Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt jopa Kelan somessa harjoitetaan vihapropagandaa työttömiä kohtaan

Vierailija
23.02.2024 |

Tällä hetkellä Kelan instagramsivuilla storyissa osa-aikatyöt aloittanut "Kari" tokaisee naurahtaen kuinka on nyt houkuttelevampi vaihtoehto työnantajille kuin sohvalla netflixiä tuijottava työtön. Tämän julkaiseminen Kelalta osoittaa kuinka jopa siellä ajatellaan, että työtön on sohvalla makaava flegmaattinen luuseri, joka käyttää kaiken aikansa aivotonta hömppää tuijottaen. 

Vitut. Itse pyrin työttömyysaikanani kehittämään itseäni jatkuvasti, luin alani kirjallisuutta ja seurasin alan keskusteluja eri foorumeilla. Töitä hain aktiivisesti, enemmän kuin 4 paikkaa kuussa. Pyrin pitämään fyysisestä ja psyykkisestä terveydestäni huolta urheilemalla ja liikkumalla ulkona. Tapasin ihmisiä enkä eristäytynyt kotiini. Minulla oli työttömyysaikanani useita mielekkäitä harrastuksia, en lojunut tylsyydessä ja epätoivossa. Netflixiä katsoin vain viikonloppuisin kuten nykyään työpaikan saamisen jälkeenkin. 

Uskomus laiskoista ja elämään kyllästyneistä työttömistä on vain mielikuva, ei fakta. On uskomatonta, että Kela on päättänyt nyt asettua boostaamaan tätä vaarallista, vastakkainasetteluja entisestään vahvistavaa mielikuvaa. 

Hyi KELA rumasti tehty.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei kiinnosta mitä joku työttömistä ajattelee ja itse en ajattele mitään erityistä. Perustan näkemyksen siihen mitä näen ja kuulen ja yritän jotenkin pitää mielessä myös että jotkut jutut on totta, jotkut ei.

Jos työtön tai yh tai kuka tahansa kiroilee ulkona lapsilleen kovaan ääneen ja tiedän, että on lähes alkoholisti en ajattele että on niin mukava tai kunnon ihminen. Ihan sama vaikka ei olisi työtön tai yh, mutta ei tuo työttömyys tuo siihen ainakaan lisäarvoa. 

Vierailija
22/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih sano vielä, että jonkun kannattaa hakea epätoivoisesti työpaikkaa, jotta kävisi vielä faksi suhdepuolella.

No serkkuni on sh ja ei silläkään koulutuksella flaksi käy kovin koulutettuihin ja varakkaisiin, joten hieman naureskelen noille "eduille" mitä työpaikasta voin jopa seurata. Plus tietenkin se että mielenterys kohenee ihan kohisten kun tiliotteessa lukee palkka eikä Kela.

Miten se mainos meni, että yh ei voinut ostaa jotain hemmetin asuntoa tai ol7ko vaan polkipyörää ja oli ihan hattukourassa lapsen ja nalle pehmolelun kanssa aulassa odottamassa myönteistä päätöstä työpaikasta. Ja suunnilleen rukoili, että saa työpaikan.

Niin herttainen mainos että!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajatelaanpa leikillään että tulisi sota, ja jo seuraavana päivänä, tämä sama laiska sohvalla makaaja olisi uljas soturi joka puolustaa kotirintamalla olevia heikompiaan. : >)

No niinpä. Ja minäkin kelpaisin vihdoin töihin, silloin ei kysellä miksi haluat tehdä tätä ja olenko varmasti parempi tähän hommaan kuin joku muu

Aika kamalaa että työttömät toivoisi jo sotaa että pääsevät töihin:( Mikä tässä yhteiskunnassa on vialla kun työhaluisia ihmisiä ei palkata

Vierailija
24/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut voitti vaalit niin itselle alkoi heti tulla Kelasta "persupäätöksiä". Siellä yks eukko on joku persu ja tietyn henkilön päätökset on kuin persupropagandaa ja 100% kyykyttämistä ollut. Ongelma niissä päätöksissä on ollut, että ne rikkoo lakia ja myös perustuslakia räikeästi. Aletaan vielä lakimiehen kanssa katsomaan niitä papereita... 

Yrittikö ne saada sua nousemaan sohvalta vai mikä se perustuslain rikkominen oli?

Vierailija
25/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työttömänä työnhakijana vain rahan takia ja vain koska en ole päässyt eläkkeelle lukuisista ongelmistani huolimatta. En ole työkykyinen, enkä työllisty koskaan. Käytännössä joudun lisäksi toimimaan vanhan, sairaan ja vihaisen sukulaiseni omaishoitajana ja kotiorjana. Suunnittelen kyllä työnhaun lopettamista kokonaan kun en vaan jaksa tätä. Siinä menee sitten ainoa tuloni työmarkkinatuki, mutta ehkä sitten sukulaiseni suostuu vihdoin maksamaan itselleni jotakin kaikesta siitä, jota joudun oman jaksamiseni kustannuksella ja valtavasta kuormituksesta huolimatta ilmaiseksi tekemään. Joudun siis jo asumaan tämän sukulaisen luona.

Itse olen työtön vain järjestelmän takia. Teen täyttä viikkotuntia keikkaa, mutta silti minut lasketaan tässä yhteiskunnassa työttömäksi, koska en ole työsuhteessa. Tienaan lisällisiä vuoroja tekemällä paremmin kuukaudessa kuin oman alan aamuvuoroja nykivä vakkari.

Vierailija
26/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP itse harrastaa samanlaista vastakkainasettelua. Työtön voi ihan hyvällä omatunnolla katsoa sitä netflixiäkin, ei niitä soveltuvia työpaikkoja niin paljon ole ettei siihen jäisi aikaa.

Vierailija
27/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelasin salibandya ja kävin kuntosalilla. Työkkärissä ne väitti että makaan vaan sohvalla, olen sairas ja työkyvytön jolla ei ole elämänhallintaa. Työkkäri katkaisi tuet sillä perusteella ettei sairaalle voi maksaa työttömyysrahaa. Haastoin työkkärin oikeuteen ja voitin, sain 2500 euroa korvauksia plus työttömyysrahat takautuvasti.

Työkkäri ei voi tämmöisiä mennä väittämään ilman lääkärintodistusta. Itse sain sairaslomaa kuukauden ja oli näyttää sairaslomatodistus. Näytin sen myös Kelalle. Jos työkkäri väittää ilman todistetta sairaaksi niin kuullostaa todella omituiselta.

Vierailija
28/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä ja töiden jälkeen makaan sohvalla katsoen Netflixiä, ei vaan jaksa muuta.

Työttömänä tein vaikka ja mitä.