***

14.01.2007 |

Johonkin oli kadonnut lauantaiketju, joten uskaltauduin aloittamaan meille uuden.

Hassua, raskausviikko 30 alkoi tänään. Kuulostaa JÄTTIMÄISELTÄ! :D Huomenna lääkäriin kohdunsuun arvioon, ja sitten selviää tuomio: saikku vai töihin. Äippäloma alkaa 12.2. joten jokatapauksessa aika lyhyt matka sinne. Töitä varattuna 3 viikolle enää. Oireita on yhtä epämääräisesti kuin ennenkin eli kovettelee about 20 kertaa/pvä, kotioloissa ihan ilman sen kummempaa rasitusta. Ei ota selvää.

Sunnuntaikuulumisia kehiin, ja siitä sitten jatkamaan ensi viikkoon!

- Niinu ja pallero rv 29+0

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, paapatanpa tänne vielä. Saikku jatkuu, epäili sisäsuutakin auenneeksi ?!! Nyt sitten äitiysloman alkuun on lepoa, seksikielto toistaiseksi ym. Ultra tulossa, samoin sokerirasitukseen täälläkin joudutaan. SF-mitta kyllä vaihtelee kovasti: viikko sitten erikoislääkäri sai 25cm ja sanoi olevan tulossa keskikokoisen vauvan, nyt neuvolalääkäri 29cm!! Aivan ihme eroja. Tänään neuvolassa vauva kyllä oli venyttäytynyt selvästi pitkin pituuttaan ja maha oli ihan puikulaperunan mallinen ;) Ahdistaa...

Tulkaahan kertomaan kuulumisia, etten mie yksin täällä jorise :)

- Niinu ja puikulapottu 29+1

Vierailija
2/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Olen itsekkin 28 rvk:lla raskaana, la,10.4. Olen ollut jo toista kuukautta sairaslomalla supistelujen vuoksi. Nyt viime käynnillä 4 vk:a sitten paikat oli alkaneet raottelemaan sisältäpäin, joku funneli ilmiö.Eivät päästäneet töihin, koska olen sairaalassa varahenkilöstössä töissä, liian raskasta. Hassuinta oli, että ennen tuota viime käyntiä minulle sanottiin, että voin mennä töihin, kun ensimmäinen sairasloma päättyy. Tein jo valmiiksi jatkosopimuksenkin maaliskuun loppuun. Sitten 1,5vk:a myöhemmin sanottiin, et voikkaan mennä. No pomo ei tykännyt asiasta.Nyt pelottaa, kun ensi viikolla on taas äitipkl käynti, että päästääkö ne mua enää töihin. Supisteluja on ollut kotona levossakin ja alhaalla jonkin asteista kipua, saa nähdä ovatko paikat aukeilleet.Kiva nyt olla vain kotona levossa, sauna ja seksi kiellettiin myös minultakin.Jännittyneenä sekä hieman pelossa odotan mitä ensiviikolla sanovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa, N11NUlla ja muilla huhtikuun alkupäisillä on jo tosissaan se rv 30 menossa. Ja samoin itsellä viikon päästä! Tuo kuulostaa jo niin älyttömän valtavalta luvulta!

Mutta N11NUlle nyt vaan lepäilemisiä. Eihän tuonne laskettuun aikaan nyt aivan älytön aika kuitenkaan enää ole (helppo tietenkin sanoa kun itse ei ole pakkolevossa).

Vitsi kävin eilen vaa' alla ja hermot meinasi mennä. Viime neuvolakäyntiin verrattuna oli tullut 3 kg lisää! Eli siis reilu viikko ja 3kg! Aivan älytöntä, varsinkaan kun elämäntavat ei ole millään lailla muuttuneet eikä muutakaan, pikemminkin päinvastoin. Itse jo alkaa vainoharhaisena miettimään raskausmyrkytyksiä sun muita kun kuitenkin oli paineet melko korkealla viime neuvolassa ja samoin päänsärkyä on ollut turhan tiheään. Mutta meikästä kyllä tulee tällä menolla aivan älytön tankki!! Meillä oli ennen raskautta siipan kanssa painoeroa 30 kg, eli tällä vauhdilla taidan vetää sen painossa kiinni ellen peräti edelle!

