Vaikka on työtön niin ei ole silti köyhä.
Työttömät ei ole köyhiä. Suomessa kuitenkin työtön saa asunnon ja tukia ja työttömyysrahaa 600 euroa jolla pärjää. Oma vika jos ryyppää rahansa eikä ole sitten varaa ostaa ruokaa ja perustarvikkeita. Kannattaa mietti miten ne tukirahat käyttää. Itse olen säästänyt tuista ja pienistä palkoista 15000 euroa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön ja saan työmarkkinatukea 730e ja asun ihan omassa talossa. Asumistukea tai toimeentulotukea en saa.
Mää saan 800 e enkä muita tukia. Joka aamu kun herään hengissä koen olevani rikas ja etuoikeutettu.
Tuttuni ei tarvitse käydä töissä koska peri niin paljon. Tosin hänen kolmionsa on nyt aivan täynnä roinaa. Mietin usein, että miten hän viettää päivänsä.
Olen työtön ja minulla on yli 18'000 euroa pankissa + keräilyesineitä ja taidetta. M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää kuinka juopot saavat seurakunnalta avustuksia kuten yksikin on koijannut sieltä koko ikänsä ja sitten rehvastelee kuinka paljon on juonut kurkusta alas.
Tämmöisiä tapauksia seurakunnat avustavat ja tyhmät ihmiset maksavat kirkollisveroja.
Alkoholismi on sairaus eli jos persut vaikka poistaisivat sen luokituksen ja kieltäisivät alkoholin myynnin Suomessa??? 🤔🤔🤔
Ei se ole mikään sairaus vaan hyysämmällä juoppoja mahdollistetaan niiden juominen. Köyhällä ei ole varaa juoda ellei joku taho kustanna sitä juomista esim. avustamalla ruuassa kun juoppo on juonut kaikki ruoka rahansa. Muutenhan juoppo kuolisi nälkään jos ei sille tuotaisi ruokaa.
Veronmaksajien avustuksilla juopot pidetään hengissä ja mitä enemmän saa mitä juopompi on. Juopot osaavat ku
No mutta kun te nyt olette siellä hallituksessa niin lopetatte sitten alkoholismin hoidon ja siitä johtuvien sairauksien hoidon. Te olette nyt vallassa niin tehkää jotain asialle??? Ei se että te valitatte somessa sioista auta mitään kun teillä kerran on nyt mahdollisuus tehdä ihan mitä haluatte.
Olen ollut kolme päivää nyt "kuntouttavassa". Arvaa, mitä mut on ohjattu siellä tänä aikana tekemään?
Sahasin kolme pientä vanerisydäntä, kunnes terä katkesi enkä mä sitä osaa vaihtaa eikä ohjaajaa jaksanut kiinnostaa, sitä ei juuri edes näkynyt paikalla. Suuri osa koneista olisi käyttökelvottomia ja asiakaslukuun nähden niitä olisi pitänyt olla enemmän. Eniten porukka vaan istuskelee siellä, se ohjaaja myös. Jos olisin ohjaaja, niin laittaisin ihmiset tekemään ja oppimaan jotain enkä antaisi istua selaamassa seiskaa ja jauhamassa vielä itse niiden kanssa shaibaa.
Teen kotona paljon enemmän, mulla on paremmat koneet ja todellakin saan sen 9e jostain ilman tuota turhautumista. Olen itse ideoinut paljon ja tekisin omillani vaikka mitä, mutta ei niillä koneilla ja materiaalilla vaan pysty.
Siellä on ihmisiä, jotka haluaa tehdä ja päästä eteenpäin mutta nuo paikat vain lannistaa.