Lääkkeestä kysymys
Harkinnassa aloittaa venlafaxin. Hoitokontaktia ei ole eikä tarvitse. Ahdistus kaikesta 24/7 kun työtön, tukia leikataan ja aiheuttaa niin suurta väsymystä että ei jaksa enää nousta sängystä ylös. Pelottaa kulkea jo julkisilla työhaastatteluihin yms. Olen käyttänyt lääkettä aiemmin ja ainakin se piristi. On siis valmiina resepti.
Kauanko teillä kesti vierottautua tuosta jos olette käyttänyt esim 2 vuotta? Pelottaa aloitus jos se on mahdotonta lopettaa, en halua lääkitä itseäni loppuelämää.
Kommentit (9)
Älä nyt helvetti aloita noin rajua lääkitystä ilman hoitokontaktia.
Itse kun aloitin kyseisen lääkityksen en käynyt missään juttelemassa tms. Syönyt kohta kuusi vuotta. Auttaa jännittämiseen ja plussaa oli kun laihtui. Lopettaa ei kyllä voi, on melkeinpä loppuelämän lääke, vieroitusoireet niin pahat. Mutta ei tätä haittaa syödä, menee samalla kuin vitamiinit päivittäin.
Jos lääke on ennenkin sopinut niin ehdottomasti aloitat sen. Tietysti ne joille ei ole ollut sopiva sanoo siitä negatiivista, mutta sulla on sun oma kokemus. Se on se minkä perusteella teet päätöksen. Noita lääkkeitä ei kerralla lopeteta vaan vähitellen lasketaan annos alas.
Mulle iski mania noista, vaikka en mitään sellaista edes sairasta. No, piristi ainaki mutta liikaa. Vaikeeta oli lopettaa jo kahden viikon jälkeen
Täältä löytyy paljon keskustelua kyseisestä lääkkeestä, kannattaa käyttää tuota hakujuttua. Olen sitä mieltä että kannattaa kokeilla aina ensin kaikki muu. Ja varsinkin kun sanot ettet halua koko loppuelämää syödä, se on aina riski näissä SSRI SNRI lääkkeissä jos kerran aloittaa niin eroon ei pääse.
Voi tauti mitä lääkkeitä maallikot on valmiit käyttämään. Ja oikein SYÖMÄÄN?
No miten meni edellisellä kerralla?
Etkö muista, miten lopettaminen aiemman käyttöjakson jälkeen omalla kohdallasi meni?