Tänne ei siis juuri muuta kuulu kun kitinää :) Illalla olisi taas perhevalmennusta ja kaipa me siipan kanssa sinne sitten kuitenkin raahaudutaan, vaikka viimeeksi oli suhteellisen tylsää...

Coltsfoot ja Elsa 28+1 työn touhussa

Vierailija
4/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tuntua siltä että kohta ollaan kaikki huhtiset sairaslomalla.

Harmillista että muillakin noita supisteluja jotka jo tehneet jotakin kohdunsuulla.

Ite olen nyt viime päivät ottanut melko rauhallisesti ja koittanut välttää kaikkia asioita joissa supistelua tulee (mikä on kyllä melko mahdoton tehtävä). Keskiviikkona tulee tuomio :/mikäli kohdunsuu jatkaa aukeamista niin joudun sairaalaan täysvuodelepoon :(eilen illalla aloin jo panikoida sitä kun kotona 2v poika ja mies tekee kerrallaan 24 tuntia töitä....hankalaksi menee koko elämä jos osastolle joudun.

Onneksi mun vanhemmt jotka asuvat meidän lähellä lupasivat olla mahd. paljon apuna.

En tiedä mitä teen jos joudun olemaan montakin kuukautta poissa kotoa ja naperon luota.. :(

Pitää toivoa että koko homma on pysähtynyt ja vauva päättänytkin jäädä masuun loppuun saakaa :)

Menen takaisin pituus asentoon sohvalle.

Pidetään jalat ristissä :)

Sanna pikkuprinssi v 25+6

Vierailija
5/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka työpäivä kuukauden sairasloman jälkeen...

Aamulla käytiin äitiysneuvolassa OYSsissa kun tuo kohtu kasvaa niin mahottomasti. No koko arvio vastaa kuulemma viikkoja 30 ja risat vaikka oikeasti olen menossa viikolla 28 + 4. Siispä uusikäynti tehdään 4 viikon päästä.

Oli kuitenkin rauhoittavaa käydä ja kuulla, että vauvalla on kaikki hyvin ja kohdun kaula on normaali.

Väsyttää hirvittävästi kun on kuukauden aikana tottunut nukkumaan silloin kun väsyttää ja täällä se ei ole aivan mahdollista :) Mutta IHANAA olla töissä. Ja tämä ei ollut sitten mitään keljuilua sairaslomalaisille. Iso halaus heille ja voimia.

Leivänkannikka ja Olivia

Vierailija
6/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän meitä saikkulaisia on täällä.lepäillään vaan vielä kun voidaan.

Hieman valitusta:

" Anoppi" soitteli eilen ja alkoi taas valittamaan että ei kai nyt sitten lisää lapsia ole heti tulossa kun niin pieni kämppä ja suositteli taas sitä kirottua kierukkaa,ettei vaan sattuis uutta vahinkoa..Siis voi taivas!! Teki niin mieli sanoo että ollaan kyllä jo puhuttu uudesta lapsesta mahdollisimman pian..

Kai hän ihan hyvää tarkoittaa,mutta tosi ärsyttävää kuunnella tollaista. Onhan se totta että toukka ei ollut ihan vielä suunnitelmissa (pillereitä söin)

mutta alku viikkojen jälkeen asia on kyllä todella ihana ja enkä jaksaisi oottaa sitä mun omaa pientä ihanuuttani :)

Sanoin sit miehellenikin siitä,meinas taas revetä ja soittaa äitillensä heti,onneksi sain estettyä..ettei isompaa riitaa tulisi..

Toukka potkii ja möyrii koko ajan,tuntuu ettei se nukkuisi lainkaan ;)

Yöllä näin sellaista unta että toukka potki sillain että jalka näkyi mahasta ja pystyin muka laskemaan 6 varvasta..huh huh :)

Jännittää tuo synnytys tosi paljon,pitää varmaan jutella neuvolassa seuraavalla kerralla..

Lumista maanantaita kaikille mammoille!

Niina ja toukka 29+0 (apuaaaaaaaa.....)

Vierailija
7/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanzu1:

Ite olen nyt viime päivät ottanut melko rauhallisesti ja koittanut välttää kaikkia asioita joissa supistelua tulee (mikä on kyllä melko mahdoton tehtävä). Keskiviikkona tulee tuomio :/mikäli kohdunsuu jatkaa aukeamista niin joudun sairaalaan täysvuodelepoon :(eilen illalla aloin jo panikoida sitä kun kotona 2v poika ja mies tekee kerrallaan 24 tuntia töitä....hankalaksi menee koko elämä jos osastolle joudun.

Hei Sanzu1:

Minut määrättiin myös 4vk:a sitten vuodelepoon, mutta vielä kotia, Lepoa olen yrittänyt ottaa aina, mutta eihän se ihan täysin minullakaan mahdollista ole, kun on kotona 2.5 v. poika, joka tietenkin vaatiin äidin huomion.Olen kaiken mahdollisen hetken olla vaakatasossa, sillä haluan mielummin olla kotona kuin osastolla.Kylvet alkavat olla tosi puutuneita lepäämisestä, selällään ei voi maata juuri ollenkaan kun tulee huono olo, mutta kai se tästä.

Vierailija
8/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on meitä huhtikuisia saikulla ja vuodelevossa supistusten vuoksi.

Mulla noita suppareita on ollut jo niin kauan ja kaippa ne siitä streptokokista johtuu, mutta viime viikon tiistaina saatiin kyllä järkyttyä oikeen kunnolla, kun aloin illalla vuotaa vähän verta. Hädissäni soitin sairaalaan, kun supistelikin tosi paljon ja heti käskivät tulla näytille. No mulla oli tosi ihana lääkäri joka ultrasi alakautta onko paikat kiinni vai ei. Hyvin oli kaikki kiinni ja lääkäri tutki vielä vauvankin ja hänelläkin oli kaikki hyvin. Sitten otettiin vähän näytteitä, kun löytyi leukkareita pissasta. Mutta mitään tulehdusta ei bakteeriviljely osoittanut vaan kaikki sitten kai tosiaan johtuu tästä streptokokista. Mutta kyllä pelästyin ja ehdin ajatella jo vaikka mitä. Sinä iltana kyllä sitten supistelikin tosi voimakkaasti, mutta varmaan johtuivat osaltaan siitä kun olin niin hermostunut. Mutta onneks kaikki oli hyvin ja poitsu voi hyvin. Mulla kanssa tulee noita supistuksia ihan joka päivä ja monta. Mulla ne on vielä kipeitäkin. Ihan kun joku vetäis vyön tosi kireelle alavattan ja alaselän ympäriltä ja jos satun olemaan makuulla kun supistus tulee niin se salpaa hengityksenkin niin, että hetken joutuu haukkomaan henkeä. On kyllä inhottavaa. Munkin täytyis ottaa rauhassa ja levon kannalta mikä on kyllä välillä tosi hankalaa, kun kotona on 2,5vuotias tyttö ja mies tekee vuorotöitä. Täytyy vaan tsempata ja koittaa jaksaa uskoa siihen, että loppuun asti mennään ettei vauva ennenaikaisesti synny.

Tänään oli neuvola ja valitusta tuli taas painosta ja siitä kun kohtu on niin iso. Mulla sf-mitta 27 ja menee kuulemma yläkäyrää. Tiistaisessa ultrassa vauva ei kuitenkaan ollut mitenkään iso ja lapsivettäkin normaalisti, että mistä lienee johtua tuo kohdunkasvu...kasvaako sitten toisesta enemmän??? Olo kylläkin muistuttaa jo valasta....

Muutenkin neuvolakäynnillä löytyi proteiinia ja leukkareita pissasta, muttei mitenkään hälyyttävän paljon. Verenpaine oli hyvä ja hemppa 127 mikä oli tosi hyvä, mutta eipä mua oo enää väsyttänykkään niin paljoa.

Tälläistä tänne....koittakaahan jaksella kaikki huhtikuiset masujenne kanssa ja tsempitykset kaikille supistuksista kärsiville!

Helinä+poitsu 27+1

Vierailija
9/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ois yksi uusi huhtikuista mahaa kasvatteleva tuleva äiti,vieläkö joukkoon kerkiee?:D..tällä hetkellä ois kasassa viikkoja 29+1, eli aikamoinen läjä jo:D

pientä mahaa täällä tosiaan yritän kasvatella...huomasin että teillä muilla nuitten sf-mittojen mukaan on semmonen maha jo nytte, mikä mulla tällä menolla on vasta viimesillä viikoilla..

viikko sitte kävin neuvolassa, eikä sf-mitaksi saatu ku 22,5cm..eli sinnehän se oli tipahtanu parka jo käyrien alapuolelle:(!viikon päästä ois uusintakierros ja tarkistetaan josko se ois ruennu kasvamaan reippaammin..jos ei niin sitte ultraan ja katotaan että kaikki on kuitenki kunnossa..

itellä meinaa aina välillä tulla hätä, ku mietin niin tosissaan että onko sielä kaikki kunnossa..lääkäri kuitenki meinas ettei se haittaa jos käyrä menee pikkusen liian matalalla, jos kuitenki kasvaa omalla käyrällään, eikä kasvu pysähy kokonaan..mutta kyllä se meinaa välillä huoli painaa päälle..mutta jospa siihen sitte saatais ens viikolla selvyys!:)

Vierailija
10/28 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minäkin liityn mukaan tähän kuuluisaan " supparikerhoon" .

Tänään rv 25+6 ja supistellu enemmän ja vähemmän jo reilu 6 vkoo.

Ennen joulua kohdnsuu oli kiinni mutta lyhentynyt 1 cm:llä. Lääkäri käski levätä kotona, jos ei onnistu, sit osastolle. Hivenen vaikeeta se lepääminen on kun kotona on 1v8kk sekä 3v4kk.. Mies onnex auttanu tosi paljon, tais yehota kun neuvolatäti sano et saadaan ite valita, mamma lepää kotona tai siraalassa...

Sintti potkii ja möytii aika paljon, etenkin kylkiasennossa. Potkuja tuntuu etenkin kylkiluiden kohdalla, onkohan hän jo pää alaspäin??????

Päätä särkee ja väsyttää eli tää mamma suuntaa nyt nukkumaan!

Voimia kaikille!

t. jonzku80 rv 25+6

PS. Pesin tänään ekat vauvanvaatteet, kyllä ne on pieniä =)

Vierailija
11/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla supistuksia aiheuttaa tuo ihan peruskäveleminen.Uimassa oon käyny ja pyörällä ajanut,mutta ne ei supista,mutta kun 50metriä meen kauppaan,niin alkaa niin supistaa,että pelkää syntyykö vaavi kaupan lattialle.Mulla oli kyllä paikat vielä kiinni tän kuun alussa,vähän pehmennyt kyllä.Lääkäri käski ottaa rauhallisesti,mutta toisaalta hyvä,että alkavat jo vähän pehmiämään,niin jospa ei tarviis lopussa niin kauheesti ponnistella=)

Kyllä minunkin painajainen on tuo,että joutuisin sairaalaan lepoon tai jostain muusta syystä.Ois kyllä kauhee huoli miten mies selviää kaikesta,kun meillä ei täällä ketään joka vois olla avuksi.Onko teillä muilla hyvät tukiverkostot?Mullahan noilla kahdella eri isä kun tällä pikkusella,ja ovat paljon isällään,niin on omaa aikaa.Miehen vanhemmat asuu täällä,ja EHKÄ vauvan saa joskus niille kylään=)Omat vanhemmat 300km päässä,mutta kun tulevat kylään n.3kertaa vuosi,niin äiti kyllä hoitaa,ja käydään ite siellä 3kertaa vuosi,niin hoitaa sielläkin.Ja isommat muksut ovat pari viikkoa vuodessa siellä lomailemassa.Omalta äitiltä helpompi pyytää apua,vaikka onkin kaukana..jotenkin vaikeaa pyytää miehen vanhemmilta apua=)

28viikkoa täynnä tänään,jipii=)

Vierailija
12/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenet kaikille huhtimammoille. Viime yö oli kauhea. Kävin aamuyöllä toiletin puolelella,sänkyyn tullessani alamahalla, paremminkin nivussa tuntui aaltoilevaa kipua, joka meni pois ja tuli kohta uudelleen, tuntui sellainen paine.Kesti yht. 20 min. Mulla on alkanut jotkut vauvan liikkeet tuntumaan kipeiltä, johtuukohan siitä,että mulla todettiin rakenne uä:ssä normaalia vähempi lapsivettä. Sen ja supistusten takia olen saikulla. Onko teillä kenelläkään muulla kokemuksia vähäisestä lapsivesimäärästä. Se mua hiukan pelottaa. Ensi viikolla käyn äitipkl:lla tarkistuttamassa cerviksen tilanteen, saa nähdä joudunko loppu ajaksi täysvuodelepoon vai töihin.Pomo on jo kerran sanonut, että tekaistuit sairaaksi, ettei tarvitse tulla töihin....ARRRH. Tulisi päiväksi minun tilanneni, että ei tarvitsisi pelätä ja murehtia, onko kaikki hyvin. Mutta kai se niin on kuin ystäväni sanoi, pomot ajattelevat vain itseään ja menetettyjä rahoja, miten paljon meidän työntekijöiden jaksamisesta ja voinnista välitetään.Nyt vointi on hyvä, eikä kipuja tunnu. Katsotaan alkavatko ne taas, jolloin kyllä soitan neuvolaan.Nyt 28+4.Hyvää päivänjatkoa kaikille.

Vierailija
13/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille taasen! Lueskelin tota pinoa ja hurjaa miten monilla on saikut päällä ja kaikenlaista vaivaa ja murhetta:/. Tsemppiä vaan tasapuolisesti kaikille. Itellä ne supparit kans jatkuu vaan, tahtia pitää hidastaa kun oikein iskee päälle, vaan ei ole saikkua vielä mun kohdalla tarjoiltu, kun paikat oli kiinni ja kohdunsuu ok. Esikoisen kanssa laittoivat herkemmin sairaslomalle kun supisteli paljon ja oli univaikeutta, liian kiire töissä ym. Nyt toista odottaessa katsovat kai

että jaksaahan sitä....Olen kyllä suoraan sanoen kotiin päästyä aivan seis, meillä töissä niin hurja tahti, että tauoista jne saa haaveilla, saati että " nostele jalkoja ylös ja jalottele" , no, nyt ehdin ekaa kertaa varmaan viikkoon nettiin hetkeks, mut muuten ei ole ollu toivoakaan.

Että vali vali....joo, onneks enää ois vajaa seittemän viikkoa töitä tai jotain. Mutta mieltä piristää ihan päivittäin pikkuisen potkut ja pyörimiset masussa:). Ollaan saatu varattua (löysin käytetyn) meille hoitotöytä, joten kunhan päästään se hakemaan niin saan alkaa pestä pikkuruisia vaatteita lipaston laatikoihin....odotan innolla.

Seuraava neuvola vasta kuun vaihteessa, sitte selviää mullakin tuore sf-mitta, joka ollut aika iso...olenkin huomattavasti iso masuisempi kuin aikanaan tuon pojan kanssa, kuviakin katsoin, niin hui, olin tämän näköinen iha viimesilläni....heh, sillon tosin kaikki kummasteli miten pieni olin. Ja vauvan pitäis olla ihan normaalin kokoinen.

Vointeja kaikille huhtimasuille ja pidetään liput korkeella:).

Inkkarityttö 27+1

Vierailija
14/28 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaiset kuulumiset ennen kauppaan menoa!

Ihanaa kun sataa lunta =D Innoissamme lasten kanssa tehtiin lumiukko ja koira tuonne takapihalle,toivottavasti vaan ei taas meni ihan vesikeliksi ja tekeleet sula pois.

Voimia kaikille supistusten keskelle,muistakaahan levätä!

Täällä ei supistele.Ainut " vaiva" on työmotivaation puute.No tasan kuukausi ois töitä ja sitten alkaa valmistautuminen vauvelin tuloon.

Mulla oli tänään se viimeinen neuvola lääkäri ja kaikki ok.Paikat kiinni eikä olleet edes pehmenneet.Himppu jatkaa köllöttelyä pää alaspäin.

Nyt on riennettävä,palailen paremmalla aikaa.

edram ja himppu 28+3

Vierailija
15/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aikaa kirjoitella,pitää käyttää tämä työaika jotenkin mielekkäästi :)

Ensiksi liikunnasta: Oletteko uskaltanut luistella odotus aikana?

Meillä kun täällä olisi vihdoin jäädytetty kenttä ja huomenna ois oppilailla luistelua niin pähkäilen että uskaltaako sitä pistää luistimia jalkaan :S

Entäs hiihtää?

Perinteisiä latuja täällä ei ole vielä aurattu.Luistelutyyli on meikäläisellä niin haparoivaa ettei sitä viitti ihmisten ilmoilla harrastaa.

( . ) Himppu sitten otti ja teki kuperkeikan viimeyönä puoli kolmen aikaan ja vaihtoi istuma-asentoon tuolla mahassa.Ja kyllä oli inhottavan tuntuista,tuintui ettei mahamakkarat anna tarpeeksi periksi vaan ratkeaa koko maha.Kokoajan on ollut pää alaspäin niin nyt sitten istua töröttää,onneksi on vielä tilaa kääntyä takaisin oikeinpäin,mutta kovin monesti ei tarttis tuolla lailla pyörähdellä.

Kovasti tekis mieli pestä ja laittaa vauvelin tavaroita ja vaatteita,mutta kun ei oo mitä laittaa.Pitäis ruveta ostelee sänkyä syn muuta.Eilen tuli kelalta päätös äippäpakkauksesta ja se ois tulossa 2-3 viikkon päästä,vasta.

Nyt aamukahville ja töiden pariin takaisin!

Voikaahan paksusti ja muistakaa sairaslomalaiset ottaa rennosti ja levätkää.

e

Vierailija
16/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että aina näin kesken työpäivän(tai alussahan sitä ollaan) tulee hinku kirjoitella. Mistä lie johtuu :D

Täälläkin tuli lunta eilen ihan täpäkillä. Ja lisää voipi tulla mun puolesta!

Edram tiedusteli tuosta luistelusta ja hiihdosta. Itse kyllä ainakin omilla taidoillani (eli hitaasti ja varmasti, korostan " hitaasti" -sanaa) uskaltautuisin moiseen. Tosin omalla kohdalla taitaa rajoittua hitaaseen hiihtoon tasaisella joen jäällä (sehän ei vielä taida kantaakaan)mummojen seassa ja muutamaan piruetin tyyppiseen :)

Ja eilen tuli taas siliteltyä lisää vauvanvaatteita (ne olikin kuivuneet jo kolmisen päivää). Meinaatteko te muut silitellä niitä? Meillä siipan mummo jotain selvitti, että ehdottomasti pitää lasten vaatteet silitellä. Perustuuko se silityksen tarve sitten johonkin pöpöjä tappavaan ominaisuuteen vaiko ihan vaan kankaan pehmentämiseen? Hieman kyllä alkaa säilytystilanpuute nostaa päätään jo muutaman bodyn jälkeen. Meillä tyhjennettiin makkarista yksi neljän laatikon lipasto mukelon vaatteille, mutta tuntuu, ettei se mihinkään riitä...

Mutta eikun takaisin hommiin!

Coltsfoot ja Elsa lienee 28+3 tänään

Vierailija
17/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia vaan täältä Oulusta käsin. Töissä ollaan kolmatta päivää. Väsyttää kamalasti, mutta on kyllä mukavaa nähdä muita ihmisiä. Mulla kun ei kovin paljon ole noita ystäviä kertyny. Liekkö sitten olen liian ranttu tai minun elämä on niin kovin erillaista muihin verrattanu.

Toivottavasti mullakin tuo muikula kohta puoliin rupiaa kääntymään. Maanantaina se ainakin istuskeli kovin tyytyväisenä. Illalla kyllä tuntu, että kävi ainakin poikittain, mutta sepäs ei paljoakaan auta.

Kummasti on näinä työaamuina pyörryttäny. Tulee vissiinki nukutta liian vähän ku olo tuntuu heikolta.

Noo ei mulla tämän ihmeempiä. Yritän vain pitää meitä pinnalla :)

Leivänkannikka ja Olivia 28 + 6

Vierailija
18/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miksiköhän lähes kaikkia niin kovasti supistelee? Muillakin palstoilla olen huomannut samaa vaivaa... Esikoista kun odotin, niin ketään muu ei tiennyt suppareista mitään vaan olin ainoa jolla supisti. =/

Juu ja supistaa täälläkin. Lääkeeitä syön edelleen ja kiitos niiden, olo on aika-ajoin ihan siedettävä. Nivuskivut ja lonkat vaan ei ole ihan yhtä yhteistyökykyiset... Käveleminen on ihan yhtä tuskaa... =(

Jätkis jumppailee kovin, maha vaan keikkuu. =) Aamulla pojulla oli kova hikka, aika ärsyttävä tunne sinänsä vaikkei pahalta tunnukaan. =)

Vaunut, kaukalo ja sitteri on tilattu ja tulossa, kaukalo ja sitteri ensi viikolla ja vaunut vasta helmikuun lopulla. Mitään en ole vielä laittanut valmiiksi, kaapissa roikkuu muutamat vauvanvaatteet, mut niille ei vielä ole paikkaa. Ensi viikolla alkaa tohina, meille tulee kamala kasa uusia huonekaluja, mm lisää säilytystilaa omille ja vauvanvaatteille ja pinnasänky. Sit voisikin pikkuhiljaa alkaa laittamaan paikkoja kuntoon. Mitään kiirettä en osaa vielä pitää, olen kotona päivät tytön kanssa ja tiedän että kun aloitan, niin en osaa lopettaa ja laitan kaiken kerralla. =D Ja niin kauan kun ukolla on kammottava tahti töissä eikä ehdi auttamaan siivouksissa ym, en tässä sekamelskassa ala mitään kummempia tekemään... =/

Voimia ja lepotaukoja supistelijoille. Nyt on pakko nousta kun vielä pääsee ylös...

~Murmutti 27+6

Vierailija
19/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa päätin kirjoitella kuulumisia ja lukaisin nopeasti muiden huhtimasujen viime aikojen kuulumiset. Monella tuntuu olevan todella rankkoja kokemuksia noiden suppareiden kanssa ja tasapuolisesti lähetän teille ISONVOIMAHALIN!!! Koittakaa jaksaa vaan tuijottaa omaa napaa ja kuunnella omia tuntemuksia = )

Itselläni jomotus kyljessä & hengittäminen helpottivat eilen, kun eemeli päätti kääntyä pää alaspäin. Masukin näyttää ihan hassulta, melkein kuin se tipahtaisi hetkenä minä hyvänsä niin kuin vesipisara...toivottavasti kuitenkin pysyy ainakin 7-8 viikkoa vielä menossa mukana = )

Ylihuomenna on neuvola ja ihan kiva pitkästä aikaa käydä " näytillä" edellisestä kerrasta onkin vierähtänyt nelisen viikkoa.

Pistäydyn sitten kertomassa strategisia mittoja = )

Täällä paistaa ihanasti aurinkoinen ja suorastaan suloisen keväiseltä näyttää ulkona...huhtikuu lähestyy = )

Parempia vointeja kaikille masukeille tasapuolisesti toivottavat,

Beatitude & Eemeli rv 30+1 (ta-daa...maaginen 3 ja 0 rikki)

Vierailija
20/28 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin ollaan sairaslomalla. :( Kovasti olisin halunnut töihin mennä, mutta joululomalla ikäväksi vaivaksi tuli hemoglobiinin ja verenpaineen lasku. Oltiin Lapissa lomalla, kun pyörryin kaupassa ja sairaalassa kun mittasivat hb:n se oli 94. Verenpainekin siinä 99/62, joten pystyssä ei oikein pysy ja hengittäminen on tuskaista. Olen ollut niin väsynyt, että on vain tullut päivät pitkät nukuttua.

Liitoskivut ovat kanssa mahtavat, joten kävelystä ei niiden ja supistelujen takia tule oikein mitään. Siis lenkkeilykin on jäissä (josko en sitä muutenkaan kauheasti ole harrastanut). ;)

On tosiaan ihanaa, kun ulkona aurinko paistaa ja tuli vähän lunta tänne pk-seudullekin. Tekis mieli poikien kanssa ulos, telmivät nyt pikkuruisessa lumilinnassa joka on jäljellä viime lumisateista.

Vielä on matkaa sinne huhtikuuhun. Voimia kaikille teille, jotka kärvistelette kotona. Kyllä tämä odottaminen kohta oikein kirjaimellisesti alkaa, mutta onneksi yleensä lopputulos palkitsee.

Kevätaurinkoisin terveisin,

~Emppu-76 ja Tii 26+6